handdator

Visa fullständig version : Någon som läst Jöken 10p?


Handcuff
2006-12-04, 11:20
För ett litet tag sen kom jag på att jag skulle ta och "rensa" upp bland otentade kurser(ja jag har vart slö...jobbat för mkt :em: )...och den som nu är aktuell är Jöken (juridisk översiktskurs 10p)...

Då det var ett tag sen jag läste kursen, tror d var 2 år sen så undrar jag nu: Hur pluggar man eg till en jöktenta? Kan ju inte plöja de avsnitt i lagboken som omfattar tentan direkt (typ halva boken!) Lära sig slå och söka i lagboken är ju en sak men tips takk! Har 2 veckor på mig :Virro

Perry_G
2006-12-04, 11:39
Finns en övningsbok, kommer ej ihåg vad den heter.
Tips:
- Läs rättfallen, försök slå i lagboken.
- Lär in alla termer som behandlats i kursen
- Fokusera på de övergripande delarna, lär in ett rättfall på varje. Arvsrätt, köprätt etc.

Snafu
2006-12-04, 11:58
Jag läste JÖKen för ungefär 3 år sen och kommer faktiskt inte ihåg ett jäkla dugg :thumbup:

Nu när jag tänker efter så gäller det i stort sett hela min universitetsutbildning.

Som Perry_G nämnde tror jag att vi hade en övningsbok eller om det var själva boken vi hade som hade övningsexempel i sig som gäller. Sen kanske du kan försöka sno åt dig anteckningar från någon som nyligen läst kursen (om du har möjlighet dvs).

norsk_gadd
2006-12-04, 12:06
Gamla tentor är väl standard när det gäller snabb inlärning.

Snafu
2006-12-04, 12:37
Gamla tentor är väl standard när det gäller snabb inlärning.
Bästa förslaget so far.

Handcuff
2007-01-09, 15:51
Hade två veckor på mig att läsa kursen. Tyvärr var jag tvungen jobba hårdare än någonsin på jobbet sammtidigt (julkaoset icke att förglömma).

Var riktigt besviken när jag lämnade tentasalen....tentan såg så enkel ut att jag bara måste ha missupfattat hälften.....hoppades klara G-gränsen iaf 22p/36p (6X6p).

Idag kom resultatet....30p/36p! VG

Hur det gick till har jag ingen aning om..skönt iaf :)

Nu 2dar till nästa tenta...känns inte lika kul...

Cilia
2007-01-09, 20:21
Grattis till bra resultat.
Nu är ju jöken en av de lättare kureserna man kan läsa men det är bra resultat ändå