handdator

Visa fullständig version : Fakking svenne, kasta inte frisktbi!! (tube)


Sidor : [1] 2

blekfet2
2006-12-06, 22:50
haha, hittade denna helt underbara filmsnutt .

ugiBP47MKrU

Baan
2006-12-06, 22:51
Jag skulle också blivit jätteglad om någon random snubbe kastade en frisbee på mig och såg glad ut.

Lepras
2006-12-06, 22:52
haha, hittade denna helt underbara filmsnutt .

ugiBP47MKrU


va uppe för någon+ några veckor sen,,,*slap*

Sebbe_H
2006-12-06, 22:53
Och folk klagar på att man har fördomar, dom står mitt i en frisbeegolfbana.

mystic[-_-]
2006-12-06, 22:53
Hade den träffat mig hade jag bara kastat in den i skogen och gått vidare

Baan
2006-12-06, 22:54
;1952101']Hade den träffat mig hade jag bara kastat in den i skogen och gått vidare

Du hade också blivit YT-kändis :)

blekfet2
2006-12-06, 22:55
va uppe för någon+ några veckor sen,,,*slap*


ahh men vafan ditt lepra, kunde du inte sagt det innan då? :D


aja en fet unge som dansar kan ni få skratta åt då istället:

4yk-ESYl7Bc

mister_power
2006-12-06, 22:55
Släpp kylskåpet var min första tanke

mystic[-_-]
2006-12-06, 22:56
Du hade också blivit YT-kändis :)

Jag är redan kändis *slap*

Lepras
2006-12-06, 22:56
ahh men vafan ditt lepra, kunde du inte sagt det innan då? :D


aja en fet unge som dansar kan ni få skratta åt då istället:



Tu er mitt kåmpish ijän...

nemd
2006-12-06, 22:56
Orka...

mister_power
2006-12-06, 22:57
ahh men vafan ditt lepra, kunde du inte sagt det innan då? :D


aja en fet unge som dansar kan ni få skratta åt då istället:

4yk-ESYl7Bc

:laugh:

prime^
2006-12-06, 22:57
Jag skulle också blivit jätteglad om någon random snubbe kastade en frisbee på mig och såg glad ut.

Hade du reagerat sådär som dom gjorde? Killarna hade ju inte en chans att be om ursäkt plus att dom stog på en frisbee-bana.. Då finns det ju en viss risk att bli träffad, om någon spelar just då..


edit: det som förvånar mig är att killen inte ser frisbeen komma :S

Lepras
2006-12-06, 22:57
Orka...

orka dig

blekfet2
2006-12-06, 22:58
Orka...


tyst på dig :banned

Chris
2006-12-06, 22:58
Synd dom inte kastade spjut. *whistle* edit: Nej jag skojar bara, typ.

Vad fan förväntar dom sig hända när dom står på en frisbeebana? Står jag och dricker läsk på en drivingrange och får en golfboll i huvet är det knappast golfarens fel.

Baan
2006-12-06, 22:59
Hade du reagerat sådär som dom gjorde? Killarna hade ju inte en chans att be om ursäkt plus att dom stog på en frisbee-bana.. Då finns det ju en viss risk att bli träffad, om någon spelar just då..

Jag hade nog våldfört mig på frisbeen, alt. slängt in den i skogen och sagt några väl valda ord till dom. Tycker det ser väldigt lite ut som en "olyckshändelse", snarare som en provokation. Sen hade jag förstått protester om någon hade tagit till våld, men allt dom gör är tjafsar lite. OMG liksom.

Chris
2006-12-06, 23:02
Jag hade nog våldfört mig på frisbeen, alt. slängt in den i skogen och sagt några väl valda ord till dom. Tycker det ser väldigt lite ut som en "olyckshändelse", snarare som en provokation. Sen hade jag förstått protester om någon hade tagit till våld, men allt dom gör är tjafsar lite. OMG liksom.

Det hade ju vart helt ok att tjaffsa om det eller be om en ursäkt. Men det är inte okej att kalla folk för facking svenne etc.

Vore det lika rätt om de svarade fucking blatte stå inte ivägen och spill saft på banan? ;)

aliquis
2006-12-06, 23:04
Bästa är ju ändå att han spiller ner sig själv när han skall spela matcho med sina airlats som någon så fint kallade det och slänger iväg saften....

VAD FUCKING SKA JAG GÖRA MED MIN FUCKING SKJORTA!!?!

Någon av kommentarerna var väl att han förstod att han undrar vad han skall göra med en så ful skjorta eller något ;D

prime^
2006-12-06, 23:04
Jag hade nog våldfört mig på frisbeen, alt. slängt in den i skogen och sagt några väl valda ord till dom. Tycker det ser väldigt lite ut som en "olyckshändelse", snarare som en provokation. Sen hade jag förstått protester om någon hade tagit till våld, men allt dom gör är tjafsar lite. OMG liksom.

Dom hade ju frågat om dom fick kasta och dom hade sagt att det var okej. Står man 1 meter bredvid "hålet" eller vad man ska kalla det så får man själv skylla sig.. Hade vatt en annan sak om han stått långt åt sidan eller långt bakom för så kass är man inte.
Nej dom tog inte till våld för dom såg inte vem som kasta. Dock lovade att ge killen som kasta stryk. Det räcker för mig att visa vad det är för några nollor..

Som sagt i förra posten, hur fan kan han missa frisbeen? Det kommer rätt mot han.. Vilken provokation han sysslar med som låter den träffa han *slap*
Grabbar: Saft? haha :D

Baan
2006-12-06, 23:05
Det hade ju vart helt ok att tjaffsa om det eller be om en ursäkt. Men det är inte okej att kalla folk för facking svenne etc.

Vore det lika rätt om de svarade fucking blatte stå inte ivägen och spill saft på banan? ;)

Tjafsa är samma sak som att kalla någon fucking svenne. Det är alltså en upprörd människa som får ur sig lite skit. Big deal.

Nej det vore mer fel, blatte är definitivt värre än svenne, även om båda är skitutryck smo ska undvikas.

aliquis
2006-12-06, 23:06
Äre någon kolomedlem som är galenkurd ? :D

"Galenkurd (11 hours ago)
Inte alla utlänningar beter sig så dära, sluta vara så fördommsfulla.. det skadar inte att öppna ögonen och se att det finns rötägg bland alla raser.. Jag älskar Sverige, men hatar förtryck. Försöker någon trycka ner mig, då jävlar säger jag bara. "

blekfet2
2006-12-06, 23:06
Nej det vore mer fel, blatte är definitivt värre än svenne

Nej! bara blattar kallar folk svennar. ;)

Sebbe_H
2006-12-06, 23:06
Tjafsa är samma sak som att kalla någon fucking svenne. Det är alltså en upprörd människa som får ur sig lite skit. Big deal.

Nej det vore mer fel, blatte är definitivt värre än svenne, även om båda är skitutryck smo ska undvikas.

Varför, det är knappast värre, samma "fucking" sak.

Baan
2006-12-06, 23:07
Dom hade ju frågat om dom fick kasta och dom hade sagt att det var okej. Står man 1 meter bredvid "hålet" eller vad man ska kalla det så får man själv skylla sig.. Hade vatt en annan sak om han stått långt åt sidan eller långt bakom för så kass är man inte.
Nej dom tog inte till våld för dom såg inte vem som kasta. Dock lovade att ge killen som kasta stryk. Det räcker för mig att visa vad det är för några nollor..

Som sagt i förra posten, hur fan kan han missa frisbeen? Det kommer rätt mot han.. Vilken provokation han sysslar med som låter den träffa han *slap*
Grabbar: Saft? haha :D

Varför utgår du ifrån att det är en olycka? Det skulle lika gärna vara en provokation, ja det finns idioter som inte kommer från ett annat land. Vilket hål är det som syns på bilden, han snubben går ju mitt i skogen? Vad tror du han får för uppfattning när kameramannen skrattar och säger fore eller vad han nu säger?

prime^
2006-12-06, 23:08
Tjafsa är samma sak som att kalla någon fucking svenne. Det är alltså en upprörd människa som får ur sig lite skit. Big deal.

Nej det vore mer fel, blatte är definitivt värre än svenne, även om båda är skitutryck smo ska undvikas.

Wtf?! På vilket sätt är blatte värre än svenne? Oftast beror det på att svenskar bryr sig inte om man blir kallad svenne, herregud jag är ju en svenne. Den omvända rasismen är nog något av det jag stör mig mest på, fy fan.

prime^
2006-12-06, 23:09
Varför utgår du ifrån att det är en olycka? Det skulle lika gärna vara en provokation, ja det finns idioter som inte kommer från ett annat land. Vilket hål är det som syns på bilden, han snubben går ju mitt i skogen? Vad tror du han får för uppfattning när kameramannen skrattar och säger fore eller vad han nu säger?

Har du inte sett frisbee-golf förr? Hålet är den stora gråa saken som man ska kasta frisbeen på så den stannar... Precis som du puttar en golfboll ner i ett hål för den ska stanna där.
Ja men seriöst, vem fan hade inte skrattat där. Hade jag stått brevid ett frisbee-hål och fått en frisbee i huevt hade jag fan med skrattat.

Baan
2006-12-06, 23:11
Varför, det är knappast värre, samma "fucking" sak.

Ja, du vill se det så så du kan använda ordet blatte, eller vad handlar det om?
Svenne i sig har negativ betoning men betyder inget vad jag vet förutom svensk då, blatte har ungefär betydelsen ohyra eller liknande. Lite mer bakom ordet mao. Sen ska man inte använda varken svenne eller blatte.

PowPow
2006-12-06, 23:11
Hade någon träffat mig med en golfboll på en golfbana så hade jag lackat ordentligt alt. avlidit (beroende på var bollen träffat och hur hårt).

hade jag blivit träffad av en frisbee på en frisbeegolfbana så hade jag frågat varje de som kastade den spelade freesbigolf - det är ju skitfjantigt *slap*

Sebbe_H
2006-12-06, 23:12
Varför utgår du ifrån att det är en olycka? Det skulle lika gärna vara en provokation, ja det finns idioter som inte kommer från ett annat land. Vilket hål är det som syns på bilden, han snubben går ju mitt i skogen? Vad tror du han får för uppfattning när kameramannen skrattar och säger fore eller vad han nu säger?


Ta en närmre titt, man ser en likadan metallbur som är i första sekvenses i filmen. Det borde ju vara invandrarna som provocerade från första början, dom sätter sig och dricker saft mitt i en bana. OCh olycka verkar det som eftersom att killarna blir så rädda sen, hade dom provocerat så hade dom velat bråka.

Baan
2006-12-06, 23:12
Har du inte sett frisbee-golf förr? Hålet är den stora gråa saken som man ska kasta frisbeen på så den stannar... Precis som du puttar en golfboll ner i ett hål för den ska stanna där.
Ja men seriöst, vem fan hade inte skrattat där. Hade jag stått brevid ett frisbee-hål och fått en frisbee i huevt hade jag fan med skrattat.

Jag förstod även första gången den här var uppe men jag kan inte se något hål, kanske beror på taskig kvalité men finns ju fan inget hål där killen går.

Ok, du skiter i om någon skiter ner dina kläder, möjligtvis med meningen. Andra gillar rena kläder och kan bli rätt sura.

blekfet2
2006-12-06, 23:13
wiki.

Blattens motsats i vardagsspråket är "svennen". De är båda arketyper i populärkulturen. Ursprunget till ordet "Blatte" är osäkert, men en tolkning är att det kommer från franskan och då med betydelsen kackerlacka.


:D

Trance
2006-12-06, 23:14
Ja, du vill se det så så du kan använda ordet blatte, eller vad handlar det om?
Svenne i sig har negativ betoning men betyder inget vad jag vet förutom svensk då, blatte har ungefär betydelsen ohyra eller liknande. Lite mer bakom ordet mao. Sen ska man inte använda varken svenne eller blatte.

Spelar det någon roll vad det "betyder". Alla vet ju vad de två orden betyder i verkligheten. Jag ser ingen skillnad på dem.

prime^
2006-12-06, 23:17
Jag förstod även första gången den här var uppe men jag kan inte se något hål, kanske beror på taskig kvalité men finns ju fan inget hål där killen går.

Ok, du skiter i om någon skiter ner dina kläder, möjligtvis med meningen. Andra gillar rena kläder och kan bli rätt sura.

Seriöst, en vanlig sommardag ute i skogen där banan består av grus och du får en frisbee på dig så blir du inte skitig. Det dom blir mest skitiga av är att dom sitter ute i skogen, går på grusen som sen dammar upp på kläderna.. Och du klagar på en sketen frisbee. Alltså, svenskarna har varken skitit, pissat, kletat ner frisbeen med jord eller nått. Dåligt argument Baan

Baan
2006-12-06, 23:18
Spelar det någon roll vad det "betyder". Alla vet ju vad de två orden betyder i verkligheten. Jag ser ingen skillnad på dem.

Ifall man vill gradera vilken som är värre så, ja? Självklart ska man varken använda "svenne" eller "blatte" och jag bryr mig inte vem som kallar dig "svenne".

Baan
2006-12-06, 23:20
Seriöst, en vanlig sommardag ute i skogen där banan består av grus och du får en frisbee på dig så blir du inte skitig. Det dom blir mest skitiga av är att dom sitter ute i skogen, går på grusen som sen dammar upp på kläderna.. Och du klagar på en sketen frisbee. Alltså, svenskarna har varken skitit, pissat, kletat ner frisbeen med jord eller nått. Dåligt argument Baan

Det var inget argument om skitig frisby, vi vet ju ingenting om detaljerna om det var med meningen eller inte, vad som hände med hans tröja. Du har ju bara dina tolkningar där du tar kameramannens sida och tolkar allt så positivt som möjligt. Samtidigt är det enlgit dig galet bli arg för det där, men alla tänker inte som du, surprise? Faktum kvarstår att det är fult förståligt att man kan få snedtändning, det hade varit en stor grej om han tog till våld, men lite tjafsande? nigga plz.

Sebbe_H
2006-12-06, 23:21
Sen så fick han väl inte frisbeen på skjortan, fick väl den i huvet?

HajduMan
2006-12-06, 23:21
man kastar inte en frisbee rakt mot folk, har sätt klippet innan och har för mig att de va nån slags friluftsdagaktivetetsgrejs. Klart man sneat och inte för att det gör saken bättre att han med kameran skriker "fore!"*stavning*
Dom kunde iafall sagt sry.




edit: angående tröjan så fick han väll nån skvätt på sig när han kasta iväg sin hallalslaktade-lättöl =)

Baan
2006-12-06, 23:23
Sen så fick han väl inte frisbeen på skjortan, fick väl den i huvet?

Det tycker du låter bättre? En överaskningsfrisbee i ansiktet med en flinande kamerasnubbe låter som ett irritationsmoment.

blekfet2
2006-12-06, 23:24
Det tycker du låter bättre? En överaskningsfrisbee i ansiktet med en flinande kamerasnubbe låter som ett irritationsmoment.

Det kallas humor *whistle*

Trance
2006-12-06, 23:25
Ifall man vill gradera vilken som är värre så, ja? Självklart ska man varken använda "svenne" eller "blatte" och jag bryr mig inte vem som kallar dig "svenne".

Baan baan baan. Det här fungerar inte. Jag anser att du inte är i rätt position att värdera dessa två förolämpningar.

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?

Som Karin har lärt oss, vi skall inte se våra olikheter utan våga omfamna varandra och se oss alla som människor. Vi bör se alla negativa ord som försöker bryta oss isär som onda ord.

Smekningar
Respekt
Kärlek

Sebbe_H
2006-12-06, 23:25
Det tycker du låter bättre? En överaskningsfrisbee i ansiktet med en flinande kamerasnubbe låter som ett irritationsmoment.

