handdator

Visa fullständig version : Gym i Linköping


krebbe
2006-12-05, 09:11
Jag och min flickvän kommer flytta till Linköping efter Jul. Kommer bo i Vasastan/Gottfridsberg och jobbar/pluggar. Vilket gym kan man bli grövre på där i närheten med inte alltför stor månadskostnad?

Jay-Z
2006-12-05, 09:20
Om du orkar ta dig till Tannefors så har jag hört att det finns en del grova grappar och tjejer som betalar 199 bagis/månad på Gymbolaget.

krebbe
2006-12-05, 10:28
Tar det mellan 20-30 minuter att gå gör det ingenting egentligen. Lite cardio kan ju vara bra ibland har jag hört =)

elan
2006-12-05, 10:31
Om du orkar ta dig till Tannefors så har jag hört att det finns en del grova grappar och tjejer som betalar 199 bagis/månad på Gymbolaget.
+1

Jag bor i Gottfridsbergskrokarna och där har jag inte sett till något gym. Närmaste är väl nere på stan men de är säkert rätt dyra, och från stan till Tannefors är det inte så jättelångt.

Plugga/jobba, plugget på universitetet? Jobbet vardå? Campushallen ligger nära universitetet men även där är det rätt dyrt.

Så det enda rätta måste vara Gymbolaget. :D

elan
2006-12-05, 10:32
Tar det mellan 20-30 minuter att gå gör det ingenting egentligen. Lite cardio kan ju vara bra ibland har jag hört =)
Beroende på exakt var ni ska bo kan jag tänka mig att det kommer ta cirka 20-30 minuter att gå till Gymbolaget. Hemifrån mig tar det närmare 40 minuter men jag bor längst bort i Gottfridsberg/Åbylund.

Timme
2006-12-05, 10:33
När det handlar om gym i Linköping så kan jag ju passa på att fråga om det finns något riktigt styrkelyftar gym där någonstans?

z_bumbi
2006-12-05, 10:49
När det handlar om gym i Linköping så kan jag ju passa på att fråga om det finns något riktigt styrkelyftar gym där någonstans?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=75574&page=2&highlight=link%F6ping+gym

De jag känner som tävlar, "bara" bänk, har tränat på något av gymen nere på stan. Bänk ställer ju inte samma krav på utrustningen.

Axmode
2006-12-05, 10:52
När det handlar om gym i Linköping så kan jag ju passa på att fråga om det finns något riktigt styrkelyftar gym där någonstans?

Taget från gymbolagets hemsida:
"061127 Grattis till ett SM guld och ett SM brons.
I helgen gick SM i bänkpress av stapeln i göteborg. Angelica Brage fick guld i damernas juniorklass -56kg. Ove Flisberg knep till sig ett brons, med ett lyft på 250kg.
Stort grattis till dom båda! "

Gymbolaget är öppet 24/7 året runt år är jävligt bra. Väldigt bra personal osv.

www.gymbolaget.se

krebbe
2006-12-05, 16:35
Flickvännen börjar jobba på ett företag i teknikringen medan jag fortsätter mitt pluggande(Studerar i Lule just nu).

LinusHansen
2006-12-05, 17:20
Citygymmet

__P
2006-12-05, 17:49
Det är ju mera "plan" väg till campushallen och universitet. Åker du ner till stan från gottfridsberg och kör ett hårt benpass på gymmet så tar det tid att komma hem...

elan
2006-12-05, 18:02
Det är ju mera "plan" väg till campushallen och universitet. Åker du ner till stan från gottfridsberg och kör ett hårt benpass på gymmet så tar det tid att komma hem...

Om han promenerar så är inte lutningen så värst jobbig. Värre när man cyklar. Fast man får alltid punktering på Ågatan i alla fall så då är problemet löst. :D Dessutom kan jag meddela att backen genom valla-skogen inte heller är att leka med efter ett hårt träningspass.

Jag vet inte vad främsta kriteriet på gymmet ska vara men om hon ska jobba i Mjärdevi och du ska plugga på universitetet och ni ska bo i Gottfridsberg så är Campushallen det smididigaste. Nackdelen är väl att det är dyrt där. Och inte lika många hårt tränande grova personer heller. (Både Jay-Z och jag har ju bytt till Gymbolaget ;) )

trasan
2006-12-05, 18:51
Det absolut bästa och mest prisvärda gymet du kan hitta om du letar efter hardcore/undergroundkänlsan är Citygymet det självklara alternativet. Ligger mitt i staden och kostar inte mycket per månad.

Har i stort sett allt. Mycket trevligt personal, stort gym, mycket fria vikter, dock även maskiner, konditionsmaskiner och ett extrarum där fitnessfjollorna tränar magen.

Timme; På City ´har du flertalet duktiga styrkelyftare. Tror nån har Sm guld/silver i bänk :D

z_bumbi
2006-12-05, 21:24
Timme; På City ´har du flertalet duktiga styrkelyftare. Tror nån har Sm guld/silver i bänk :D

Guld, om det inte finns flera guldmedaljörer där så kör han bara bänk vilket alltså inte är någon garanti för att det är ett bra gym att köra styrkelyft på.

trasan
2006-12-06, 16:29
Guld, om det inte finns flera guldmedaljörer där så kör han bara bänk vilket alltså inte är någon garanti för att det är ett bra gym att köra styrkelyft på.

Må vara sant men det hänger många styrkelyftare där.

Axmode
2006-12-06, 16:40
Annars har LHC ett eget gym med. De rustade upp det för 1 miljon för ett tag sedan och är väldigt bra. Kostar runt 600 kr / termin med.