handdator

Visa fullständig version : Blev morsa för en månad sen, nu vill jag bli fitnessbrud oxå :D Hjälp mig ;P


Sidor : [1] 2

dajmond
2006-12-08, 15:29
Tänkte köra följande träningsschema, men tänkte först fråga er vad ni tycker om det:

Måndag:

60 minuters kondition (20 min gå, 20 min cykla, 20 min crosstrainer)

Tisdag:

Uppvärmning 10 min (cykla, gå eller crosstrainer)
Bröst, triceps, axlar

Onsdag:

60 minuters kondition (20 min gå, 20 min cykla, 20 min crosstrainer)

Torsdag:

Uppvärmning 10 min (cykla, gå eller crosstrainer)
Rygg, mage, rumpa

Fredag:

60 minuters kondition (20 min gå, 20 min cykla, 20 min crosstrainer

Lördag:

VILA!!

Söndag:

Uppvärmning 10 min (cykla, gå eller crosstrainer)
Ben, vader, biceps


Vad tycker ni? Jag är van vid hård träning sedan innan graviditeten, tränade aerobics 5 ggr i veckan ungefär...det är därför jag har lagt in så pass mycket kondition, för jag vill inte tappa den biten...

Min kost ser ut ungefär så här:

Frukost:

250 g kesella eller kvarg
3 dl yoghurt (utan tillsatt socker)
färska eller frusna jordgubbar/hallon
1 dl sunt och gott (osockrad)
1 banan
solrosfrön

+

1 skiva fullkornsbröd med skinka o minikeso


Mellanmål:

Blåbärsdrink gjord på:
1 dl frusna blåbär
2 dl minimjölk
½ burk kesella
2 tsk canderel


Lunch:

Valfri pasta
En burk tonfisk
Gurka
Tomat
Mini-keso
Fetaost 3%
Naturella Cashewnötter


Mellanmål:

1 banan

Middag:

Chili con carne gjord på:

75 g nötfärs (8 % fett)
½ hackad lök
0,5 msk rapsolja
1 msk tomatpuré
100 g (1/4 burk) krossade tomater
1 msk vatten
½ köttbuljong tärning
½ klyfta vitlök, pressad
2 krm salt
0,5 krm svartpeppar
0,5-1 tsk chilipulver
1/3 röd paprika, strimlad
200 g (1/2 burk) vita bönor i vatten

Tillbehör:
1 skiva fullkornsbröd
2 skivor röd paprika
1 glas (2 dl) lättmjölk
1 äpple


Kvällsmat:

125 g lättkesella
halv burk minikeso
frysta - tinade hallon eller funlight
nötter ( tex mandelspån, hackade mandlar eller valnötter m.m)
sötningsmedel



Jahapp, det var mitt långa inlägg...tacksam för kommentarer/tips/råd från de som själva sysslar med fitness och som kanske kan se vad jag eventuellt gör helt åt helskotta fel haha :D :cool:

Chaan
2006-12-08, 15:34
Ny Månadens Gluteus :)

Pepz
2006-12-08, 15:38
ammar du? Isåfall ska du helst inte träna för hårt och heller inte snåla med kosten..

dajmond
2006-12-08, 15:38
Ny Månadens Gluteus :)


Haha tack :em:

dajmond
2006-12-08, 15:39
ammar du? Isåfall ska du helst inte träna för hårt och heller inte snåla med kosten..

Japp, jag ammar...men mjölkmängden verkar inte minska trots att jag redan har börjat träna rätt hårt...kanske är för att jag äter mycket som det funkar ändå?

Pepz
2006-12-08, 15:45
Och sötningsmedlen då? jag har ingen koll men om de övergår i mjölken så bör du väl låta bli dem..

Sen kommer du inte att bygga muskler lika effektivt med så mycket konditionsträning(imho).. men jag har inte riktigt fått en klar bild på hur du vill se ut heller..

dajmond
2006-12-08, 15:49
Pepz:

Antar att sötningsmedlen övergår i mjölken, men är det inte lika dåligt eller värre att få över rent socker i mjölken? Ingen aning hehe ;P

Hur jag vill se ut? Som...swedishnina såklart :D haha, minus silikonbrösten ^^

pejo
2006-12-08, 15:50
Wow, så mycket träning redan en månad efter förlossning!
Är det verkligen bra?

I vilket fall som helst så önskar jag dig lycka till, morsor behöver också träna.

JJ
2006-12-08, 15:51
Man skall helst inte tappa i vikt då man ammar eftersom man frigör gifter som varit lagrade i kroppsfettet, så ät ordentligt. Man brukar även skippa magträningen tills det att magmusklerna växt igen ordentligt.

dajmond
2006-12-08, 15:52
Pejo:

Njae, du har en poäng där...egentligen rekommenderas att man börjar träna 6-8 veckor efter förlossningen...men jag hade en grymt lätt förlossning o behövde inte sys nånting, o så har jag ju tränat både före och under graviditeten (dock lugnare under graviditeten såklart) så jag orkar bara inte vänta längre ;P Självklart gör jag ingenting som gör ont eller ens känns obekvämt

dajmond
2006-12-08, 15:53
JJ:

Du har absolut rätt, och mitt mål är heller inte direkt att tappa i vikt...jag är 173 lång o väger 74 kilo, o målsättningen är snarare att kanske max tappa en 4 kilo fett o få mer muskler istället :P Men det får ta lång tid, jag tänker äta ordentligt.

Pepz
2006-12-08, 15:56
Tycker definitivt att socker är tusen gånger bättre än exempelvis aspartam, för spädbarn. sök här på forumet så får du se vilket gift aspartam egentligen är..

Börja med att bygga muskler och tappa fettet senare.

JJ
2006-12-08, 15:56
JJ:

Du har absolut rätt, och mitt mål är heller inte direkt att tappa i vikt...jag är 173 lång o väger 74 kilo, o målsättningen är snarare att kanske max tappa en 4 kilo fett o få mer muskler istället :P Men det får ta lång tid, jag tänker äta ordentligt.


Bra, bra. Min tjej promenerade 1-2 timmar varje dag med barnvagnen, det räckte för att hon skulle komma i sitt livs form, amningen snor ju lite energi också. Gå inte ut för hårt nu i början bara.

dajmond
2006-12-08, 15:58
Pepz:

Okej, kanske byter ut mot socker då istället...rör sig ju ändå om en så liten mängd så då kanske det är bättre med socker än sötningsmedel trots allt.

Ska verkligen försöka bygga muskler. Eftersom jag har tränat så mycket aerobics har jag rätt starka lår och vader, men armarna är det värre ställt med :( Jag är inte motiverad att träna armar eftersom jag ligger så sjukt efter på den biten...

Raggis
2006-12-08, 16:01
Denna journal skall följas :D Vi bor i närheten av varandra, haha (cirkus en mil).

dajmond
2006-12-08, 16:04
Denna journal skall följas :D Vi bor i närheten av varandra, haha (cirkus en mil).

Haha coolt!! :D Lilla Kungsör minsann ;P Och jag är gammal Arbogabo, så verkar som om du och jag får representera KAK då *lol*

dajmond
2006-12-08, 16:07
Raggis:

Slår vad om att du vet vem vedran är då? :P Mitt ex ^^

Brooklyn
2006-12-08, 16:10
Ny Månadens Gluteus :)

+1 :naughty: :)

Chaan
2006-12-08, 16:11
Som...swedishnina såklart :D haha, minus silikonbrösten ^^

MINUS :confused:

dajmond
2006-12-08, 16:12
+1 :naughty: :)


*flex*

dajmond
2006-12-08, 16:13
MINUS :confused:



Ja, silikonbröst när man ammar känns..."sådär" kul hehe :)

Därmed inte sagt att jag hade velat ha silikonbröst om jag inte hade ammat :S

dajmond
2006-12-08, 16:16
Men om vi bortser från att jag är nybliven mamma, hur tycker ni att min kost ser ut? Äter jag bra eller för mycket/för lite? Jag vill alltså inte rasa i vikt, jag vill bygga muskler och bli "fitnessig" *skratt* Har läst på lite om kost o så, men vet inte riktigt om mitt matschema ser bra ut trots det...

Chaan
2006-12-08, 16:19
Ja, silikonbröst när man ammar känns..."sådär" kul hehe :)

Därmed inte sagt att jag hade velat ha silikonbröst om jag inte hade ammat :S

Jaha.

Oj jag verkar helt ha ändrat inställning sen jag läste på läkarlinjen och såg de profithungriga medstudenterna där som pratade om hur mycket pengar man kan göra på silikonbröst :naughty:

Fick då en lite negativ inställning till hela konceptet med det har släppt nu.

dajmond
2006-12-08, 16:24
Jaha.

Oj jag verkar helt ha ändrat inställning sen jag läste på läkarlinjen och såg de profithungriga medstudenterna där som pratade om hur mycket pengar man kan göra på silikonbröst :naughty:

Fick då en lite negativ inställning till hela konceptet med det har släppt nu.

haha va lustigt, visste inte att jag hade startat en tråd om moralen kring införskaffandet av sillisar hehe

Chaan
2006-12-08, 16:27
haha va lustigt, visste inte att jag hade startat en tråd om moralen kring införskaffandet av sillisar hehe

Tänkte just på hur det kan te sig när man sitter och diskuterar träning *whistle*

/Over and Out eeeh

dajmond
2006-12-08, 16:28
update om dagsformen...


igår tog jag 230 i benpress...lbs alltså.

140 i hip abduction men bara 95 i hip adduction...svaga innerlår alltså hmmm..

dajmond
2006-12-08, 16:31
i samtliga ryggmaskiner tog jag bara 60-70 lbs...så där finns lite att jobba på..

Raggis
2006-12-08, 16:40
Raggis:

Slår vad om att du vet vem vedran är då? :P Mitt ex ^^


Haha, japp =) Han är från Bosnien, men snackar perfekt svenska :)?

bigtraps
2006-12-08, 16:44
Ärligt talat så tror jag att benpress är en helt idiotisk övning för en som nyss fött barn

dajmond
2006-12-08, 16:45
Haha, japp =) Han är från Bosnien, men snackar perfekt svenska :)?


Jepp ^^ vi var ihop för flera år sen vill jag minnas. tror jag var 16 eller 17. nåt sånt ^^ är han fortfarande fjortisraggare? hehe :D

Brooklyn
2006-12-08, 16:47
hihi denna journal skall jag följa! så sant som jag kommer ifrån brooklyn! :hbang:

Raggis
2006-12-08, 16:47
Jepp ^^ vi var ihop för flera år sen vill jag minnas. tror jag var 16 eller 17. nåt sånt ^^ är han fortfarande fjortisraggare? hehe :D



Oj, det var som tusan =D Err, när han började på gymnasiet, så börja han även gymma. Han vart riktigt grov, tror han bänka runt 120 kg som mest. Men, han la av med styrketräning, och även plugget efter ett tag :P

Tror han jobbar hos hans pappa nuförtiden.

Krokodil
2006-12-08, 16:50
Pepz:

Antar att sötningsmedlen övergår i mjölken, men är det inte lika dåligt eller värre att få över rent socker i mjölken? Ingen aning hehe ;P

Hur jag vill se ut? Som...swedishnina såklart :D haha, minus silikonbrösten ^^

Nina är en trevlig tjej! :)

dajmond
2006-12-08, 18:02
Brooklyn: Gör det du :D

Raggis: Jaså han skippar plugget och träningen? Låter inte som highway to heaven direkt för honom då hehe ;P Kul iaf att du är från Kungsör, har du tränat länge?

