handdator

Visa fullständig version : När kan jag förvänta mig resultat?


Gramsci
2006-12-03, 15:17
Tjena,
jag är nybörjare inom att gymma och sådant. Jag kör nybörjarprogrammet som ni i Kollo här rekommenderar, 3splitsversionen. Dvs, följande:
"Dag 1
Bänkpress 4*8
Lutande bänk 3*8
Axelpress 3*8
Baksida axlar av någon typ 3*10
Smal bänkpress 3*10
Liggande tricepspress 2*8
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

Dag 2
Marklyft 3*6
Skivstångsrodd 3*8
Latsdrag eller chins 3*10
Omvända ryggresningar 3*max
Bicepscurl med stång 3*8
Hammercurl 3*8
Greppträning med kabelhandtag 2*10
Pinch 2*20 s

Dag 3
Knäböj 4*6-8
Rakbensmarklyft 3*10
Benspark 3*10
Bencurl 3*10
Stående vadpress 4*10
Crounches/situps 3*10-15
Kabelcrounches 3*8"

Nu käkar jag 2 g protein/kg kroppsvikt och dag Jag hamnar på energiöverskott likväl. Det hela har nu snart pågått i 3 veckor, när skall jag förvänta mig resultat och om ingen skillnad märks, bör jag byta?

sleep is the enemy
2006-12-03, 16:07
E de där verkligen ett nybörjarschema...? I så fall tycker ja de e ett rätt dåligt sådant. Alldelles för många övningar, kör ett enkelt helkropps upplägg tre dagar i veckan istället, tycker ja.

Dng
2006-12-03, 16:21
Äter du som du gör och är ny på gymmet ger det garanterat resultat *flex*

Gramsci
2006-12-03, 18:42
Japp, jag hoppas det. Men inom vilken tidsperiod bör jag förvänta mig?

Allan
2006-12-03, 18:46
E de där verkligen ett nybörjarschema...? I så fall tycker ja de e ett rätt dåligt sådant. Alldelles för många övningar, kör ett enkelt helkropps upplägg tre dagar i veckan istället, tycker ja.


Läs tråden i Best of...

Baan
2006-12-03, 18:48
Japp, jag hoppas det. Men inom vilken tidsperiod bör jag förvänta mig?

Det är lite vad du tolkar som resultat. En fysik som gör att folk kommenterar den och ser dig som ett monster, förmodligen tar det många år. För att kunna se skillnad i före/efter - bilder (om du nu tar några), bara några månader förmodligen.

Poliahu
2006-12-03, 18:52