handdator

Visa fullständig version : Recension; Shock Energizer


Stab
2006-12-06, 14:15
Fick hem ett gratis prov av Shock Energizer så tänkte ge en lite feedback på det. Eftersom man inte får länka till andra webshoppar så låter jag er ta reda på vilken webshop som säljer det själva (googla) och som ger ut gratis prover.

Innehåll per servering:
Extreme Energy Rush Complex: 900mg
Synephrine 99%
Guarana
Theobromine theophylline
Evodiamine
Vinpocetine

Dos : en tab a 900mg shock energizer togs in ca 40min innan träning. Innan träning togs 100gr malto/50gram Protein. Under passet togs 60gram malto med funlight och efter passet samma pre workout drinken.

Effekt: Fick effekt efter cirka 30-40min, nästan exakt samma tidsram som det numera olagliga? E tar för att komma igång i mitt system. Får väldigt bra effekt av E i form av adren usöndring och tillfällig energi. Detta kändes likvärdigt, kanske inte samma state of mind, men väldigt pigg och full av energi. Kändes som CNS var helt utvilat och man kunde ge sig på ganska tunga vikter. Shock energizer vs. E

Vet inte om man får prata om E(skriver därför inte ut hela namnet) eftersom det verkar vara oklart om det är lagligt eller inte men det är en annan disskution, men antar att ni förstår vad jag syftar på.

Detta är skillnader jag upplevt (jämför det med E och tänker inte understå mig att jämföra det med tex. "lean" haha) :

*Inget "downfall" efter 2h som med E utan energi höll i sig och när den började avta så kändes det inte som man krashlandade utan återgick till sitt normala.
*Inte E svettningar.
*Ej Vätskedrivande.
*Inte direkt samma tryck i humöret men det kan ses positivt kan få för kort stubin på E, här blev man pigg lite på hugget och inte så mycket adren utsöndring som vid E.
*Ballen tappade inte allt blod som om man badat i en isvak, som d blir på E.

Varaktighet
Höll i sig ca 4h och man återgick till det normala efter. Inget downfall efter 1½-2h

Summering
Shock energizern verkar som en riktigt bra booster som är liknar *trumvirvel* ephedra utan de negativa effekterna. Ephedran kanske ger lite mer där under första 1½h men sedan avtar det så jag skulle nog säga att det är en riktigt bra booster.

Bra eller anus?
Grym produkt, lite högt pris kanske?

(Självklart är produkten helt laglig)

Officer
2006-12-06, 14:17
Jag tycker i varje fall att recensionen var riktigt bra :D

det fula är att Stab var och besökte Fairing i söndags och tjacka tillskott, men det vet ingen :Virro

Fatalist
2006-12-06, 14:34
Var det inte synefrin som var ännu otrevligare för hjärtat men samtidigt ger sämre effekt än efedrin?

Det är inte en vanlig koffeinkick (guaranat) du känner?

Stab
2006-12-06, 15:38
Jag tycker i varje fall att recensionen var riktigt bra :D

det fula är att Stab var och besökte Fairing i söndags och tjacka tillskott, men det vet ingen :Virro

Var ju tvungen att titta in och holla at min gammle klasskamrat ;)

Stab
2006-12-06, 15:40
Var det inte synefrin som var ännu otrevligare för hjärtat men samtidigt ger sämre effekt än efedrin?

Det är inte en vanlig koffeinkick (guaranat) du känner?

Om det hade varit ett koffeinkick jag hade känt så hade jag skrivit det lillavän. Drog bara en jämförelse med ephedra för att ge en snabb summa av kardimumman till folk som har testat på det och utgå från något som verkligen funkar tillskillnad från de flesta hypade tillskotten. Vet folk som fått likvärdig effekt på tex. BM

dr ozz
2006-12-06, 17:54
Jag kör ibland syneffrin-hcl med koffein och tyckere det ger bra energi!

Ant
2006-12-06, 18:01
Kan detta vara bra för kroppen egentligen?

dr ozz
2006-12-06, 18:02
Jepp!

