handdator

Visa fullständig version : Playstation 3 - MOTORSTORM!


Langster
2006-12-04, 10:55
Motorstorm var ett av spelen som fick folk att dregla efter PS3 på E3 2005. Sony utlovade att grafiken skulle bli minst lika fin i realtime på deras superduperkonsol som skulle släppas om bara ett år.
Nu är spelet klart och det går att jämföra filmen från 2005 med hur spelet egentligen blev...
http://www.joystiq.com/2006/12/02/e3s-ps3-motor-storm-presentation-vs-reality/
Killzone blir säkert också fint... *bs*

Tricklev
2006-12-04, 10:57
Gifv Ps3 :D

Inferior
2006-12-04, 11:09
Vad jag har hört är dock Wii roligare än ps3an :p
Och kostar 4000:- mindre så är det värkligen värt det?
för att det kommer några bra spel? ;p

Men dom flesta spelen till Ps3an ser riktigt bra ut :p

Kanske lite OT men ändå =)

Langster
2006-12-04, 11:15
Men dom flesta spelen till Ps3an ser riktigt bra ut :p

Vilka då?

He-man
2006-12-04, 11:38
Äh det hade man väll kunnat vänta sig. Jag tänker i vilket fall inte köpa ps3 förrän den första prissänkningen kommer, och då lär det ha hunnit komma lite fler spel att välja bland, förhoppningsvis några som utnyttjar kapasiteten riktigt bra.

s_himself
2006-12-04, 11:41
hoppas dom har med en audi S1 i det spelet. Annars är det ju inte kul :D

Funderar ändå på Wii, känns mer prisvärt.

coxie
2006-12-04, 12:14
Vad jag har hört är dock Wii roligare än ps3an :p
Och kostar 4000:- mindre så är det värkligen värt det?
för att det kommer några bra spel? ;p

Men dom flesta spelen till Ps3an ser riktigt bra ut :p

Kanske lite OT men ändå =)

Självklart köper man båda.

Raggis
2006-12-04, 12:19
Wii > *

Tuniz
2006-12-04, 12:24
Meh! jag som hade sett fram mot Motorstorm så mycket...

*gah!* *gah!* *gah!*

Lasse Kongo
2006-12-04, 12:25
Hehe suckers

skaparn
2006-12-04, 12:25
Det var ju en viss skillnad ja. Hade inte varit något att höja ögonbrynen för ifall inte Sony, enligt uppgift, skulle lovat lika bra realtidsgrafik.

Det ser ändå hyfsat roligt ut. Men då vill jag ha tangentbord.

Kabuto
2006-12-04, 12:25
Hahaha, alltså när man såg motorstorm E3 trailern tänkte man ju att det var för bra för att vara sant ^^

Ush så fult och stelt äkta spelet såg ut att vara..

Cerberus
2006-12-04, 12:32
Jämfört med E3-trailern e d asfult men jag tycker ändå spelet är skitsnyggt nu.

RassK
2006-12-04, 12:54
aaaaahhhhhhhhhhh Wii på fredag \\\\\\\\o//////////

Cerberus
2006-12-04, 12:56
aaaaahhhhhhhhhhh Wii på fredag \\\\\\\\o//////////

jäkla as!!*mini*

Tuniz
2006-12-04, 13:48
Jämfört med E3-trailern e d asfult men jag tycker ändå spelet är skitsnyggt nu.

Jo, spelet är väl snyggt, men är lite väl stelt och ser fortfarande ut som... ett TV-spel *cry*

kanske fått liiiite väl höga förväntningar av PS3 men kan fortfarande inte släppa trailern jag såg från spelet från E3, och så ger dom oss hälften av det dom lovat :/

tror jag ska sänka ribban lite. Blir nog bra om jag spenderar lite tid med min 8-bit fram till Februari-Mars :Virro

Cerberus
2006-12-04, 14:41
Jo, spelet är väl snyggt, men är lite väl stelt och ser fortfarande ut som... ett TV-spel *cry*

kanske fått liiiite väl höga förväntningar av PS3 men kan fortfarande inte släppa trailern jag såg från spelet från E3, och så ger dom oss hälften av det dom lovat :/

tror jag ska sänka ribban lite. Blir nog bra om jag spenderar lite tid med min 8-bit fram till Februari-Mars :Virro

haha sant, men jag e glad på ett sätt att de inte nått fotorealism än..

vad blir nästa steg efter det liksom??