Krokodil: Vet ej, har aldrig träffat henne...men av hennes sida att döma kan man dra ett par slutsatser:

1) Hon har jävligt bra åsikter enligt mig
2) Hon har en otrolig kropp (vill ha!)
3) Sillisarna var överflödiga, hon hade varit precis lika snygg, om inte snyggare utan dem :)

dajmond
2006-12-08, 18:05
Brooklyn: Sjukt snygg kropp har du ^^ konstaterade jag efter att ha kollat din profil. Har du tränat länge? Dum fråga kanske... så där blir man väl knappast över en natt :D

dajmond
2006-12-08, 18:18
Japp, idag blev det 60 minuters kondition, var rätt tomt på gymmet, så det var jävligt skönt. I med ipoden bara, o så bara att tuta o köra :D tyckte det gick bra, men jag kanske borde springa istället för att bara gå på löpbandet...å andra sidan vill jag ju ta det lite lugnt eftersom jag kläckte en unge för bara en månad sedan...

Här kommer lite onödiga stats förresten:

Ålder: 21
Vikt: 74 kilo ( vill ligga på 65-68 kilo)
Längd: 173 cm
Styrka: Mina ben
Svaghet: Mina armar
Kör tyngst i : Benpress såklart ;P 230 lbs kör jag, men klarar 250-270 med lågreps.
Kör mesigast i: Lateral press eller nåt sånt tror jag den heter. Axelmaskin hehe...40-50 lbs kanske :( Urk, vill inte prata om det haha

dajmond
2006-12-08, 18:21
Kör hyfsat tungt i benspark oxå, 110 lbs vill jag minnas. Armarna är min definitiva svaghet, och jag drar mig för att träna armar för det är sjukt tråkigt att göra sånt man är dålig på ;P Några tips för effektiv armträning?

Lepras
2006-12-08, 18:25
Välkommen till Dataträningens värld :D
kommer följas!

dajmond
2006-12-08, 18:28
Välkommen till Dataträningens värld :D
kommer följas!

Tack :P Ska bli kul att bevisa för sig själv att man faktiskt kan va småbarnsmor o fit ändå ;P

Raggis
2006-12-08, 19:12
Raggis: Jaså han skippar plugget och träningen? Låter inte som highway to heaven direkt för honom då hehe ;P Kul iaf att du är från Kungsör, har du tränat länge?



Detsamma =) Trodde jag var ensam här, hehe. Sisodär 1 och ett halvt år.

Du kommer nå dina mål. Du måste dock vara motiverad, och inte ge up! Resultaten kommer med tiden :)

Gpajpen
2006-12-08, 19:17
Ojj! snygg kropp!
om det nu är passande att skriva så på forumet :P

Sofia4_4
2006-12-08, 19:18
du ser inte alla dåligt ut efter att ha fått barn. Tvärtom.

dajmond
2006-12-08, 19:37
Gpajoen o Sofia4_4:

tack :D ska lägga upp fler o bättre bilder senare...men vad är detta att man inte kan lägga upp bilder större än 50 kb??? nästan alla bilder jag har är minst 100 kb...blir ju kass kvalité på dem om man måste krympa dem så mycket..

Brooklyn
2006-12-08, 19:41
Brooklyn: Sjukt snygg kropp har du ^^ konstaterade jag efter att ha kollat din profil. Har du tränat länge? Dum fråga kanske... så där blir man väl knappast över en natt :D

:naughty: man tackar,! har väl tränat lite mer än ett år...

Nina L
2006-12-08, 19:57
Hur jag vill se ut? Som...swedishnina såklart :D haha, minus silikonbrösten ^^Jag också! :(



(Skoja bara, tack så massa för den fina komplimangen! Det var ett bra stuk på glutten du har!)

Krokodil
2006-12-08, 19:59
Gpajoen o Sofia4_4:

tack :D ska lägga upp fler o bättre bilder senare...men vad är detta att man inte kan lägga upp bilder större än 50 kb??? nästan alla bilder jag har är minst 100 kb...blir ju kass kvalité på dem om man måste krympa dem så mycket..
Lägg upp bilderna på t.ex imageshack om de är för stora, och länka in dem.

dajmond
2006-12-08, 23:14
Jag också! :(



(Skoja bara, tack så massa för den fina komplimangen! Det var ett bra stuk på glutten du har!)


Wow, hej Nina :D Hoppas du inte tog illa vid dig av min kommentar om dina bröst. Bara tycker att du ser så bra ut i övrigt att du inte hade behövt silikonbröst ;) Imponerande att du har tränat upp dig så bra på så pass kort tid ändå.

Tack, fem års aerobics har byggt den stussen, hoppas på en stjärt som din sen dock, det vore maxat ;P

dajmond
2006-12-08, 23:18
Nina:

Det är jag som är tjejen som skrev i din gästbok nyligen förresten :) Frågade lite vad du tyckte om mitt upplägg o så. Din åsikt betyder mycket för mig eftersom du bevisligen gör rätt själv ;P

dajmond
2006-12-08, 23:20
http://img231.imageshack.us/img231/193/picture2dn0.jpg (http://imageshack.us)

dajmond
2006-12-08, 23:21
Oj hehe, skulle bara testa imageshack..funkar tydligen :D

Pepz
2006-12-08, 23:40
Bra att du skippar sötningsmedlen!
men du äter väl inte likadant varje dag?
Kosten ser fö helt ok ut, men iom att du bör satsa på att bygga muskler så tycker jag att du bör äta mer protein. gärna från fet fisk som lax, sill och makrill. ditt barn behöver även dessa fetter för att hjärnan ska utvecklas på bästa möjliga sätt.

dajmond
2006-12-08, 23:43
Bra att du skippar sötningsmedlen!
men du äter väl inte likadant varje dag?
Kosten ser fö helt ok ut, men iom att du bör satsa på att bygga muskler så tycker jag att du bör äta mer protein. gärna från fet fisk som lax, sill och makrill. ditt barn behöver även dessa fetter för att hjärnan ska utvecklas på bästa möjliga sätt.

Nejdå, det där var mest ett exempel...försöker få med fisk o nån form av rött kött varje dag...o kesella förstås, mums :D mellanmål, o inte bara i form av frukt för det blir jag fan inte mätt på...

dajmond
2006-12-08, 23:46
Slänger in ett par imageshack-länkar till bilder på dagsformen. Tyvärr är bilderna suddiga o käsa, men jag ska lägga upp bättre bilder senare.

http://img230.imageshack.us/my.php?image=picture101wk0.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/5469/picture74zn3.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/4021/picture2zy0.jpg

Pepz
2006-12-08, 23:50
ja men ser du ut sådär så kan du stå på scen inom två år!

dajmond
2006-12-09, 00:00
ja men ser du ut sådär så kan du stå på scen inom två år!

Wow, tror du det? :em: coolt, har aldrig tänkt så långt...två år är ju ingen tid alls när det handlar om tävling.

Sadde
2006-12-09, 00:03
Du ser riktigt bra ut. Din man är lyckligt lottad :)

dajmond
2006-12-09, 00:04
Du ser riktigt bra ut. Din man är lyckligt lottad :)

*tackar o niger* men någon man har jag inte. sambo dock ;P

Pepz
2006-12-09, 00:09
Jag tycker att du ska satsa på att bygga muskelmassa för att senare satsa på den form du vill ha...

Men vissa föredrar att hålla formen samtidigt. då går det långsammare men i gengäld så är man snygg hela tiden.;)

På gymmet så ska du träna "som en kille" (ja jag vet att jag lägger genusvärderingar i det) Dvs tungt och progressivt. framför allt progressivt!
vad gäller träningsprogram så sno ett från Nina lättisch eller nått för inspiration.

dajmond
2006-12-09, 00:14
Jag tycker att du ska satsa på att bygga muskelmassa för att senare satsa på den form du vill ha...

Men vissa föredrar att hålla formen samtidigt. då går det långsammare men i gengäld så är man snygg hela tiden.;)

På gymmet så ska du träna "som en kille" (ja jag vet att jag lägger genusvärderingar i det) Dvs tungt och progressivt. framför allt progressivt!
vad gäller träningsprogram så sno ett från Nina lättisch eller nått för inspiration.

Jag tror att jag kan få "samma form" som Nina, för jag har studerat hennes kroppstyp och den påminner väldigt mycket om min. För det första är vi lika långa (173 cm) o för det andra väger vi nästan lika mycket (jag 74, hon 71), jag har bara lite extra fläsk runt musklerna som jag vill bli av med på sikt.
Efter graviditeten försvann nästan alla mina magmuskler i en del lös hud, så jag vill tajta till magen igen. Och min stjärt har inte riktigt samma spänst som förut :P Och är heller inte helt nöjd med armarna, de har alldeles för lite definition. Mina lår är jävligt starka kan jag ärligt säga, men musklerna är inte väldefinierade utan ser mer mulliga o gulliga ut :P Kort sagt, tror jag måste bränna en del fett för att musklerna ska framträda tydligare

dajmond
2006-12-09, 00:16
Pepz:

Tack för tipsen, men vad menas med progressivt? Glöm inte att du pratar med en aerobicstjej nu, jag är helt ny på det här med styrketräning ;P Det närmaste styrketräning jag kommit tidigare är situps o armhävningar under aerobicspassen hehe

Trance
2006-12-09, 00:18
Tycker definitivt att socker är tusen gånger bättre än exempelvis aspartam, för spädbarn. sök här på forumet så får du se vilket gift aspartam egentligen är..

Börja med att bygga muskler och tappa fettet senare.

Synd att det är en ren lögn. Men men.

dajmond
2006-12-09, 00:20
Synd att det är en ren lögn. Men men.

Vad är en ren lögn? Att aspartam är ett gift?

Jag har oxå varit av den åsikten länge, att socker borde vara sämre eftersom det orsakar diabetes, hål i tänderna, fetma osv. Aspartam har de ju inga bevis på att det gör något med kroppen, åtminstone inte i små mängder...

Trance
2006-12-09, 00:29
Vad är en ren lögn? Att aspartam är ett gift?

Jag har oxå varit av den åsikten länge, att socker borde vara sämre eftersom det orsakar diabetes, hål i tänderna, fetma osv. Aspartam har de ju inga bevis på att det gör något med kroppen, åtminstone inte i små mängder...

Exakt. Hans åsikter baseras på en studie som blev utdömd av EFSA, här kan du läsa deras beslut: http://www.efsa.europa.eu/en/science/afc/afc_opinions/1471.html . Aspartam har dessutom funnits länge och det har inte setts någon ökning av cancer vid införandet som kunnat kopplas till aspartamet. Dock bevisar inte detta att det alltid kommer att ses som säkert, men i små mängder ser jag verkligen ingen fara. Ser inte heller hur det skulle föras över till barnet i större mängd då det eventuellt farliga vad jag förstått är den snabba höjning av fenylanin och inte mängden i sig. Detta kanske bara var de eventuella nervskadorna(som ingen påvisat) dock.

Det finns dock inga bevis heller på att socker i sig orsakar diabetes vad jag vet. Tror övervikt är den stora boven där, här går jag dock bara på minnet och har inte så stor koll. Men det bästa du kan göra är kanske att blanda och inte bli extrem med något, inget av det är verkar ju vara ett gift.

Pepz
2006-12-09, 00:29
aspartamdiskussionen har vart uppe så många gånger. sök på forumet så hittar du en massa!. Jag är av en åsikt och den står jag för.. Speciellt små spädbarn bör inte få i sig aspartam och dyl..

progressivt menas med att du ska öka belastningen så ofta som möjligt (typ)
för att utveckla musklerna så måste du belasta dem mer och mer ju starkare de blir.

Trance
2006-12-09, 00:30
aspartamdiskussionen har vart uppe så många gånger. sök på forumet så hittar du en massa!. Jag är av en åsikt och den står jag för.. Speciellt små spädbarn bör inte få i sig aspartam och dyl..

progressivt menas med att du ska öka belastningen så ofta som möjligt (typ)
för att utveckla musklerna så måste du belasta dem mer och mer ju starkare de blir.