Men han kan ju istället klaga på "aj mannet du fakka min bakslick" istälelr för sin skjorta som han kasta sin egen dricka på?

prime^
2006-12-06, 23:26
Det var inget argument om skitig frisby, vi vet ju ingenting om detaljerna om det var med meningen eller inte, vad som hände med hans tröja. Du har ju bara dina tolkningar där du tar kameramannens sida och tolkar allt så positivt som möjligt. Samtidigt är det enlgit dig galet bli arg för det där, men alla tänker inte som du, surprise? Faktum kvarstår att det är fult förståligt att man kan få snedtändning, det hade varit en stor grej om han tog till våld, men lite tjafsande? nigga plz.
Haha jag tycker det är så fjantigt att verkligen bli sur för man får en frisbee på sig när man står på en frisbee-bana, ja.. Nej jag tycker inte det är förståeligt att få snedtändning av en frisbee som nuddar en. Dom skulle ju ta till våld? Vanligt tjaffs hade vatt det vanliga "din mossa är en frisbee" eller nått, men dom praktist taget lovar att slå sönder killen som kasta. Det där är inte "lite" tjaffs. Så "nigga" plzzzzzzz, tycker du verkligen deras uppförande var rätt så tycker jag faktist det är synd om dig. Kan inte va lätt att bli så förbannad för minsta lilla.

Drfg
2006-12-06, 23:34
Haha jag tycker det är så fjantigt att verkligen bli sur för man får en frisbee på sig när man står på en frisbee-bana, ja.. Nej jag tycker inte det är förståeligt att få snedtändning av en frisbee som nuddar en. Dom skulle ju ta till våld? Vanligt tjaffs hade vatt det vanliga "din mossa är en frisbee" eller nått, men dom praktist taget lovar att slå sönder killen som kasta. Det där är inte "lite" tjaffs. Så "nigga" plzzzzzzz, tycker du verkligen deras uppförande var rätt så tycker jag faktist det är synd om dig. Kan inte va lätt att bli så förbannad för minsta lilla.

+1

Dumleman
2006-12-06, 23:34
Han beter sig väldigt roligt måste jag säga :D. Dock är kameramannens attityd inte den bästa men det kanske beror på hur hotfullt/komiskt offret uppträder.

Liten Men Fet
2006-12-06, 23:42
Klart jag också hade blivit sne om nån kastat en frisby i huvudet på mig, men jag hade antagit att det var en olycka. Hade jag sett en skrattande kameraman så hade jag gått och snackat med dom, bett dom vara lite försiktigare och varna eller säga till om man står i vägen.
Man kan ju inte börja slåss å ha sig för en sån smågrej. Kastar dom på en igen med vilja så kan man väl bli irriterad på riktigt men killen som flippar är faktiskt jävligt fånig.

Baan
2006-12-06, 23:44
Baan baan baan. Det här fungerar inte. Jag anser att du inte är i rätt position att värdera dessa två förolämpningar.


Trance, trance och trance. Jag har ju ganska lång erfarenhet av båda orden, inte av eget användande men jag har upplevt båda. Båda används nedvärderande, ja. Blatte har vad jag förstått även en betydelse, ohyra, kackerlacka, eller vad det nu exakt är. Jag har aldrig hört talas om att svenne skulle ha någon underliggande betydelse. Därför anser jag att blatte är snäppet värre. Viktigaste av allt är att man inte ska använda vare sig det ena eller andra för att det finns folk som kallar en svenne eller blatte.

Liten Men Fet
2006-12-06, 23:46
Kollar man sen på klippet så ser man ju att avståndet och vinkeln är sådant att killen som kastar inte gärna är skicklig nog att träffa honom i huvudet med vilja. Han ser honom ju inte ens.
Kamerakillen ropar ju till precis när han ser att frisbyn kommer träffa killen i skjorta, alltså innan träffen. En olycka och killen som flippar har nog lite taskigt självförtroende om han måste flippa för en sån grej.

Baan
2006-12-06, 23:46
Haha jag tycker det är så fjantigt att verkligen bli sur för man får en frisbee på sig när man står på en frisbee-bana, ja.. Nej jag tycker inte det är förståeligt att få snedtändning av en frisbee som nuddar en. Dom skulle ju ta till våld? Vanligt tjaffs hade vatt det vanliga "din mossa är en frisbee" eller nått, men dom praktist taget lovar att slå sönder killen som kasta. Det där är inte "lite" tjaffs. Så "nigga" plzzzzzzz, tycker du verkligen deras uppförande var rätt så tycker jag faktist det är synd om dig. Kan inte va lätt att bli så förbannad för minsta lilla.

Du förstår ju inte att alla inte tänker/reagerar som du, och jag skulle gissa på att du själv inte vet hur du skulle reagear om du upplevde situationen som ett djävulskap från kameramannen & co:s sida. Ja, det är lätt att sitta hemma i soffan och tycka att killen är löjlig (och visst är hans urlackning gansak löjlig) men en frisbee i ansiktet så kanske man inte har distans på samma sätt. Tänk så.

Trance
2006-12-06, 23:47
Trance, trance och trance. Jag har ju ganska lång erfarenhet av båda orden, inte av eget användande men jag har upplevt båda. Båda används nedvärderande, ja. Blatte har vad jag förstått även en betydelse, ohyra, kackerlacka, eller vad det nu exakt är. Jag har aldrig hört talas om att svenne skulle ha någon underliggande betydelse. Därför anser jag att blatte är snäppet värre. Viktigaste av allt är att man inte ska använda vare sig det ena eller andra för att det finns folk som kallar en svenne eller blatte.

Hur många tror du faktiskt vet vad blatte betyder? Det är inte den betydelsen som är relevant. Däremot så tas rasism mot svenskar inte på lika stort allvar eftersom svenskar anses vara i överläge. Samma med diskriminering mot män. Mot vita i vissa fall etc etc.

Lär dig nu av Karin. Var inte rädd för förändringar. Kasta din frisbee och kramas istället.

Baan
2006-12-06, 23:51
Hur många tror du faktiskt vet vad blatte betyder? Det är inte den betydelsen som är relevant. Däremot så tas rasism mot svenskar inte på lika stort allvar eftersom svenskar anses vara i överläge. Samma med diskriminering mot män. Mot vita i vissa fall etc etc.


Du tror folk skulle bry sig om man informerade dom att betydelsen inte bara är invandrare utan lite värre? Nu är det iofs givet från start att om man kallar någon blatte så gör man det inte i någon positiv mening. Varför stämpla folk?

Det är inte ok på något sätt att vara rasistisk mot svenskar, jag tänker inte försvara idioti. Det ger en dock inga rättigheter att börja slänga ur sig blatte och annan dynga, håller du inte med?

För övrigt så skippa skitsnacket (det jag editerade bort från citatet) är du snäll. Det vore väldigt uppskattat.

Trance
2006-12-06, 23:55
Du tror folk skulle bry sig om man informerade dom att betydelsen inte bara är invandrare utan lite värre? Nu är det iofs givet från start att om man kallar någon blatte så gör man det inte i någon positiv mening. Varför stämpla folk?

Men om folk inte bryr sig vad ordet betyder på franska av all språk, hur är det då relevant?


Det är inte ok på något sätt att vara rasistisk mot svenskar, jag tänker inte försvara idioti. Det ger en dock inga rättigheter att börja slänga ur sig blatte och annan dynga, håller du inte med?


Nej. Men ditt argument är irrelevant. Vi pratar om två ord som anses dåliga. Det som spelar roll är varför du värderar dem olika.


För övrigt så skippa skitsnacket (det jag editerade bort från citatet) är du snäll. Det vore väldigt uppskattat.

PUSSGURKA!

prime^
2006-12-06, 23:56
Du förstår ju inte att alla inte tänker/reagerar som du, och jag skulle gissa på att du själv inte vet hur du skulle reagear om du upplevde situationen som ett djävulskap från kameramannen & co:s sida. Ja, det är lätt att sitta hemma i soffan och tycka att killen är löjlig (och visst är hans urlackning gansak löjlig) men en frisbee i ansiktet så kanske man inte har distans på samma sätt. Tänk så.
Det förstår jag, men jag lever som jag lär. För det första hade det där aldrig uppstått i min närvaro, för dom hade sagt till dom att dom skulle kasta frisbee där. Och då hade jag stått där överhuvetaget. Hade jag stått där hade det vatt för dom inte hade sagt nått och hade jag då fått en frisbee på mig hade jag bara gått därifrån.

Står man ivägen på en frisbee bana så får man skylla sig själv. Står man ivägen på en frisbee bana trots man blivit tillsagd så får man skylla sig ännu mer.

Kvittar om dom inte tänker/reagerar som mig, det är ändå väldigt löjligt och onödigt av dom ur min synvinkel.. Hade vi tyckt lika dant när det gäller sånna här saker hade vi inte behövt något forum. Puss på dig baan

prime^
2006-12-06, 23:58
Du tror folk skulle bry sig om man informerade dom att betydelsen inte bara är invandrare utan lite värre? Nu är det iofs givet från start att om man kallar någon blatte så gör man det inte i någon positiv mening. Varför stämpla folk?
Svenne är inte speciellt snäll det häller. Varför stämpla folk?
Jag håller med dig att man inte ska säga något av det, men varför är blatte värre än svenne? Båda 2 är ord som sägs i enbart negativa meningar.

prime^
2006-12-07, 00:00
+1

wtf, va händer här? har aldrig hänt förr :D :bow:

Baan
2006-12-07, 00:00
Men om folk inte bryr sig vad ordet betyder på franska av all språk, hur är det då relevant?


Jag har förklarat hur det är relevant, ignorans är ingen ursäkt.


Nej. Men ditt argument är irrelevant. Vi pratar om två ord som anses dåliga. Det som spelar roll är varför du värderar dem olika.


Det är redan förklarat som sagt. Hur är det nu relevant med dina inlägg om jag definerar svenne som skit och blatte som skit+1?

Empe
2006-12-07, 00:01
AJ! Han puttar ju på kameramannen. Med mitt temperament hade jag icke haft kvar kameran i handen.

Men å andra sidan, hade jag fått en frisbee på mig så hade jag bara försökt ha sönder den å gapat random svordomar åt grabbarna. Hade jag blivit tillsagd innan så hade jag nog bara blivit utskrattad och gått iväg och skämts istället.

Shakemynuts
2006-12-07, 00:03
Jesus fucking christ!?
Debattera om en sån här sak? Ge er! :laugh:
Snubben som kastar frisbeen står i en vinkel då han inte ens kan se snubben som han råkar träffa. Inte fan var det med flit.
Och bli förbannad över en olyckshändelse? Lika fånigt det.

Fett kul tråd! *screwy*

Trance
2006-12-07, 00:04
Jag har förklarat hur det är relevant, ignorans är ingen ursäkt.

Jo. Annars vore ju ordet neger helt ok att kalla folk. Men det anser de flesta att det inte är.


Det är redan förklarat som sagt. Hur är det nu relevant med dina inlägg om jag definerar svenne som skit och blatte som skit+1?

Det som är roligt är att du känner ett behov att definera blatte som ett värre ord.

blekfet2
2006-12-07, 00:05
Pojkar små (med tydligen allt för höga halter av testo i kroppen), den här tråden blev skapt för att få fnissa lite när klockan närmar sig sovdags, sabba den inte med sura diskutioner. Skratta/gråt istället åt vilken jävla nörd "kapten fulskjorta" var. :D

Baan
2006-12-07, 00:05
Det förstår jag, men jag lever som jag lär. För det första hade det där aldrig uppstått i min närvaro, för dom hade sagt till dom att dom skulle kasta frisbee där. Och då hade jag stått där överhuvetaget. Hade jag stått där hade det vatt för dom inte hade sagt nått och hade jag då fått en frisbee på mig hade jag bara gått därifrån.

Står man ivägen på en frisbee bana så får man skylla sig själv. Står man ivägen på en frisbee bana trots man blivit tillsagd så får man skylla sig ännu mer.

Kvittar om dom inte tänker/reagerar som mig, det är ändå väldigt löjligt och onödigt av dom ur min synvinkel.. Hade vi tyckt lika dant när det gäller sånna här saker hade vi inte behövt något forum. Puss på dig baan

Men hellü, du gör massa antagen om att du gör något fel och på något sätt får skylla dig själv. Det jag säger är att du ska ponera att killen faktiskt inte tror han gör något fel och att frisbeekastaren bara djävlas med honom. En del människor anser i det läget att man ska visa att det inte är OK att djävlas med en, och då blir man arg. Självklart försvarar jag inte våld i det fallet, men nu blev ju inget våld.

Det roliga är att du förmodligen stör dig på sättet han lackar ur på, hade han varit svensk och lackat ur på ett mer "lämpligt" sätt så tror jag knapast alla på direkten hade tagit frisbeekastarens sida.

Drfg
2006-12-07, 00:09
Men hellü, du gör massa antagen om att du gör något fel och på något sätt får skylla dig själv. Det jag säger är att du ska ponera att killen faktiskt inte tror han gör något fel och att frisbeekastaren bara djävlas med honom. En del människor anser i det läget att man ska visa att det inte är OK att djävlas med en, och då blir man arg. Självklart försvarar jag inte våld i det fallet, men nu blev ju inget våld.

Det roliga är att du förmodligen stör dig på sättet han lackar ur på, hade han varit svensk och lackat ur på ett mer "lämpligt" sätt så tror jag knapast alla på direkten hade tagit frisbeekastarens sida.

Inte om han varit utlänning och lackat ur på ett mer "lämpligt" sätt heller, det som var kul och lite sorgligt var ju att han just att han lackar ur som han gör.

Baan
2006-12-07, 00:11
Jo. Annars vore ju ordet neger helt ok att kalla folk. Men det anser de flesta att det inte är.


Jag är nästan sugen på en källa på det. Det har varit ganska många diskussioner på kolozzeum, självklart är det kanske dumt bilda sig en uppfattning om befolkningen från det, men möjligtvis bättre än ingen alls. Där är det tydligt att många tycker att kalla afrikaner (och andra svarta) för negrer är helt ok, faktiskt är dom som är mot det i regel i minoritet. Om jag får använda mina bekanta som källa säger dom flesta neger, förutom mig då.
Så det intressanta här är att många kan dra kopplingar till ordet nigger, men väljer att använda ordet neger ändå, "jag menar ju inget illa" etc.


Det som är roligt är att du känner ett behov att definera blatte som ett värre ord.

Ja, och jag har redan motiverat det. Om du håller med mig eller inte är inte så viktigt, poängen är att båda orden borde uttrotas och det är förbannat primitivt använda båda.

prime^
2006-12-07, 00:13
Men hellü, du gör massa antagen om att du gör något fel och på något sätt får skylla dig själv. Det jag säger är att du ska ponera att killen faktiskt inte tror han gör något fel och att frisbeekastaren bara djävlas med honom. En del människor anser i det läget att man ska visa att det inte är OK att djävlas med en, och då blir man arg. Självklart försvarar jag inte våld i det fallet, men nu blev ju inget våld.

Det roliga är att du förmodligen stör dig på sättet han lackar ur på, hade han varit svensk och lackat ur på ett mer "lämpligt" sätt så tror jag knapast alla på direkten hade tagit frisbeekastarens sida.

Hade invandraren bara kastat in frisbeen i skogen hade jag inte brytt mig. Men att han ska brusa upp och slå ner kastaren tycker jag är löjligt. Vare sig han e utlänsk, svensk, kines, röd, grön eller blå. Men nu antar du att jag är en rasist? Bara för att jag säger vad jag tycker där just nu "den onde" är utländsk.. Bra jobbat baan.

