handdator

Visa fullständig version : Statist?


babbett
2006-12-06, 18:24
Vi vet redan att många som finns på kollo drömmer om att bli polis.
Hur många drömmer om att bli skådis? (ev. statist)
Har ni kollat www.statist.se ?

Langster
2006-12-06, 18:25
Ey! Jag har varit STATIST i en POLISserie. Aspiranterna tror jag den hette.

Två flugor i en smäll då! Nästan.

babbett
2006-12-06, 18:30
Ey! Jag har varit STATIST i en POLISserie. Aspiranterna tror jag den hette.

Två flugor i en smäll då! Nästan.

Ja det var just min tanke, har en kollega som varit polis i både Beck och Världarnas bok ;)

Tricklev
2006-12-06, 18:38
Bah, måste skaffa bild. *gah!*

Officer
2006-12-06, 18:39
Jag var statist i någon ungdomsserie som jag inte kommer ihåg vad den hette. Jag gick i 7'an tror jag. Serien gick på SVT och det var en blattekille i huvudrollen och han hade en svensk flickvän, och serien handlade om plugget typ. Så fult :D

dynamo
2006-12-06, 18:50
Står i villkoren:

Jag samtycker till att Statist & Extras SEC Casting on the Web AB tar ut en medlemsavgift på 120:- kr/år


Rekommenderar att ev intresserade läser igenom villkoren först mao.

Juliette
2006-12-06, 18:53
Ey! Jag har varit STATIST i en POLISserie. Aspiranterna tror jag den hette.

Två flugor i en smäll då! Nästan.

Jag med! Fast i Beck, så nästan samma :)

babbett
2006-12-06, 19:01
Står i villkoren:



Rekommenderar att ev intresserade läser igenom villkoren först mao.

120 per år är inget, tänk om man blir berömd :D

babbett
2006-12-06, 19:02
Jag med! Fast i Beck, så nästan samma :)

Har du? Coolt, min kollega är civil polis i dom senaste Beckfilmerna som ska visas här i....fan, var det 2008 han sa?

dynamo
2006-12-06, 19:08
120 per år är inget, tänk om man blir berömd :D

Här är du ju känd, gratis!

Making your way in the world today takes everything you've got.
Taking a break from all your worries, sure would help a lot.

Wouldn't you like to get away?

Sometimes you want to go
where everybody knows your name,
and they're always glad you came.
You wanna be where you can see,
our troubles are all the same.
You wanna be where everybody knows your name.

babbett
2006-12-06, 19:10
Här är du ju känd, gratis!

Det är jag inte alls, jag är ju nästan osynlig!


Förresten, kolla det här då: http://www.arnmagnusson.se/
Dom söker massa folk, coolt.. *popcorn*

dynamo
2006-12-06, 19:11
Det är jag inte alls, jag är ju nästan osynlig!


Förresten, kolla det här då: http://www.arnmagnusson.se/
Dom söker massa folk, coolt.. *popcorn*

Jo faktiskt. *läser* o_O

Juliette
2006-12-06, 19:11
Har du? Coolt, min kollega är civil polis i dom senaste Beckfilmerna som ska visas här i....fan, var det 2008 han sa?

Haha, ja de har lång klipptid tydligen :) De spelar in så många samtidigt.
Jag är med i några av de äldre filmerna, men inte inte lika coolt som din kollega, jag fick inte vara nån polis.. utan bara olika vanliga tråkiga människor. *cry*

dynamo
2006-12-06, 19:14
Sorry för caps, men det är inte jag som skrivit. "På vuxna män önskar vi skägg och utväxt hår".. Där sprack det.

VIKTIGT! ARN FILMERNA KOMMER ATT SPELAS IN I VÄSTRA GÖTALAND UNDER VÅREN 2007. FILMEN
UTSPELAR SIG UNDER 1100 TALET . VI HAR EN ÖNSKAN OM ATT FÖRSÖKA ATT VARA SÅ TIDSTROGNA
SOM MÖJLIGT. DÄRFÖR HAR VI SOM ÖNSKEMÅL ATT VÅRA STATISTER I FILMEN INTE HAR PLOCKADE
ÖGONBRYN, FÄRGAT/SLINGAT HÅR. GÄRNA LÅNGT HÅR. PÅ VUXNA MÄN ÖNSKAR VI SKÄGG OCH
UTVÄXT HÅR.
FÖR DEM SOM HAR EGNA DRÄKTER ÖNSKAR VI ENKLA DRÄKTER I DOVA NATURFÄRGER.
FÖR DEM SOM HAR HÄST, VAPEN OCH ANNAN REKVISITA FINNS DET EN SIDA DÄR MAN KAN HÄMTA
EN BLANKETT OCH OM MAN VILL SY EN DRÄKT FINNS DET SKISSER PÅ ÖNSKEMÅL OM MODELL.

Capt
2006-12-06, 20:04
Skulle vara tufft att vara med i Arn filmerna, fyller i en ansökningsblankett nu*whistle*

Empe
2006-12-06, 20:10
Hade man inte envisats att ha byggar-frilla (ingen alls m.a.o) hade man ju kunnat vara med i Arn.