Hur skall barnet få i sig aspartam genom mjölken, det bryts ju ner i hennes kropp?

Pepz
2006-12-09, 00:35
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17119233&query_hl=3&itool=pubmed_docsum

Pepz
2006-12-09, 00:37
Och sötningsmedlen då? jag har ingen koll men om de övergår i mjölken så bör du väl låta bli dem..
..

Quotar mig själv.

dajmond
2006-12-09, 00:37
Hur skall barnet få i sig aspartam genom mjölken, det bryts ju ner i hennes kropp?

tja, barnet får ju i sig alkohol till exempel, genom bröstmjölken om mamman har druckit alkohol...så lite aspartam överförs säkert genom mjölken. men den största mängden hinner antagligen brytas ned..

Trance
2006-12-09, 00:43
Det är ju olika från ämne till ämne som går ut i blodomloppet, jag vet inte riktigt hur det är med aspartam dock. Men det är ju väldigt små mängder man får i sig så det känns som kroppen klarar att bryta ner det.

Pepz: Angående den studien så postade jag EFSAs svar längre upp.

Dock skall jag inte förstöra din journal mera. Träna på och gå inte på diet när du ammar. Livsmedelsverket skriver bra angående detta:
http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=2320

Det är värt att äta riktigt och få i sig mycket vitaminer och mineraler nu, gå på diet kan man ju alltid göra lite senare, det är ju bygga muskler som är svårt.

dajmond
2006-12-09, 00:46
Det är ju olika från ämne till ämne som går ut i blodomloppet, jag vet inte riktigt hur det är med aspartam dock. Men det är ju väldigt små mängder man får i sig så det känns som kroppen klarar att bryta ner det.

Pepz: Angående den studien så postade jag EFSAs svar längre upp.

Dock skall jag inte förstöra din journal mera. Träna på och gå inte på diet när du ammar. Livsmedelsverket skriver bra angående detta:
http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=2320

Det är värt att äta riktigt och få i sig mycket vitaminer och mineraler nu, gå på diet kan man ju alltid göra lite senare, det är ju bygga muskler som är svårt.

Hehe lugnt, du har inte förstört nåt. Kul med folks åsikter bara.

Jag går ej på diet, har räknat ut att jag får i mig cirka 2400 kcal om dagen med den kost jag äter.

Har du några tips angående min kost, något som kan förbättras kanske?

Brooklyn
2006-12-09, 00:50
*tihi* jag tar faktiskt inte 130kg i benpressen, nana :smash: haha :D

Trance
2006-12-09, 00:50
Hehe lugnt, du har inte förstört nåt. Kul med folks åsikter bara.

Jag går ej på diet, har räknat ut att jag får i mig cirka 2400 kcal om dagen med den kost jag äter.

Har du några tips angående min kost, något som kan förbättras kanske?

Är verkligen ingen expert på kost och vad som du bör äta. Men i mina ögon ser det bra ut som ungefärligt upplägg. Variera gärna en del mellan olika maträtter så blir det säkert jättebra. Du verkar ha bra koll tycker jag.

Pepz
2006-12-09, 00:58
Från slv.se
Aspartam utsöndras inte i modersmjölk (4). Aspartamsötade livsmedel innebär inte någon risk för att foster eller spädbarn som ammas utsätts för förhöjda nivåer av fenylalanin (4). Den mängd fenylalanin som kan komma från aspartam är försumbar jämfört med den mängd som intas från livsmedel.

Då har vi fått det svart på vitt. du kan äta sötningsmedel om du vill.

dajmond
2006-12-09, 00:58
*tihi* jag tar faktiskt inte 130kg i benpressen, nana :smash: haha :D

*gah!*

;P

dajmond
2006-12-09, 00:58
Från slv.se
Aspartam utsöndras inte i modersmjölk (4). Aspartamsötade livsmedel innebär inte någon risk för att foster eller spädbarn som ammas utsätts för förhöjda nivåer av fenylalanin (4). Den mängd fenylalanin som kan komma från aspartam är försumbar jämfört med den mängd som intas från livsmedel.

Då har vi fått det svart på vitt. du kan äta sötningsmedel om du vill.

Sweet! literally spoken. ^^

Sundsarn
2006-12-09, 01:01
Wow måste vara den överlägset snabbast växande journalen :D

Lite annorlunda utgångsläge i en journal, ska tittas till :thumbup:

..och visst ja, månadens gluteus vare ja

Brooklyn
2006-12-09, 01:03
Wow måste vara den överlägset snabbast växande journalen :D

Lite annorlunda utgångsläge i en journal, ska tittas till :thumbup:

..och visst ja, månadens gluteus vare ja

haha ja verkligen!

dajmond
2006-12-09, 01:06
Wow måste vara den överlägset snabbast växande journalen :D

Lite annorlunda utgångsläge i en journal, ska tittas till :thumbup:

..och visst ja, månadens gluteus vare ja

Det är bara för att jag är så söt :D *cupid*

hatework
2006-12-09, 01:46
kan du bevisa sötheten ?

dajmond
2006-12-09, 01:51
kan du bevisa sötheten ?

givetvis :cool:

http://img19.imageshack.us/img19/8274/picture141ni4.jpg

dajmond
2006-12-09, 01:53
http://img19.imageshack.us/img19/5223/picture179zq6.jpg

hatework
2006-12-09, 01:53
playboy! jag tycker nog att du kan klämma till med en bild som har riktigt bra kvalite..

hatework
2006-12-09, 01:54
nemen titta! bilderna tycks bara bli bättre..

dajmond
2006-12-09, 01:56
playboy! jag tycker nog att du kan klämma till med en bild som har riktigt bra kvalite..

haha ja det var extrapris på tröjfan o jag var fattig student...heh.

hatework
2006-12-09, 01:57
så du slog till! fint..

dajmond
2006-12-09, 01:59
så du slog till! fint..

:hbang:

Sundsarn
2006-12-09, 11:02
...bilder

tänk på att man kan trycka ner andras självförtroende med för bra bilder.. *grr27* tur att man är kille så man kan uppskatta dem på rätt sätt *cupid*

roligt med smileysar ^^

dajmond
2006-12-09, 11:05
tänk på att man kan trycka ner andras självförtroende med för bra bilder.. *grr27* tur att man är kille så man kan uppskatta dem på rätt sätt *cupid*

roligt med smileysar ^^

Hahaha :D men det är meningen att bara killar ska kolla i denna tråd såklart ^^ (skämt) ;P

Sundsarn
2006-12-09, 11:08
Hahaha :D men det är meningen att bara killar ska kolla i denna tråd såklart ^^ (skämt) ;P

jag som trodde det faktiskt var tänkt så:confused:

(:D)

dajmond
2006-12-09, 11:08
btw...gjorde precis en rough estimate av mitt matintag, antal kcal, gram protein osv...o kom fram till följande:

Totalt: 2359 kcal
138,4 g protein
66,2 g fett
282,2 g kolhydrater

varför så sjukt mycket kolhydrater!? :S

och äter jag tillräckligt med protein?

Sundsarn
2006-12-09, 11:13
..nuffror och text

tja proteinintaget verkar väl inte alls dumt. Vad väger du? (förbjuden fråga dumma dumma 17-åring :smash:)

Kolhydrater är det i regel mest av i kosten.


haha gissa vilken låt som spelas i mina lurar just nu?
Micheal Tolcher - Bad Habits
I'll get all my bad habits
watching you...

Nej nu ska jag sluta, fortfarande lite för trött tror jag.

dajmond
2006-12-09, 11:15
tja proteinintaget verkar väl inte alls dumt. Vad väger du? (förbjuden fråga dumma dumma 17-åring :smash:)

Kolhydrater är det i regel mest av i kosten.


haha gissa vilken låt som spelas i mina lurar just nu?
Micheal Tolcher - Bad Habits
I'll get all my bad habits
watching you...

Nej nu ska jag sluta, fortfarande lite för trött tror jag.

jag väger...tillräckligt. hehe :D nejdå, jag är modig så jag vågar svara. 74 kilo till 173 centimeter. Mest muskler, men ett par oönskade kilon har jag nog. Vill ligga runt 68-71, då är jag nöjd.

Hur många gram protein per kilo kroppsvikt ska man äta? ^^

Brooklyn
2006-12-09, 11:16
godermorgonr ;)
du kan ju testa o höjja proteinintaget lite gran, det är väl "rekommenderat" att man ska äta minst 2gprotein per kroppskilo man väger! *popcorn*

dajmond
2006-12-09, 11:17
godermorgonr ;)
du kan ju testa o höjja proteinintaget lite gran, det är väl "rekommenderat" att man ska äta minst 2gprotein per kroppskilo man väger! *popcorn*

isf ska jag äta 148 gram protein per dag....då är jag fan inte långt ifrån det. bara o klämma en tonfiskburk eller nåt på kvällskvisten oxå hehe ;P

Sundsarn
2006-12-09, 11:18
...173 centimeter.

en tjej som är längre än mig.. igen *gah!*

Men som brook skrev här nyss, lite mer protte... mm.

dajmond
2006-12-09, 11:18
en tjej som är längre än mig.. igen *gah!*

Men som brook skrev här nyss, lite mer protte... mm.

surt sa räven ;P

dajmond
2006-12-09, 11:19
men du e ju 4 år yngre än mig oxå, så du kanske växer om mig sen ^^

Sundsarn
2006-12-09, 11:20
surt sa räven ;P

...jag är snabbare än dig din sköldpadda sa haren :D

vad jag nu ville ha sagt med det..

dajmond
2006-12-09, 11:22
...jag är snabbare än dig din sköldpadda sa haren :D

vad jag nu ville ha sagt med det..

coolt, en "fabel"-kunnig kille. rare. :cool:

machine gun
2006-12-09, 11:25
btw...gjorde precis en rough estimate av mitt matintag, antal kcal, gram protein osv...o kom fram till följande:

Totalt: 2359 kcal
138,4 g protein
66,2 g fett
282,2 g kolhydrater

varför så sjukt mycket kolhydrater!? :S

och äter jag tillräckligt med protein?


Tycker det ser bra ut. Största delen av energin bör faktiskt komma från kolhydrater, speciellt om man tränar.

Energifördelning av värdena ovan:
Protein: ca 23 %
Fett: ca 25 %
Kolhydrater: ca 48 %
(har avrundat lite i beräkningarna, därför blir summan inte 100)

Jättebra energifördelning!