I videon där några fjortisar från skåne dissar några från uppåt landet på en busstationen här i skåne och beter sig som rövhål. Precis som jag skulle stått på deras sida bara för jag är skåning. "Nigga plz"

Baan
2006-12-07, 00:15
Hade invandraren bara kastat in frisbeen i skogen hade jag inte brytt mig. Men att han ska brusa upp och slå ner kastaren tycker jag är löjligt. Vare sig han e utlänsk, svensk, kines, röd, grön eller blå. Men nu antar du att jag är en rasist? Bara för att jag säger vad jag tycker där just nu "den onde" är utländsk.. Bra jobbat baan.


Ja, han visar att han är arg. Han gör dock aldrig någonting förutom att snacka.

Så det är ok att lacka ur på ett visst sätt men inte ett annat? Fastän resultat är samma sak, man visar att man inte accepterar behandlingen och är arg? Jaha.

prime^
2006-12-07, 00:18
Ja, han visar att han är arg. Han gör dock aldrig någonting förutom att snacka.

Så det är ok att lacka ur på ett visst sätt men inte ett annat? Fastän resultat är samma sak, man visar att man inte accepterar behandlingen och är arg? Jaha.
Ja? Så du menar att det är samma sak att visa att man lackar ur och hotar en annan person, eller att va lack men hålla det inom sig?
Kan man inte hålla sånna här löjliga saker inom sig ska man inte vistas bland vanligt folk, jobbigt att behöva hota folk såfort något händer en. Hade ju räckt någon bara skulle smitit förbi och råkat nudda personen så skulle han hotat han.. (snackar inte om personen på filmen, utan generellt om man ska vara så sur)

Liten Men Fet
2006-12-07, 00:21
Självklart försvarar jag inte våld i det fallet, men nu blev ju inget våld.


Det blev det ju visst, killen knuffar ju på kamerakillen. Enda anledningen till att det inte blev slagsmål var att kamerakillen var kall nog att inte tjafsa tillbaka eller berätta vem det var som kastade frisbyn.

burre
2006-12-07, 00:21
Haha lol han beter sig verkligen som genomsnittsblatten :D ... fina killar det där. Verkar vara från västerås det där, rätt fin bana.

Baan
2006-12-07, 00:22
Ja? Så du menar att det är samma sak att visa att man lackar ur och hotar en annan person, eller att va lack men hålla det inom sig?
Kan man inte hålla sånna här löjliga saker inom sig ska man inte vistas bland vanligt folk, jobbigt att behöva hota folk såfort något händer en. Hade ju räckt någon bara skulle smitit förbi och råkat nudda personen så skulle han hotat han.. (snackar inte om personen på filmen, utan generellt om man ska vara så sur)

Nej, du sa nyss själv att du skulle förstå om man kastar bort frisbeen. Då håller du inget inom dig utan visar ganska tydligt att du är arg, fast utan ord. Du kan alltså utgå från att jag kommenterarer det du faktiskt skriver.

Liten Men Fet
2006-12-07, 00:23
Ja, han visar att han är arg. Han gör dock aldrig någonting förutom att snacka.

Så det är ok att lacka ur på ett visst sätt men inte ett annat? Fastän resultat är samma sak, man visar att man inte accepterar behandlingen och är arg? Jaha.

Kolla på filmen igen, han knuffas och försöker provocera fram ett slagsmål. Han hotar också med våld, det klassar jag inte som vanligt snack.

prime^
2006-12-07, 00:23
Nej, du sa nyss själv att du skulle förstå om man kastar bort frisbeen. Då håller du inget inom dig utan visar ganska tydligt att du är arg, fast utan ord. Du kan alltså utgå från att jag kommenterarer det du faktiskt skriver.
Så att kasta bort frisbeen och hota någon att bli nerslagen är samma sak? Okej då vet jag, tack.. Dummaste jag hört idag faktist.

becoming
2006-12-07, 00:24
såna där svartingar borde inte andas luft. o den där jävla haren te svenne kan köra upp sitt nervösa fore i röven.

Baan
2006-12-07, 00:24
Det blev det ju visst, killen knuffar ju på kamerakillen. Enda anledningen till att det inte blev slagsmål var att kamerakillen var kall nog att inte tjafsa tillbaka eller berätta vem det var som kastade frisbyn.

Visst, men hade dom velat misshandla honom så hade dom gjort det, oavsett hur han betett sig. Möjligtvis inte om han visat upp tranen.

Metal_boy_
2006-12-07, 00:24
Men hellü, du gör massa antagen om att du gör något fel och på något sätt får skylla dig själv. Det jag säger är att du ska ponera att killen faktiskt inte tror han gör något fel och att frisbeekastaren bara djävlas med honom. En del människor anser i det läget att man ska visa att det inte är OK att djävlas med en, och då blir man arg. Självklart försvarar jag inte våld i det fallet, men nu blev ju inget våld.

Det roliga är att du förmodligen stör dig på sättet han lackar ur på, hade han varit svensk och lackat ur på ett mer "lämpligt" sätt så tror jag knapast alla på direkten hade tagit frisbeekastarens sida.

Jag håller med om att man lär lacka ur. Men kan du förstå killen Baan? Jag menar, han använder ju inte ett vårdat svenskt språk direkt (då menar jag inte brytningen)? Tar du verkligen killen på allvar?

Baan
2006-12-07, 00:26
Så att kasta bort frisbeen och hota någon att bli nerslagen är samma sak? Okej då vet jag, tack.. Dummaste jag hört idag faktist.

Hur gammal är du egentligen? Om du inte har något att komma med så behöver du inte vara dryg.

Ja, du ändrar dig, först säger du att du hade ryckt på axlarna, sen ger du ett exempel där du faktiskt visar att du är arg. Så nej du är inte konsistent. Hur hota med stryk förhåller sig till att sno frisbeen eller vad du nu pratar om är inte relevant i fallet om man ska visa att man är arg eller inte.

Baan
2006-12-07, 00:28
Jag håller med om att man lär lacka ur. Men kan du förstå killen Baan? Jag menar, han använder ju inte ett vårdat svenskt språk direkt (då menar jag inte brytningen)? Tar du verkligen killen på allvar?

Nej, han är ju en typisk råinvandrare, jag försvarar inte hans sätt att sköta det hela, men väl hans rätt att lacka ur. Det var det vi började diskutera.

Jag har svårt att säga vad jag skulle göra om jag hade varit kameramannen eller den arge invandraren, det är helt omöjligt sia om. Rent teoretiskt så hade jag nog svurit lite om jag fått en frisbee i ansiktet, som kameraman hade jag nog antigen skitit i att tjafsa med dom och bara gått därifrån eller börjat tjafsa med dom. Någon jobbig diskussion och försöka resonera med såna killar känns inte aktuellt.

prime^
2006-12-07, 00:29
Hur gammal är du egentligen? Om du inte har något att komma med så behöver du inte vara dryg.

Ja, du ändrar dig, först säger du att du hade ryckt på axlarna, sen ger du ett exempel där du faktiskt visar att du är arg. Så nej du är inte konsistent. Hur hota med stryk förhåller sig till att sno frisbeen eller vad du nu pratar om är inte relevant i fallet om man ska visa att man är arg eller inte.

Jag har aldrig någonsin skrivit att JAG hade kastat iväg frisbeen, jag sa jag hade tyckt det vart mer okej än att börja hota folk. Jag hade inte brytt mig.

Jag tog ditt svar som att du tyckte det vart lika okej som att blir sur på ett sätt som att bli sur på ett annat, så jag gav ett exempel. Jag kanske missförstod dig? Då jag tycker inte det är lika okej som att reagera på ett sätt som att kasta iväg frisbeen eller som på ett annat att hota med våld. Därav mitt exempel.
Bara för du inte förstår mig betyder det inte att jag inte har något att komma med.

Shakemynuts
2006-12-07, 00:31
Baan:

Svara på detta!

Varför lacka ur för något som är en olyckshändelse?
Okej att snubben som filmade var lite arrogant med sitt "fore" sekunderna EFTER frisbeen träffade och att han fnissade.
Men att bli sur över att man fick frisbeen på sig av en olyckshändelse?

Baan
2006-12-07, 00:33
Jag har aldrig någonsin skrivit att JAG hade kastat iväg frisbeen, jag sa jag hade tyckt det vart mer okej än att börja hota folk. Jag hade inte brytt mig.

Jag tog ditt svar som att du tyckte det vart lika okej som att blir sur på ett sätt som att bli sur på ett annat, så jag gav ett exempel. Jag kanske missförstod dig? Då jag tycker inte det är lika okej som att reagera på ett sätt som att kasta iväg frisbeen eller som på ett annat att hota med våld. Därav mitt exempel.
Bara för du inte förstår mig betyder det inte att jag inte har något att komma med.

Ja, det är självklart olika grader på reaktionen. Vad man anser är ok är väl individuellt, uppenbarligen tycker du att det var en skitgrej medan jag skulle markera det tydligare att jag inte uppskattar det.

Vår diskussion borde ändå handla om han har rätt att lacka ur, jag anser att han har det, jag försvarar inte sättet han gör det på i videon. Du började snacka om att det är totalt fel, sen ger du et exempel på att man kastar bort frisbeen och det antar jag du tycker är ok? Men som sagt, då är det ju inte skitsamma, utan du visar att du är arg.

Eftersom det börjar bli sent, om vi förstår varandra nu så säger jag att det är ok att lacka ur i den situationen, och från början sa du i alla fall att det inte är ok. Vad finns det mer att tillägga?

Baan
2006-12-07, 00:36
Baan:

Svara på detta!

Varför lacka ur för något som är en olyckshändelse?
Okej att snubben som filmade var lite arrogant med sitt "fore" sekunderna EFTER frisbeen träffade och att han fnissade.
Men att bli sur över att man fick frisbeen på sig av en olyckshändelse?

Som jag sagt tidigare, att det kommer en random frisbee ganska långt ifrån och att du har en leende kameraman som skrattar och gapar fore borde höja sannolikheten för missuppfattning att någon faktiskt djävlas med dig. Det kan du väl tänka dig? Borde inte vara alltför långsökt. Sen finns det ju en del människor som djävlas men inte går vidare med skiten, och så kan man förklara att man börjar bortförklara det som en olyckshändelse.

Nu är detta ett möjligt scenario, jag tror inte någon av oss kan med säkerhet säga vad det egentligen rör sig om.

prime^
2006-12-07, 00:36
Ja, det är självklart olika grader på reaktionen. Vad man anser är ok är väl individuellt, uppenbarligen tycker du att det var en skitgrej medan jag skulle markera det tydligare att jag inte uppskattar det.

Vår diskussion borde ändå handla om han har rätt att lacka ur, jag anser att han har det, jag försvarar inte sättet han gör det på i videon. Du började snacka om att det är totalt fel, sen ger du et exempel på att man kastar bort frisbeen och det antar jag du tycker är ok? Men som sagt, då är det ju inte skitsamma, utan du visar att du är arg.

Eftersom det börjar bli sent, om vi förstår varandra nu så säger jag att det är ok att lacka ur i den situationen, och från början sa du i alla fall att det inte är ok. Vad finns det mer att tillägga?
Ja men du tycker det är okej att lacka ur hur som helst. Jag tycker det är rätt att lacka ur på vissa sätt. Jag skulle egentligen inte ens kalla det lacka ur om man kastar iväg frisbeen bara, då tycker jag bara man är irriterad.

Japp jag förstår dig mycket väl nu. Och du förstår mig nu hoppas jag? Så mycket mer finns inte att tillägga förutom att vi inte är överens, men det kan väl alla räkna ut.

Trance
2006-12-07, 00:37
Jag är nästan sugen på en källa på det. Det har varit ganska många diskussioner på kolozzeum, självklart är det kanske dumt bilda sig en uppfattning om befolkningen från det, men möjligtvis bättre än ingen alls. Där är det tydligt att många tycker att kalla afrikaner (och andra svarta) för negrer är helt ok, faktiskt är dom som är mot det i regel i minoritet. Om jag får använda mina bekanta som källa säger dom flesta neger, förutom mig då.
Så det intressanta här är att många kan dra kopplingar till ordet nigger, men väljer att använda ordet neger ändå, "jag menar ju inget illa" etc.

Blatte använder de flesta utav mina kompisar också, även "blattarna".


Ja, och jag har redan motiverat det. Om du håller med mig eller inte är inte så viktigt, poängen är att båda orden borde uttrotas och det är förbannat primitivt använda båda.

Ok. Jag tycker bara det är synd.

Baan
2006-12-07, 00:39
Ja men du tycker det är okej att lacka ur hur som helst. Jag tycker det är rätt att lacka ur på vissa sätt. Jag skulle egentligen inte ens kalla det lacka ur om man kastar iväg frisbeen bara, då tycker jag bara man är irriterad.

Japp jag förstår dig mycket väl nu. Och du förstår mig nu hoppas jag? Så mycket mer finns inte att tillägga förutom att vi inte är överens, men det kan väl alla räkna ut.

Det fetstilmarkerade har jag väl aldrig sagt? Du kanske tolkat något så, men varför skulle jag säga något sånt. Det vore samma sak som att säga att du plocka fram en AK-47:a och meja ner någon som inte hälsar på dig. Nej, så tycker jag inte.

Så, det verkar som det skiljer sig i hur mycket vi tycker det är ok att lacka ur. Jag tror det är ganska onödigt diskutera var gränsen ska sitta och vilken reaktion som är ok, då man förmdligen inte handlar likadant i det läget som man tänkt sig.

sammy1
2006-12-07, 00:40
Den snubben hade en hel del sand i sin vagina!

prime^
2006-12-07, 00:43
Det fetstilmarkerade har jag väl aldrig sagt? Du kanske tolkat något så, men varför skulle jag säga något sånt. Det vore samma sak som att säga att du plocka fram en AK-47:a och meja ner någon som inte hälsar på dig. Nej, så tycker jag inte.

Så, det verkar som det skiljer sig i hur mycket vi tycker det är ok att lacka ur. Jag tror det är ganska onödigt diskutera var gränsen ska sitta och vilken reaktion som är ok, då man förmdligen inte handlar likadant i det läget som man tänkt sig.

"Du började snacka om att det är totalt fel, sen ger du et exempel på att man kastar bort frisbeen och det antar jag du tycker är ok? Men som sagt, då är det ju inte skitsamma, utan du visar att du är arg."

Tog det som du syftade på att han är arg för att han kastar iväg frisbeen. Jag sa att jag inte tycker han är arg, bara irriterad. Då misstolkade jag dig.

Metal_boy_
2006-12-07, 00:47
Nej, han är ju en typisk råinvandrare, jag försvarar inte hans sätt att sköta det hela, men väl hans rätt att lacka ur. Det var det vi började diskutera.

Jag har svårt att säga vad jag skulle göra om jag hade varit kameramannen eller den arge invandraren, det är helt omöjligt sia om. Rent teoretiskt så hade jag nog svurit lite om jag fått en frisbee i ansiktet, som kameraman hade jag nog antigen skitit i att tjafsa med dom och bara gått därifrån eller börjat tjafsa med dom. Någon jobbig diskussion och försöka resonera med såna killar känns inte aktuellt.

Så de flesta invandrarna är bakom flötet och obildade? Ja, det var hans sätt att lacka ur som diskuterades. Hör inte språket han använder i sin frustration till?

Edit: läste fel. glöm

Baan
2006-12-07, 00:50
Så de flesta invandrarna är bakom flötet och obildade? Ja, det var hans sätt att lacka ur som diskuterades. Hör inte språket han använder i sin frustration till?

Edit: ok.

fat_joe
2006-12-07, 00:50
Han få väl skylla sig, vad gör han på en frisbeegolfbana och super ?

Jag skulle iaf lätt ha kunnat göra ett sådär dåligt kast, är betydligt svårare än man tror med frisbeegolf.

