handdator

Visa fullständig version : Träning - Södra småland


bamse_med_b
2006-12-04, 14:20
Ska under våren börja jobba i Älmhult. Någon som vet om det finns ett bra gym i närheten. Då menar jag inom 5-6 mils avstånd, till exempel i Ljungby, Växjö, Hässleholm, Osby, mm. Tävlar aktivt i Styrkelyft så ett gym med en bänk, med ställbar hödj, och riktiga stänger är ett stort plus.

varland
2006-12-05, 01:07
Jag bor där när jag inte studerar.

Det finns ett gym (Friskis och Svettis) i Älmhult, men det är litet, trångt och fullt med kids. Riktigt tråkigt.

Kör till osby istället, man tar 23:an söderut och gasar i ca 2 mil tills man kommer till en stor rondell. Där tar man höger och sedan kör en lagom bit till (har inte varit där på ett tag). Borde vara skyltat dock. Är efter en tunnel, direkt till höger sedan på vänster sida.

De har nyss byggt ut och har fräscha lokaler. Stort, bra personal och varierat utbud. Jag rekommenderar Osbys gym varmt.

Växjö har SATS, men är fullt med dryga växjöbor och igen, kids. Vetifan om deras öppettider är bra heller. Dessutom är det snordyrt.
Ljungby har jag inte en aning om, tyvärr.

Björn S
2006-12-05, 09:54
http://web.telia.com/~u37213458/ram/main.htm

Bodycenter i Ljungby 06-23 varje dag.
Kolozzeums egen Mickebodyb tränar där.

Lycka till

Nadja_N
2007-01-04, 13:06
Ska under våren börja jobba i Älmhult. Någon som vet om det finns ett bra gym i närheten. Då menar jag inom 5-6 mils avstånd, till exempel i Ljungby, Växjö, Hässleholm, Osby, mm. Tävlar aktivt i Styrkelyft så ett gym med en bänk, med ställbar hödj, och riktiga stänger är ett stort plus.

du har ju en bit till växjö - 5-6mil men det är du visst beredd att köra? isåfall har stan åtminstone 2 bra ställen: Hälsostudion och Idrottskliniken. Den sistnämnda är riktigt billigt... Om det inte är en fördom från mig så vimlar Hälsostudion av större biffar än de på Idrottskliniken - men jag kan ha fel. Men så är ju idrottskliniken mycket ett "rehab-gym" också - fast inte bara.

Äh, jag tycker nog Idrottskliniken ändå
(vi kan behöva lite mer att vila ögonen på också...)

Nitrometan
2007-01-04, 14:28
Hmmm. En av Ramdalas (lag i elitserien, SL) tränar i Växjö. Tror det är Hälsostudion. Inte säker dock. Han brukar gnälla på att ingen lyfter tungt där och att ingen kan passa.

PM:a så kan jag förmedla ett telefonnummer.

Nadja_N
2007-01-04, 14:38
ja alltså.. du kan såklart pm'a mig också, så förmedlar jag kontaktuppgifter till idrottskliniken.