Jag pluggar till dietist och för ett år sen skrev jag tillsammans med två kursare ett arbete som gick ut på att utforma en veckomatsedel för en ammande kvinna med utgångspunkt från gällande näringsrekommendationer. Kvinnan vi använde tränade också väldigt mkt och om jag inte minns helt fel, så såg nog fördelningen ganska mkt ut som den du åstadkommit helt på egen hand :thumbup:

Lycka till med träningen och med er nya familjemedlem!
/Zandra

(skulle du vara intresserad av att läsa mer om kost när man ammar och samtidigt tränar, skicka ett PM med din mailadress så kan jag skicka arbetet)

Sundsarn
2006-12-09, 11:29
men du e ju 4 år yngre än mig oxå, så du kanske växer om mig sen ^^.

coolt, en "fabel"-kunnig kille. rare. :cool:

Nah jag har nog växt klart. 1 cm sen 8:an eller 9:an :D Surast att veranda tjej man kärar ner sig i är längre. Vilket verkar vara lite av problem för många av dem. *cry*

fabelkunnig? nah, men lit allmänbildning har man väl?

dajmond
2006-12-09, 11:31
Nah jag har nog växt klart. 1 cm sen 8:an eller 9:an :D Surast att veranda tjej man kärar ner sig i är längre. Vilket verkar vara lite av problem för många av dem. *cry*

japp, det är drygt med korta killar faktiskt :P min sambo är 186 centimeter lång tror jag, vilket för mig är en rätt bra längd. har provat att dejta korta killar tidigare, o även om de är små o naggande goda så verkar de alltid vara psykopater... :S säger inte att du är det, men de jag har dejtat som har varit korta har varit det hihi :D

Sundsarn
2006-12-09, 11:35
japp, det är drygt med korta killar faktiskt :P min sambo är 186 centimeter lång tror jag, vilket för mig är en rätt bra längd. har provat att dejta korta killar tidigare, o även om de är små o naggande goda så verkar de alltid vara psykopater... :S säger inte att du är det, men de jag har dejtat som har varit korta har varit det hihi :D

knappast psykopat så var lugn :) Jag vågar erkänna att jag har kanse lite mer feminima drag i tankesätt när det gäller lovelove :naughty: ...lite för omtänksam "friend-like" typ

dajmond
2006-12-09, 11:37
knappast psykopat så var lugn :) Jag vågar erkänna att jag har kanse lite mer feminima drag i tankesätt när det gäller lovelove :naughty: ...lite för omtänksam "friend-like" typ

japp, o det är en bra egenskap som kommer ge dig minst lika många tjejer som långa killar får :D

Sundsarn
2006-12-09, 11:41
japp, o det är en bra egenskap som kommer ge dig minst lika många tjejer som långa killar får :D

Inte förrän efter 25+ :D

Nu blir det: "...men en underbar vän" *gah!* haha alltför ofta att man tappar kontakten med dem mer eller mindre när man byter skola. Den här gången ska jag vara ihärdig :naughty:

Edit: den här är en ny favorit tror jag :naughty:

dajmond
2006-12-09, 11:42
Inte förrän efter 25+ :D

Nu blir det: "...men en underbar vän" *gah!* haha alltför ofta att man tappar kontakten med dem mer eller mindre när man byter skola. Den här gången ska jag vara ihärdig :naughty:

Edit: den här är en ny favorit tror jag :naughty:

ja du får ju inte bara ge upp liksom. det är avtändande med quitters :D å andra sidan är det avtändande med stalkers oxå, så nåt mellanting kan ju va eftersträvansvärt :P

Sundsarn
2006-12-09, 11:44
ja du får ju inte bara ge upp liksom. det är avtändande med quitters :D å andra sidan är det avtändande med stalkers oxå, så nåt mellanting kan ju va eftersträvansvärt :P

Svårt att inte följa efter henne när vi pluggar tillsammans :D

dajmond
2006-12-09, 11:44
http://img70.imageshack.us/img70/392/picture93eb3.th.jpg (http://img70.imageshack.us/my.php?image=picture93eb3.jpg)

testing imagefuckingshack.

funka :D

Sundsarn
2006-12-09, 11:45
http://img70.imageshack.us/img70/392/picture93eb3.th.jpg (http://img70.imageshack.us/my.php?image=picture93eb3.jpg)

testing imagefuckingshack.

funka :D

en månad my ass :D

dajmond
2006-12-09, 11:46
Svårt att inte följa efter henne när vi pluggar tillsammans :D


hehe sant iofs...hur gammal är tjejen ifråga?

dajmond
2006-12-09, 11:47
en månad my ass :D

MEH!! :P tränade faktiskt under hela graviditeten ^^ hade ett uppehåll på nån vecka, o det var för att jag låg på bb typ. hehe

Brooklyn
2006-12-09, 11:47
en månad my ass :D
+! haha wtf?

Sundsarn
2006-12-09, 11:48
hehe sant iofs...hur gammal är tjejen ifråga?

jäklar va snabb du är att svara.. sjutton som jag. Funkar inte riktigt med yngre, än iaf. känns som att man inte ligger på samma nivå, på nå vis.

dajmond
2006-12-09, 11:49
+! haha wtf?

*flex*

dajmond
2006-12-09, 11:51
jäklar va snabb du är att svara.. sjutton som jag. Funkar inte riktigt med yngre, än iaf. känns som att man inte ligger på samma nivå, på nå vis.

cool inställning. trodde alla 17-åringar försökte få omkull 13-åringar typ hehe...skönt att höra att så inte är fallet :D

förresten. vad fan säger dressingflaskan? o vad gör en dressingflaska i ett badrum, den ska ju stå i kylen. o varför är dressingflaskan lika stor som en människa??? just asking...

Sadde
2006-12-09, 11:52
:eek: Den magen efter 1 månad. Din unge måste varit 1cm stor :P

Sundsarn
2006-12-09, 11:53
MEH!! :P tränade faktiskt under hela graviditeten ^^ hade ett uppehåll på nån vecka, o det var för att jag låg på bb typ. hehe

Det är grymt bra jobbat! Om den mentaliteten är genetiskt betingat kommer din pojk sätta nya standarder inom träningen. vad vägde den lilla besten när han ville ut? :D

dajmond
2006-12-09, 11:54
:eek: Den magen efter 1 månad. Din unge måste varit 1cm stor :P

hehe...snarare 50 centimeter :P o 3830 gram ^^

dajmond
2006-12-09, 11:56
http://img233.imageshack.us/img233/4021/picture2zy0.th.jpg (http://img233.imageshack.us/my.php?image=picture2zy0.jpg)

den bilden är dock tagen ett halvår innan jag blev gravid. där var jag faktiskt ännu mer fit, o så vill jag se ut igen ^^ vägde 67 där, så jag har 7 kilo kvar dit...

Krokodil
2006-12-09, 11:59
http://img70.imageshack.us/img70/392/picture93eb3.th.jpg (http://img70.imageshack.us/my.php?image=picture93eb3.jpg)

testing imagefuckingshack.

funka :D
Adopterade du ungen eller? Det syns inte att du varit gravid jö!

dajmond
2006-12-09, 12:02
Adopterade du ungen eller? Det syns inte att du varit gravid jö!


hahaha :D tja, jag har gjort situps sen jag var femton, o så körde jag situps även under graviditeten, men med måtta...skickar upp lite bildbevis på att jag har kläckt:

http://img208.imageshack.us/img208/7509/pb180009cn8.th.jpg (http://img208.imageshack.us/my.php?image=pb180009cn8.jpg)

Sundsarn
2006-12-09, 12:02
cool inställning. trodde alla 17-åringar försökte få omkull 13-åringar typ hehe...skönt att höra att så inte är fallet :D

förresten. vad fan säger dressingflaskan? o vad gör en dressingflaska i ett badrum, den ska ju stå i kylen. o varför är dressingflaskan lika stor som en människa??? just asking...

"shut the door! I'm still dressing!" :D Han är ju grov? tränat hela sitt liv med fabrikens korkar.

jajo palla småttingar ^^, men sen får man som sagt stå sitt kasst allt som oftast.

Sundsarn
2006-12-09, 12:05
bild

men guuud de är såå småå! :D (tänk standard reaktion)

dajmond
2006-12-09, 12:09
men guuud de är såå småå! :D (tänk standard reaktion)

hehehe...ja inte är han stor. men han har gått upp ett kilo sen han föddes...vägde 4900 när vi var på bvc. jävlar, jag måste ha grädde i tuttarna.

Sadde
2006-12-09, 12:13
hahaha :D tja, jag har gjort situps sen jag var femton, o så körde jag situps även under graviditeten, men med måtta...skickar upp lite bildbevis på att jag har kläckt:

http://img208.imageshack.us/img208/7509/pb180009cn8.th.jpg (http://img208.imageshack.us/my.php?image=pb180009cn8.jpg)

Det där va fanimej en söt liten rackare! *cupid*

dajmond
2006-12-09, 12:14
Det där va fanimej en söt liten rackare! *cupid*

:D:D:D jack hälsar tack ;P

Sundsarn
2006-12-09, 12:15
jag måste ha grädde i tuttarna.

:thumbup: lägger grunden för tillväxt

Lepras
2006-12-09, 12:26
hahaha :D tja, jag har gjort situps sen jag var femton, o så körde jag situps även under graviditeten, men med måtta...skickar upp lite bildbevis på att jag har kläckt:

http://img208.imageshack.us/img208/7509/pb180009cn8.th.jpg (http://img208.imageshack.us/my.php?image=pb180009cn8.jpg)

naaaaw va soet :n00b


Six-Pack Jack :D

Brooklyn
2006-12-09, 12:27
Six-Pack Jack :D
HAHAHAH!!!!

hatework
2006-12-09, 12:53
jäklar vilken form du har! jag kommer va stammis i den här tråden.

Sundsarn
2006-12-09, 13:10
jäklar vilken form du har! jag kommer va stammis i den här tråden.

Du rä inte den förste :D

dajmond
2006-12-09, 13:41
hehehe thx guys ;)

hoppas på ännu bättre dock, ska slita som ett djur ^^

men inte idag, idag ska jag lata mig o äta en massa oanständigt :D

Brooklyn
2006-12-09, 13:42
hehehe thx guys ;)

hoppas på ännu bättre dock, ska slita som ett djur ^^

men inte idag, idag ska jag lata mig o äta en massa oanständigt :D

det ska man unna sig, likväl jag :naughty:

dajmond
2006-12-09, 13:45
det ska man unna sig, likväl jag :naughty:

hehe coolt, så du har oxå lördag som ätardag? tänkte ha söndag, men tycker det känns så trist. inge kul o frossa o glo på parlamentet liksom *lol*

Sundsarn
2006-12-09, 13:54
Du har inte sagt något mer om bilden sen du fick höra vad det stod *cry*

haha, ätardagar... njae. De blir inte så ofta iaf så. Men sen lagar jag inte maten själv så jag tröttnar knappast på mammas "byggarmat" :D

dajmond
2006-12-09, 13:57
Du har inte sagt något mer om bilden sen du fick höra vad det stod *cry*

haha, ätardagar... njae. De blir inte så ofta iaf så. Men sen lagar jag inte maten själv så jag tröttnar knappast på mammas "byggarmat" :D

nä precis...o en annan är hemmafru o ska tackla bebis o bajsblöjor o träning o hushåll OCH matlagning ;P så jag är i stort behov av en dag i veckan då jag varken behöver laga mat eller träna hehe ;P

vilken bild btw? dressingbilden? tja, tycker den talar för sig själv hehe...ungefär som en ketchupflaska som jagar en annan ketchupflaska, o säger: hey wait, i can't "catch up" with you...

eller nåt..

dajmond
2006-12-09, 14:07
jahapp, nu blir det willys nästa, köpa blöjor o diverse annat najs (godishyllan here i come hehe)...ska böka på jack hans overall först, o det brukar ta tid :S

just ja, vet ni vad jack heter i andranamn då? daniel. o efternamn tiger, efter far sin...

jack daniel tiger (jack daniels som i whiskyn u know. det uppskattades inte av svärmödrarna hehehe)

Sundsarn
2006-12-09, 14:12
...angående bild

precis :) 3 timmar cardio per vecka säger du. Låter som försäsongen, när man har diciplinen att följa den. Styrkepass vanlgtvis 3 a' 1,5-2h men lär bli mer nu när jag och kussen prdnar hemgym i morföräldrarnas källare. ;)

tano
2006-12-09, 14:14
nä precis...o en annan är hemmafru o ska tackla bebis o bajsblöjor o träning o hushåll OCH matlagning ;P så jag är i stort behov av en dag i veckan då jag varken behöver laga mat eller träna hehe ;P

vilken bild btw? dressingbilden? tja, tycker den talar för sig själv hehe...ungefär som en ketchupflaska som jagar en annan ketchupflaska, o säger: hey wait, i can't "catch up" with you...

eller nåt..