Tuniz
2006-12-04, 15:01
haha sant, men jag e glad på ett sätt att de inte nått fotorealism än..

vad blir nästa steg efter det liksom??


Virtual Reality! :hbang:

Tänk dig att ta dig an rollen som James Sunderland i Silent Hill 2, verkligen gå runt i stan och vara skitskraj med ditt stålrör *drool*

Självklart ska man ha någon form av "pain sensor" så om man blir slagen så får man en liten stöt eller hård vibration från en väst eller liknande

Självklart måste man ju också ha maxad "pain sensor" när man spelar t.e.x Tekken med polarna :thumbup:

Cerberus
2006-12-04, 15:04
Virtual Reality! :hbang:

Tänk dig att ta dig an rollen som James Sunderland i Silent Hill 2, verkligen gå runt i stan och vara skitskraj med ditt stålrör *drool*

Självklart ska man ha någon form av "pain sensor" så om man blir slagen så får man en liten stöt eller hård vibration från en väst eller liknande

Självklart måste man ju också ha maxad "pain sensor" när man spelar t.e.x Tekken med polarna :thumbup:

haha, det vore ballt...

Aja, ja kommer köpa alla konsoler :D en i taget dock.

Metal_boy_
2006-12-04, 15:17
Fan så coolt!

aliquis
2006-12-04, 15:20
lol, ni ser, går lika bra med wii ;/

aliquis
2006-12-04, 15:22
Det var ju en viss skillnad ja. Hade inte varit något att höja ögonbrynen för ifall inte Sony, enligt uppgift, skulle lovat lika bra realtidsgrafik.

Det ser ändå hyfsat roligt ut. Men då vill jag ha tangentbord.Fast "hyfsat" är ju egentligen ungefär som det där crosspelet (motocross madness?) såg ut för typ 4 år sedan? Nu är det kanske högre upplösning på det där, men stel bana o trist o tråkigt som random bilspel ser det ut att vara.

aliquis
2006-12-04, 15:23
Jo, spelet är väl snyggt, men är lite väl stelt och ser fortfarande ut som... ett TV-spel *cry*

kanske fått liiiite väl höga förväntningar av PS3 men kan fortfarande inte släppa trailern jag såg från spelet från E3, och så ger dom oss hälften av det dom lovat :/

tror jag ska sänka ribban lite. Blir nog bra om jag spenderar lite tid med min 8-bit fram till Februari-Mars :VirroTänk om du blir missnöjd med spelglädjen då? OCKSÅ! ;D

Yes
2006-12-04, 15:25
Urk, det där blev verkligen inte snyggt någonstans - långt ifrån vad som visades i E3-trailern. Marken såg rentav för jäklig ut, som om de inte ens ansträngt sig för att få det snyggt.

Tigerkotten
2006-12-04, 16:30
haha sant, men jag e glad på ett sätt att de inte nått fotorealism än..

vad blir nästa steg efter det liksom??


Ja man kan undra hur det är säg om 30år, om ni sett The Island t ex när de slåss mot varandra. Tufft som faen :D


Synd att det ej blev som de visade på e3, men jag tycker det ser fortfarande väldigt bra ut. Men tänk om det skulle varit som de visa på e3... :)

coxie
2006-12-04, 16:30
Jo det håller inte samma klass som orginalet, dock bör vi tänka på att det är första spelen till konsolen, wipeout VS Gran Turismo 2/FF9 till ps1 är det enormt stor skillnad mellan.

Metal_boy_
2006-12-04, 16:33
Jag är inte mycket för spel längre. Men bilspel och krigsspel som t.ex: Rainbow Six och liknande kommer alltid att ligga mig varmt om pungen.

JusupWilkosz
2006-12-04, 19:04
Ehh Lange du är bara avundsjuk på oss andra som köper Sonys maskiner och blir överösta med kvalitetspel stup i kvarten.
Jag menar, hur ofta släpps det bra spel till Microsofts konsoler, nån gång per år var det, inte sant?
Du måste vara lycklig nu när du kan spela ditt Guild of Wars(eller vad det nu heter), nu har ditt liv fått en mening istället för detta poänglösa styrketränande.

