handdator

Visa fullständig version : Smärta i dips 2


Xealswe
2006-12-04, 22:12
Tjena!

Läste en annan tråd där trådskaparen hade problem med axlarna i dips. För mig däremot har jag ett annat problem. Och det är det att ett område nedanför nyckelbenet "knäpper" då jag är på väg upp i den koncentriska fasen och ska börja räta ut armbågarna helt o hållet

Detta händer varenda gång, om jag struntar i knäppandet blir det bara starkare och börjar t o m göra riktigt ont!

Någon som har haft liknande symptom eller vet vad det beror på?

Tack på förhand!

beckman88
2006-12-06, 15:43
Hur lange har du gjort dips? Kommer ihag att det gjorde ont under mitt nyckelben tom min brostkorg gjorde ont. Men smartan forsvann efter ett par veckor.

Xealswe
2006-12-06, 21:38
Hmm om jag minns rätt har minst 10 reps varit ett resultat sen ca 2mån tillbaka. Jag kan ju fortsätta och se efter om det som du säger går över

NiXPhoenix
2006-12-08, 23:35
Hmm om jag minns rätt har minst 10 reps varit ett resultat sen ca 2mån tillbaka. Jag kan ju fortsätta och se efter om det som du säger går över


Om du redan kört det kontinuerligt i två månader kanske det inte är någon jättebra idé. Jag skulle i alla fall inte fortsätta köra när det börjar göra ont.

Själv har jag inte kört dips på ett tag pga armbågsproblem, det är en övning som tar rätt bra på både det ena och det andra...

Xealswe
2006-12-15, 11:59
Tjena!
Problemet löste sig, det jag måste göra är att utöver uppvärming även träna lite bröst/axlar först innan jag ger mig på dips, antar det är något stelt i den regionen som släpps :/