Ant
2006-12-06, 18:07
Jepp!

Ok, nu är jag 100% övertygad, ;)

dr ozz
2006-12-06, 18:55
Bra och bra, det är väl ingen hälsokost direkt. Har man dock koll på dosering och lyssnar på sin kropp anser jag inte att det är någon fara(och inte är hjärtsjuk). All stimulatia har bieffekter i stora doser även koffein. Jag antar att var och en får avgöra om de vill testa. Man ska ju inte äta preparaten någon längre tid heller så klart. Även vad det gäller "E" så ger man ju sina barn mollipect när dom har hosta korta perioder vilket ger högre doser E än vad du kanske skulle ligga på i energizer syfte och det dör man inte av.
Vill inte prata som att det saknar faror men ska man använda det får man göra det smart. Människor höjer ögonbrynen och det blir panik på forumen om man använder lite kontroversiella tillskott men om man frågar om V12 eller Fullblown extreme som båda innehåller dokumenterat skadliga och potentiellt cancerframkallande ämnen då är det lugnt. Skaffa kunskap om preparaten och ta sen ställning för eller emot. Bara min åsikt.

Ozz

blekfet2
2006-12-06, 19:20
kul läsning

Ant
2006-12-06, 20:16
Bra och bra, det är väl ingen hälsokost direkt. Har man dock koll på dosering och lyssnar på sin kropp anser jag inte att det är någon fara(och inte är hjärtsjuk). All stimulatia har bieffekter i stora doser även koffein. Jag antar att var och en får avgöra om de vill testa. Man ska ju inte äta preparaten någon längre tid heller så klart. Även vad det gäller "E" så ger man ju sina barn mollipect när dom har hosta korta perioder vilket ger högre doser E än vad du kanske skulle ligga på i energizer syfte och det dör man inte av.
Vill inte prata som att det saknar faror men ska man använda det får man göra det smart. Människor höjer ögonbrynen och det blir panik på forumen om man använder lite kontroversiella tillskott men om man frågar om V12 eller Fullblown extreme som båda innehåller dokumenterat skadliga och potentiellt cancerframkallande ämnen då är det lugnt. Skaffa kunskap om preparaten och ta sen ställning för eller emot. Bara min åsikt.

Ozz


Ok, det var ett klart bättre svar! :thumbup:

Sebbe_H
2006-12-06, 21:21
Beställde också hem prover nu, får man en tablett eller?

blekfet2
2006-12-06, 22:05
Beställde också hem prover nu, får man en tablett eller?

bla bla bla, inget viktigt här inte... :D

Sebbe_H
2006-12-06, 22:26
bla bla bla, inget viktigt här inte... :D

Va?

blekfet2
2006-12-06, 22:29
Va?


googlade fram frågan jag först ställde dig.

Sebbe_H
2006-12-06, 22:33
googlade fram frågan jag först ställde dig.


Okej, tja varför inte beställa nåra prover till mor,far och syster när man ändå håller på? :D

blekfet2
2006-12-06, 22:35
Okej, tja varför inte beställa nåra prover till mor,far och syster när man ändå håller på? :D

Simpsons did it! :D

TOPOLO
2006-12-06, 23:06
vilken sida är det? jag hittar den inte..

Sebbe_H
2006-12-06, 23:41
google.se, sidor på svenska sökord shock energizer.

Stab
2006-12-07, 11:47
Kan detta vara bra för kroppen egentligen?

Varning: Shock Energizer är extremt kraftfull och effekten upplevs betydligt kraftfullare än Stacker eller andra energigivande tillskott. För att inte få obehagskänslor så börja ALLTID med en halv tablett innan du vant dig vid effekten.
Denna produkt ska inte användas av personer under 18 år, ammande, gravida, eller personer som lider av medicinska missförhållande, diabetes, högt blodtryck, hjärtsjukdomar, migrän, psykiska besvär, förstorad prostata. Personer som medicinerar av läkare utskriven medicin bör kontrollera lämpligheten med läkaren att kombinera med denna produkt.