Är du ensam att ta hand om allt?
Vars är pappan?

Lycka till med att nå dina mål!

edit: han kanske jobbar, men ändå så ska han väl hjälpa till med mat etc...

Tjuckot
2006-12-09, 14:32
Angående dressingbilden, det är den mest bästa torra humor jag råkat på och förtjänar en riktig bild.

Sundsarn
2006-12-09, 14:48
Angående dressingbilden, det är den mest bästa torra humor jag råkat på och förtjänar en riktig bild.

tja den är torr som ett grustag i Sahara men jag kunde inte låta bli :D

dajmond
2006-12-10, 10:22
Va fan!?!? idag när jag hoppa upp på vågen stod det 74,6....när jag började med detta i måndags vägde jag 74,3. Sex dagars intensivt tränande och strikt kost (visserligen inte diet, men har ändå ätit väldigt nyttigt) har resulterat i en viktuppgång? Vet iofs att muskler väger mer än fett, kan det vara därför? Lite nere nu faktiskt...

Kay
2006-12-10, 10:26
Va fan!?!? idag när jag hoppa upp på vågen stod det 74,6....när jag började med detta i måndags vägde jag 74,3. Sex dagars intensivt tränande och strikt kost (visserligen inte diet, men har ändå ätit väldigt nyttigt) har resulterat i en viktuppgång? Vet iofs att muskler väger mer än fett, kan det vara därför? Lite nere nu faktiskt...

Vätska antagligen.

dajmond
2006-12-10, 10:31
Vätska antagligen.

surt ändå. när kan man förvänta sig att det vänder o man börjar gå ner lite?

dajmond
2006-12-10, 10:45
Mina mål är:

-Maxa i benpress och benspark. Tar redan rätt mycket i dem, så därför ser jag inte de målen som omöjliga.

- Klara av en chin utan att lägga till någon hjälpvikt. Detta känns svårare faktiskt, för jag är så sjukt svag i armarna....

- Gå ner till 68 kilo cirkus (mindre fett, mer muskler).

- Våga gå ner i källaren till "the big boys" o köra med fria vikter oxå. Så länge jag är en mes o stannar på övervåningen får jag nöja mig med maskinerna.

Japp, det var mina mål då. Vet inte riktigt när jag vill att de ska vara uppnådda, men innan sommaren 2007 känns som en rätt bra tid.

dajmond
2006-12-10, 10:47
å fan, en till målsättning kom jag på:

- Klara 20 vanliga armhävningar :P När jag var som mest vältränad innan jag blev gravid klarade jag 10. Var alltså rätt svag i armarna då också. Nu vet jag inte, men gissar på att jag kanske kan göra en eller två haha :P

Sundsarn
2006-12-10, 14:17
Som Kay skrev är det förmodligen vätska då kroppen fyller på med muskelglykogen igen.

Gött med lite mål! Man borde kanske sätta upp lite mål men just nu räcker det med att komma tillbaka styrkemässigt och fortsätta med att tappa kilon i lagom takt så jag orkar med hockeyn. Skumt, har legat helt still nu i 5 dagar, på hektot räknat! Även om man ligger ungefär +-0 så brukar man iaf variera lite.

Skitsamma, lycka till med att uppnå dina mål! Snart är det dags att sätta nya mål ska du se :thumbup:

dajmond
2006-12-10, 14:22
Som Kay skrev är det förmodligen vätska då kroppen fyller på med muskelglykogen igen.

Gött med lite mål! Man borde kanske sätta upp lite mål men just nu räcker det med att komma tillbaka styrkemässigt och fortsätta med att tappa kilon i lagom takt så jag orkar med hockeyn. Skumt, har legat helt still nu i 5 dagar, på hektot räknat! Även om man ligger ungefär +-0 så brukar man iaf variera lite.

Skitsamma, lycka till med att uppnå dina mål! Snart är det dags att sätta nya mål ska du se :thumbup:

Jo, det är nog vätska...men ändå trist. Hade iofs min enda ätardag igår, så kanske inte så smart att väga sig dagen efter den :P frossade iofs inte, men kebab med bröd slank ner, o så en del smågodis ;) men idag är det nya tag som gäller, ska till gymmet snart o köra lite ben, vader o biceps. återkommer med resultaten sen :P

Sundsarn
2006-12-10, 18:39
Tänkte följa med mor nu ikväll in och köra lättlätt men det verkar inte bli nåt. *grr*

Bendag är skoj, mycket vikter.. Benpress *cupid*

Pepz
2006-12-10, 18:51
Va fan!?!? idag när jag hoppa upp på vågen stod det 74,6....när jag började med detta i måndags vägde jag 74,3. Sex dagars intensivt tränande och strikt kost (visserligen inte diet, men har ändå ätit väldigt nyttigt) har resulterat i en viktuppgång? Vet iofs att muskler väger mer än fett, kan det vara därför? Lite nere nu faktiskt...


Väg dig inte för ofta.
personligen kan jag skilja 2-3kg från en dag till en annan.
använd spegel, foton och måttband som indikationer på att det går åt rätt håll..

dajmond
2006-12-10, 20:13
jepp, nu har jag varit o tränat. blev 10 minuters uppvärmning på löpbandet, sen direkt på maskinerna :)

leg curls: 3 set med 7 reps i varje, 90 lb vad nu det blir i kilo :S
leg extensions: 3 set med 7 reps i varje, 125 lb.
leg press: 3 set med 7 reps i varje, 190 lb.
hip abductions: 3 set med 7 reps i varje, 140 lb.
muli biceps: 3 set med 7 reps i varje, ynka 30 lb :P jag hatar mina armar :D
vadpress, 3 set med 7 reps i varje, 170 lb.

gick bra, jag hade ätit o druckit bra under dagen, o med ipoden på klarar jag mer än jag tror :D

Brooklyn
2006-12-10, 20:14
bra benpass! :thumbup:

dajmond
2006-12-10, 20:15
bra benpass! :thumbup:

:D tack!! *peppad*

Raggis
2006-12-10, 20:19
Ser riktigt bra ut :thumbup: *popcorn*

Sundsarn
2006-12-10, 20:46
lbs är ett engelskt otyg. Impad! orkar inte träna nåt annat än ben på mina bendagar :em:

...snart är du nere med skivstång :thumbup: (och kanske en annan benpress om de har nån sådan på Nautilus?)

Fed up
2006-12-10, 22:18
1 lbs är lite mindre än 0,5 kg. 0,45 typ, men jag brukar räkna ett halvt.

Ser bra ut, syns ju inte att du varit höggravid för nån månad sen! Kämpa på nu!

petersson
2006-12-10, 22:20
Elva sidor i träningsdagboken på två dar måste vara nytt rekord :)

Lepras
2006-12-10, 22:27
Elva sidor i träningsdagboken på två dar måste vara nytt rekord :)

Och ett träningspass:D

annat var det när jag startade min,,20 pass och 1 kommentar typ haha..

keep rocking Dajmond:hbang:

är det nautilus maskiner du tränar med?

Raggis
2006-12-10, 22:36
Och ett träningspass:D

annat var det när jag startade min,,20 pass och 1 kommentar typ haha..

keep rocking Dajmond:hbang:

är det nautilus maskiner du tränar med?

Tjejer är helt klart populärare här på Kollo :D

Sundsarn
2006-12-10, 23:28
Men det är ju för att det är mest killar *whistle*

Låter ju dumt men sen helt plötsligt faller allt på plats :D

dajmond
2006-12-11, 01:01
Hehe, tack för kommentarer och peppningar :D jag ska definitivt fortsätta köra hårt. Har gjort om vikterna till kilo-beräkningar för er som vill veta o som inte har orkat räkna ut det i huvet hehe:

leg curls: 3 set med 7 reps i varje, 40,5 kilo
leg extensions: 3 set med 7 reps i varje, 56,25 kilo
leg press: 3 set med 7 reps i varje, 85,5 kilo
hip abductions: 3 set med 7 reps i varje, 63 kilo
muli biceps: 3 set med 7 reps i varje, ynka 13,5 kilo :P jag hatar mina armar
vadpress, 3 set med 7 reps i varje, 76,5 kilo.

Det var det :P o imorrn blir det ett najs cardiopass på 60 minuter...sweeet.

dajmond
2006-12-11, 01:03
Och ett träningspass:D

annat var det när jag startade min,,20 pass och 1 kommentar typ haha..

keep rocking Dajmond:hbang:

är det nautilus maskiner du tränar med?

Jepp, nautilus...vad är den allmänna åsikten om de maskinerna förresten? *nyfiken*

Förresten, vad säger ni om att slänga i sig nutrilett som kosttillskott efter träningen? Vet att det är en måltidsersättare för bantande tonårstjejer o klimakteriekossor egentligen, för jag använde det förut när jag var larvig o bantade hela tiden på gymnasiet ;P

Men teoretiskt sett borde jag väl kunna använda nutrillet som kosttillskott nu när jag tränar. Läste att det innehåller 35 gram protein/100 gram, o det är väl rätt bra?

Har ju en del såna över, typ 4 lådor eller nåt, o undrar om de går att använda istället för gainer eller nåt efter träningen..

dajmond
2006-12-11, 09:40
nepp, nu blir det fullkornsmacka med kokt ägg o en fruktsallad med lite lättyogurt. sedan ett najs cardiopass på gymmet ;P

Stumpis
2006-12-11, 09:54
Oj, va starka ben du har! Imponerande överlag, nybilven morsa och allt! :hbang:

Du undrade lite över vad folk tycker om Nautilus-maskiner. Jag jobbade tidigare som instruktör på ett Nautilus-gym, och min uppfattning är att maskinerna är väldigt bra. Det "trista", eller vad man ska säga, är väl själva konceptet att man bara tränar ett set på varje övning. Men för de som bara vill "hålla-igång-träna" och har ont om tid, är Nautilus ett bra alternativ till att göra ingenting. ;) Följer man konceptet ska man ju dessutom göra så många man kan på varje övning, och inte som det lätt blir på fler-sets-träning att man kör typ 3x10 även om man klarat fler. *whistle*

Eva_E
2006-12-11, 09:57
nepp, nu blir det fullkornsmacka med kokt ägg o en fruktsallad med lite lättyogurt. sedan ett najs cardiopass på gymmet ;P

Vilken mumsig frukost/mellis! Blir lite avis ju...

Mycket nöje med cardion!


Eva

dajmond
2006-12-11, 10:58
Oj, va starka ben du har! Imponerande överlag, nybilven morsa och allt! :hbang:

Du undrade lite över vad folk tycker om Nautilus-maskiner. Jag jobbade tidigare som instruktör på ett Nautilus-gym, och min uppfattning är att maskinerna är väldigt bra. Det "trista", eller vad man ska säga, är väl själva konceptet att man bara tränar ett set på varje övning. Men för de som bara vill "hålla-igång-träna" och har ont om tid, är Nautilus ett bra alternativ till att göra ingenting. ;) Följer man konceptet ska man ju dessutom göra så många man kan på varje övning, och inte som det lätt blir på fler-sets-träning att man kör typ 3x10 även om man klarat fler. *whistle*


Tack!! :D betyder mycket att få höra sånt från mer erfarna "styrketränerskor" ;P Vilka armar du har människa, själv orkar jag knappt lyfta ett mjölkpaket ;P skämt åsido, jag vill verkligen jobba upp mina armar så de kommer ikapp min benstyrka. i nuläget är det nästan löjligt stor skillnad hehe :P

dajmond
2006-12-11, 10:59
Vilken mumsig frukost/mellis! Blir lite avis ju...

Mycket nöje med cardion!