Cilia
2006-12-06, 20:26
Sorry för caps, men det är inte jag som skrivit. "På vuxna män önskar vi skägg och utväxt hår".. Där sprack det.

det verkar som om dom vill att man ska ha allt själv och att dom ska slippa stå för det. Vad får man betalt? Låter nästan som ideelt arbete och utnyttja att folk vill bli kända.

Själv är det min mardröm att vara med i en film eller stå på scen.

Capt
2006-12-06, 20:34
det verkar som om dom vill att man ska ha allt själv och att dom ska slippa stå för det. Vad får man betalt? Låter nästan som ideelt arbete och utnyttja att folk vill bli kända.

Själv är det min mardröm att vara med i en film eller stå på scen.

Tjaa, se på filmen Gettysburg, flera tusen reinaktörer ställde gladeligen upp utan något direkt ersättning för att få vara med i en historisk film.

Cilia
2006-12-06, 20:57
Tjaa, se på filmen Gettysburg, flera tusen reinaktörer ställde gladeligen upp utan något direkt ersättning för att få vara med i en historisk film.

Japp och det förvånar mig men det är väl kul att andra vill.
Det var ju inte direkt något ideellt arbete för filmbolaget

babbett
2006-12-06, 21:05
det verkar som om dom vill att man ska ha allt själv och att dom ska slippa stå för det. Vad får man betalt? Låter nästan som ideelt arbete och utnyttja att folk vill bli kända.

Själv är det min mardröm att vara med i en film eller stå på scen.

Jag förstod det som att dom är glada OM man har egen utrustning. Dom har sedan tidigare spelat in TV versionen av Arn och det är väl många av dom statisterna som har utrustning. Vissa har det ju som intresse att samla på sånt..

Cilia
2006-12-06, 21:11
Jag förstod det som att dom är glada OM man har egen utrustning. Dom har sedan tidigare spelat in TV versionen av Arn och det är väl många av dom statisterna som har utrustning. Vissa har det ju som intresse att samla på sånt..
Jag förstod det så med men tänk på vilka som ser ut på det viset dom söker folk och vilka som har en egen utklädningslåda hemma?

dynamo
2006-12-06, 21:16
det verkar som om dom vill att man ska ha allt själv och att dom ska slippa stå för det. Vad får man betalt? Låter nästan som ideelt arbete och utnyttja att folk vill bli kända.

Själv är det min mardröm att vara med i en film eller stå på scen.

Sno kläder från jobbet, fixa så att mitt hår är lika långt som för 6 år sen och kör mig till västra götaland, så lovar jag att du slipper vara med på film.

Cilia
2006-12-06, 21:24
Sno kläder från jobbet, fixa så att mitt hår är lika långt som för 6 år sen och kör mig till västra götaland, så lovar jag att du slipper vara med på film.
Pojken med små krav hör jag.
ja resurser finns ju iaf. Kan nog hitta en peruk som passar. Hur stort huvud har du?

Piranha
2006-12-06, 21:27
Kwon hittade man direkt..

babbett
2006-12-06, 21:35
Kwon hittade man direkt..


Var, var..???

dynamo
2006-12-06, 21:37
Pojken med små krav hör jag.
ja resurser finns ju iaf. Kan nog hitta en peruk som passar. Hur stort huvud har du?

Tack tant. Klarar inte av peruker. :/

Blir nog inge Arn för mig. Nåja, likväl det. Vore ju trist för yrkesskådespelare när de castade mig som Arn himself.

The size of my head? Quite bigheaded, some would say.

Oh noes. English. I guess because the crappy jape would sit even worse in Swedish.

Johan86
2006-12-06, 22:02
Hur är lönen för statister?

Langster
2006-12-07, 14:58
Hur är lönen för statister?

Oftast ingen alls

HenrY
2006-12-07, 14:59
Oftast ingen alls

Tror det är påväg att ändras, vet dock inget säkert...

coxie
2006-12-07, 15:50
Beror nog på vad för typ av statist, jag vet att i USA måste de ge folk som har repliker betalt.

babbett
2007-02-26, 17:04
Bump!


Lyfter upp tråden sedan jag sett att dom ofta letar bodybuildare till olika typer av jobb :naughty:

Yankeee
2007-02-26, 17:06
Lyfter upp tråden sedan jag sett att dom ofta letar bodybuildare till olika typer av jobb :naughty:

De blir nog glada när ingvar 186 cm 67 kg deffad glider in inoljad.

Mr. Moose
2007-02-26, 17:14
Beror nog på vad för typ av statist, jag vet att i USA måste de ge folk som har repliker betalt.

Jag var statist i "Casualties of war" som spelades in på Phuket i Thailand. Vi fick, med dåtidens kurs, ca 360 Kr per dag. Alla statisterna fick det, repliker eller ej.

Solros
2007-02-26, 17:26
Jag var med i en film med Skarsgård dy, fick 600:-!