handdator

Visa fullständig version : jag är f** en hypokondriker


spange
2006-12-01, 16:28
jag har haft ett virus nu i ett par veckor som har gjort att jag har haft rejält ont i halsen:cryout: så nå träning hare inte blitt..lite då å då så har jag dock haft ilande bröstsmärtor på vänster sida(relaterat till utandning oftast )..dock bara ett par sekunder åt gången ett par ggr i veckan..ungefär..alltså aldrig ihållande smärtor. tycker ni att jag bör kolla upp det med läkare eller är jag bara hypokondrisk?....är så jävla rädd för hjärtsjukdomar*gah!* (har i princip aldrig haft bröstsmärtor förr, så de kanske e därför jag är lite överlöjlig:D)

larre
2006-12-01, 16:36
Är du orolig så ska du givetvis kolla med en läkare, kostar 150kr och du lär säkert må bättre efteråt.

blekfet2
2006-12-01, 16:37
jag skulle börja med att plocka bort knappen "." från tangentbordet.

spange
2006-12-01, 17:01
ja det kanske är lika bra att kolla upp det, känns bara så onödigt att gå till läkare för att man har haft bröstsmärtor några sekunder då och då.
Men å andra sidan så hade det ju vart skönt att veta att allt är som det ska, om det nu är det.

blekfet2: jajaja:D

larre
2006-12-01, 21:23
Läkaren lär dock dra standardsvar c2: Ta några alvedon, drick mycket vatten och vila. Det är deras svar och lösning på allt.

Enviak
2006-12-01, 23:24
Har haft precis samma sak som du beskriver.
Gick till en doktor som tog ekg och konstaterade att jag inte hade någon infektion i hjärtat och att det troligen var något i bröstkorgen som gjorde ont.
Jag tyckte dock fortfarande att det var obehagligt och vågade inte träna kondition på några veckor.
Helt klart värt att gå till en läkare och kolla upp det, speciellt om man är orolig för det och inte vågar träna. (var iofs gratis för mig som är 17)

*edit* Kan ju tillägga att detta var efter att jag haft halsont i ca. 2 veckor.