handdator

Visa fullständig version : Hjälp att komma igång? Please?


Synergisten
2006-12-04, 14:56
Jag tränade 6 ggr i veckan för 10 år sedan, var i riktigt bra form, blev sedan sjuk (utbränd) så jag fick sluta träna eftersom man inte alls ska styrketräna när man blivit tömd. För sisådär två år sedan började jag halvdant träna igen, men det blir oregelbundet eftersom jag numera känner mig osäker när jag ska börja på ny kula, har för stora förväntningar på kroppen, så det blir ett pass i veckan som såklart inte ger ngt. Jag minns ej hur man skulle lägga upp i början, och längtar tillbaks till snygga kroppen. Är 27, tjej, 168 lång, vikt cirka 60 kg Har hållt igång med paddling, klättring etc men vill komma tillbaks till gymkroppen igen.
Kan ni hjälpa mig med bra upplägg, vill såklart ner i fett och upp i muskler...solklart kanske.

Synergisten
2006-12-04, 15:12
Ok, om ingen är intresserad av att hjälpa mig direkt, kan ngn tipsa vart jag kan vända mig då? Finns det ngn bra sida för hur jag ska sätta igång?

bubbe
2006-12-04, 16:13
Här finns en tråd, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=9555
som ligger i den mest läsvärda delen av forumet, plöj igenom så mycket du kan av best of, men kom ihåg Rom byggdes inte på en dag!

Synergisten
2006-12-04, 16:30
Tack!
Var in kikade, skrev ner tråden så jag kan skriva av när jag orkar. Hur mycket kcal bör man äta med ett sånt program må tro?

bubbe
2006-12-04, 16:42
Tack!
Var in kikade, skrev ner tråden så jag kan skriva av när jag orkar. Hur mycket kcal bör man äta med ett sånt program må tro?

Hur mycket energi du ska få i dig, beror på om du vill lägga på muskler eller banta. Bara att kika vidare bland kostdelen där finns massa skrivet om båda delar.