Sen så om det var med mening så är det ju en annan femma.

elzoo
2006-12-07, 00:53
När en dumbom gör något han skämsför påstår han alltid att det är hans plikt!!!

mrburns
2006-12-07, 00:56
Jag har nog postat i denna förut... Men det tåls att sägas igen.
Orka tjaffsa även om det var ett medvetet kast.
Personligen skulle jag inte fortsätta ett bråk om någon så knuffade på mig ett antal gånger. So what ifall man känner att man kan plocka snubben.
pistol, kniv eller gängdäng nästa helg. Finns mycket som kan hända. Eller varför inte gängdäng vid en massa olika tillfällen. Vissa är ju helt störda i huvudet, vilket man kan konstatera redan vid de första knuffarna. Så det är det nog lika bra att låta bli att bråka. Då de inte får någon respons så ger de sig fort ändå.

Diggler
2006-12-07, 00:56
Jag tror det är kameran som ställer till det. Om jag fick en frisbee på mig och någon filmar det skulle jag bli lite purken. Särskilt när de fortsätter filma (och senare lägger ut det på internet.)

AndersMN
2006-12-07, 01:30
Kan ju bara tillägga att en sådan frisbee som används vid frisbee-golf är inte samma sak som dom man köper på macken och leker med på stranden. Dom är stenhårda och vassare i kanten för att kunna kastas spikrakt över 100 meter. Det gör sjukt j***a ont att få dom på sig, går inte att jämföra med en strand frippa överhuvudtaget. Sen om han reagerar rätt eller fel är inte upp till mig att svara på. :)

tossefar
2006-12-07, 01:32
Det är inget tvivel om att kulturberikaren i fråga är helt störd, varför diskuterar vi ens saken?

Sebbe_H
2006-12-07, 01:35
Kan ju bara tillägga att en sådan frisbee som används vid frisbee-golf är inte samma sak som dom man köper på macken och leker med på stranden. Dom är stenhårda och vassare i kanten för att kunna kastas spikrakt över 100 meter. Det gör sjukt j***a ont att få dom på sig, går inte att jämföra med en strand frippa överhuvudtaget. Sen om han reagerar rätt eller fel är inte upp till mig att svara på. :)

Den ser ändå bara ut att träffa håret, han fick inte märkbart ont iaf.

prime^
2006-12-07, 12:43
Kan ju bara tillägga att en sådan frisbee som används vid frisbee-golf är inte samma sak som dom man köper på macken och leker med på stranden. Dom är stenhårda och vassare i kanten för att kunna kastas spikrakt över 100 meter. Det gör sjukt j***a ont att få dom på sig, går inte att jämföra med en strand frippa överhuvudtaget. Sen om han reagerar rätt eller fel är inte upp till mig att svara på. :)

Det är en vanlig plast-frisbee :S Inte spelar jag med lika bra fotbollar som dom i champions league bara för jag ger mig ut på en fotbollsplan.. :)

1986
2006-12-07, 12:54
JA UT MED ALLA JÄVLA KULTURBERIKARE AZZÅ FYFAN HAN BORDE INTE FÅ ANDAS LUFT FYFAN BWHÖ.

rösta på sd och få en gratis frisbee

fat_joe
2006-12-07, 15:08
Det är en vanlig plast-frisbee :S Inte spelar jag med lika bra fotbollar som dom i champions league bara för jag ger mig ut på en fotbollsplan.. :)

Näe men du spelar inte heller frisbeegolf med en vanlig strand/mack frisbee för det. Skulle ta ett år att gå genom banan då.

HenrY
2006-12-07, 15:17
Haha en dag i det svenska ghettot!:D

MAN FÅR AKTA SIG!

prime^
2006-12-07, 15:41
Näe men du spelar inte heller frisbeegolf med en vanlig strand/mack frisbee för det. Skulle ta ett år att gå genom banan då.
Hade det vatt en riktig golf-frisbee så hade han sagt mer än "jävla horunga vem kasta" och han hade brytt sig mer om sin skalle än sin skjorta. Dessutom vet du väl inte om dom fullföljde hela banan eller om dom bara spelade några hål?

psirus
2006-12-07, 15:51
ahh men vafan ditt lepra, kunde du inte sagt det innan då? :D


aja en fet unge som dansar kan ni få skratta åt då istället:

4yk-ESYl7Bc

Jag tror att tjockisar och skåningar är födda med en gåva att underhålla, eftersom allt dom gör kan ses som komiskt.

Allt Skåningar säger blir rolig, pga att de pratar så konstigt.
Allt tjockisar gör blir roligt, pga att ....... ja ni förstår

Sebbe_H
2006-12-07, 15:58
Hade det vatt en riktig golf-frisbee så hade han sagt mer än "jävla horunga vem kasta" och han hade brytt sig mer om sin skalle än sin skjorta. Dessutom vet du väl inte om dom fullföljde hela banan eller om dom bara spelade några hål?

Tittar man på första delen i videon så är det en riktigt golf-frisbee. Med som någon skrev hårdare och vassare kanter.

prime^
2006-12-07, 16:00
Tittar man på första delen i videon så är det en riktigt golf-frisbee. Med som någon skrev hårdare och vassare kanter.

Va? Jag tycker verkligen det ser ut och låter som en mer vanlig frisbee :S Då tar jag tillbaka det om frisbeen.. Tycker ändå det är väldigt konstigt att han vara bryr sig om skjorten isf :S

fat_joe
2006-12-07, 16:01
Tittar man på första delen i videon så är det en riktigt golf-frisbee. Med som någon skrev hårdare och vassare kanter.

+1
Dock så är det ju ett löst kast.

Sebbe_H
2006-12-07, 16:09
Va? Jag tycker verkligen det ser ut och låter som en mer vanlig frisbee :S Då tar jag tillbaka det om frisbeen.. Tycker ändå det är väldigt konstigt att han vara bryr sig om skjorten isf :S

Mjo, ser ut som frisbeen bara snuddar hans hår eftersom han duckar lite. Och skjortan kastade han ju sin egen dricka på.

Pingu
2006-12-07, 16:45
Faan vad lust jag fick att lira frisbee :laugh:

skaparn
2006-12-07, 16:45
Det hela påminner mig om en valborgsmässoafton då jag och några vänner kastade lite frisbee och råkade träffa en kille på festen som vi visste var allt annat än snäll. Just då såg han mest paff ut och funderade på vad det var som slagit honom i huvudet. Vi såg till att snabbt se ut som om vi aldrig hade kastat frisbee någonsin, och lustigt nog blev det inte bråk alls.
En timme senare hade herrn i fråga kommit underfund med att han borde vara förbannad och gick bärsärkagång på altanen där flera, däribland hans flickvän, fick smaka på stolkastning.

Givetvis sa vi inget för att lugna honom. Vi kunde ju fått stryk.

Tricklev
2006-12-07, 17:01
Klart att blatte är värre än Svenne, Baan är ju en blatte (zoflcopter!), klart att det värre då.

Deceiver85
2006-12-07, 17:04
JA UT MED ALLA JÄVLA KULTURBERIKARE AZZÅ FYFAN HAN BORDE INTE FÅ ANDAS LUFT FYFAN BWHÖ.

rösta på sd och få en gratis frisbee
http://djforum.free.fr/smileysmileysmiley/v2/surprises/surprises.smileysmiley.com.54.gif

Langster
2006-12-07, 17:06
Jag tycker Svenne är värre än Blatte.

DavidN
2006-12-07, 17:12
Va? Jag tycker verkligen det ser ut och låter som en mer vanlig frisbee :S Då tar jag tillbaka det om frisbeen.. Tycker ändå det är väldigt konstigt att han vara bryr sig om skjorten isf :S

Kan ju vara en lite större driver med, finns ganska frisbee-lika golfdiskar med. Jag har ett par diskar som är lite större, lite rundare och lite mjukare.

Helt klart lätt att att ta miste på :)

Empe
2006-12-07, 17:47
Kan ju vara en lite större driver med, finns ganska frisbee-lika golfdiskar med. Jag har ett par diskar som är lite större, lite rundare och lite mjukare.

Helt klart lätt att att ta miste på :)

Lite rundare? rundare än hur rund? :Virro

Laan
2006-12-07, 17:59
Jag tycker inte att någon jävla blatte har rätt att kalla mig fucking svenne om inte jag får skriva som jag gjorde i början av denna mening.. that´s it.

blekfet2
2006-12-07, 18:14
Så vet ni varför Matt Damon har så lite muskler?
- jo för att han alltid känner sig så matt.

hahhah

sammy1
2006-12-07, 18:25
Jag tycker Svenne är värre än Blatte.

det är väl lika illa bådatvå..*slap*

Mats J
2006-12-07, 19:24
Killen i filmen har alvarliga problem, finns terapi för sånt.

Fattar inte hur någon kan bli arg för en sådan sak inte ens hur någon kan bli irriterad, skulle det hända mig skulle jag bara skratta och tom. gå tillbaka till honom med frisbeen, även om det gjorde rejält ont. Om någon med vilje hälde ett helt glas öl över mig på krogen skulle jag inte ens reagera på det där sättet.

Inte konstigt att det är så många misshandels fall om det går runt så jäkla labila personer. Vissa här har ju även antytt att även de skulle bli irriterade/förbannade - sök hjälp för fan *screwy*

Tricklev
2006-12-07, 19:31
gå tillbaka till honom med frisbeen, även om det gjorde rejält ont.

Lol, ofta du går tillbaks med frisbeen och pajjar spelet bbq!

SPÖA MATS!

Stoltz
2006-12-07, 20:15
Jag har också fått en frisbee i huvudet en gång - Vad är det att gnälla om? Klart som fan det kan göra rejält ont men skulle man ge någon stryk för det? Snälla.

Står man så nära en frisbeegolfbana så är det ju bara att gilla läget och svälja satsen. Pinsamt beteénde.

Angående Svenne vs Blatte - Vem orkar kalla någon något av det?

Gpajpen
2006-12-07, 20:23
HAHHA
ja herregud

d där e i Västerås, typ 15minuters gång hemmifrån mig.
det heter djäkneberget, brukar vara midsommar firande där och valborg osv.
halvpoppis samlingsplats under sommarhalvåret, såg ut som dom va där å söp lite allmänt
+ att det var grönt ute så jag tippar på midsommar.

han som får frisbeen på sig och muckar kände min lillebrorsa igen.
:laugh:

edit: första filmen

Richard85
2006-12-07, 20:28
Det som är så roligt är att om ngn säger blatte är han automatiskt rasist och hatar ALLA invandrare..Säger en invandrare svenne är det inga problem..Visa lite uppskattning istället för vafan vi gjort..Nej istället gnäller dom och säger Sverige suger, jävla svennejävlar..Klart det finns svenskar som är likadana men seriöst vilka beter sig mest så?..

Baan
2006-12-07, 20:37
Det som är så roligt är att om ngn säger blatte är han automatiskt rasist och hatar ALLA invandrare..Säger en invandrare svenne är det inga problem..Visa lite uppskattning istället för vafan vi gjort..Nej istället gnäller dom och säger Sverige suger, jävla svennejävlar..Klart det finns svenskar som är likadana men seriöst vilka beter sig mest så?..

vad har du gjort?

Richard85
2006-12-07, 20:42
Absolut ingenting, jag har inte upplevt det personlingen men jag bor i Landskrona och här sker det dagligen, kan läsa om det i tidningarna och igår kunde man se det på TV när dom var på en skola här och ungarna skrev svenne jävlar, ska ****** era morsor rätt in i kameran, rätt bra va? killar i 12-14 års åldern..

High1ander
2006-12-07, 20:53
Ja, han visar att han är arg. Han gör dock aldrig någonting förutom att snacka.

Så det är ok att lacka ur på ett visst sätt men inte ett annat? Fastän resultat är samma sak, man visar att man inte accepterar behandlingen och är arg? Jaha.

Ska du inte borja forklara hur vi bor tanka oss in i farsors huvuden da de tycker de e ratt att doda sina dottrar bara for de inte vill gifta sig mannen vi valt for dem.

GE DIG.

Det e uppenbart en frisbee-bana. Killarna som far frisbeen pa sig har blivit tillsagda att de andra kastar, de har sagt OK. De har ingen som helst javla orsak att borja tjafsa. Det var en olycka som hande pga. deras enda javla idioti, och de forsoker driva vidare idiotin med att mucka gral.

Ja, det e helt klart att kameramannen e onodig med sitt "fore", men det later som han sa "fore" innan ocksa (da det e slowmotion). Isf e den sista "fore:en" bara en "jag sa ju 'fore' ffs" och inte en hanande "fore".

Sen, aven om det var en hanande, sa e det ju javligt komiskt, vem skulle inte borja skratta eller le av handelsen?

Du sager att det e bara "tjafs", normalt, lugnt, ungefar som "svennar lar er att det bara e lite harmlost tjafs". Din attityd e sa javla rutten som skyddar och tycker deras betende e "berattigat". De gav upp ratten att klaga da de sa det var OK for dem att kasta dar. Sen var det inte bara "tjafs", killen ville braka, de borjar med att de kranker personliga ytan, sen knuffas, sen kraver att fa se pa bandet, och hotar med vald. Om det inte vore for det var en "snall fredlig svenne" som holl i kameran sa hade det garanterat blivit mer an "tjafs".

Ge dig.

Baan
2006-12-07, 21:11
Ska du inte borja forklara hur vi bor tanka oss in i farsors huvuden da de tycker de e ratt att doda sina dottrar bara for de inte vill gifta sig mannen vi valt for dem.

GE DIG.


Jag är ointresserad av dina fördommar. GE DIG.


Det e uppenbart en frisbee-bana. Killarna som far frisbeen pa sig har blivit tillsagda att de andra kastar, de har sagt OK. De har ingen som helst javla orsak att borja tjafsa. Det var en olycka som hande pga. deras enda javla idioti, och de forsoker driva vidare idiotin med att mucka gral.

Ja, det e helt klart att kameramannen e onodig med sitt "fore", men det later som han sa "fore" innan ocksa (da det e slowmotion). Isf e den sista "fore:en" bara en "jag sa ju 'fore' ffs" och inte en hanande "fore".

Sen, aven om det var en hanande, sa e det ju javligt komiskt, vem skulle inte borja skratta eller le av handelsen?

Du sager att det e bara "tjafs", normalt, lugnt, ungefar som "svennar lar er att det bara e lite harmlost tjafs". Din attityd e sa javla rutten som skyddar och tycker deras betende e "berattigat". De gav upp ratten att klaga da de sa det var OK for dem att kasta dar. Sen var det inte bara "tjafs", killen ville braka, de borjar med att de kranker personliga ytan, sen knuffas, sen kraver att fa se pa bandet, och hotar med vald. Om det inte vore for det var en "snall fredlig svenne" som holl i kameran sa hade det garanterat blivit mer an "tjafs".

Ge dig.

Nej, jag sa att det vore något att bli upprörd över om det hade gått över till våld. Vad jag kommer ihåg har jag inte sagt att dom visar sitt missnöje på ett exemplariskt sätt, det är väl ingen som försvarar hans urlackning, snarare rätten till att bli arg i den situationen. Är det någon som har en tydligt präglad attityd så är det du som visar tecken på främlingsfientlighet, som inte kan se situationen förutom ur ett perspektiv. Hade inte varit lika svårt om killen hade varit svensk och uttryckt sig lite bättre men fortfarande varit arg?

Förresten är det svårt att byta språka till svenska? Använder du amerikanskt tangentbord så har du alla tecken du behöver för att köra å, ä och ö alt. gräv lite i plånboken och köp ett svenskt tangentbord om första lösningen är för jobbig.

Mats J
2006-12-07, 21:18
Lol, ofta du går tillbaks med frisbeen och pajjar spelet bbq!

SPÖA MATS!


ha ha.. ja, då kanske jag hade åkt på stryk istället.

