handdator

Visa fullständig version : Bäst före datum på kosttillskott..


Emil_Larsson
2006-11-30, 21:33
Har ett kostillskott hemma som mest blivit liggandes. Kollade datumet och den går ut om en vecka. Nu undrar jag:

Vågar man lite på den bäst före signaturen? känns lite osäkert med sådant eftersom den ska tydligen hålla i ett år. Den kan inte vara för gammal tror ni trots allt?

Sen är det, vad jag märkt att själva pulvret fått lite grann annorlunda färg. Pyttelite bara. Från början var den gul, grå. Nu är den lite lite brunaktig.:) ;)

gnagaren
2006-11-30, 21:42
Min mamma lärde mig när jag var liten att aldrig äta saker som är bruna *gah!*

Emil_Larsson
2006-11-30, 21:46
Min mamma lärde mig när jag var liten att aldrig äta saker som är bruna *gah!*

Hehe okej *drool*

Lindstein
2006-11-30, 22:01
Har ett kostillskott hemma som mest blivit liggandes. Kollade datumet och den går ut om en vecka. Nu undrar jag:

Vågar man lite på den bäst före signaturen? känns lite osäkert med sådant eftersom den ska tydligen hålla i ett år. Den kan inte vara för gammal tror ni trots allt?

Sen är det, vad jag märkt att själva pulvret fått lite grann annorlunda färg. Pyttelite bara. Från början var den gul, grå. Nu är den lite lite brunaktig.:) ;)

Bäst före datum gäller vanligtvis för oöppnade paket.
En öppnad protein påse som är utsatt för syre är nog ingen höjdare efter 1 år, även om bäst före datum inte gått ut.

LuThe
2006-11-30, 22:09
har oxå haft liknande funderingar, men pulver är ju pulver :D det går väll inte ut alls? "egentligen" menar jag