handdator

Visa fullständig version : Gällande träning av armar


Molotov
2003-02-12, 10:25
Jag undrar huruvida det är bra att köra renodlade armpass, triceps och biceps vid samma tillfälle. Som jag det är nu kör jag rygg/biceps och bröst/triceps. Tycker att jag kanske inte riktigt orkar ge 100 procent på armarna efter rygg och bröst. Vill nu prioritera armarna. Har funderat på att köra biceps före rygg och samma vad gäller triceps men har hört att man alltid skall ta den största muskelgruppen först.

Och om det nu är ok med renodlade armpass skall man då köra klart först bicepsövningarna och sen ta triceps eller är det bättre att blanda lite övningar?

:bpump:

AnderssoN
2003-02-12, 10:44
Jag tycker det låter bra att lägga det du vill prioritera allra första i passet. Och då koncentrera dig på en muskelgrupp åt gången. Först biceps, sedan rygg exempelvis.

King Grub
2003-02-12, 10:51
Jag gillar att köra biceps och triceps tillsammans i samma pass. Rygg före biceps tröttar bara ut biceps och gör att du inte orkar samma vikter. Samma sak med bröst och triceps. Biceps före rygg skulle jag inte ens prova. Det skulle förstöra ryggpasset totalt att vara trött i armarna innan de tunga ryggövningarna, i alla fall för mig.

z_bumbi
2003-02-12, 11:00
Molotov: Testa och se hur du orkar köra biceps före rygg och triceps före bröst under ett pass, min gissning är att det inte blir så bra då i alla fall triceps inte kan hjälpa till ett dugg i bröstövningarna.

Att lägga armarna på en separat dag kan ju vara en idé eller så kör du rygg, triceps och bröst, biceps om du vill vara mer utvilad i de mindre grupperna.

Eller så kör du bröst, biceps och axlar, triceps eller så....
Testa dig fram tills du hittar ett upplägg som du trivs med helt enkelt.

Officer
2003-02-12, 12:53
Följ King Grubs råd!

Om du kör armar separat på en dag så kan du koncentrera dig mycket bättre på dom. Plus att du får mycket grövre armar av pumpen under passet, kul att spana in innan pumpen tar slut :bpump:

Molotov
2003-02-12, 14:14
Tackar för era råd:bow:

Skulle man köra färdigt biceps innan man började med triceps eller ska man blanda övningarna?

King Grub
2003-02-12, 14:16
Jag kör klart biceps innan jag börjar med triceps. Ingen anledning att pumpa bort blodet från en muskel till en annan innan du är klar, om du inte supersettar, dvs kör 1 set biceps+1 set triceps innan du vilar. Det känns bra, men det tycker jag inte man kan köra jämt.

Molotov
2003-02-12, 14:17
En grej till! jag tränar mån, tis, tors, fre. Skall man lägga armpasset i början eller slutet på veckan?

King Grub
2003-02-12, 14:19
Det spelar nog mindre roll, men om du kör bröst och rygg i början av veckan bör du nog inte lägg armpasset dagen innan eller efter. Bröst/rygg i ena änden av veckan och armarna i den andra, så de inte ligger för tätt och du har helgen att vila upp dem på.

feldtarn
2003-02-12, 23:01
lurat lite på det med att man är ganska slut efter tex rygg när det kommer till bicep!



tränar nu!

dag 1 axlar, kapp

dag2 vila

dag 3 rygg, bicep

dag 4 vila

dag 5 bröst, tricep

dag 6 ben

dag 7 vila

Kansk man skulle kunna köra såhär?!

mån rygg, mage

tis bröst, axlar

ons vila

tors bicep, underarm

fredag tricep, vader

lör ben



kanske bättre att köra bicep tricep på samma pass?!

nån med förslag på bra upplägg?

lr såhär kanske?

Dag1 Rygg, Mage
Dag2 Bröst, Vader
Vila
Dag4 Axlar,
Dag 5 Bicep, baksida ben
Vila
Dag7 Tricep, Framsida ben
:rolleyes:


känns som axlar kommer lite i kläm hur man än gör... svårt att orka axlar efter bröst samt att man kanske bör vänta några dagar efter bröst med dem samt att det inte bör komma för nära tricep...`?

feldtarn
2003-02-14, 10:32
Får nog ta o bli såhär...

mån rygg, mage

tis bröst, axlar

ons vila

tors bicep, underarm

fredag tricep, vader

lör ben

åsikter? bättre att köra bicep o tricep ihop? man borde orka mer var för sig?

Åse Columbus
2003-02-14, 16:43
Originally posted by Molotov
Tackar för era råd:bow:

Skulle man köra färdigt biceps innan man började med triceps eller ska man blanda övningarna?


Det du nämner här är sk superset.....tror jag...

ja kör ibland

kickback - hantelcurl
pushdown - curl i kabel
tricepspress - stångcurl

grymma träningsvärk!!!!!!!!!!!

Salle
2003-02-19, 13:16
Jag kör så här:

Dag 1: Ben, vader
Dag 2: Bröst, biceps, mage
Dag 3: Vila
Dag 4: Rygg, traps, vader
Dag 5: Axlar, triceps, mage

På så sätt orkar jag köra biceps och triceps tyngre, funkar verkligen bra. Biceps och triceps blir därmed belastade 2ggr/vecka...

Linn
2003-02-20, 16:44
King Grub har huvudet på skaft. många vettiga resonemang :thumbup:

King Grub
2003-02-20, 16:51
:love:

http://www.pierrot.co.jp/english/90/papa/03.jpg

-xR-
2003-02-20, 17:09
Haha dina barbapappa äger :hbang: Man får nog ta och börja ragga med barbapappa, han är så het :kickass: :bow:

dormin
2003-02-21, 19:05
ett förslag är ju o köra:
Måndag; Bröst, vader
Tisdag; Axlar, framsida lår
Torsdag; Rygg, baksida lår
Fredag; Biceps, triceps, ev. underarmar

som sades ovan får man grymmt skön pump i armarna av att köra biceps och triceps på samma dag..som jag ska köra idag :naughty:

King Grub
2003-02-21, 19:08
Originally posted by dormin
ett förslag är ju o köra:
Måndag; Bröst, vader
Tisdag; Axlar, framsida lår
Torsdag; Rygg, baksida lår
Fredag; Biceps, triceps, ev. underarmar

som sades ovan får man grymmt skön pump i armarna av att köra biceps och triceps på samma dag..som jag ska köra idag :naughty:

Axlar dagen efter ett bröstpass brukar inte vara någon höjdare, tycker jag. Inte heller biceps dagen efter rygg, faktiskt. :)

dormin
2003-02-21, 19:12
kanske inte...tycker iaf att de funkar väldigt bra... men de e ju för mig de :)

Dr.Gr0v
2003-02-21, 22:55
Måndag: Ben (hela benen)
Tisdag: Armar (triceps/bicpes o under)
Onsdag: Rygg + Axlar
Torsdag: Bröst

Tycker jag funkar fint.. ;)