Richard85
2006-12-07, 21:20
Baan han kan va cs-skadad också :d

prime^
2006-12-07, 21:25
Jag är ointresserad av dina fördommar. GE DIG.



Nej, jag sa att det vore något att bli upprörd över om det hade gått över till våld. Vad jag kommer ihåg har jag inte sagt att dom visar sitt missnöje på ett exemplariskt sätt, det är väl ingen som försvarar hans urlackning, snarare rätten till att bli arg i den situationen. Är det någon som har en tydligt präglad attityd så är det du som visar tecken på främlingsfientlighet, som inte kan se situationen förutom ur ett perspektiv. Hade inte varit lika svårt om killen hade varit svensk och uttryckt sig lite bättre men fortfarande varit arg?

Förresten är det svårt att byta språka till svenska? Använder du amerikanskt tangentbord så har du alla tecken du behöver för att köra å, ä och ö alt. gräv lite i plånboken och köp ett svenskt tangentbord om första lösningen är för jobbig.

han kanske bor i usa lille vänn?

Baan
2006-12-07, 21:37
han kanske bor i usa lille vänn?

Min vän, den klipske 17-åringen.

Installerar du svenskt OS och har amerikansk hårdvara så kan du med lite enkla knapptryckningar växla från svensk och engelsk tangentbordslayout. Du kan förmodligen göra detta även med engelskt OS. Jag har själv gjort detta så jag vet vad jag snackar om.

Alternativt om du tycker det här är jobbigt kan du köpa ett litet svenskt tangentbord och ta med dig till USA.

Hänger du med nu?

hultman
2006-12-07, 22:27
Galet sur kurd. Platsar definitivt i #surast@fb... oooopz +k... sååååri.

Kwon
2006-12-07, 22:33
han kanske bor i usa lille vänn?

Du kan skriva med japanska tecken på din PC även om du bor i Finland :)

Chris
2006-12-07, 22:37
Du kan skriva med japanska tecken på din PC även om du bor i Finland :)

Men du kan inte läsa det om du inte installerat språkstöd för asiatiska språk. :Virro

Solros
2006-12-07, 23:21
Hur många poäng fick kastaren i protokollet? Finns det någon tabell för vad sänka saftdrickande kurd ger?

sammy1
2006-12-07, 23:23
Det som är så roligt är att om ngn säger blatte är han automatiskt rasist och hatar ALLA invandrare.

FEL, kallar någon invadrare för blattar så har de seriösta prolem vad gäller fördommar och/ eller språkanvänding i förhållande till mening! Ordet blatte konnoterar attribut svart hår, mörka individer som mer än gärna ställer till besvär. Och denoterar individuella attribut som ex jag själv.

Säger en invandrare svenne är det inga problem.

Säger VEM?

Visa lite uppskattning istället för vafan vi gjort

Sist jag kollade så betalar jag fortfarande inkomstskatt, det gör även mina föräldrar. Min far äger en bilfirma och är första generationens invandrare, jag kan lova dig att HAN tillför mer än tillräckligt. När VI kom till sverige gick vi på socialbidrag i 3 månader innan pappa skaffade ett jobb och började bidra som en GOD medborgare.

Nej istället gnäller dom och säger Sverige suger, jävla svennejävlar..

Vilka är DOM? Blattarna? jag kan lova dig att det är en minorietet av oss 'blattar' säger att Sverige suger. Jag ser sverige som mitt hemland så jag kom hit när jag var blott några månader gammal. Jag har aldrig haft invadrarkompisar och relaterar till 'helsvenska' individer mer än invadrare. Dock bidrar trångsynta individer herr Rickard till att jag aldrig känner mig riktigt välkommen. Individer som herr herr Rickard ser endast till den procentsats invadrare som orsakar problem.

Jag är helt för emot språkprov, att man 'installerar' invadrare i samhället. De som inte vill ta del av samt hjälpa till med välfärdssystemet kan åka tillbaka. Detta säger jag inte för att jag på något sätt är invadrarfientlig. Men om ett land har tagit emot en, oavsett vilket det är, så har den som mottas en skyldighet att ge tillbaka.


http://hometown.aol.com/afhsclass1970/images/curfew%20caveman.jpg

"Neandertal was a species of the Homo genus that inhabited Europe and parts of western Asia. Neanderthals disappeared from Asia, although they did not reach extinction in Europe until 15,000 years after Homo sapiens had migrated into Europe."


Du, herr Richard85 är ett levande bevis på att Neandertalare fortfarande existerar. Kanke borde ringa Nationalmuseum i Sthlm och meddela dem..

Kwon
2006-12-07, 23:23
Men du kan inte läsa det om du inte installerat språkstöd för asiatiska språk. :Virro

Klart, men you get the drift? :)

Solros
2006-12-07, 23:25
Vissa minigolfbanor har hinder man ska ta sig förbi, typ pricka mellan snurrande vingar på en väderkvarn. Detta kanske var en mångkulturell variant som applicerats på frisbeegolf?

blekfet2
2006-12-07, 23:26
Vissa minigolfbanor har hinder man ska ta sig förbi, typ pricka mellan snurrande vingar på en väderkvarn. Detta kanske var en mångkulturell variant som applicerats på frisbeegolf?

bwahahaha :laugh:

sammy1
2006-12-07, 23:28
Vissa minigolfbanor har hinder man ska ta sig förbi, typ pricka mellan snurrande vingar på en väderkvarn. Detta kanske var en mångkulturell variant som applicerats på frisbeegolf?

*:cptobbesmiley*

Trance
2006-12-07, 23:28
Sammy1, bra skrivet.

sammy1
2006-12-07, 23:32
Sammy1, bra skrivet.

hehe tack, såg att jag hade runt 215 stavfel! Var så irriterad att fingrarna flög helt okontrollerat över tangentbordet :laugh:

prime^
2006-12-07, 23:37
Min vän, den klipske 17-åringen.

Installerar du svenskt OS och har amerikansk hårdvara så kan du med lite enkla knapptryckningar växla från svensk och engelsk tangentbordslayout. Du kan förmodligen göra detta även med engelskt OS. Jag har själv gjort detta så jag vet vad jag snackar om.

Alternativt om du tycker det här är jobbigt kan du köpa ett litet svenskt tangentbord och ta med dig till USA.

Hänger du med nu?

Är det så säkert att han har svenskt OS då? Eller ska han köpa svenskt OS och svenskt tangentbord bara för att göra dig glad?

Dessutom Baan, varför är du så rasistisk mot oss svenskar? Varför är det värre att säga blatte än svenne? Varför har du fördomar att det tvunget skulle vatt en annan sak ifall det vart en svensk?
Undra vem av oss(alla som du påstått tyckt det vart värre enbart för det är invandrare som reagerar som dom gjorde) som egentligen har fördomar..

Du kan skriva med japanska tecken på din PC även om du bor i Finland
Ja, om man har det installerat?
Men varför ska dom i USA svenska som standard i sin istallation? Och varför ska han installera det bara för att göra Baan glad?

Jag vet inte om jag har rätt, men jag tycker det är löjligt att be någon skriva med ä-ö-å om dom inte kan.

Kwon
2006-12-07, 23:39
Ja, om man har det installerat?
Men varför ska dom i USA svenska som standard i sin istallation? Och varför ska han installera det bara för att göra Baan glad?

Jag vet inte om jag har rätt, men jag tycker det är löjligt att be någon skriva med ä-ö-å om dom inte kan.

Han skall installera det för att han är svensk och diskuterar med Baan på ett svenskt forum, standardkrav.

Han kan om han vill.

Gör han det inte så visar han ej den respekt som krävs utan anser sig själv som en amerikan som bor i USA (mer privilegierad än oss andra) och känner sig tvungen att berätta det i varje tråd.

Trance
2006-12-07, 23:41
Han skall installera det för att han är svensk och diskuterar med Baan på ett svenskt forum, standardkrav.

Han kan om han vill.

Gör han det inte så visar han ej den respekt som krävs utan anser sig själv som en amerikan som bor i USA (mer privilegierad än oss andra) och känner sig tvungen att berätta det i varje tråd.

Kwon, du har så jobbig mobbarmentalitet.

Baan
2006-12-07, 23:41
Är det så säkert att han har svenskt OS då? Eller ska han köpa svenskt OS och svenskt tangentbord bara för att göra dig glad?

Dessutom Baan, varför är du så rasistisk mot oss svenskar? Varför är det värre att säga blatte än svenne? Varför har du fördomar att det tvunget skulle vatt en annan sak ifall det vart en svensk?
Undra vem av oss(alla som du påstått tyckt det vart värre enbart för det är invandrare som reagerar som dom gjorde) som egentligen har fördomar..


Ja, om man har det installerat?
Men varför ska dom i USA svenska som standard i sin istallation? Och varför ska han installera det bara för att göra Baan glad?

Jag vet inte om jag har rätt, men jag tycker det är löjligt att be någon skriva med ä-ö-å om dom inte kan.

Försöker du vinna en diskussion på uthållighet? Först är du totalt ute och cyklar och ska leka besser wisser, nu vill du simma i bajset du hoppat i? För fan, det är skitenkelt att fixa svenska bokstäver och det gör det mycket enklare för samtliga på forumet att läsa. Eftersom det är ett diskussionforum så kan det ju vara en fördel.

Om du behärskar det här med läsning så kan du hitta min motivation till varför blatte skulle vara värre än svenne längre bak i tråden. Du hade kunnat halla mig rasist om jag möjligtvis sagt att svenne är ok men inte blatte, men något sånt har jag inte sagt.

Tricklev
2006-12-07, 23:42
Jag kastar frisktbi vart jag vill! :banned

prime^
2006-12-07, 23:43
Han skall installera det för att han är svensk och diskuterar med Baan på ett svenskt forum, standardkrav.

Han kan om han vill.

Gör han det inte så visar han ej den respekt som krävs utan anser sig själv som en amerikan som bor i USA (mer privilegierad än oss andra) och känner sig tvungen att berätta det i varje tråd.

Även om han sitter på ett internetcafë i USA? Ska han installera det på deras amerikanska tangentbord då också?
Nej men jag ska ta samma argument nästa gång jag är ute också och t.ex. träffar en som bryter lite. "Nej prata inte med mig. Kan du inte prata korrekt svenska flytande så ska du inte prata. Det är standardkrav. Tyst med dig..."

Avesta
2006-12-07, 23:44
Killen med kjortan beter sig verkligen som en åsna för att han överhuvudtaget hotar med våld. Men hade jag blivit träffad av en frisbee och sedan sett en idiot hånflina/skratta och filma hade jag inte använt mig av några artighetsfraser heller. "Hörru din jävla idiot" hade nog varit det första jag hade sagt, sedan hade jag även fått personen att ta bort sekvensen där han har filmat mig. (gäller dock att göra det på ett så sätt att man håller sig inom lagens gränser)

Baan
2006-12-07, 23:45
Jag kastar frisktbi vart jag vill! :banned

Menar du att du har något mot sjuka bin?

blekfet2
2006-12-07, 23:45
Bla bla bla nu är jag less på denna tråd, samma eviga argument. Lås den om någon admin läser detta inlägg.

Kwon
2006-12-07, 23:48
Även om han sitter på ett internetcafë i USA? Ska han installera det på deras amerikanska tangentbord då också?

Självklart. Även om han sitter i Vita Huset på George bush's burk.


Nej men jag ska ta samma argument nästa gång jag är ute också och t.ex. träffar en som bryter lite. "Nej prata inte med mig. Kan du inte prata korrekt svenska flytande så ska du inte prata. Det är standardkrav. Tyst med dig..."

Om det är ditt val.

Du gör som du vill och får ta konsekvenserna därefter.

Självklart finns det risk till att personen blir förolämpad och sur på dig, men om det är det du vill så var beredd på detta.

Baan
2006-12-07, 23:49
Bla bla bla nu är jag less på denna tråd, samma eviga argument. Lås den om någon admin läser detta inlägg.

Jao, var väl givet att det skulle väcka känslor om ö ä å :D

blekfet2
2006-12-07, 23:50
Jao, var väl givet att det skulle väcka känslor om ö ä å :D

typ :D

sammy1
2006-12-08, 00:28
Men hade jag blivit träffad av en frisbee och sedan sett en idiot hånflina/skratta och filma hade jag inte använt mig av några artighetsfraser heller. "Hörru din jävla idiot" hade nog varit det första jag hade sagt


ja men sen är du iranier också *whistle* ;)

seriöst, killen skrattade och bad sen om ursäkt. Man måste kunna ha lite självdistans och inte kalla folk idioter så fort man råkar ut för något liknande. Stop-analyze-Open your mouth.

Killen på filmen hade en direkt ass-to mouth koppling

Apos78
2006-12-08, 00:30
Kan vi inte bara komma överens om att det var en något överdriven reaktion från killen med skjortan? Olyckshändelse eller inte, inte kan det vara värt att slå någon på käften för en sådan grej? Sedan tror jag i ärlighetens namn inte att det finns många här inne som använder uttrycken svenne eller blatte i vardagen och inga uppfattningar om ordens betydelse kommer att ändras av den här diskussionen. Frisbee i huvudet är inte det värsta som kan hända, kasta frisbee i huvudet på någon är inte det bästa att göra men nog finns det gränser för vilken reaktion man kan vänta ;)

Avesta
2006-12-08, 00:40
ja men sen är du iranier också *whistle* ;)

seriöst, killen skrattade och bad sen om ursäkt. Man måste kunna ha lite självdistans och inte kalla folk idioter så fort man råkar ut för något liknande. Stop-analyze-Open your mouth.

Killen på filmen hade en direkt ass-to mouth koppling


Är tyvär inte det ;) ...eller snarare...tack o lov haha!


Sen är man en "iranie", iranier syftar på flera *whistle* ;)

Liten Men Fet
2006-12-08, 00:46
Killen som blir träffat har rätt att bli irriterad, det tror jag dom flesta håller med om. Speciellt Baan.
Alla verkar tycka att det inte är ok att bli våldsam, t o m Baan.

Men det som är skumt är att Baan hävdar att det inte uppkommer något våld? Vad tar du den där knuffen kamerakillen får som? Den som får honom att nästan trilla bakåt? En kärleksfull smekning?

Knuffar och hot om stryk är ju inte ok nånstans, det är tom olagligt. Va fan spelar det för roll vad det är för färg på killen?

Baan
2006-12-08, 00:55
Killen som blir träffat har rätt att bli irriterad, det tror jag dom flesta håller med om. Speciellt Baan.
Alla verkar tycka att det inte är ok att bli våldsam, t o m Baan.

Men det som är skumt är att Baan hävdar att det inte uppkommer något våld? Vad tar du den där knuffen kamerakillen får som? Den som får honom att nästan trilla bakåt? En kärleksfull smekning?

Knuffar och hot om stryk är ju inte ok nånstans, det är tom olagligt. Va fan spelar det för roll vad det är för färg på killen?

Och du är den enda som vill diskutera eventuella knuffar, ungefär som om någon sagt att killen agerar rätt överlag. Vi har alla sett videon och det förekommer lite knuffande, jag har också varit 15 år (eller hur fan gamla dom är egentligen) och det var lite knuff och barsnliga diskussioner över skitgrejer då. Har du någon poäng förutom att säga att jag inte ser en knuff som något särskilt allvarligt?

Baan
2006-12-08, 00:56
Är tyvär inte det ;) ...eller snarare...tack o lov haha!


Sen är man en "iranie", iranier syftar på flera *whistle* ;)

det heter iranier i singular och plural.

sammy1
2006-12-08, 00:57
Är tyvär inte det ;) ...eller snarare...tack o lov haha!




vet du vad du har på din avatar?

gör en liten snabb kollokationssökning på google så märker du att runt 3000 träffar på Iranie, och 100.000+ på Iranier

Baan
2006-12-08, 00:58
Är tyvär inte det ;) ...eller snarare...tack o lov haha!




vet du vad du har på din avatar?

var en fin bild ju! :/

Kwon
2006-12-08, 00:59
Hade Ljungberg alt Trance kastat en Frisbee i huvudet på mig hade jag reagerat likadant.