Yankeee
2006-12-04, 19:43
Det är väl ingen nyhet att spel alltid ser sämre ut in game jämfört med bilderna som företagen släpper?

Baan
2006-12-04, 19:46
haha sant, men jag e glad på ett sätt att de inte nått fotorealism än..

vad blir nästa steg efter det liksom??

oroa dig inte, det är inte ens nära fotorealism i real time! kommer inte ihåg hur många gånger bättre hårdvaran behöver bli, men det var bra många om jag kommer ihåg rätt. sen lär det ju inte komma som en överaskning heller, visst kommer det spela som knäcker allt annat grafisk väg men det är i princip alltid förväntade förbättringar, och sjukt dramatiska är dom sällan.

shut teh face
2006-12-04, 19:47
Jag tycker det ser bra grymt ut. :)

Kabuto
2006-12-04, 20:34
Det är för att du inte har några ögon tror jag. Är det jobbigt med 2 extra munnar istället för ögon? :(

Empe
2006-12-04, 20:48
Ehh Lange du är bara avundsjuk på oss andra som köper Sonys maskiner och blir överösta med kvalitetspel stup i kvarten.
Jag menar, hur ofta släpps det bra spel till Microsofts konsoler, nån gång per år var det, inte sant?
Du måste vara lycklig nu när du kan spela ditt Guild of Wars(eller vad det nu heter), nu har ditt liv fått en mening istället för detta poänglösa styrketränande.
Nån som är tjurig över att ps3 släpps nästan ett halvår efter här i sverige? And by that time så skulle vi kunna ha spelat ihjäl oss och haft vår otroligt stora beskärda del av underhållning medan ni sitter och griner över förlorad tekken-rond. Det visar sig hur Sonys online-spelande blir.

JusupWilkosz
2006-12-04, 21:10
Nån som är tjurig över att ps3 släpps nästan ett halvår efter här i sverige? And by that time så skulle vi kunna ha spelat ihjäl oss och haft vår otroligt stora beskärda del av underhållning medan ni sitter och griner över förlorad tekken-rond. Det visar sig hur Sonys online-spelande blir.

För min del spelar det ingen större roll, brukar alltid vänta med att köpa konsoler då hypen lagt sig och det går att analysera om det är värt att göra en investering.
Kommer säkert köpa i Sonys maskin i framtiden, men som det ser ut nu väntar jag eftersom priset är i saftigaste laget.
När det gäller onlinespel så är det typiskt för datanördar och det är samma personer som köper Microsofts konsoler.
Ärligt talat bryr jag mig inte om onlinespel, däremot bryr jag mig när det gäller PS3 och att den är bakåtkompitabel, vilket är en viktig faktor för ett köp.

Nejv
2006-12-04, 21:17
Meh! jag som hade sett fram mot Motorstorm så mycket...

*gah!* *gah!* *gah!*

me too... me too

raQblad
2006-12-04, 21:46
Vadå...var det faktiskt någon som verkligen trodde att det skulle se såpass bra ut? Synd!

Dags att köpa en xbox 360 och njuta på riktigt då, med andra ord. :D

blekfet2
2006-12-04, 21:50
Motorstorm var ett av spelen som fick folk att dregla efter PS3 på E3 2005. Sony utlovade att grafiken skulle bli minst lika fin i realtime på deras superduperkonsol som skulle släppas om bara ett år.
Nu är spelet klart och det går att jämföra filmen från 2005 med hur spelet egentligen blev...
http://www.joystiq.com/2006/12/02/e3s-ps3-motor-storm-presentation-vs-reality/
Killzone blir säkert också fint... *bs*

fniss. :D

-squat-
2006-12-04, 22:25
Vilka då?

Rainbow six och Call of duty 3

Langster
2006-12-05, 10:54
Ehh Lange du är bara avundsjuk på oss andra som köper Sonys maskiner och blir överösta med kvalitetspel stup i kvarten.
Jag menar, hur ofta släpps det bra spel till Microsofts konsoler, nån gång per år var det, inte sant?
Du måste vara lycklig nu när du kan spela ditt Guild of Wars(eller vad det nu heter), nu har ditt liv fått en mening istället för detta poänglösa styrketränande.
:laugh: Myten nu igen?

Brooklyn
2006-12-05, 17:21
hahaha... :laugh: