handdator

Visa fullständig version : Dragremmar


shirunai
2003-02-12, 23:25
Hur behövligt är det egentligen med dragremmar ? Jag har aldrig provat med dragremmar men funderar starkt på att köpa dem, men ger det så mycket..kan känna ibland att man skulle vilja ha mera kräm på ryggövningarna.

Sen undrar jag om går det att köra dramremmar när man kör "drag till hakan" med skivstång när man tränar axlarna, känner att underarmarna stoppar mig där.

MVH Shirunai :mallan:

feldtarn
2003-02-12, 23:29
tycker personligen att man kan tappa greppet utan, skadar händerna samt att man kan koncentrera sig bättre på övningen...


om man kör tungt iaf:D

är byggnadsarbetare så man sliter ju ganska mycket på händerna i jobbet oxå...

blir helt paj i händerna om jag inte använder remmar på rygg...

kapp kan det va bra till oxå:thumbup:

spetan
2003-02-13, 01:57
Jag hade aldrig klarat att köra ryggen om jag inte haft dragremmar. Har jämt hållit på att knäppa med fingrarna så det knakar. och det har satt sina spår:(
Det har varit så att jag har tex fått avbryta när jag känt att jag klarar några reps till när jag gjort chins för det svider så i fingrarna. kanske är extrem;)

shirunai
2003-02-13, 07:27
visst kör man så tungt man kan, tack för svaren :naughty:

alme
2003-02-14, 18:37
Användr ni dragremmar i marklyft? Jag känner iaf att mitt grepp är alldeles för svagt i just marklyft. Kanske dragremmar är att rekomendera?

michael
2003-02-14, 19:03
Varför inte försöka träna upp greppet först innan du vänder dig till enkla lösningar med konsekvenser?
Kör holdbars 3 gånger i veckan, du står o håller en skivstång med en 10kg eller mer än vad du reppar på i marklyft t.ex, det borde kunna träna upp ditt grepp.. var innovativ annars finn lösningar!

Munter
2003-02-14, 19:07
Använd magnesium/talk istället då du marklyfter, livsfarligt att släppa vikten då man sitter fastspänd i den. En polare fick ryggskott häromveckan på precis det sättet. Klantigt, men ändå tänkvärt för er som kör tunga marklyft med remmar.

King Grub
2003-02-14, 19:07
Det är knappast "enkla lösningar" att avlasta underarmarna och händerna när man kör rygg. Är det ett ryggpass så är det, och då är det ryggmusklerna man vill komma åt, inte koncentrera sig på att greppa. Underarmarna och greppstyrka får man träna separat.

Ingo
2003-02-15, 18:28
Originally posted by King Grub
Det är knappast "enkla lösningar" att avlasta underarmarna och händerna när man kör rygg. Är det ett ryggpass så är det, och då är det ryggmusklerna man vill komma åt, inte koncentrera sig på att greppa. Underarmarna och greppstyrka får man träna separat.

Japp, en del övningar gör det mkt med remmar, bättre kontakt med ryggen i en ryggövning är ju inte fel lixom, så remmar kan nog vara på sin plats ibland, även om man kanske inte ska överdriva med användandet av dom som en del kanske gör.

lite flum bara :)

emmzan
2003-02-15, 18:33
Originally posted by Munter
Använd magnesium/talk istället då du marklyfter, livsfarligt att släppa vikten då man sitter fastspänd i den. En polare fick ryggskott häromveckan på precis det sättet. Klantigt, men ändå tänkvärt för er som kör tunga marklyft med remmar.


Det är precis därför jag aldrig satt på mig dragremmar då jag ska marka.. Händer nåt vill jag kunna släppa vikten utan att dras med..

Magnesium fungerar jäkligt bra måste jag säga.

Corey_curse
2003-02-15, 18:52
kör me dragremmar vid chins och marklyft. Känner att jag kan pricka ryggen mycket bättre då, samt att det skonar händerna lite.

till alla som säger att man kan träna upp greppet istället, jag håller med, men det kan man väl göra parallellt, ta nån dag på helgen o göra det, istället för att ryggpasset ska få lida

Allan
2003-02-15, 20:22
Äh. det är inga problem med att släppa ner stången med remmar. De finns ju - och de allra starkaste använder dem oxå. Med urskiljning. Med remmar kan jag köra extremt tunga shrugs (alltså tungt för mig), och fler reps än utan. Och jag har inte något svagt grepp.

allan

emmzan
2003-02-15, 21:44
För mig har det blivit så att jag ger ryggen en chans att anpassa sig i lagom takt till viktökningarna iochmed att jag ej använder mig av dragremmar då jag kör mark...

Riskerar då inte att tappa tekniken utan ökar sakta vikterna samtidigt som greppet hinner med och blir starkare..

Sen kör jag andra greppövningar separat.

CoC
2003-02-15, 23:34
Originally posted by Allan
Och jag har inte något svagt grepp.

allan

Allt är relativt. I Löddeköpinge Grip Challenge är man svag om man inte trycker ihop en #3 med både högern och vänstern.

Nils
2003-02-16, 00:08
Originally posted by CoC


Allt är relativt. I Löddeköpinge Grip Challenge är man svag om man inte trycker ihop en #3 med både högern och vänstern.
Så du menar att alla andra än du i Löddeköpinge grip challenge är svaga!!
Var det inte någon annan som vann totalt sist :devil:
Nils

CoC
2003-02-16, 00:19
Nu är vi fem stycken som gör det. Sist var det tre som gjorde det. Läs på.:nono:

Nils
2003-02-16, 00:27
Jag gjorde det. Den sista som var rapporterad, nästa skall inte vara förrän i mars. ?!
Hhmm, jag ser att det kan tolkas som tre också... trodde det var 3.0 rating. Men samma gripper kunde ge både 2.8 och 3.0 "IM #3 r.a. 2.80; IM #3 r.a. 3.00"
Ganska lätt att förvillas av det.
Nils

CoC
2003-02-16, 00:30
Det är ganska stor variation på #3:orna. Den vi graderat till 2.80 är ganska lätt för att vara en #3, medan den på 3.00 är genomsnittlig.