Liten Men Fet
2006-12-08, 00:59
Och du är den enda som vill diskutera eventuella knuffar, ungefär som om någon sagt att killen agerar rätt överlag. Vi har alla sett videon och det förekommer lite knuffande, jag har också varit 15 år (eller hur fan gamla dom är egentligen) och det var lite knuff och barsnliga diskussioner över skitgrejer då. Har du någon poäng förutom att säga att jag inte ser en knuff som något särskilt allvarligt?

Nä poängen är just den att du verkar tycka det är okej att knuffas och försöka få igång slagsmål. Jag tror inte dom flesta människor tycker så, jag gjorde det inte ens när jag 15. Speciellt inte över en frisby.
Du klassar inte knuffar som våld fast är det, när är det våld? När man slår det 3 eller fjärde slaget?

sammy1
2006-12-08, 01:00
var en fin bild ju! :/
hans avatar menar du? anledningen för att jag trodde att han var en iranier var för att gubben på bilden återfinns i perspolis, tror jag. Tror det stället är på världsavslistan men det är rätt så grymt plundrat nu :Virro

Baan
2006-12-08, 01:03
Nä poängen är just den att du verkar tycka det är okej att knuffas och försöka få igång slagsmål. Jag tror inte dom flesta människor tycker så, jag gjorde det inte ens när jag 15. Speciellt inte över en frisby.
Du klassar inte knuffar som våld fast är det, när är det våld? När man slår det 3 eller fjärde slaget?

Var är din läskunnighet människa? Du har hakat upp på att jag säger att incidenten inte är så hemsk i sig (det var det jag sa från början) vilket den inte är. Detta betyder inte att killen beteer sig på ett ok sätt eller att det är rätt att knuffa på någon. Hur man kan kuktolka saker så som du vill, bara för att kunna utnyttja ditt tangentbord är ett mysterium. Förstår du nu vad jag sagt hela tiden? PM:a adress så skickar jag skriftlig förklaring med illustrationer.

pocoloco
2006-12-08, 01:26
Tjafsa är samma sak som att kalla någon fucking svenne. Det är alltså en upprörd människa som får ur sig lite skit. Big deal.

Nej det vore mer fel, blatte är definitivt värre än svenne, även om båda är skitutryck smo ska undvikas.
Och du bor någonstans eller umgås / stöter på folk som säger jävla svenne i samma sammanhang som man skriver ned det i Gringo? Jag är uppväxt i en invandrarfamilj, och har använt ordet svenne många gånger och kommer fortsätta göra det under roliga omständigheter eller lagom ironiska även om man menar jävla svenne som i jävla svenne..

Men hade den där personen sagt det sådär så hade jag knockat han rakt av, även om jag inte varit kapabel till att fixa det. Nästa gång kanske han ska spöar nån jävla svenne gamling som råkar vara din mormor när hon råkar ha lite "svenne keff" andedräkt då hon frågar om han/de kan hjälpa henne över övergångsstället, större chans att han vågar då.

Nazister är fan riktiga jävla svin alltså, men anti-nazister eller folk som tror dem kan göra hur dem vill ser ju till att idioterna får vuxna människor på sin sida, som sitter o sprider propaganda vid matbordet om "blattar" som specialiserar på att jiddra med "jävla svennar" och det är ju fakta då dem inte får se bra sidor heller.

Baan
2006-12-08, 01:29
Och du bor någonstans eller umgås / stöter på folk som säger jävla svenne i samma sammanhang som man skriver ned det i Gringo? Jag är uppväxt i en invandrarfamilj, och har använt ordet svenne många gånger och kommer fortsätta göra det under roliga omständigheter eller lagom ironiska även om man menar jävla svenne som i jävla svenne..

Men hade den där personen sagt det sådär så hade jag knockat han rakt av, även om jag inte varit kapabel till att fixa det. Nästa gång kanske han ska spöar nån jävla svenne gamling som råkar vara din mormor när hon råkar ha lite "svenne keff" andedräkt då hon frågar om hon kan hjälpa henne över övergångsstället, större chans att han vågar då.

Så från det här klippet, där killen uppenbarligen kan ha skäl att bli lite sur, har du dragit slutsatsen att det är en mormormisshandlare? Har du någon poäng förutom detta?

He-man
2006-12-08, 01:30
Bla bla bla nu är jag less på denna tråd, samma eviga argument. Lås den om någon admin läser detta inlägg.

HAHA se nu vad du ställt till med! :smash: :D

pocoloco
2006-12-08, 01:39
Så från det här klippet, där killen uppenbarligen kan ha skäl att bli lite sur, har du dragit slutsatsen att det är en mormormisshandlare? Har du någon poäng förutom detta?
Yes, mate. Eftersom vi är ganska försiktiga i det här landet så är det ingen risk, och eftersom han får stryk av sin farsa och hans farsa har fått stryk av sin mormor har han/dem/vissa faktiskt rätt mycket respekt för dem äldre. Jag hakade bara upp mej på att du hävda att det är mindre fel att säga jävla svenne en jävla blatte, och det är det verkligen inte. Sen hamnade jag lite på fel spår när jag började skriva. Blatte och svenne, går jämt upp i använandet i ironi för min del, dock så är det vanligare att folk är nedlåtande med jävla svenne.

Jag orkar inte dra upp den här historian som alla säger så fort dem deltar i en sån här diskussion "dem flesta jag känner i min bekantsskapskrets är invandrare", men dem har funnits med sen dag 1 och finns fortfarande kvar, jag har varit med barndomskompisar och mött dem med okända polare som är lite yngre i huvvet som varit snabb att dra slutsatsen att ifall de blir bråk på kommande festen så kommer jag ändå bara sticka o lämna dem i sticket för att svenskar är bangare, så de e ingen ide att ta med mig (vem planerar ett bråk inför en fest? fest är för att ha kul anyways) eller att jag är en sådan som aldrig vågar säga ifrån så man kan ha lite vilket tonläge man vill.

De gångerna de har handlat om folk som inte haft någon anknytning till en eller ens kompisar, så äre ganska smart o visa dessa människor som tror att krigsskador går i generationer trots att man flytt från ett land att det finns svenskar som kan få dem att drömma mardrömmar. But play the cards right, för det här handlat inte om ett raskrig, snarare att utplåna myter och fördomar.

fat_joe
2006-12-08, 01:40
Sammy1, bra skrivet.

+1

Baan
2006-12-08, 01:43
Yes, mate. Eftersom vi är ganska försiktiga i det här landet så är det ingen risk, och eftersom han får stryk av sin farsa och hans farsa har fått stryk av sin mormor har han/dem/vissa faktiskt rätt mycket respekt för dem äldre. Jag hakade bara upp mej på att du hävda att det är mindre fel att säga jävla svenne en jävla blatte, och det är det verkligen inte. Sen hamnade jag lite på fel spår när jag började skriva. Blatte och svenne, går jämt upp i använandet i ironi för min del, dock så är det vanligare att folk är nedlåtande med jävla svenne.

Jag orkar inte dra upp den här historian som alla säger så fort dem deltar i en sån här diskussion "dem flesta jag känner i min bekantsskapskrets är invandrare", men dem har funnits med sen dag 1 och finns fortfarande kvar, jag har varit med barndomskompisar och mött dem med okända polare som är lite yngre i huvvet som varit snabb att dra slutsatsen att ifall de blir bråk på kommande festen så kommer jag ändå bara sticka o lämna dem i sticket för att svenskar är bangare eller att jag är en sådan som aldrig vågar säga ifrån.

De gångerna de har handlat om folk som inte haft någon anknytning till en eller ens kompisar, så äre ganska smart o visa dessa människor som tror att krigsskador går i generationer trots att man flytt från ett land att det finns svenskar som kan få dem att drömma mardrömmar. But play the cards right, för det här handlat inte om ett raskrig, snarare att utplåna myter och fördomar.

Jag har motiverat varför jag tycker att det är mer fel. Om du undrar varför jag kanske har den utgångspunkten så beror det ju på att jag är invandrare själv. Jag säger dock flera gåner att båda orden är förkastliga, jag är egentligen inte för att man ens ska använda dom på skämt. Blatte har blivit vanligare med tidne tycker jag, svenne är lite äldre (kanske inte stämmer, bara mina upplevelser).

Jag kan hålla med dig om att båda kan sägas lite på skämt, men då orden ursprungligen var tänka som förolämpningara så kanske det inte är så lämpligt att propagera för deras fortsatta användande. Jag ser inte poängen iaf.

Som en liten avstickare tyckte jag svenne var mycket mindre laddat för en kanske tio år sedan. Möjligt såg jag på världen annorlunda då (var inte särskilt gammal). Tror ändå det blivit mycket mer laddat då många börjat använda det som förolämpning i stor grad.

pocoloco
2006-12-08, 01:49
Jag har motiverat varför jag tycker att det är mer fel. Om du undrar varför jag kanske har den utgångspunkten så beror det ju på att jag är invandrare själv. Jag säger dock flera gåner att båda orden är förkastliga, jag är egentligen inte för att man ens ska använda dom på skämt. Blatte har blivit vanligare med tidne tycker jag, svenne är lite äldre (kanske inte stämmer, bara mina upplevelser).

Jag kan hålla med dig om att båda kan sägas lite på skämt, men då orden ursprungligen var tänka som förolämpningara så kanske det inte är så lämpligt att propagera för deras fortsatta användande. Jag ser inte poängen iaf.

Som en liten avstickare tyckte jag svenne var mycket mindre laddat för en kanske tio år sedan. Möjligt såg jag på världen annorlunda då (var inte särskilt gammal). Tror ändå det blivit mycket mer laddat då många börjat använda det som förolämpning i stor grad.
Yes, tycker det är rätt dåliga skämt också. Dem fungerar BRA mellan mina polare som jag känt ett bra tag, och som båda har gått igenom dem där stadierna tills man slutat bry sig helt enkelt.

Jag orkar inte ens bry mig om sådant, dock så är det så att när man säger "jävla svenne" eller "jävla blatte" som ett automatiskt uttryck när man är så arg att man inte ens tänker vilket man ser rätt klart, dvs det mest nedsättande man kan komma på om en person så börjar de gå lite långt liksom. Annars brukar det ju va att man säger jävla moron, jävla kuksugare, jävla assface, ja du vet sånna där termer som bara finns där.

High1ander
2006-12-08, 07:28
Jag är ointresserad av dina fördommar. GE DIG.



Nej, jag sa att det vore något att bli upprörd över om det hade gått över till våld. Vad jag kommer ihåg har jag inte sagt att dom visar sitt missnöje på ett exemplariskt sätt, det är väl ingen som försvarar hans urlackning, snarare rätten till att bli arg i den situationen. Är det någon som har en tydligt präglad attityd så är det du som visar tecken på främlingsfientlighet, som inte kan se situationen förutom ur ett perspektiv. Hade inte varit lika svårt om killen hade varit svensk och uttryckt sig lite bättre men fortfarande varit arg?

Förresten är det svårt att byta språka till svenska? Använder du amerikanskt tangentbord så har du alla tecken du behöver för att köra å, ä och ö alt. gräv lite i plånboken och köp ett svenskt tangentbord om första lösningen är för jobbig.

Jag skiter fulstandigt i vilket land han kommer ifran. Vart sa jag nagot som var framlingsfientligt. Jag skrev aven att kameramannen _eventuellt_ provocera, men du _antar_ att han provocera. Jag spekulerar om vad som kan ha hant, du anser dig har ratt uppfattning, du sager kameramannen flinar (vart fick du den informationen ifran)? Som sagt din mentalitet verkar ligga pa frisbee-offrets sida, inte att du sympatiserar med honom, utan att du tanker som honom.

Alla har fattar val att man kan bli sur och forbannad om det e en olycka. Men jag tror nog ingen har tycker det e ratt eller som du verkar saga "lite sadar ni fega svennar vagar inte havda er" genom att borja mucka.

Ingen har har nog svart att forsta hur snubben tanker, men ingen vettig manniska tycker det e "lugnt" med hans beteende forrutom du.

Angaende tangentbord sa sitter jag i skolan.

krilleh
2006-12-08, 08:09
killen med kameran hade ju råskön attityd :D

"fore" haha efteråt.. riktigt lirare..

blekfet2
2006-12-08, 08:11
HAHA se nu vad du ställt till med! :smash: :D

Ohja, alla kukhuvuden får utlopp av sin förtrånga förhud.

Richard85
2006-12-08, 09:03
Sammy: Kom till Landskrona, Helsingborg eller Malmö..Över 80% av invandrarna reagerar så och nej, jag är ingen neander talare, du har ingen aning om något, jag bara säger VAD jag vet och det är rätt lätt att ta reda på, åk dit, kolla tidningen för Skåne, står om det dagligen, kan tom läsa det i dag på hd.se gå in på Landskrona och läs om situationen på GA-skolan.

Vilka är DOM? det är DOM invandrare som syslar med den skiten.

Och det är främst ungdomar i 12-18års åldern jag tänker på.

Det är juh okey..Märker du inte det, när invandraren säger jävla svenne? Hur reagerade han på filmen t.ex? Inget speciellt men hade han sagt din blatte jävel..Då hade det tagit hus i helvetet..Blatte och svenne är båda fördomsord och lika dåliga bägge två..

Trance
2006-12-08, 09:16
Heh, själv skulle jag aldrig i helvete bostätta mig i Karlskrona. Verkar rätt skabbigt där.

daja
2006-12-08, 09:20
fan jag får aldrig till nåt ljud när filmen ligger direkt i tråden, vad e fel!

blekfet2
2006-12-08, 09:22
fan jag får aldrig till nåt ljud när filmen ligger direkt i tråden, vad e fel!

Att du inte har något ljud? :Virro

daja
2006-12-08, 09:29
Att du inte har något ljud? :Virro

ja att det inte kommer nåt ljud

blekfet2
2006-12-08, 09:52
ja att det inte kommer nåt ljud

problem solved.

daja
2006-12-08, 09:58
problem solved.

jaså, var?

s_himself
2006-12-08, 09:59
Sammy1, bra skrivet.

+1

blekfet2
2006-12-08, 10:10
jaså, var?

fan jag får aldrig till nåt ljud när filmen ligger direkt i tråden, vad e fel!

Felet är att du inte har något ljud i filmen.






(:laugh: :laugh: )

Nina L
2006-12-08, 10:53
Hans kroppsspråk var verkligen basalt, typ göra sig stor och visa tänderna som ett farligt djur. Jag tycker att det äravtändande med en sån massa attityd. Fast visst förstår jag att han blev arg.

Kwon
2006-12-08, 11:17
Hans kroppsspråk var verkligen basalt, typ göra sig stor och visa tänderna som ett farligt djur. Jag tycker att det äravtändande med en sån massa attityd. Fast visst förstår jag att han blev arg.

Sådär gör väl de flesta när de blir arga?

Blir hotfulla och visar tänderna? (kommer ursprungligen från djurriket)

Typ som Kragödlan i australien

Björn S
2006-12-08, 11:31
Typ som Kragödlan i australien
Jo, det är verkligen det första djuret som kommer upp i tankebanan när det gäller frågan "villka djur visar tänderna när de blir arga".

Kwon
2006-12-08, 11:33
Jo, det är verkligen det första djuret som kommer upp i tankebanan när det gäller frågan "villka djur visar tänderna när de blir arga".

I vargens fall är det ju just tänderna och ikragödlans fall är det ju mer kragen, men det är samma tanke bakom.

De försöker båda se mer hotfulla och skräckinjagande ut så att fienden/motståndaren skall bli rädd och backa/dra till reträtt.