Eva

Tar många av mina recept från www.fitness-school.se

Jättebra när inspirationen tryter :D o så har dem näringsinnehåll skrivet där oxå, så man behöver inte sitta o räkna ut nåt själv. superbra :D

Ironbabe
2006-12-11, 13:30
Oj..här var man borta i två dgr o missade uppkomsten av denna "mamma" journal :smash: Kul med fler morsor som tar tag i "efterbörden" Välkommen o lycka till

/Stormorsan

dajmond
2006-12-11, 13:37
Så där, hemma från cardion, fan va skönt det var :D körde först 20 minuter crosstrainer, följde takten på den musik som dök upp i ipoden helt enkelt :P sen blev det 20 minuter snabb cykling, följt av ytterligare 20 minuter crosstrainer. svettigt värre, men ack så härligt ;P

hade tänkt köra löpband egentligen, men jag går ju ändå bara på löpbandet, så då är crosstrainern betydligt jobbigare och "fettförbrännande" ;)

T-train
2006-12-11, 15:59
Hello! Grattis till bebis!:)

En tanke, helamning kräver ca 500 extra kcal per dygn, mao ligg inte för lågt i kaloriintaget..Amningen är prioriterad ur kroppens synvinkel så det ska mycket till för att den ska drabbas. Dock är det smart att tänka på att du behöver ett högre intag iom att OM du äter för lite så tar kroppen från dina reserver..o ligger du alldeles för långt ifrån tar den även muskler o inte bara fett, som du vill;) Mao, ett kaloriintag på 2600(eller mer)/dag är inte fel om du tränar, du kommer ändå tappa i vikt. Lycka till med träningen!

dajmond
2006-12-11, 16:30
Hello! Grattis till bebis!:)

En tanke, helamning kräver ca 500 extra kcal per dygn, mao ligg inte för lågt i kaloriintaget..Amningen är prioriterad ur kroppens synvinkel så det ska mycket till för att den ska drabbas. Dock är det smart att tänka på att du behöver ett högre intag iom att OM du äter för lite så tar kroppen från dina reserver..o ligger du alldeles för långt ifrån tar den även muskler o inte bara fett, som du vill;) Mao, ett kaloriintag på 2600(eller mer)/dag är inte fel om du tränar, du kommer ändå tappa i vikt. Lycka till med träningen!

tack för ditt svar :D

jag är medveten om att amningen drar mycket energi, o försöker äta därefter. frukost, lunch, middag, två mellanmål o så ett kvällsmål. har räknat ut att jag får i mig 2400 kcal per dag ungefär, vilket kanske är lite i underkant till o med, men det är svårt att hinna få i sig såna mängder mat har jag upptäckt :D

Sundsarn
2006-12-11, 17:22
Tackar för länken, nu kanske man kan få sig lite bättre mat när mor vankar "nödlösningar" som kokkorv med bröd :D

Brooklyn
2006-12-11, 17:24
*cupid* de e bra dajmond, kör hårt

dajmond
2006-12-12, 10:18
sitter nu o laddar med en rejäl frukost:

fullkornsmacka med minikeso o rökt skinka
kesella med lättyogurt, upptinade hallon, en banan, solrosfrön o sportmüsli

smaskens ;P sen bär det av till gymmet igen, denna gång för ett hårt överkroppspass :S tänkte köra axlar, bröst o triceps. misstänker att detta kommer bli ett rent helvete eftersom jag är så svag i just dem regionerna, men men, jag ska göra mitt bästa :D

Beecher
2006-12-12, 10:19
tänkte köra axlar, bröst o triceps. misstänker att detta kommer bli ett rent helvete eftersom jag är så svag i just dem regionerna, men men, jag ska göra mitt bästa :D

dom muskelgrupperna blir det inga problem med, se till att lägga in lite roliga övningar så är bröst axlar triceps passen de pass du kommer längta efter... *drool*

dajmond
2006-12-12, 13:51
hemma igen från passet :P självklart blev det inga lysande resultat, kör nästan lägsta vikter på allt :S men jag tog i av bara helvete iaf o gjorde mitt bästa, så blir jag förhoppningsvis lite starkare snart ;P fördelen med en journal är ju att man har utrymme och tid på sig att utvecklas i sin egen takt...

här kommer lite stats från passet. om någon vet vad fan maskinernas rätta beteckningar är så får ni gärna säga det oxå...liggande bröst till exempel tror jag knappast det heter ;)

Bröst:

Vertical chest 3x7=23 1x7=27
Liggande bröst 3x7=22
Pec fly 3x7=18
Dips med 45 kilos hjälpvikt (sugigt, jag vet haha, min enda tröst är att jag väger rätt mycket ;) 3x7

Axlar:

Lateral raise 1x7=23, 1x5=23, 1x3=23 (ska sänka vikten nästa gång så jag orkar fler reps i varje set, snyft :( )
Overhead press 1x7=18, 1x5=18, 1x6=18 (sänker något nästa gång på denna maskin oxå)

Triceps:

Triceps extension 2x7=18, 1x10=18
Seated dip 3x7=34


några tips på ändringar? är det några maskiner jag kan utesluta eller är det något jag bör lägga till? observera att jag bara kör maskiner än så länge, men funtar på att gå ner o köra med fria vikter snart.

Eva_E
2006-12-12, 14:00
Ser bra ut tjejen!

Jag vet ju inte exakt hur alla maskinerna ser ut, men du ser ut att ha fått till en bra mix av övningar. Det enda jag skulle vilja lägga till är en övning för baksidan av axlarna. Min favorit där är den maskin som kallas "reverse pecdec", dvs. den ser ut som en pecdec-maskin men man sitter med ansiktet vänt "inåt", om du förstår vad jag menar...


Eva

Sundsarn
2006-12-12, 17:47
Dear, förklara för mig vad som menas med ex: 3x7=23? eller är det typ 3x7 med 23 kg eller lbs? Annars börjar jag tvivla på mattekunskaperna :D

dajmond
2006-12-13, 11:06
Dear, förklara för mig vad som menas med ex: 3x7=23? eller är det typ 3x7 med 23 kg eller lbs? Annars börjar jag tvivla på mattekunskaperna :D

hihi sorry, borde ha sagt det från början :D 3x7=23 betyder 3 set med 7 reps i varje, med 23 kilo ;)

jag vet att 3x7 är 42 för tusan, vem tar du mig för ;P

dajmond
2006-12-13, 11:08
nu har jag hinkat i mig en najs blåbärssmoothie:

1/2 burk kesella
2 dl minimjölk
2 tsk canderel
1 dl frysta blåbär

smaskens ;P

så nu bär det av till gymmet för 60 minuters stentuff cardio...puh....för övrigt så måste jag ha gjort nånting rätt igår när jag körde axlar, bröst o triceps, för jag kan ta mig fan knappt lyfta bebben idag ;P o när jag sträcker på mig/tar på mig en tröja vill jag typ skrika rakt ut så ont gör det :P

sammy1
2006-12-13, 11:15
Du verkar ha en bra grund, kör hårt =)

dajmond
2006-12-13, 14:01
så där....*slut* fan va hårt jag körde :S

för övrigt har jag ett till mål med denna träning:

öka i muskelmassa o bränna fett :P

vill gå ner till 68-71 kilo nånstans där...(väger 74 nu)

Brooklyn
2006-12-13, 14:04
så där....*slut* fan va hårt jag körde :S

för övrigt har jag ett till mål med denna träning:

öka i muskelmassa o bränna fett :P

vill gå ner till 68-71 kilo nånstans där...(väger 74 nu)

najs, vad körde du för nåt? :)

dajmond
2006-12-13, 15:06
najs, vad körde du för nåt? :)

hehe, blev cardio idag, körde ju axlar, bröst o triceps igår...idag kan jag knappt ta på mig en tröja, för det gör så cp-ont i hela överkroppen hehe ;P

idag blev det 40 minuter crosstrainer o 20 minuter cykling...o lite ris o kycklingfilé ovanpå det ;P fint.

dajmond
2006-12-13, 15:07
nu har jag skickat efter whey-80 o kalciumpyruvat oxå, så snart ska det byggas even more ;P

Brooklyn
2006-12-13, 15:08
nu har jag skickat efter whey-80 o kalciumpyruvat oxå, så snart ska det byggas even more ;P

fan va sweeet!!!

dajmond
2006-12-13, 15:10
fan va sweeet!!!

hehe jepp, jag e lika entusiastisk som du! vad tar du för kosttillskott då

Sundsarn
2006-12-13, 15:46
Vilken smak beställde du? Ska inhandlas lite mer i januari när jag ska ner till huvudsatden tror jag..

Gött med träningsvärk :D

hatework
2006-12-13, 15:49
fan va duktig du är !

Brooklyn
2006-12-13, 16:04
hehe jepp, jag e lika entusiastisk som du! vad tar du för kosttillskott då

esapro, maltodextrin, kcg-2 & kasseinproteinpulver

Snake
2006-12-13, 17:21
så där....*slut* fan va hårt jag körde :S

för övrigt har jag ett till mål med denna träning:

öka i muskelmassa o bränna fett :P

vill gå ner till 68-71 kilo nånstans där...(väger 74 nu)

Du är medveten om att göra det samtidigt oftast brukar leda till att det blir inget alls? Bästa är att endera bygga eller att deffa.

dajmond
2006-12-13, 17:44
Du är medveten om att göra det samtidigt oftast brukar leda till att det blir inget alls? Bästa är att endera bygga eller att deffa.

oo säger du det hehe...ja men då bygger jag först isf. tror ändå jag kommer gå ner lite då jag har en del onödiga kilon. men det viktiga är vad spegeln säger, inte vågen ;)

dajmond
2006-12-13, 17:44
fan va duktig du är !

:cool: hihi tack!

dajmond
2006-12-13, 17:46
Vilken smak beställde du? Ska inhandlas lite mer i januari när jag ska ner till huvudsatden tror jag..

Gött med träningsvärk :D

jordgubb....alltså, jag är chokladoman, o hade gladeligen beställt choklad om det inte är för att bebisen här är känslig mot det (han får prickat o blir gasig av bara fan när jag har ätit det :S ). så jag får nöja mig med jordgubb. läste i en poll att vanilj smakade röv, så jag valde att inte chansa o tog den näst populäraste smaken överlag. köpte bara ett kilo pulver oxå, så finns det utrymme att ändra sig om det skulle smaka skit ;P

dajmond
2006-12-13, 17:54
just ja, var nere i källaren idag på gymmet!! bland alla läskiga fria vikter och anabolaboys *lol* skämt åsido, jag fattade typ inget!! massa vikter överallt, men inga anvisningar eller instruktioner som uppe bland maskinerna. hur ska man veta vad man ska göra med allt? :P fråga nån läskigt bulkig karl? EEEK!!!

Brooklyn
2006-12-13, 18:02
läs här :) http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

dajmond
2006-12-13, 18:11
läs här :) http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071 oooo tack :hbang:

dajmond
2006-12-14, 20:14
jahapp, dagens rygg och mage-pass ser ut så här:

Rygg:

Super pullovers:

1x7 med 32 kilo
1x7 med 32 kilo
1x7=29 (sänkte här för att jag märkte att jag gjorde övningen slarvigt och tog i mer med armarna än med ryggen)

Compound row:

1x7 med 31 kilo
1x7 med 31 kilo
1x7 med 31 kilo
1x7 med 34 kilo
1x4 med 36 kilo

Torso arm:

1x7 med 31 kilo
1x7 med 31 kilo
1x7 med 31 kilo

Lower back machine:

1x7 med 31 kilo
1x7 med 31 kilo
1x7 med 31 kilo (varför är den magiska siffran 31 :P)

Rygglyft på matta - 30 stycken.

