handdator

Visa fullständig version : Fettförbränningstillskott


biff_aik
2006-12-04, 18:13
VAd är det bästa lagliga fettförbrännare? märke?

mini
2006-12-04, 18:17
Tips 1: sök!

Tips 2: koffein eller grönt te möjligen, men ganska marginellt. Motion och disciplin främst.

Edit: och sluta med chips och onyttigheter...

Pulsaxe
2006-12-04, 18:25
Liponsyra typ*rolleyes* Finns vel i alla möjliga produkter, kolla på kollo's hemsida;)

Inget proffs man e men länkar kan jag visa:laugh:

http://www.kolozzeum.com/index.php?manufacturers_id=11



Eller det kanske inte är lagligt *whistle*:Virro

mangemani
2006-12-04, 18:31
grönt te och koffein.

Synergisten
2006-12-04, 18:35
Så att dricka grönt te är bra för förbränningen? Och koffeinet då, kan man ta det som piller istället för att dricka kaffe?

paddanboy
2006-12-04, 18:37
Bästa är givetvis kontrollerat kaloriunderskott.

Biotest har en laglig produkt vid namn Hotrox(extreme) som kan innehålla rätt intressanta komponenter som troligen slår de ovan nämnda.

Annars kör jag med Nutrex Lipo6(innehåller koffein bl a), en av de mest sålda i världen, tycker faktiskt det hjälper till emot målen.

mangemani
2006-12-04, 18:40
Så att dricka grönt te är bra för förbränningen? Och koffeinet då, kan man ta det som piller istället för att dricka kaffe?


finns inget lagligt som "är bra för själva förbräningen",men det finns annat(typ som dom jag tex skrev) som gör en annan god nytta i kroppen.
grönt te är bra att dricka i över huvud taget,oavsett vad du gör.

koffein kan du ta i piller from,men råder dej till att börja läsa lite om detta så du nu inte börjar att knapra i dej koffein piller utan att veta varför.

Cerberus
2006-12-04, 19:01
Tycker olika piller kan ge en viss placebo-motivations ökning. Det är nog främst därför jag tar dom, i praktiken gör de marginell skillnad.

Grönt te och kaffe är de ja kan rekommendera.

Synergisten
2006-12-04, 19:04
Vet att det ska finnas en sida på nätet där man kan räkna ut hur mycket olika aktiviteter förbränner, ni vet säkert vilken det är? skulle gärna hitta den .

Cerberus
2006-12-04, 19:06
www.caloriesperhour.com

Dock räknas grundförbrukningen med i varje aktivitet.

Dr Nick
2006-12-04, 19:31
Hoodia mot aptiten
koffein för energin
betadrain för fettförbränningen

Jag tycker när man frågar om tipps på ett kosttillskott så skall man också få tipps om det och inte få höra om kalori underskott bla bla bla,det var ju inte det han undrade om.

damir_T
2006-12-04, 19:35
Vart köper man grönte ^^,

Eddie Vedder
2006-12-04, 19:43
Kalcium har visat sej kunna ha fettförbrännande effekt. Jag läste om nån studie me folk som gick på diet där en grupp (kontrollgruppen) fick placebo å den andra fick 1000mg kalcium i tillskottsform å dieten pågick under ett års tid. Kalciumgruppen tappade i genomsnitt åtta kilo mer under de året. Teorin är att kalcium ökar termogenesen en aning samt ökar fettcellernas frisättning av fettsyror.

Cerberus
2006-12-04, 19:54
Vart köper man grönte ^^,

i vanliga butiker, fast jag föredrar att köpa på riktiga te-affärer.

damir_T
2006-12-04, 20:26
i vanliga butiker, fast jag föredrar att köpa på riktiga te-affärer.

Så hur bra är det för förbränningen? Hur mycket ska man dricka?

