handdator

Visa fullständig version : Avmaska en katt, vilken produkt?


Devoid
2006-11-30, 22:12
Jag är ganska övertygad om att min katt har mask. Kolalde in apotekets hemsida nu för att se vad jag kunde tänkas inhandla imorgon efter jobbet men det fanns ju hur många olika som helst...

Någon som vet vad som är bra utav de produkterna? Katten är vuxen och jag kommer troligtvis få mala ner nån tablett i tonfisk för att lura i han det gissar jag på.

Mental
2006-11-30, 22:13
http://www.katt.nu/avmaskning.htm

Devoid
2006-11-30, 22:18
Ja just det, hur skall jag veta vad det är för mask han har då ? :)
Men "Axilur vet." verkar vara det som tar mest typer så det får väl bli det då, tackar för länken.

sissa
2006-11-30, 22:47
Det brukar finnas en bok på apoteket om katter. Där står det om de olika masktyperna. Borde väl stå nånstans på nätet iofs;)
Men nu ska du ju ändå till apoteket så.

aliquis
2006-11-30, 22:47
Är ju bara att trycka ner tabletten i käften på katten annars, han/hon sväljer tillslut..

I naturen tuffar de väl gräs för att bli av med parasiter, vet inte om det fungerar på mask dock.

z_bumbi
2006-12-01, 07:15
Är ju bara att trycka ner tabletten i käften på katten annars, han/hon sväljer tillslut..

+1

Kontrollera att det är tomt efteråt.

Klart.

emmzan
2006-12-01, 08:12
+1

Kontrollera att det är tomt efteråt.

Klart.


När jag med min ringa erfarenhet *whistle* har tryckt ner en tablett i halsen på en katt så öppnar jag inte munne på den efteråt och rotar igenom för att kolla om det är tomt, jag kollar så katten inte spottar ut något direkt på golvet bara :)

TheSQUAT
2006-12-01, 08:43
Banminth funkade fint på vår Cornish Rex! Det är som en pasta på tub.....kladda ihop den med mjukost el nåt annat kisse tycker om...se till att hon/han käkar upp. Klart!

Fed up
2006-12-01, 08:49
Usch, avmaska katten är hemskt. Våra katter brukar inte gå att lura i skiten så jag brukar rulla in den i en handduk medan min mamma bänder upp käften och stoppar in/sprutar in medlet, sen är det tvångsknipa ihop käften tills den svalt. Katten brukar hata oss i flera dagar efter.
Min mamma hävdar att den bästa tekniken är att köpa flytande och sen spruta det över katten, då måste den tvätta av sig det, det ligger i dess instinkt. trots det har vi aldrig testat den metoden själva, vad jag kan minnas, kanske är mor rädd om möblemanget.