handdator

Visa fullständig version : Middag ersättning.


Emil_Larsson
2006-12-09, 10:34
Nu är det så att jag hoppat av skolan och på den tiden så käkade man ju skollunch och middag när man kom hem. Det var ju bra. Nu är det istället så att hemma har vi alla tider "bara" käkat lunch runt 12tiden. Sen äter vi kvällsmat vid 18.00-19.00.

Nu undrar jag, and hopefully, så stämmer detta:

Käkar jag bara frukost(ibland inte frukost för jag sover hellre bort tiden*flex*), lunch, middag och ska dra bort på gymmet och träna så lär jag ju inte se några som helst förändringar dom näst kommande åren.

Har ni något tips på hur jag kan komma upp i mer energi eller vad man säger, så jag växer istället för att krympa? :devil:

Är kostillskott lösningen or what?

By the way, nu fattar jag inte ens varför jag skapade den rubriken. Ignorera den, ska ju vara middag + mer. inte ersättning.

Kurash
2006-12-09, 10:36
Ärligt talat. Skit i musklerna och gå tillbaka till skolan.

Emil_Larsson
2006-12-09, 10:37
Ärligt talat. Skit i musklerna och gå tillbaka till skolan.

Det är inte därför jag slutat ;) haha, isåfall hade jag varit störd.

Kurash
2006-12-09, 10:39
Det är inte därför jag slutat ;) haha, isåfall hade jag varit störd.

Nä, det förstår jag också. Men det lät som du bryr dig mer om proteinsyntesen än din utbildning.

Emil_Larsson
2006-12-09, 10:40
Nä, det förstår jag också. Men det lät som du bryr dig mer om proteinsyntesen än din utbildning.

Aha, haha, nej men jag vill ju inte gå och lyfta skrot utan att få ut något på det.*cupid*

Men jag orkar inte med att kolla upp mat och sådant skit, jag vill bara kunna gå till gymmet och ha kul, sen får man väl hoppas via Lotto att det händer något, hehe.

regus
2006-12-09, 11:42
Har ni något tips på hur jag kan komma upp i mer energi eller vad man säger, så jag växer istället för att krympa? :devil:

Är kostillskott lösningen or what?

kosttillskott kan lösa det. en gainer, eller proteindrink efter maten.
Men ät mer mat, kom inte och säg att det inte går.
Det går alltid att äta mer.

pragmatist
2006-12-09, 11:55
Käkar jag bara frukost(ibland inte frukost för jag sover hellre bort tiden*flex*), lunch, middag och ska dra bort på gymmet och träna så lär jag ju inte se några som helst förändringar dom näst kommande åren.

Säg inte det, många människor har blivit grova som svin genom att äta just frukost, lunch och middag. Men det är klart att det finns en fördel med att äta protein och kolhydrater i direkt anslutning till själva träningen, förslagsvis i flytande form.

Har ni något tips på hur jag kan komma upp i mer energi eller vad man säger, så jag växer istället för att krympa? :devil:

Ät mer? Större portioner, efterrätt, mellanmål, proteindrinkar i anslutning till träning etc. För mer energi kan man hälla oliv- eller rapsolja på maten, käka nötter, jordnötssmör o.s.v.

Är kostillskott lösningen or what?

Kan det vara, vassleprotein är t.ex. ingen dum grej för att få upp proteinintaget på ett enkelt och billigt sätt. Du behöver dock inte betala extra för kosttillskott bara för att få i dig kalorier i största allmänhet, då finns det mycket billigare alternativ på ICA.