Synergisten
2006-12-04, 20:29
Kalcium har visat sej kunna ha fettförbrännande effekt. Jag läste om nån studie me folk som gick på diet där en grupp (kontrollgruppen) fick placebo å den andra fick 1000mg kalcium i tillskottsform å dieten pågick under ett års tid. Kalciumgruppen tappade i genomsnitt åtta kilo mer under de året. Teorin är att kalcium ökar termogenesen en aning samt ökar fettcellernas frisättning av fettsyror.
Det var ju intressant, man testar ju gärna ifall det funkar.

mangemani
2006-12-04, 20:32
Så hur bra är det för förbränningen? Hur mycket ska man dricka?



tja,man kan säga såhär,gämför man grönt te med alla dessa såkallade "fettförbränande" produkterna som finns på marknaden,så är det väldigt bra för förbränningen.

hur mycket ska man dricka för vad?
dricker du kaffe?isf,så drick grönt te lika ofta som du brukar dricka kaffe,finns ju ingen gyllene regel som säger att så och så mycket ska man dricka.

z_bumbi
2006-12-04, 20:34
Kalcium har visat sej kunna ha fettförbrännande effekt. Jag läste om nån studie me folk som gick på diet där en grupp (kontrollgruppen) fick placebo å den andra fick 1000mg kalcium i tillskottsform å dieten pågick under ett års tid. Kalciumgruppen tappade i genomsnitt åtta kilo mer under de året. Teorin är att kalcium ökar termogenesen en aning samt ökar fettcellernas frisättning av fettsyror.

Upptaget av fett minskade men bara upp till en viss nivå på kalciumet, det var ingen extremt hög nivå heller så äter man en del mjölkprodukter så når man ganska snabbt upp till den utan extra tillskott.

Högt intag av kalcium är också förknippat med en specifik sorts cancer, jag har glömt vilken och letar efter något annat just nu men sök på forumet så bör det hittas ganska snabbt.

Eddie Vedder
2006-12-04, 20:36
Det var ju intressant, man testar ju gärna ifall det funkar.
Jag kör me kalcium/magnesium tillskott, men inte i dom mängderna å ínte direkt för fettförbränningsteorin heller. De handlar mer om att jag dricker en del kaffe samt sällan förtär några mjölkprodukter så jag vill bara va säker på att jag kommer upp i dagsbehovet.
Definitivt värt å fundera litte extra över då de ändå har visat ge effekt.

biff_aik
2006-12-05, 09:24
Tack för all de här bra svaren!

Cerberus
2006-12-05, 09:49
Så hur bra är det för förbränningen? Hur mycket ska man dricka?

läst nånstans att runt tre koppar grönt te per dag skulle öka energiförbrukning med 3-4% under dagen.

dr ozz
2006-12-05, 10:05
jag tror du får dricka otroliga mängder grönt te om du ska få i dig eventuellt fettförbrännande mängder catechiner motsvarande ett grönt te extrakt.

damir_T
2006-12-05, 17:37
tja,man kan säga såhär,gämför man grönt te med alla dessa såkallade "fettförbränande" produkterna som finns på marknaden,så är det väldigt bra för förbränningen.

hur mycket ska man dricka för vad?
dricker du kaffe?isf,så drick grönt te lika ofta som du brukar dricka kaffe,finns ju ingen gyllene regel som säger att så och så mycket ska man dricka.

Okej, fattade inte det där första ! " tja,man kan säga såhär,gämför man grönt te med alla dessa såkallade "fettförbränande" produkterna som finns på marknaden,så är det väldigt bra för förbränningen. "

Menar du att det är bättre än de produckterna elller " lika bra " ?

damir_T
2006-12-05, 17:37
läst nånstans att runt tre koppar grönt te per dag skulle öka energiförbrukning med 3-4% under dagen.

Oj, det var inte mycket...

Sniggel
2006-12-05, 19:26
Oj, det var inte mycket...
Med en förbränning på 3000 kcal på ett dygn blir det 90 kcal, eller 6-10 minuter extra på löpbandet (hur mycket tid tar det att preparera dessa 3 koppar samt diska dem?). :thumbup:
Man kanske borde inse vad man borde fokusera på istället för att leta efter "fettförbränningstillskott". Klart, gillar man att dricka te så kan man ju faktiskt lägga till det. Det finns säkert andra hälsofördelar med grönt te också.

mangemani
2006-12-05, 19:31
Okej, fattade inte det där första ! " tja,man kan säga såhär,gämför man grönt te med alla dessa såkallade "fettförbränande" produkterna som finns på marknaden,så är det väldigt bra för förbränningen. "

