handdator

Visa fullständig version : Köpa NES-spel


Baan
2006-12-03, 20:29
Har kikat lite på blocket vad NES-spel kostar, och det verkar vara lite samlarvärde på dom, plus att marknaden kanske är liten, så spelen är nästan dyrare än när jag köpte mina back in the day (begagnade). Antar att om man vill få dom billigt så är det beställa från utlandet som gäller.

Såg på ebay några som sålde spel där priset hamnade mellan 10-20 kr/styck. Finns det andra (billiga och bra) alternativ? Känns lite chansartat att beställa från privatperson på ebay, skulle ha större förtroende för företag, så lite därför jag frågar.

Kwon
2006-12-03, 20:31
Är det samlaren i dig som bara vill samla eller e du intresserad av liren? :D

Går ju å lira NES på PC:n nuförtiden annars :)

jakke
2006-12-03, 20:34
Amerikanska spel fungerar inte i europeiska konsoller,,

Baan
2006-12-03, 20:37
Båda och kwon faktiskt! Tycker inte det blir samma sköna frustrationskänsla när du inte behöver blåsa i spelen och jobba dig. Har ett gammalt NES liggandes hemma hos föräldrarna som ajg tänkte försöka blåsa liv i, hade tyvärr aldrig särskilt många spell (runt 10 kanske).

jakke: då köper man en amerikansk konsoll, gg?

fintelligens
2006-12-03, 20:43
Är det samlaren i dig som bara vill samla eller e du intresserad av liren? :D

Går ju å lira NES på PC:n nuförtiden annars :)


http://www.virtualnes.com/

såja

fintelligens
2006-12-03, 20:54
mike tyson!

http://www.1980-games.com/us/old-games/nintendo/m/Mike_Tyson%27s_Punch-Out!!/game.php

mystic[-_-]
2006-12-03, 21:03
mike tyson!

http://www.1980-games.com/us/old-games/nintendo/m/Mike_Tyson%27s_Punch-Out!!/game.php

I LOVE YOU FINTARN :D

Mantus
2006-12-03, 21:03
Båda och kwon faktiskt! Tycker inte det blir samma sköna frustrationskänsla när du inte behöver blåsa i spelen och jobba dig. Har ett gammalt NES liggandes hemma hos föräldrarna som ajg tänkte försöka blåsa liv i, hade tyvärr aldrig särskilt många spell (runt 10 kanske).

jakke: då köper man en amerikansk konsoll, gg?


Blåsandet, svärandet och ruckandet på spelet är ju en del av charmen. Själv har jag nog runt 30+ spel liggandes. De bara väntar på att mitt lov skall börja så jag kan damma av dem.

fintelligens
2006-12-03, 21:05
']I LOVE YOU FINTARN :D

iiihhh*cupid*

internethjälten
2006-12-03, 22:18
http://www.virtualnes.com/

såja

den länken tackar jag för :thumbup:

Tricklev
2006-12-03, 22:19
Du kommer kunna köpa dom billigt till ditt Wii.

Fartman
2006-12-03, 22:40
Jag hade en sån där drive för 2-3år sedan då jag inhandlade en hel del spel via tradera. Det tråkiga är att speciellt billigt blir det aldrig, med tur får du ett lir för hundringen.. andra kan du vara tvungen att hosta upp 300pix för. Men det kan det faktiskt vara värt trots allt.

Annars finns det en webshop med en hel del gammla spel och även skälva basenheten, handkontroller etc. Visserligen verkar den vara nere för tillfället "pga flytt". Men här är adressen iaf: http://www.retrosuperstore.com/

aliquis
2006-12-03, 23:08
En bekant ville ju sälja sitt megadrive med drygt 60 spel för 6000.

aliquis
2006-12-03, 23:09
Båda och kwon faktiskt! Tycker inte det blir samma sköna frustrationskänsla när du inte behöver blåsa i spelen och jobba dig. Har ett gammalt NES liggandes hemma hos föräldrarna som ajg tänkte försöka blåsa liv i, hade tyvärr aldrig särskilt många spell (runt 10 kanske).

jakke: då köper man en amerikansk konsoll, gg?Att blåsa i kassetterna förstör dem bara ännu mer på sikt eftersom du ökar på erosionen, det bästa är att köpa en ersättnings... errr.. vad den nu heter, den kasetten går in i i konsollen, kostar inte så mycket och gör att det fungerar problemfritt några år till... Sedan får man väl byta igen antar jag =P

aliquis
2006-12-03, 23:10
Du kommer kunna köpa dom billigt till ditt Wii.Återstår ju att se hur många spel som släpps så.

Baan
2006-12-03, 23:14
Att blåsa i kassetterna förstör dem bara ännu mer på sikt eftersom du ökar på erosionen, det bästa är att köpa en ersättnings... errr.. vad den nu heter, den kasetten går in i i konsollen, kostar inte så mycket och gör att det fungerar problemfritt några år till... Sedan får man väl byta igen antar jag =P

Sluta spotta när du blåser så rostar det inte.

Fartman
2006-12-03, 23:31
Att blåsa i kassetterna förstör dem bara ännu mer på sikt eftersom du ökar på erosionen, det bästa är att köpa en ersättnings... errr.. vad den nu heter, den kasetten går in i i konsollen, kostar inte så mycket och gör att det fungerar problemfritt några år till... Sedan får man väl byta igen antar jag =P

Är det en sk "connector" du menar?

Baan
2006-12-03, 23:35
Att blåsa i kassetterna förstör dem bara ännu mer på sikt eftersom du ökar på erosionen, det bästa är att köpa en ersättnings... errr.. vad den nu heter, den kasetten går in i i konsollen, kostar inte så mycket och gör att det fungerar problemfritt några år till... Sedan får man väl byta igen antar jag =P

trodde du menade korrosion först men erosion? hur tänker du nu

aliquis
2006-12-03, 23:43
Sluta spotta när du blåser så rostar det inte.Så din andedräkt är inte fuktig? Dessutom så är det väl själva luftflödet i sig också kanske, men det borde ju vara marginell skillnad mot något annat. Hur som helst ska det vara obra, och helt ologiskt att det fungerar överhuvudtaget egentligen.

aliquis
2006-12-03, 23:44
trodde du menade korrosion först men erosion? hur tänker du nuErodera är kanske när vatten o skit slipar ner något ja ;/

Baan
2006-12-03, 23:45
Erodera är kanske när vatten o skit slipar ner något ja ;/

shit nu gick din credibility ner till kina...

Dumleman
2006-12-03, 23:52
Erektion är ordet ni söker.

Glöm inte att köpa alla spel på denna lista: http://cinemassacre.com/Movies/Nes_Nerd_videos.html

Fangface
2006-12-04, 01:06
Blåsandet, svärandet och ruckandet på spelet är ju en del av charmen. Själv har jag nog runt 30+ spel liggandes. De bara väntar på att mitt lov skall börja så jag kan damma av dem.

Nej nej nej, de väntar på att bli sålda till mig :)