Det är en stimulatia så du hittar alltid bieffekter i stora doser men skulle nog inte säga att det är direkt farligare än ex. koffein.

blekfet2
2006-12-07, 11:48
Det är en stimulatia så du hittar alltid bieffekter i stora doser men skulle nog inte säga att det är direkt farligare än ex. koffein.



har du referenser på det? :D

Man vet inte hur något är fören man prövat, väntar på mina gratisprover *popcorn*

Stab
2006-12-07, 11:56
har du referenser på det? :D

Man vet inte hur något är fören man prövat, väntar på mina gratisprover *popcorn*

Orkar inte sitta och googla efter gammla referenser ang. stimulatia. Antingen tror man på dyngan jag skriver eller så gör man inte det ;)

Innehållsförteckningen är utskriven det e bara att låta t-bordet knastra och ta reda på vad dessa ämnen gör.

Tog cirkus 6 arbetsdagar för mig att få gratisprovet men du får själv utvärdera. Sånt här har alltid olika effekt och styrka på olika individer. Du kanske hyllar medans nisse skrattar åt den lilla effekten men ett råd är ju att ta hela tabben för att verkligen få känna på effekten.

blekfet2
2006-12-07, 11:58
Orkar inte sitta och googla efter gammla referenser ang. stimulatia. Antingen tror man på dyngan jag skriver eller så gör man inte det ;)

Innehållsförteckningen är utskriven det e bara att låta t-bordet knastra och ta reda på vad dessa ämnen gör.

Tog cirkus 6 arbetsdagar för mig att få gratisprovet men du får själv utvärdera. Sånt här har alltid olika effekt och styrka på olika individer. Du kanske hyllar medans nisse skrattar åt den lilla effekten men ett råd är ju att ta hela tabben för att verkligen få känna på effekten.


Jag har testat min del av olika booster och än sålänge har det bara funnits en kombination som verkligen funkat, tyvärr så säljs den inte mer i sverige.

Stab
2006-12-07, 12:00
Jag har testat min del av olika booster och än sålänge har det bara funnits en kombination som verkligen funkat, tyvärr så säljs den inte mer i sverige.

Jag har hört väldigt väl om KCG2+Lean här så testade på det nu när det var rea inte för jag bryr mig så mycket om att testa på saker men hursom visst var det effekt men inte en effekt värd pengarna har testat på mycket bättre saker genom åren.

dr ozz
2006-12-07, 12:01
Då får du väl köpa den i ett annat land=) Vad jag vet är det inte olagligt att inneha eller inta. bara sälja?

blekfet2
2006-12-07, 12:07
Var det inte just den delen i lagen som blev ändrar för något år sedan?

Ant
2006-12-07, 13:08
Varning: Shock Energizer är extremt kraftfull och effekten upplevs betydligt kraftfullare än Stacker eller andra energigivande tillskott. För att inte få obehagskänslor så börja ALLTID med en halv tablett innan du vant dig vid effekten.
Denna produkt ska inte användas av personer under 18 år, ammande, gravida, eller personer som lider av medicinska missförhållande, diabetes, högt blodtryck, hjärtsjukdomar, migrän, psykiska besvär, förstorad prostata. Personer som medicinerar av läkare utskriven medicin bör kontrollera lämpligheten med läkaren att kombinera med denna produkt.

Det är en stimulatia så du hittar alltid bieffekter i stora doser men skulle nog inte säga att det är direkt farligare än ex. koffein.


Tack för infon, men var snäll och använd citattecken när du citerar, tack

Bucyrus
2006-12-07, 13:33
Jag har hört väldigt väl om KCG2+Lean här så testade på det nu när det var rea inte för jag bryr mig så mycket om att testa på saker men hursom visst var det effekt men inte en effekt värd pengarna har testat på mycket bättre saker genom åren.