Menar du att det är bättre än de produckterna elller " lika bra " ?


det jag ville ha sagt var att grönt te inte är nått "mirakel medel" som leder till drastiska viktnedgångar,MEN om man gämför grönt te med alla fettförbrännande tillskott som finns att köpa,så ÄR grönt te ett "mirakel medel".
dvs det som finns på marknaden(fettförbränings tillskotten) är i stort sätt bara skit och grönt te mycket bättre(och nyttigare för kroppen).

damir_T
2006-12-05, 20:04
det jag ville ha sagt var att grönt te inte är nått "mirakel medel" som leder till drastiska viktnedgångar,MEN om man gämför grönt te med alla fettförbrännande tillskott som finns att köpa,så ÄR grönt te ett "mirakel medel".
dvs det som finns på marknaden(fettförbränings tillskotten) är i stort sätt bara skit och grönt te mycket bättre(och nyttigare för kroppen).

Okej :) tack! Använder inget av det, funderar på att börja dricka en jävla massa trönte nu då :D

Mirakel kombinationen måste var att dricka 2 glas grönte innan man går 6 km på morgonen då :D sen äta nyttigt hela dan + mer motion + styrketräning :D

mangemani
2006-12-05, 20:37
Okej :) tack! Använder inget av det, funderar på att börja dricka en jävla massa trönte nu då :D

Mirakel kombinationen måste var att dricka 2 glas grönte innan man går 6 km på morgonen då :D sen äta nyttigt hela dan + mer motion + styrketräning


japp:),det låter faktiskt som en mycket bra "mirakel" kombination:)

Eddie Vedder
2006-12-05, 20:48
Okej :) tack! Använder inget av det, funderar på att börja dricka en jävla massa trönte nu då :D

Mirakel kombinationen måste var att dricka 2 glas grönte innan man går 6 km på morgonen då :D sen äta nyttigt hela dan + mer motion + styrketräning :D
Krydda maten ordentligt me en jävla massa chili, ingefära, cayennepeppar, dijonsenap å andra starka kryddor så har du ännu en naturlig å välsmakande "faktor" utöver grönt te å kaffe som har påvisat små ökningar i energiförbrukningen.
De e ju samma princip me starka kryddor som me kaffe å grönt te, definitivt inga mirakelprodukter som ökar metabolismen me 1000 kcal per dygn, men de e både godare, billigare å mer fungerande än ett jävla pulver lr nåt i den stilen iaf.

mangemani
2006-12-05, 21:01
Krydda maten ordentligt me en jävla massa chili, ingefära, cayennepeppar, dijonsenap å andra starka kryddor så har du ännu en naturlig å välsmakande "faktor" utöver grönt te å kaffe som har påvisat små ökningar i energiförbrukningen.
De e ju samma princip me starka kryddor som me kaffe å grönt te, definitivt inga mirakelprodukter som ökar metabolismen me 1000 kcal per dygn, men de e både godare, billigare å mer fungerande än ett jävla pulver lr nåt i den stilen iaf.

:thumbup:

Cerberus
2006-12-06, 01:22
Skulle ja välja ett enda tillskott så skulle ja välja grönt te delvis pga antioxidanterna o alla andra hälsosamma effekter det har på kroppen.

Det ökar energiförbrukningen lite och i lagom mängd ger det en behaglig känsla.

antonio
2006-12-06, 10:23
VAd är det bästa lagliga fettförbrännare? märke?

Laglig vet jag inte men den bästa jag testat är produkten med det coola(?) namnet "Venom Hyperdrive". Det funkade i alla fall bra för mig men vi är alla olika. Jag har även recenserat det i min journal. Koffein upp till 500mg har väldigt liten effekt på mig. Venom innehåller bl.a. koffein dock.
Grönt tee är ju bra av flera anledningar så jag skulle annars rekommendera det. Söker du ett preparat som ökar förbränningen något enormt så du kan sitta och proppa i dig godsaker men ändå gå ner i vikt får du nu leta vidare.
Finns mig veterligen inget sådant preparat som inte är förknippat med livsfara.

/A