handdator

Visa fullständig version : Hur påverkar deffen måtten?


Slartibartfast
2003-02-12, 21:23
Hur många kilon ska man gå ner för att få bort en näve fläst som hänger över boxershortskanten när jag sitter ner.

Hur påverkar en fettminskning/deffning de övriga kroppsmåtten? Efter att äntligen fått upp bicepsmåttet till 42 cm vore det ju inte så skoj om det rasade ner till 35 cm bara för att man vill trimma bort lite magfläsk.

Vi snackar alltså ingen tokdeff här utan bara så man anar de två tre översta paren magrutor(bara översta paret anas för tillfället).

Erfarenheter?

shirunai
2003-02-13, 07:47
Så mycket kommer du inte att tappa, meningen med deffen är att du inte ska minska i muskler alls ät mycket protein...så kommer du inte gå ned i muskler så mycket kan inte säga hur många cm

Pez
2003-02-13, 07:52
Alltså..det där är individuellt.. beroende på var fettet släpper först, var du har fettdepåer, hur mycket fett det handlar om osv...
Sen hänger det ihop med var du tappar muskler lättast under kaloriunderskott, för min del minskar armarna inte nämnvärt medans ryggen "smälter bort" om jag drar ner på maten.

Testa och se..det är enda sättet.

/pez

ivandrago
2003-02-13, 17:42
sedan nyår har jag smådeffat och minskat 6 kilo. Midjemåttet har minskat 6 cm. Tyvärr har bicepsmåttet minskat 2cm, men jag är lika stark som före deffen och armarna ser mycket större ut tack vare minskat underhudsfett, så jag drar slutsatsen att dessa 2cm främst var vatten och en del fett.