Har själv inte testat KCG2+Lean, så jag undrar hur du upplevde den effekten? Vilka är dom andra produkterna som är mycket bättre? Och är dom i så fall värda pengarna?

Stab
2006-12-07, 13:52
Har själv inte testat KCG2+Lean, så jag undrar hur du upplevde den effekten? Vilka är dom andra produkterna som är mycket bättre? Och är dom i så fall värda pengarna?

Jadu, jag tog 3 kapslar lean (stod 2 på burken), och 3 teskedar kcg2(stod 2 på bruken). Åt lunch väntade cirkus 1-1½h. tog det åkte till gymmet körde vanliga pre/post shakes. Kände ytterst lite av dessa stickningar som folk pratar om, ingen styrke eller uthållighets ökning iaf inte nämvärt. Tyckte mig känna lite bättre mjölksyre tålighet. Har hört att det vid dålig respons bara är höjja på dosen så får återkomma efter benpasset efter en högre dos. Just nu känns det som effekten var för liten för priset. Fått bättre effekt av tex. topicen eller ephedra + ett vanligt kreatin monhydrat. men ger det en ny chans sen med högre doser, vi får se vad resultat blir.

LadyG
2006-12-07, 14:20
Då får du väl köpa den i ett annat land=) Vad jag vet är det inte olagligt att inneha eller inta. bara sälja?

Om det är ephedra du menar: Doping (http://www.rf.se/t3faq.asp?p=90638&c=4&page=1&id=12&sub=&s=)

Vet inte om det är olagligt att inneha preparat som inte är godkända i Sverige, men det känns spontant som att det borde vara det? Å andra sidan, sen när har lagstiftningen varit logisk...

Stab
2006-12-07, 15:04
Om det är ephedra du menar: Doping (http://www.rf.se/t3faq.asp?p=90638&c=4&page=1&id=12&sub=&s=)

Vet inte om det är olagligt att inneha preparat som inte är godkända i Sverige, men det känns spontant som att det borde vara det? Å andra sidan, sen när har lagstiftningen varit logisk...

Ephedra är doping klassat vid tävling inte vid amatör bruk. Efedrine är däremot doping klassat rakt av och kan bara tas vid utskrift av läkare. Detta står i texten du själv postar.......

LadyG
2006-12-07, 15:43
Själv är bäste dräng/piga. Doping inom idrotten är inte detsamma som doping enligt svensk lag. Att hantera eller inta förbjudna preparat är enligt svensk lag förbjudet och kan ge upp till två års fängelse.
Sveriges Rikes Lag (http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19911969.htm)

LadyG
2006-12-07, 15:44
Var det inte just den delen i lagen som blev ändrar för något år sedan?

Jo, lagen ändrades så att inneha och bjudas ut till försäljning lades till, bland annat.

Svensk författningssamling (http://62.95.69.3/SFSDOC/99/990044.PDF)

Fast det gjordes 1999, tiden går fort när man har roligt :)

blekfet2
2006-12-07, 17:31
Jo, lagen ändrades så att inneha och bjudas ut till försäljning lades till, bland annat.

Svensk författningssamling (http://62.95.69.3/SFSDOC/99/990044.PDF)

Fast det gjordes 1999, tiden går fort när man har roligt :)

afan jag har "knarkat" bort 5 år av mitt liv, asg, skämta bara.

Bucyrus
2006-12-07, 18:34
Jadu, jag tog 3 kapslar lean (stod 2 på burken), och 3 teskedar kcg2(stod 2 på bruken). Åt lunch väntade cirkus 1-1½h. tog det åkte till gymmet körde vanliga pre/post shakes. Kände ytterst lite av dessa stickningar som folk pratar om, ingen styrke eller uthållighets ökning iaf inte nämvärt. Tyckte mig känna lite bättre mjölksyre tålighet. Har hört att det vid dålig respons bara är höjja på dosen så får återkomma efter benpasset efter en högre dos. Just nu känns det som effekten var för liten för priset. Fått bättre effekt av tex. topicen eller ephedra + ett vanligt kreatin monhydrat. men ger det en ny chans sen med högre doser, vi får se vad resultat blir.

Tack för svaret!

axzell
2006-12-11, 00:12
intressant läsning. Jag har själv bara provat Shock Therapy+Storm (googla ;) )
Har någon Shock Therapy och kan ge en kommentar och beskriva hur skillnaden är mellan det och Shock Energizer ?


/Erik

myjje
2006-12-13, 15:25
Jag köpte något på muskelpiraten för flera år sen (nu mera PowerExpress)
Som hette Purple Burn, å det va det värsta jag vart me om. Klämnde i mig dubbla rekomenderade dosen (är van vid dessa produkter) å jäävlar.. PB på alla övningar. Det var dyrt, men det var det värt. Tränade i 2+1h säck träning. Å jag va pigg när jag gick därifrån :D:D:D:D

Mass-Tech
2006-12-13, 16:23
intressant läsning. Jag har själv bara provat Shock Therapy+Storm (googla ;) )
Har någon Shock Therapy och kan ge en kommentar och beskriva hur skillnaden är mellan det och Shock Energizer ?


/Erik

Shock Therapy innehåller NO och kreatin.

Nitrometan
2006-12-13, 17:51
Var det inte synefrin som var ännu otrevligare för hjärtat men samtidigt ger sämre effekt än efedrin?
Ungefär samma effekt. Mer belastning på hjärtat.

De är väldigt lika kemiskt och även i funktion.

Som de säger i Ryssland: "avoid it!"

Sheogorath
2006-12-13, 20:44
Jag beställde också gratisprov för några dagar sedan. Återkommer med rapport så fort de poppat ner.

Sheogorath
2007-02-04, 15:34
*bump*

Fler erfarenheter av synefrin? Framförallt är jag intresserad av om folk upplevt psykiska bieffekter (typ depressionslikande symptom), "krascher" när man "kommer ner" från drogen, huruvida den är vanebildande ("måste få annars pallar jag fan inte och allt är jävligt trist just nu") etc..

Nå?

(mitt gratisprov kom aldrig)

Stab
2007-02-05, 09:49
*bump*

Fler erfarenheter av synefrin? Framförallt är jag intresserad av om folk upplevt psykiska bieffekter (typ depressionslikande symptom), "krascher" när man "kommer ner" från drogen, huruvida den är vanebildande ("måste få annars pallar jag fan inte och allt är jävligt trist just nu") etc..

Nå?

(mitt gratisprov kom aldrig)

För att korta ner det lite, upplevde snarlik effekt som med ephedra/efendrine som sagt dock utan adren utsöndringen och ett "downfall" var ungefär så polare upplevde det också, om det blir vanebildade är väl individuellt med tanke på om man får bra effekt så kommer man ju villja köra det ofta spec. under deff då energin och orken kanske inte peakar.

Slimfit
2007-02-05, 13:38
Vad är det för accesskod de kräver för att man ens ska få logga in som kund?

Fatality
2007-06-03, 22:10
vart kan man hitta sidan man beställer gratisprov ifrån? är oxå nyfiken på och testa

Madara
2007-06-11, 10:08
vart kan man hitta sidan man beställer gratisprov ifrån? är oxå nyfiken på och testa

Gratis proven finns nog inte längre.

RTB
2007-06-11, 11:25
Jag köpte något på muskelpiraten för flera år sen (nu mera PowerExpress)
Som hette Purple Burn, å det va det värsta jag vart me om. Klämnde i mig dubbla rekomenderade dosen (är van vid dessa produkter) å jäävlar.. PB på alla övningar. Det var dyrt, men det var det värt. Tränade i 2+1h säck träning. Å jag va pigg när jag gick därifrån :D:D:D

Ja just d, dessa "purple pills".. rätt bra drag i grejerna men lite smått beroendeframkallande. kom ju inte ur sängen utan ett par tabbar dagen efter:D Men blev inte dessa olagliga senare eller varför försvann dom?*whistle*