Mage:

Situpsmaskin:

1x7 med 31 kilo (duh)
1x7 med 31 kilo
1x7 med 31 kilo

Vanliga situps på matta, 50 stycken
Sneda situps, 25 på varje sida
Sidositups (liggande på sidan) - 10 på varje sida


Ett rätt najs pass, hade säkert kunnat ta i mer dock, men det är ju första gången jag ens provar vissa av maskinerna... ;P

Brooklyn
2006-12-14, 20:22
bra att du tar det lugnt i början med nya övningar! så att du inte skadar dig *cupid*

dajmond
2006-12-14, 20:25
bra att du tar det lugnt i början med nya övningar! så att du inte skadar dig *cupid*

haha naaawww ;)

Sundsarn
2006-12-14, 23:22
Går ju inte att bli fitnessbrud om man skadar sig hela tiden :smash:

Jag fattade ingenting när jag såg super pullovers, började tänka tutträning.. men jag är väl bara vimsig av alla bokstäver och tecken jag har här framför mig. (vankas nationella i mattematik imorgon bitt, 4 timmar :Virro)

dajmond
2006-12-15, 06:49
HAHAHA tutt-träning!!?!? :S hihihi ne, super pullover e en maskin som tränar ryggen rätt effektivt faktiskt...lätt dock att ta i med armarna istället om man kör med för mycket vikter...

ooo e så glad att jag har lämnat gymnasiet bakom mig (o 2 år på högskola har jag hunnit med oxå för den delen ;). nationella prov e inte kul...förutom i svenska då, uppsatsskrivning o så...det är så sjukt lätt.

dajmond
2006-12-15, 06:51
fy fan btw, inatt blev det bara fyra timmars sömn...o inte åt gången heller, utan i omgångar :( o jag som har cardio idag, hur i helsike ska man orka!?!? jaja, bara o ladda med massa käk så går det väl...med lite tur får jag sova middag när sambon kommer hem från jobbet oxå...lillkillen ligger i mitt knä o pratar o sparkar o har sig o är hur jäkla pigg som helst, trots att jag har försökt knocka honom med min tuttmjölk...brukar funka annars, men idag dög det inte :D

hatework
2006-12-15, 07:51
knocka honom med själva tutten ist ?

dajmond
2006-12-15, 07:52
knocka honom med själva tutten ist ?

försökte o det funkade yaay!! nu sover han som en stock ;P

hatework
2006-12-15, 07:53
jag har ochså problem att såva! gör på mig ochså! *slap*

dajmond
2006-12-15, 09:40
jag har ochså problem att såva! gör på mig ochså! *slap*


HAHAHAHAH :smash:

så ^^

dajmond
2006-12-15, 09:44
Ska förresten kolla mina mått idag (har köpt måttband). Har lessnat på vågen nämligen för den visar aldrig det jag vill. Så ska börja med måttband o spegel istället :P En fråga: ska man mäta när man spänner muskeln eller när man slappnar av???

qubie
2006-12-15, 09:55
Ska förresten kolla mina mått idag (har köpt måttband). Har lessnat på vågen nämligen för den visar aldrig det jag vill. Så ska börja med måttband o spegel istället :P En fråga: ska man mäta när man spänner muskeln eller när man slappnar av???

Både och är väl det bästa? *popcorn*

dajmond
2006-12-15, 09:56
Både och är väl det bästa? *popcorn*

Hehehe, så sant så... vilka ställen ska man mäta då? lår, biceps, midja....?

Eldhroka
2006-12-15, 10:03
Hehehe, så sant så... vilka ställen ska man mäta då? lår, biceps, midja....?

Det spelar mindre roll var du mäter.
Bara du mäter på samma ställe varje gång, så du ser förändringen.
Du ska bara jämföra med dig själv iallafall.
Lycka till!

machine gun
2006-12-15, 10:03
Hehehe, så sant så... vilka ställen ska man mäta då? lår, biceps, midja....?

Biceps
Underarm
Axel (kan mätas från armhålan och ut)
Bröst
Midja
Stuss
Lår
Vader

T.ex.

Man brukar mäta alla mått i flexat läge utom midjan som bör vara avslapnad.

dajmond
2006-12-15, 10:11
Biceps: 33 cm
Midja:78 cm
Höfter: 92 cm
Lår: 59 cm
Vader: 40 cm
Byst: 95 cm

Alla mått är tagna på spända muskler....men shit, bredare vader än överarmar :S:S wow :D

dajmond
2006-12-15, 10:21
Hahaha okej lägger till resten nu då:

Rumpa: 106 cm
Underarm:22 cm (weeeeeeak)

dajmond
2006-12-15, 10:49
nu har jag lagt upp lite bilder oxå under medlemsbilder i tråden för "tjejbilder" för er som är intresserade ^^ please keep in mind att jag blev morsa för en månad sedan ifall ni tycker att jag ser saggig ut hihi :D

Pepz
2006-12-15, 11:01
med tanke på ditt barnafödande så ser det kanonbra ut!

hatework
2006-12-15, 11:15
*flex* *popcorn* *whistle* *cupid*

dajmond
2006-12-15, 11:23
*flex* *popcorn* *whistle* *cupid*

:em:

machine gun
2006-12-15, 13:19
men shit, bredare vader än överarmar :S:S wow :D

Det brukar man väl ha, eller? Jag har typ 29 cm biceps och 37 cm vader eller nåt :D Iofs är jag väl nån slags löpare och väldigt långt ifrån fitness, haha.

Tolkia
2006-12-15, 13:29
Hur ser man ut om man INTE har bredare vader än överarmar? :confused:

machine gun
2006-12-15, 13:39
Hur ser man ut om man INTE har bredare vader än överarmar? :confused:

Som en discobyggare? :D

Karl_alfred
2006-12-15, 14:17
Hur ser man ut om man INTE har bredare vader än överarmar? :confused:

Arnold mfl byggare.

Snake
2006-12-15, 14:49
Hur ser man ut om man INTE har bredare vader än överarmar? :confused:

Fråga Ryska_Raketen...LOOOOL :laugh:

dajmond
2006-12-15, 15:32
Hahahaha :d

Sundsarn
2006-12-15, 16:28
HAHAHA tutt-träning!!?!? :S hihihi ne, super pullover e en maskin som tränar ryggen rätt effektivt faktiskt...lätt dock att ta i med armarna istället om man kör med för mycket vikter...

ooo e så glad att jag har lämnat gymnasiet bakom mig (o 2 år på högskola har jag hunnit med oxå för den delen ;). nationella prov e inte kul...förutom i svenska då, uppsatsskrivning o så...det är så sjukt lätt.

LÄTT med uppsatsskrivande?!?!?! eller jo ifs men det är ju så nedrans långt!
Lärarna sa att de aldrig någonsin sett ett så pass svårt NP i MaC de var riktigt oroliga för SP-eleverna :D

ja tutt-träning :D Pullover är väl en bröstövning om jag inte minns fel... Ska iväg nu förresten. Ha det fint och lycka till med sömnen ;)

Larsen
2006-12-16, 19:06
Trevlig journal med en söt mamma i. Ska följas :)

Sundsarn
2006-12-17, 22:00
Vad nu då? Har alla kollokillar kommit på att du är upptagen? :D

Kommer ihåg dagarna då det skrevs sidor varje dag, kan intresset svalna så fort?*screwy* Vad har du haft för dig under helgen då, ingen träning?

dajmond
2006-12-17, 22:24
Vad nu då? Har alla kollokillar kommit på att du är upptagen?

Kommer ihåg dagarna då det skrevs sidor varje dag, kan intresset svalna så fort? Vad har du haft för dig under helgen då, ingen träning?

Tjoooo!! :D Ja, verkar som om de flesta drar när de inser att man inte är lovligt byte :D trist ju, jag vill ju att folk ska läsa min journal *gråta* ;P

jodå, det har blivit en del träning i helgen, idag iaf, men ingenting igår. igår hade jag ätar/vilodag :) Dagens pass blev biceps, ben o vader. tänkte lägga in statsen för passet nu ^^


Benspark:

1x7 med 57 kilo
1x7 med 58 kilo
1x7 med 59 kilo

Benpress:

1x7 med 77 kilo
2x7 med 86 kilo

Sittande lårcurl:

1x7 med 38 kilo
1x7 med 39 kilo
1x7 med 44 kilo
1x7 med 46 kilo

Insida lår (hip adduction):

2x7 med 45 kilo
1x7 med 47 kilo

Utsida lår (hip abduction):

2x7 med 77 kilo
1x7 med 81 kilo (aningen för tungt :S )

Biceps curls:

3x7 med 18 kilo (skitmesigt suck...)

Chins med hjälpvikt

3x7 med 54 kilo hjälpvikt
1x7 med 50 kilo hjälpvikt
1x5 med 50 kilo hjälpvikt

GAAAH så fånigt dåligt :D

Men men, inte oväntat att jag var svag i överkroppen...bra benpass dock, riktigt nöjd ^^

dajmond
2006-12-17, 22:26
Aa just ja, o så 50 stycken "vadlyft" också (ställa sig på tå-stilen ;). Tyckte det var riktigt tufft, men så väger jag ju 74 kilo oxå så det är en del vikt o lyfta :D

Sundsarn
2006-12-18, 16:05
Haha very gut benpass iaf :D Fy fan, jag vet inte om vår legcurl/legextension, (skrev först venspark men ändrade lite snabbt*whatever*), är annorlunda annars fattar jag inte hur du orkar med så mycket i förhållande till benpressen. . Har ni en sån man "halvligger i", typ 45 grader eller en som är helt horisontell? (kanske jag som är så nedrans svag i legextension/legcurl).

Du verkar starkare i abduktion än adduktion. Det kan ju vara...praktiskt *whistle*

Sen en grej jag tänkte på är att ha biceps samma dag som ben är inte det väldigt drygt? Själv orkar jag aldrig träna mer än bara ben under mina benpass.

dajmond
2006-12-18, 20:07
Haha very gut benpass iaf :D Fy fan, jag vet inte om vår legcurl/legextension, (skrev först venspark men ändrade lite snabbt*whatever*), är annorlunda annars fattar jag inte hur du orkar med så mycket i förhållande till benpressen. . Har ni en sån man "halvligger i", typ 45 grader eller en som är helt horisontell? (kanske jag som är så nedrans svag i legextension/legcurl).

Du verkar starkare i abduktion än adduktion. Det kan ju vara...praktiskt *whistle*

Sen en grej jag tänkte på är att ha biceps samma dag som ben är inte det väldigt drygt? Själv orkar jag aldrig träna mer än bara ben under mina benpass.

kul att nån fortfarande läser min journal ;P

jag tror vi har en helt horisontell legcurl/legextension-maskin faktiskt...den e jobbig, men jag tar rätt mycket...mina ben har skulpterats av sex års regelbunden aerobics 4-5 dagar i veckan :P då får man starka spiror av allt hoppande ;P

o ja, att jag är starkare i abduction är underligt, men praktiskt :D när man föder barn o så *asg* :P

körde ju oxå bara två bicepsövningar så det kändes inte så jobbigt...men visst tog passet tid, så lite segt blev det väl på slutet. man är ju iaf minst tio minuter på varje maskin känns det som, iaf om man vill bygga seriöst.

idag e jag hemma efter ett 60 minuters cardiopass. blev crosstrainer för hela slanten, o fy satan vad jobbigt det är :S den som aldrig har stått på en sån där längre än fem minuter vet inte hur tufft det e :P

vad händer ikväll då? själv ska jag göra hamburgare nu, nyttiga sådana utan dressing o sånt crap :D

Brooklyn
2006-12-18, 20:10
jag har inte heller övergett dig :naughty:

L-Sami
2006-12-18, 20:15
Finns det inga fria vikter på ditt gym? , vad jag har förstått från dina kost frågor här på forumet så är du ute efter för att bygga. Fria vikter bygger bättre.