Man kan även spänna upp en ILS (Imaginary Lats Syndrome) så man ser större ut (som kragödlan som exempel) alt slå sig för bröstet som en Gorilla.

jwzrd
2006-12-08, 11:39
ja men sen är du iranier också *whistle* ;)

seriöst, killen skrattade och bad sen om ursäkt. Man måste kunna ha lite självdistans och inte kalla folk idioter så fort man råkar ut för något liknande. Stop-analyze-Open your mouth.

Killen på filmen hade en direkt ass-to mouth koppling

Haha, ass-to-mouth-koppling är en bra analogi :)

He-man
2006-12-08, 12:04
Heh, själv skulle jag aldrig i helvete bostätta mig i Karlskrona. Verkar rätt skabbigt där.

Karlskrona? Det var Landskrona han snackade om, Karlskrona är en trevlig hamnstad.

Björn S
2006-12-08, 12:07
I vargens fall är det ju just tänderna och ikragödlans fall är det ju mer kragen, men det är samma tanke bakom.

De försöker båda se mer hotfulla och skräckinjagande ut så att fienden/motståndaren skall bli rädd och backa/dra till reträtt.

Man kan även spänna upp en ILS (Imaginary Lats Syndrome) så man ser större ut (som kragödlan som exempel) alt slå sig för bröstet som en Gorilla.

Rent teoretiskt:
Om man har skjorta, kan man fälla upp kragen, visa tänderna och slå sig på bröstet och då i sin tur skrämma skiten ur vem som helst som INTE är ninja?

Jag menar.. det är 3 monsterfarliga saker från djurriket. :MrT:

tossefar
2006-12-08, 12:10
Filmen är inspelad på Djäkneberget i Västerås :/
Vi har ganska stora problem med kulturberikare här. Förutom våldtäkterna (minns ni cykelmannen?) så håller de sig som tur är på sin kant, väster om stan. Besök aldrig en stadsdel i Västerås som slutar på -y :)

prime^
2006-12-08, 12:16
Filmen är inspelad på Djäkneberget i Västerås :/
Vi har ganska stora problem med kulturberikare här. Förutom våldtäkterna (minns ni cykelmannen?) så håller de sig som tur är på sin kant, väster om stan. Besök aldrig en stadsdel i Västerås som slutar på -y :)

Er stora inomhusanläggning ligger inte där va? Dock va där rätt många invandrare när vi spela SM för något år sen :S
Spelade i nån skum hall på någon skola med :S Där var det dock rätt lungt =)

Trance
2006-12-08, 12:40
Karlskrona? Det var Landskrona han snackade om, Karlskrona är en trevlig hamnstad.

Jag menade landskrona, däremot pratade jag med en kompis om Karlskrona i förmiddags. Borde förbjuda städer som har så lika namn.

Kwon
2006-12-08, 12:49
Rent teoretiskt:
Om man har skjorta, kan man fälla upp kragen, visa tänderna och slå sig på bröstet och då i sin tur skrämma skiten ur vem som helst som INTE är ninja?

Jag menar.. det är 3 monsterfarliga saker från djurriket. :MrT:

Ja, det hade ju allt varit en syn. :D

daja
2006-12-08, 12:49
fan jag får aldrig till nåt ljud när filmen ligger direkt i tråden, vad e fel!

Felet är att du inte har något ljud i filmen.






(:laugh: :laugh: )

men vafan snackar du om?
du har inte lust att bli lite mer otydlig, det hade varit trist om någon förstod vad du snackade om *rolleyes*

blekfet2
2006-12-08, 12:53
men vafan snackar du om?
du har inte lust att bli lite mer otydlig, det hade varit trist om någon förstod vad du snackade om *rolleyes*


men gosse, förstår du inte att jag driver med dig? ;)

daja
2006-12-08, 12:56
men gosse, förstår du inte att jag driver med dig? ;)

kalla det vad du vill, jag ville bara knäcka den svåra nöten om varför jag inte kan höra nåt på filmen

blekfet2
2006-12-08, 12:58
kalla det vad du vill, jag ville bara knäcka den svåra nöten om varför jag inte kan höra nåt på filmen

:D


Testa att installera om dina spelare samt codecs så ska du nå se att du får till ljud till filmerna.

burre
2006-12-08, 12:59
Baan är en invandrare sluta diskutera med den. Frys ute den istället!:thumbup:

daja
2006-12-08, 13:00
:D


Testa att installera om dina spelare samt codecs så ska du nå se att du får till ljud till filmerna.

halleluja moment!

Baan
2006-12-08, 13:31
Jag skiter fulstandigt i vilket land han kommer ifran. Vart sa jag nagot som var framlingsfientligt. Jag skrev aven att kameramannen _eventuellt_ provocera, men du _antar_ att han provocera. Jag spekulerar om vad som kan ha hant, du anser dig har ratt uppfattning, du sager kameramannen flinar (vart fick du den informationen ifran)? Som sagt din mentalitet verkar ligga pa frisbee-offrets sida, inte att du sympatiserar med honom, utan att du tanker som honom.

Alla har fattar val att man kan bli sur och forbannad om det e en olycka. Men jag tror nog ingen har tycker det e ratt eller som du verkar saga "lite sadar ni fega svennar vagar inte havda er" genom att borja mucka.

Ingen har har nog svart att forsta hur snubben tanker, men ingen vettig manniska tycker det e "lugnt" med hans beteende forrutom du.

Angaende tangentbord sa sitter jag i skolan.

Ska det vara så djävla svårt för dig att läsa tråden för att få lite miner insikt i hur jag faktiskt tänker? Du vill alltså att jag ska upprepa allt jag sagt för du inte har tid att läsa? Jag har ju sagt exakt du säger är självklart nu, att dte finns risk att man blir irriterad, jag har aldrig hävdat att han beteer sig på ett bra sätt, det är din egna tolkning för att få fram en diskussion.

Det blev en diskussion från första början för att vissa hävdade att det är overkill att ens reagera på en frisbee i ansiktet, något jag inte håller med om. Vidare om du faktiskt läser så är jag den som är minst säker på omständigheterna, medan gruppen som totalt är mot att man lackar har många teorier om hur mycket en olycka det faktiskt var. I vilket fall som helst är det bara spekulationer.

Är det något mer att reda ut?

AlexGBG
2006-12-08, 13:34
Filmen är inspelad på Djäkneberget i Västerås :/
Vi har ganska stora problem med kulturberikare här. Förutom våldtäkterna (minns ni cykelmannen?) så håller de sig som tur är på sin kant, väster om stan. Besök aldrig en stadsdel i Västerås som slutar på -y :)

är -y stadsdelar ungefär som -y barn?

Baan
2006-12-08, 13:35
Baan är en invandrare sluta diskutera med den. Frys ute den istället!:thumbup:

Med den intelligensnivån du uppvisar så bör man inte bara frysa ut dig, jag rekommenderar deportering.

grisbil3n
2006-12-08, 13:46
Underbart att hela grejen rinner ur sanden när Hassan inser att kameramannen inte blir det minsta skraj :)

Björn S
2006-12-08, 14:20
är -y stadsdelar ungefär som -y barn?

syftar du på teorin om att alla "conny, johnny, ronny" osv. är ligister?
jag tror stenhårt på det iaf :D

mrburns
2006-12-08, 14:54
*slap* på alla er som sympatiserar med folk som kan bli arga över en sån grej så ÄVEN om det skulle vara med 100% flit och han verkligen försökte träffa i huvudet.

*slap* på alla er som tycker att man ska installera så man får å, ä och ö på varje dator som man använder ifall man är i USA. Det går förmodligen inte ens att göra då det kan krävas vissa administrativa rättigheter för sådant.

*slap* på alla er som tror att det är invandrare versus vita svenskar. Även fast jag också tror att beteendet är vanligare bland folk som bryter och umgås i gäng på just det sättet det hettade till på denna film. Men bara för att man kan göra en sådan koppling så ska man inte dra alla över en kam.
Ett sådant beteende är ej acceptabelt oavsett vem som gör det.

Jag tycker det är något väldigt sjukt över då man kan tagga så oerhört fort.
En liten anekdot: En sommar för flera år sedan så var jag på en festplats vid en strand. En totalt okänd snubbe går fram till mig, ser helt vild ut så jag förstår han ska göra något. Så jag är beredd och tar tag i honom samtidigt som han tar tag i mig. Väntar i 30 sekunder eller något sådant tills han släpper, då släpper jag också. Vänder mig om och börjar gå därifrån. Då säger han "hör du", jag vänder mig om och möts av en klockren rallarsving på kinden. Jag vet inte om jag hade snabba reaktioner och lyckades följa med slaget hyfsat ändå, för det gjorde inte ont och jag blev inte knockad för 5 öre. Så går han därifrån. Istället för att tagga så funderar man ju lite på varför gör han sådär. För i min värld så gör man inte så omotiverade grejer. Men jag hade aldrig ens sett karln och inte gjort något dumt mot någon annan så jag kom inte fram till något. 1 min senare då jag funderat klart så blir jag lite arg och bestämmer mig för att kasta i jäveln i sjön. Vi var ute på en brygga då det hände. Jag hade 6-7 kompisar 10 meter längre ut på bryggan. En poäng angående folk som är tuffa i gäng. Det hade varit oerhört fjantigt att gå och hämta dem. Gråta till mamma och säga "buhu, det var en som slog mig, kom så spöar vi honom tillsammans...." omg...
Aja, så jag gick efter honom men då kommer 2 tjejer ur klassen och ber mig att inte göra något, för de känner snubben. Han måste ha varit ursinnig och helt borta av någon drog. Jaja, ok, visst. Och så gick jag bort till mina polare och hade en trevlig kväll. 10 min efteråt brände det en massa i kinden men vadå, brännässlor är värre och det blir man ju dagligen utsatt för på sommaren så mycket att bli upprörd över. Killen i fråga blev hämtad av polis senare på kvällen för övrigt. Som vissa av er i den här tråden diskuterar över frisbeegrejen så kan man ju tänka sig att om ni hade varit jag i denna situation så hade han blivit våldtagen och sedan styckad i fryspåsar. obs, ironi. Fast egentligen, vad hade det gett. Ev. bruten hand eller knogar. Nae orka tjaffsa över ingenting. För mig nu i efterhand så fanns det inget att tjaffsa om. Hade han däremot fortsatt slå så hade man ju givetvis varit tvungen till självförsvar. Men att bli sjukt aggresiv bara för att någon gjort något mot en visar ju att man vill slåss och inte är bättre själv.
¨
Slåss ska man ju göra i buren =) MMA FTW :hbang:

Har inte käkat något idag än så jag kan ha råkat skrivit något tokigt.

hahavaffan
2006-12-08, 14:56
Underbart att hela grejen rinner ur sanden när Hassan inser att kameramannen inte blir det minsta skraj :)Hahaha :D

stevebc
2006-12-08, 15:03
Suck. Sorligt att se att främlingsfientligheten frodas här *slap*

Tricklev
2006-12-08, 15:04
Jävla invandrare! Kommer till vårat land och flexxar sina air-lats!

*popcorn*

krilleh
2006-12-08, 15:06
Suck. Sorligt att se att främlingsfientligheten frodas här *slap*

det är väl klart som fan att den kommer fram efter en sådan här film :P

inge konstigt med de imo

Tricklev
2006-12-08, 15:07
Jävla krilleh! Kommer till vårat forum och frodar främlingsfientligheten!

*popcorn*

stevebc
2006-12-08, 15:10
det är väl klart som fan att den kommer fram efter en sådan här film :P

inge konstigt med de imo*gah!*

Alltså _alla_ mina "invandrarkompisar" (antingen första eller andra generationens) inkl. mig själv flabbade hårt och länge åt dom. Bara för att det finns några få idioter behöver man inte smutskasta en hel minoritetsgrupp.

krilleh
2006-12-08, 15:17
*gah!*

Alltså _alla_ mina "invandrarkompisar" (antingen första eller andra generationens) inkl. mig själv flabbade hårt och länge åt dom. Bara för att det finns några få idioter behöver man inte smutskasta en hel minoritetsgrupp.

absolut inte.. har jag väl inte sagt?



eller har jag? :banned

stevebc
2006-12-08, 15:19
Sorry. Missuppfattade din cyniska kommentar.

Muskelbyggaren
2006-12-08, 15:37
Vettigt resonerat mrburns!

Lelle Pelle
2006-12-08, 15:49
Dina ord är poesi mrburns. Btw, gillar din luva:D

Passar på att infria ett löft med, mrburns är bäst! :hbang:

Baan
2006-12-08, 16:48
*slap* på alla er som tycker att man ska installera så man får å, ä och ö på varje dator som man använder ifall man är i USA. Det går förmodligen inte ens att göra då det kan krävas vissa administrativa rättigheter för sådant.


*slap* tillbaks då. med tanke på hur många som har bärbara idag, så är det mer sannolikt at man sitter på sin egen dator och surfar, speciellt om man skriver dumma inlägg i ett forum, än att man sitter i någon datasal. om vi spinner vidare på det så finns det lata/dumma människor som antigen inte orkar byta till svenska tecken eller inte vet. det är i det fallet bara bra att säga till då det blir enklare för alla.

Trance
2006-12-08, 17:14
*slap* tillbaks då. med tanke på hur många som har bärbara idag, så är det mer sannolikt at man sitter på sin egen dator och surfar, speciellt om man skriver dumma inlägg i ett forum, än att man sitter i någon datasal. om vi spinner vidare på det så finns det lata/dumma människor som antigen inte orkar byta till svenska tecken eller inte vet. det är i det fallet bara bra att säga till då det blir enklare för alla.

Nu är du en bitch igen Baan. Är det inte bättre att hoppa på alla som inte klarar av att skriva "är" trots att de har ett svensk tangentbord?

Baan
2006-12-08, 17:16
Nu är du en bitch igen Baan. Är det inte bättre att hoppa på alla som inte klarar av att skriva "är" trots att de har ett svensk tangentbord?

Men hycklar-Trance, du bitchar ju själv nu. Vad har du att komma med när din person definerar ordet bitch?

Lelle Pelle
2006-12-08, 17:17
Men hycklar-Trance, du bitchar ju själv nu. Vad har du att komma med när din person definerar ordet bitch?

:laugh:

Trance
2006-12-08, 17:18
Men hycklar-Trance, du bitchar ju själv nu. Vad har du att komma med när din person definerar ordet bitch?

Sug min penis!

Jag säger det dock med kärlek.

Baan
2006-12-08, 17:19
Sug min penis!

Jag säger det dock med kärlek.

NEJ NU SKRIVER JAG TILL MODSEN.

Jag gör det dock med kärlek.

mrburns
2006-12-08, 17:39
*slap* tillbaks då. med tanke på hur många som har bärbara idag, så är det mer sannolikt at man sitter på sin egen dator och surfar, speciellt om man skriver dumma inlägg i ett forum, än att man sitter i någon datasal. om vi spinner vidare på det så finns det lata/dumma människor som antigen inte orkar byta till svenska tecken eller inte vet. det är i det fallet bara bra att säga till då det blir enklare för alla.

Haha, så man ska alltså ha en slap bara för man inte har en bärbar. Jag känner BRA många fler utan än med. För övrigt så är personen som verkar skriva dumma inlägg du.

Baan
2006-12-08, 17:46
Haha, så man ska alltså ha en slap bara för man inte har en bärbar. Jag känner BRA många fler utan än med. För övrigt så är personen som verkar skriva dumma inlägg du.

Nej, vem har sagt något sånt? Hur är läsförståelsen? Jag sa att så kunde ha varit fallet, nu satt han i skolan, kan han inte byta så visst. Hänger du med nu?

mrburns
2006-12-08, 19:53
Nej, vem har sagt något sånt? Hur är läsförståelsen? Jag sa att så kunde ha varit fallet, nu satt han i skolan, kan han inte byta så visst. Hänger du med nu?

