handdator

Visa fullständig version : Varfor Bulkar man?


beckman88
2006-12-06, 15:26
Som titeln lyder varfor buklar man? Fyller det nagon funktion forutom att du eventuellt blir starkare under perioden du bulkar?

pellep
2006-12-06, 15:30
Ett lätt sätt att veta att man får i sig tillräkligt mkt mat för att bygga just muskler ?

Anonym112
2006-12-06, 15:30
Kalori+ krävs för bästa muskeltillväxt.

Dock onödig bulk med bara kakor och saft är aldrig bra.

regus
2006-12-06, 15:30
Som titeln lyder varfor buklar man? Fyller det nagon funktion forutom att du eventuellt blir starkare under perioden du bulkar?

Du bygger bättre på kaloriöverskott..

Liten Men Fet
2006-12-06, 15:30
Som titeln lyder varfor buklar man? Fyller det nagon funktion forutom att du eventuellt blir starkare under perioden du bulkar?

Man bygger lättare muskler när man har ett ordentligt kaloriöverskott, muskler som sitter kvar även när man slutar bulka.
Sen är det väl ett vanligt missförstånd att bulka betyder äta sig grisfet bara för sakens skull.

willis
2006-12-06, 15:55
Anledningen är att "muskelinlagring" är en energikrävande process och om kroppen inte har ett energiförråd att ta ifrån kan man inte bygga muskler.
Ju större överskott desto mer muskelprotein kan kroppen alltså lagra in.

petersson
2006-12-06, 16:24
Det har inte bara med själva muskeltillväxten att göra.. Det går ju att träna hårdare och med tyngre vikter om man äter tillräckligt!

Englund
2006-12-06, 16:30
Anledningen är att "muskelinlagring" är en energikrävande process och om kroppen inte har ett energiförråd att ta ifrån kan man inte bygga muskler.
Ju större överskott desto mer muskelprotein kan kroppen alltså lagra in.

Jag har hört att den största anledningen till att man lättare lägger på sig muskler vid kcal+ är att kroppen då producerar ganska mycket mer testosteron som är främjande vid muskelbygge.

Robban
2006-12-06, 16:43
Man vägrar tro att det inte kommer bli mer än ett kg muskler/år...
Kul deff sen! Vanligaste kommentaren, jag har tappat mycket muskler under deffen!:D

Been there done that! *whistle*

Metal_boy_
2006-12-06, 18:00
För att lite mage klär en karl.

Dng
2006-12-06, 19:53
Anledningen är att "muskelinlagring" är en energikrävande process och om kroppen inte har ett energiförråd att ta ifrån kan man inte bygga muskler.
Ju större överskott desto mer muskelprotein kan kroppen alltså lagra in.


Kan kroppsfett användas som energi? ja menar låt oss säga att man har 10 kilo extra och äter runt energibalans +-. kan man ändå bygga muskler under ideala omständigheter eftersom du ändå har 10kg extra från kroppen?

Baan
2006-12-06, 20:01
Kan kroppsfett användas som energi? ja menar låt oss säga att man har 10 kilo extra och äter runt energibalans +-. kan man ändå bygga muskler under ideala omständigheter eftersom du ändå har 10kg extra från kroppen?

Grub har skrivit en del bra om att bygga muskler och samtidigt bränna fett, om jag minns rätt går det, men då får man vara bra duktig. Har för mig att sannolikheten för att misslyckas är stor. Min egna, förvisso ganska ringa erfarenhet (ca sju år) säger att det är väldigt svårt. Går inte deffa och bygga muskler bra på samma gång. Tror inte kroppsfettet påverkar hur bra du kan bygga muskler.

Dng
2006-12-06, 20:16
alright