Sundsarn
2006-12-18, 20:56
text..

oki vi ahr en med 45 graders lutning, så det borde bli ungefär hälften kanske i belastning? beror ifs på utväxlingen i er maskin men iaf.

haha jag testade aeroibic en gång på en återträff för typ ungdomar som visat kamratskap and shit i skolan (och ensmula ledarskap *stolt*). Skitdrygt var det, sen är jag hockeypselare och kille så koordinationen räcker knappast till inte heller i den åldern :D

Vår crosstrainer är dum i maskineriet eller nåt för hur fan jag än gör så glider mina fötter bakåt hela tiden *grr27* Har kört 30 min faktiskt, sen stod det typ 160-180 watt i motstånd (watt liksom "vafan" tänkte jag:D)

Ikväll har blev de ett nytt discopass på gymmet, har ont i bakdelen min så ispasset med A-laget blev inte att tänka på. Tränade dock imorse ifs... Sen vet jag inte vad jag ska göra, gråta ut över det totalt misslyckade Nationella som gav mig ett VG i MaC? *grr*

dajmond
2006-12-18, 22:43
jag har inte heller övergett dig :naughty:

Fan va bra, blev lite orolig där ett tag :D *slap*

Finns det inga fria vikter på ditt gym? , vad jag har förstått från dina kost frågor här på forumet så är du ute efter för att bygga. Fria vikter bygger bättre.

Joo det finns fria vikter. Det som saknas är mod hos mig att gå ner o börja använda dem :P You see, de fria vikterna är i princip helt avgränsade från maskindelen av gymmet...det ligger nere i källaren, o dit går bara anabolastinkande belgian blues typ Läskigt..........men jag håller på att samla mod så snart kanske jag vågar ^^

oki vi ahr en med 45 graders lutning, så det borde bli ungefär hälften kanske i belastning? beror ifs på utväxlingen i er maskin men iaf.

haha jag testade aeroibic en gång på en återträff för typ ungdomar som visat kamratskap and shit i skolan (och ensmula ledarskap *stolt*). Skitdrygt var det, sen är jag hockeypselare och kille så koordinationen räcker knappast till inte heller i den åldern

Vår crosstrainer är dum i maskineriet eller nåt för hur fan jag än gör så glider mina fötter bakåt hela tiden Har kört 30 min faktiskt, sen stod det typ 160-180 watt i motstånd (watt liksom "vafan" tänkte ja

Ikväll har blev de ett nytt discopass på gymmet, har ont i bakdelen min så ispasset med A-laget blev inte att tänka på. Tränade dock imorse ifs... Sen vet jag inte vad jag ska göra, gråta ut över det totalt misslyckade Nationella som gav mig ett VG i MaC?

Haha ja aerobics kräver ju både koordination, styrka o kondis, iaf om man vill briljera ;) Kan inte påstå att jag heller var nån hejare i början, men nu skulle jag nog kunna skryta med en del på den fronten ;P

Vad betyder discopass? :P har hört termen, men fattar inte riktigt vad det innebär. är det när man bara tränar röv o lår eller? :P jag har sjukt ont i arslet från benpressen igår, kan knappt resa mig upp från en stol...eller sitta på en stol heller för den delen...så nåt gjorde jag ju tydligen rätt igår hihi.

vg är ju inte så dåligt heller...bättre än g o ig fast sämre än mvg förstås hmm... :D äh, du kan va nöjd tycker jag jag har heller aldrig varit nån hejare i matte, men förut skrev jag ett mvg på nationella provet i matte c...men eftersom jag hade hög frånvaro (var en liten skolkis då) så fick jag bara g iaf tror jag hehe...nej språk o sånt är mer min grej.

Sundsarn
2006-12-18, 22:53
...bättre än g o ig fast sämre än mvg förstås lost me there *rolleyes*

Disco = inge ben :D typ

Mja VG duger för de flesta, nu är det så att jag aldrig fått sämre än mvg mer än på något delprov. ;) Surt för en 100p-kurs. Har hittills haft ganska lätt i skolan så nu när jag måste plugga funkar det inte riktigt, roligare med hockey och gym *flex*

Jag får också fruktansvärd träningsvärk av benpress! hög fotsättning?:naughty:

dajmond
2006-12-19, 00:14
lost me there *rolleyes*

Disco = inge ben :D typ

Mja VG duger för de flesta, nu är det så att jag aldrig fått sämre än mvg mer än på något delprov. ;) Surt för en 100p-kurs. Har hittills haft ganska lätt i skolan så nu när jag måste plugga funkar det inte riktigt, roligare med hockey och gym *flex*

Jag får också fruktansvärd träningsvärk av benpress! hög fotsättning?:naughty:

haha lätt, knäna ska va vid hakan typ hihi

Stumpis
2006-12-19, 09:10
Discoträning innefattar oftast inga benövningar, sällan eller aldrig några basövningar för någon muskelgrupp och mycket maskin och cabel för framförallt bröst och biceps. :D

Klart du ska ner i källaren bland fria vikter, det är dom som bygger en snygg kropp! Maskiner kan bara utveckla dig so far, sen behövs det lite hantlar, skivstänger mm för att komma vidare. You go girl! :hbang:

machine gun
2006-12-19, 10:12
Joo det finns fria vikter. Det som saknas är mod hos mig att gå ner o börja använda dem :P You see, de fria vikterna är i princip helt avgränsade från maskindelen av gymmet...det ligger nere i källaren, o dit går bara anabolastinkande belgian blues typ Läskigt..........men jag håller på att samla mod så snart kanske jag vågar ^^

Så tänkte jag också, men sen när man väl kommer dit så är det mest smågrabbar som tränar biceps där ;) Dessutom känns de som att man blir allmänt accepterad rätt fort när man drar igång med marklyft och andra tunga övningar :D Dessutom är de flesta oftast snälla, skulle man fråga nån om hjälp så blir han bara stolt över att man ber just honom, haha. Så det är bara att köra på. Ner i källarn med dig! Om du aldrig tränat med fria vikter kanske du kan be nån instruktör visa dig utförandet av de vanligaste basövningarna? (eller be nån i gymmet som ser ut att veta va han/hon pysslar med) Knäböj, marklyft, bänkpress, stångrodd, raka mark, militärpress, dips och chins är finfina övningar :) Sen kan man ju komplettera med stångcurl, smalbänk, vadpressar osv för att täcka in alla muskelgrupper och för att omväxling förnöjer :thumbup:

dajmond
2006-12-19, 10:59
Discoträning innefattar oftast inga benövningar, sällan eller aldrig några basövningar för någon muskelgrupp och mycket maskin och cabel för framförallt bröst och biceps. :D

Klart du ska ner i källaren bland fria vikter, det är dom som bygger en snygg kropp! Maskiner kan bara utveckla dig so far, sen behövs det lite hantlar, skivstänger mm för att komma vidare. You go girl!

Så tänkte jag också, men sen när man väl kommer dit så är det mest smågrabbar som tränar biceps där ;) Dessutom känns de som att man blir allmänt accepterad rätt fort när man drar igång med marklyft och andra tunga övningarDessutom är de flesta oftast snälla, skulle man fråga nån om hjälp så blir han bara stolt över att man ber just honom, haha. Så det är bara att köra på. Ner i källarn med dig! Om du aldrig tränat med fria vikter kanske du kan be nån instruktör visa dig utförandet av de vanligaste basövningarna? (eller be nån i gymmet som ser ut att veta va han/hon pysslar med) Knäböj, marklyft, bänkpress, stångrodd, raka mark, militärpress, dips och chins är finfina övningar :) Sen kan man ju komplettera med stångcurl, smalbänk, vadpressar osv för att täcka in alla muskelgrupper och för att omväxling förnöjer



Tack för uppmuntrande ord :) jag var nere i källaren en gång förra veckan, o då var det som tur var helt tomt pga att det var lunchtid :) men jag fattade inte mycket!! såg ju vikterna, men förstod inte hur jag skulle använda dem...(förutom hantlarna då men de säger ju sig själva). så jag skulle nog behöva en liten crash-course om man säger så ;P

L-Sami
2006-12-19, 14:06
Tack för uppmuntrande ord :) jag var nere i källaren en gång förra veckan, o då var det som tur var helt tomt pga att det var lunchtid :) men jag fattade inte mycket!! såg ju vikterna, men förstod inte hur jag skulle använda dem...(förutom hantlarna då men de säger ju sig själva). så jag skulle nog behöva en liten crash-course om man säger så ;P

Kolla här så får du lite koll på hur olika övningar går till

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

sen är det ju bara fråga nån på gymmet om du är lite osäker över nån övning

Sundsarn
2006-12-19, 15:30
Discodefinition...

Men vad sysslar med då isf? :smash: inga maskiner men inge ben under hockeyn, helst basövningar, ytterst lite maskin och då för motvikt i chins. Vad kallas det då? basdisco? :D

L-Sami
2006-12-19, 16:34
Men vad sysslar med då isf? :smash: inga maskiner men inge ben under hockeyn, helst basövningar, ytterst lite maskin och då för motvikt i chins. Vad kallas det då? basdisco? :D

Hockeystyrka?

Chaan
2006-12-19, 16:38
Kolla här så får du lite koll på hur olika övningar går till

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071


Ah tack :em:

Sundsarn
2006-12-19, 17:01
Hockeystyrka?

njae, jag styr själv över min styrka.. Hade hockeystofilerna fått välja hade det inte alls sett ut på det viset.

hockeystyrka låter inte helt tokigt. Stämmer ifs då det är anpassat efter hockeyn mer eller mindre med tanke på mitt usla träningsfacit vad gäller benen under högsäsong.

dajmond
2006-12-19, 17:40
dagens pass, bröst, triceps, axlar:

Lateral raise:

3x7 med 27 kilo

Overhead press:

1x7 med 18 kilo
1x6 med 20,5 kilo
1x5 med 22 kilo (för tungt! :/ )

Triceps extensions:

1x7 med 18 kilo
1x7 med 20 kilo
1x3 med 22 kilo (cp-tungt av nån anledning :S )

Dips:

1x7 med 54 kilo hjälpvikt
1x7 med 50 kilo hjälpvikt
1x7 med 45 kilo hjälpvikt (kommer köra på 45 kilo redan från början nästa gång)

Vertical chest:

1x7 med 27 kilo
1x7 med 29 kilo
1x7 med 31 kilo

Pec fly:

3x7 med 16 kilo


Helt okej pass ^^

Sundsarn
2006-12-19, 18:02
Lateral raise:

3x7 med 27 kilo


27kg? geez...

Om det är den jag tror att det är, (http://www.exrx.net/AnimatedEx/DeltoidLateral/DBLateralRaise.gif), blir jag fundersam :D

trevligt pass, känns det soma tt de går framåt med överkroppen? Tittat ner i källaren nåt mer?

dajmond
2006-12-19, 18:07
27kg? geez...

Om det är den jag tror att det är, (http://www.exrx.net/AnimatedEx/DeltoidLateral/DBLateralRaise.gif), blir jag fundersam :D

trevligt pass, känns det soma tt de går framåt med överkroppen? Tittat ner i källaren nåt mer?

det är den du tror, jag är sjuuuuukt svag i överkroppen :D:D *skryter* ;P

man kan säga att jag har "icke-discobyggt" tidigare då jag bara har massa röv- o benmuskler :P

men ja, det går framåt med överkroppen ändå, har höjt lite i vissa maskiner. hoppas på ännu större resultat snart, har ju börjat hinka proteinshake nu ;) whey-80.

ska man ta den tre ggr om dagen för bästa resultat?

dajmond
2006-12-19, 18:11
lateral raise i maskin alltså...

Robbin
2006-12-19, 18:22
lateral raise i maskin alltså...

Pustar ut..