Ptja, jag bara antog ungefär på samma sätt som du antar att folk har egen dator överallt. Att du antar att det är så att de har möjlighet eller tycker att det är värt en massa arbete att ändra till svenska tecken för att kanske sitta vid den datorn i några minuter. Det är inte så kul då man bara antar, eller hur?

Baan
2006-12-08, 20:04
Ptja, jag bara antog ungefär på samma sätt som du antar att folk har egen dator överallt. Att du antar att det är så att de har möjlighet eller tycker att det är värt en massa arbete att ändra till svenska tecken för att kanske sitta vid den datorn i några minuter. Det är inte så kul då man bara antar, eller hur?

Det handlar inte om antaganden eller om hur kul du har. Kan han ändra till svenska tecken så tycker jag han ska göra det (blir ju lättare att läsa), ifall han inte kan så är det inte mycket att snacka om. Vad är det intressanta med den här diskussionen som får dig att gå vidare som en snedknullad duracellkanin?

tossefar
2006-12-08, 20:17
Vem fan bryr sig? Jag ska borja skriva utan svenska tecken, see if I care.

Kwon
2006-12-08, 20:21
Jak skall börja skriva utan vokaler nu!

Hj p r ll!

Baan
2006-12-08, 20:26
Vem fan bryr sig? Jag ska borja skriva utan svenska tecken, see if I care.

En bra idé, börja skriv utan några tecken alls!!!

Garnax
2006-12-08, 20:27
Jag tror han är unik i sitt sätt att vara, jag har då aldrig mött ett
oräknerligt antal personer som agerar på samma vis över vad som helst *whistle*

mrburns
2006-12-08, 20:27
Det handlar inte om antaganden eller om hur kul du har. Kan han ändra till svenska tecken så tycker jag han ska göra det (blir ju lättare att läsa), ifall han inte kan så är det inte mycket att snacka om. Vad är det intressanta med den här diskussionen som får dig att gå vidare som en snedknullad duracellkanin?

Det enda som driver mig till att skriva vidare i denna tråd är att jag tycker du har skrivit puckade och otrevliga inlägg i denna tråd. *popcorn*

Men visst, alla har rätt till sin åsikt. Så, keep it up

Baan
2006-12-08, 20:35
Det enda som driver mig till att skriva vidare i denna tråd är att jag tycker du har skrivit puckade och otrevliga inlägg i denna tråd. *popcorn*

Men visst, alla har rätt till sin åsikt. Så, keep it up

Hahah, men det var du som var tvungen att ta upp en skitgrej och göra en stor sak av det hela som Highlander själv skötte mkt bra genom ett kort svar, end of story. Men nej, du är ju en smart kille som vet hur allt hänger ihop, så du var tvungen dela ut en del slaps, och nu är du ledsen för att någon faktiskt reagerade? Kamma dig.

Kwon
2006-12-08, 20:38
En bra idé, börja skriv utan några tecken alls!!!

Ha ha, good one!

Att jag inte tänkte på den! :D

OJ glömde bort, utan vokaler var det ja!

HH, gd n!

tt jg nt tnkt p dn!

He-man
2006-12-08, 21:12
:laugh: Det är ett under att den här tråden inte har blivit låst ännu :D

blekfet2
2006-12-08, 21:34
:laugh: Det är ett under att den här tråden inte har blivit låst ännu :D



Men säger du det! + att jag försökt få den låst genom admins.

AJa om, man kanske skriver såhär (nedan) så blir det kanske låst? ;)


STEROIDER I RÖVEN ÄR GRÖT FÖR BÖGEN.

He-man
2006-12-08, 21:44
Men säger du det! + att jag försökt få den låst genom admins.

AJa om, man kanske skriver såhär (nedan) så blir det kanske låst? ;)


STEROIDER I RÖVEN ÄR GRÖT FÖR BÖGEN.

Nä nu jävlar! Jag tänker reporta din post! *gah!*



fast jag jag vågar inte, vill inte att adminsen ska tycka att jag är mer gnällig än jag redan är :em: :D

blekfet2
2006-12-08, 21:48
Nä nu jävlar! Jag tänker reporta din post! *gah!*



fast jag jag vågar inte, vill inte att adminsen ska tycka att jag är mer gnällig än jag redan är :em: :D

bara att reporta.

He-man
2006-12-08, 21:51
bara att reporta.

Nja vettefan om det behövs längre, jag tycker det verkar som vi lyckades döda den här tråden i alla fall. ;)

blekfet2
2006-12-08, 21:52
Nja vettefan om det behövs längre, jag tycker det verkar som vi lyckades döda den här tråden i alla fall. ;)



nja det kommer nog mer senare, bara vi som är nog tragiska att sitta här en fredagskväll :D

He-man
2006-12-08, 21:58
nja det kommer nog mer senare, bara vi som är nog tragiska att sitta här en fredagskväll :D

Sad but true. *cry*

Men jag skyller på att jag jobbat kväll. :em:

blekfet2
2006-12-08, 22:00
Sad but true. *cry*

Men jag skyller på att jag jobbat kväll. :em:

Och jag har som ursäkt att jag är sjuk samt har barn + att jag ute och festade förra helgen.... jo och så fick jag Aids i huvet.

High1ander
2006-12-08, 22:03
Ska det vara så djävla svårt för dig att läsa tråden för att få lite miner insikt i hur jag faktiskt tänker? Du vill alltså att jag ska upprepa allt jag sagt för du inte har tid att läsa? Jag har ju sagt exakt du säger är självklart nu, att dte finns risk att man blir irriterad, jag har aldrig hävdat att han beteer sig på ett bra sätt, det är din egna tolkning för att få fram en diskussion.

Det blev en diskussion från första början för att vissa hävdade att det är overkill att ens reagera på en frisbee i ansiktet, något jag inte håller med om. Vidare om du faktiskt läser så är jag den som är minst säker på omständigheterna, medan gruppen som totalt är mot att man lackar har många teorier om hur mycket en olycka det faktiskt var. I vilket fall som helst är det bara spekulationer.

Är det något mer att reda ut?

Problemet var att du "bara" ansag det var lite "tjafs" da knuffar och hot var inblandade.

*slap* tillbaks då. med tanke på hur många som har bärbara idag, så är det mer sannolikt at man sitter på sin egen dator och surfar, speciellt om man skriver dumma inlägg i ett forum, än att man sitter i någon datasal. om vi spinner vidare på det så finns det lata/dumma människor som antigen inte orkar byta till svenska tecken eller inte vet. det är i det fallet bara bra att säga till då det blir enklare för alla.
Pa Mac:arna i skolan kan jag byta till svenska. Pa PC:s kan jag inte byta. Jag har ingen laptop.

Sen kan du borja korrektur-lasa dina inlagg. Nagra tips ar att skriva med versal efter punkt.

Att stavas med tva "t", etc. Antingen stavas inte "antigen".

Det e inte sa svart att ga en komvux-kurs och lara sig svenska (inget framlingsfientligt nu genom mig klagandes over dina brister i svenska spraket).

Baan
2006-12-08, 23:47
Problemet var att du "bara" ansag det var lite "tjafs" da knuffar och hot var inblandade.


Jag har varit 15 (eller hur gamla dom nu är) och nej jag anser inte situationen som särskilt speciell, har sett liknande många gånger själv utan att det blivit så mycket liv. Många betedde sig som idioter då.


Pa Mac:arna i skolan kan jag byta till svenska. Pa PC:s kan jag inte byta. Jag har ingen laptop.

Sen kan du borja korrektur-lasa dina inlagg. Nagra tips ar att skriva med versal efter punkt.

Att stavas med tva "t", etc. Antingen stavas inte "antigen".

Det e inte sa svart att ga en komvux-kurs och lara sig svenska (inget framlingsfientligt nu genom mig klagandes over dina brister i svenska spraket).

Hahahah vilken barsnlig diss! Jag vet inte om den här är bättre eller dina "GE DIG", vad kallas den argumentionstekniken? Det enda du räknar upp som jag faktiskt felar på är faktiskt antingen, hade ingen aning om det, men nu vet jag det. :)

Förresten så föredrar man ihopskrivning framför streck i svenskan. Tryck inte på enter om du fortfarande är på samma tanke. Vi ses väl på kursen antar jag! :)

När vi ändå är på att gå off topic och börja med random diss, så kan jag skriva ganska bra svenska, men det blir lite svårare för dig att göra något åt 30cm gunsen. Förstår du? :)

NiXPhoenix
2006-12-09, 00:27
NEJ NU SKRIVER JAG TILL MODSEN.

Jag gör det dock med kärlek.



Modsen, raggarna, jag känner de va!!

Avesta
2006-12-09, 01:35
vet du vad du har på din avatar?


Faravahar kallas det. Nickname't borde ha bekräftat att det handlar om en och samma sak:


http://en.wikipedia.org/wiki/Avesta

http://en.wikipedia.org/wiki/Faravahar

men fortfarande, man behöver inte vara en iranier för det ;) (konstigt nog säger man enbart "iranie" nuförtiden. Lite som ordet Taliban som egentligen är plural men som efter översättning används som singular, en talib borde det heta. Men rätt ska vara rätt så tack för det Baan.)

tossefar
2006-12-09, 02:53
Berikaren är född 84, alltså fyller han 23.

mrburns
2006-12-09, 03:42
Jag har varit 15 (eller hur gamla dom nu är) och nej jag anser inte situationen som särskilt speciell, har sett liknande många gånger själv utan att det blivit så mycket liv. Många betedde sig som idioter då.


Det du säger är att det är inte så farligt att bete sig som en idiot bara man är 15.. ;) Eller bara för att du själv har umgåtts i sådana kretsar med folk som bråkar, eller på något annat sätt sett till att du varit vittne till många sådana händelser, så ska det inte uppfattas som "så farligt".
Kanske lite självransakan och en fundering till varför du så ofta varit närvarande är aktuellt. Och en fundering på hur det i.s.f. kan ha påverkat i din sympatisering med de som ballar ur p.g.a. en frisbee.

För mig är en knuff en KLAR signal om att man vill slåss, eller åtminstone är beredd att slåss ifall personen man knuffar inte tänker göra som man säger.
Dessutom de verbala hoten om att den som kastade ska åka på spö, av flera stycken dessutom som det verkar tyder på att det kanske inte är direkt lika oskyldigt som en artighetsfras. Om personen som filmar inte visste vilka dessa var är jag grymt imponerad hur han behåller lugnet. Förmodligen visste han vilka dessa var och att det är "mycket snack, lite verkstad". Hade det varit några helt okända hade jag förmodligen skitit i brallan och funderat på ifall de skulle dra kniv eller skjuta en på fläck. Kanske inte just killarna i video, hehe, men i en liknande situation i.a.f. Har man inte gjort något dumt och folk är på och bråkar med en ändå måste man ju nästan utgå ifrån att de är totalt wackad i huvudet. (nej, jag tycker inte det är något dumt i att filma då man kastar frisbeegolf och sedan då någon blir träffad drar av ett skämtsamt FORE... Hade någon ropat det åt mig efter jag blivit träffad hade jag skrattat för det är lustigt.)

Min personliga uppfattning är i.a.f. att folk som var idioter förr är idioter nu också, oftast. Kanske lite mindre idiot för att de lugnat sig lite och har annat för sig som att jobba och ta hand om barn t.ex.

aliquis
2006-12-09, 07:24
Faravahar kallas det. Nickname't borde ha bekräftat att det handlar om en och samma sak:


http://en.wikipedia.org/wiki/Avesta

http://en.wikipedia.org/wiki/Faravahar

men fortfarande, man behöver inte vara en iranier för det ;) (konstigt nog säger man enbart "iranie" nuförtiden. Lite som ordet Taliban som egentligen är plural men som efter översättning används som singular, en talib borde det heta. Men rätt ska vara rätt så tack för det Baan.)Lol, jag har varit helt ute o cyklat, trodde det var någon nazisymbol och att du var slut i huvudet :D

becoming
2006-12-09, 09:45
Lol, jag har varit helt ute o cyklat, trodde det var någon nazisymbol och att du var slut i huvudet :D

d har blevi nåra rundor med cykeln nu :naughty:

kharon
2006-12-09, 10:02
Lol, jag har varit helt ute o cyklat, trodde det var någon nazisymbol och att du var slut i huvudet :D

:laugh:

Allan
2006-12-09, 11:37
Lägg ner ert tjafs nu.

Baan
2006-12-09, 12:42
Det du säger är att det är inte så farligt att bete sig som en idiot bara man är 15.. ;) Eller bara för att du själv har umgåtts i sådana kretsar med folk som bråkar, eller på något annat sätt sett till att du varit vittne till många sådana händelser, så ska det inte uppfattas som "så farligt".
Kanske lite självransakan och en fundering till varför du så ofta varit närvarande är aktuellt. Och en fundering på hur det i.s.f. kan ha påverkat i din sympatisering med de som ballar ur p.g.a. en frisbee.


Så min erfarenhet med liknande situitioner gör mig direkt till en bråkstake? Allt jag uppfattar är att du saknar erfarenhet av liknande situationer, det gör inte jag. Detta eftersom jag gick skolan i Borås, en invandrartät stad. Detta var under tiden då många invandrare var nya till Sverige och då många hade problem att platsa in och komma in i samhället om man säger så. Det fanns m a o en hel del invandrare som reagerade på det sättet för det var det sättet dom var bekanta med att visa sitt missnöje med. Med tanke på att jag sett en del liknande och vet att det i praktiken är mkt snack lite verkstad så kanske man är lite avtrubbad av den här situationen.

Hur ni lyckas tolka det att jag tycker att det är rätt att hota med stryk och ett korrekt sätt att visa sitt missnöje är ju en intressant fråga.


För mig är en knuff en KLAR signal om att man vill slåss, eller åtminstone är beredd att slåss ifall personen man knuffar inte tänker göra som man säger.
Dessutom de verbala hoten om att den som kastade ska åka på spö, av flera stycken dessutom som det verkar tyder på att det kanske inte är direkt lika oskyldigt som en artighetsfras. Om personen som filmar inte visste vilka dessa var är jag grymt imponerad hur han behåller lugnet. Förmodligen visste han vilka dessa var och att det är "mycket snack, lite verkstad". Hade det varit några helt okända hade jag förmodligen skitit i brallan och funderat på ifall de skulle dra kniv eller skjuta en på fläck. Kanske inte just killarna i video, hehe, men i en liknande situation i.a.f. Har man inte gjort något dumt och folk är på och bråkar med en ändå måste man ju nästan utgå ifrån att de är totalt wackad i huvudet. (nej, jag tycker inte det är något dumt i att filma då man kastar frisbeegolf och sedan då någon blir träffad drar av ett skämtsamt FORE... Hade någon ropat det åt mig efter jag blivit träffad hade jag skrattat för det är lustigt.)

Min personliga uppfattning är i.a.f. att folk som var idioter förr är idioter nu också, oftast. Kanske lite mindre idiot för att de lugnat sig lite och har annat för sig som att jobba och ta hand om barn t.ex.

Ja, jag har inte sagt att dom sköter det bra. Därmed är det ingen generell sanning att man ska rycka på axlarna och gå vidare, utifrån situationen kan det vara helt rätt (och smart skulle jag hävda) att visa sitt missnöje på ett bra sätt (inte som killen i videon förslagsvis).

Angående idioter så vet jag inte hur du definerar ordet idiot i den här frågan, men dom flesta som jag var bekant med som var lite åt problembanshållet sköter sig ganska bra idag. Sen kanske det inte är kompismaterial, men nu kallar jag inte alla som inte platsar i min intekompisarmaterialgrupp för idioter. Så nej, det finns väl inget som säger att man inte kan växa upp och agera lite smartare i konfrontationer.