handdator

Visa fullständig version : Köpa boxningssäck


TOPOLO
2006-11-30, 16:08
Jag vill ha en bra boxningssäck som jag kan både sparka och slå på. Och jag tänkte hänga upp den här hemma. Har de olika säckar för hemmabruk och för klubbarna eller spelar det ingen roll?

Antar att jag kommre behöva en lite tyngre säck då jag ska sparka på den också.. men hur tung behöver man ungefär? Håller taket för säcken och får man med takfäste och krok på köpet eller köpes det separat?

skilldnad på de billigare och de dyrare säckarna?

TOPOLO
2006-11-30, 16:20
*whistle*

tkd.pojken
2006-11-30, 18:01
Du får nog fråga han som ritade huset ^^

Srednq
2006-12-01, 06:54
ett bra tips e å kolla blocket å linkande. köpte en innan i veckan. fick säck, handskar, takfäste å fjäder för 400kr. nypris för tillbehören e runt 500, å säcken kanske 700.

dom har säckar på budo & fitness för 700 kr. (fightermodellen)

(till mod. hoppas det går bra att nämna b & f även om det är en konkurent till er när det inte gäller kosttillskott)

Player
2006-12-01, 08:54
Jag vill ha en bra boxningssäck som jag kan både sparka och slå på. Och jag tänkte hänga upp den här hemma. Har de olika säckar för hemmabruk och för klubbarna eller spelar det ingen roll?

Antar att jag kommre behöva en lite tyngre säck då jag ska sparka på den också.. men hur tung behöver man ungefär? Håller taket för säcken och får man med takfäste och krok på köpet eller köpes det separat?

skilldnad på de billigare och de dyrare säckarna?

Vart bor du? Jag har nämligen hela kittet hemma som inte används längre. Stor, tung säck (räcker gott och väl) samt handskar och takfäste.

MVH Jonas

Olof
2006-12-01, 10:03
Tänk på att sandsäckar för ett fasansfullt oväsen, så det gäller att ha tålmodiga grannar.

Tuniz
2006-12-01, 11:56
tänk också på att sätta upp säcken i ett robust tak... *whistle*

Polaren satte upp sin i taket utan att tänka på hur mycet taket palla och vips, 2 veckor senare låg säcken på golvet, stort hål i taket och polaren väldigt irriterad *rolleyes*

Om du har trä eller gipstak se för guds skull reda på hitta en regel att borra upp fästet i. Har du betongtak har du det lite lättare, glöm dock inte en stor och bra plugg med någon silikonmassa för att ha kvar pluggen.

TOPOLO
2006-12-02, 03:17
Vart bor du? Jag har nämligen hela kittet hemma som inte används längre. Stor, tung säck (räcker gott och väl) samt handskar och takfäste.

MVH Jonas

I stockholm.

Vad är det för märke på säcken? hur lång är den och vad väger den?

förresten.. någon som vet vad en FIGHTER TUBE 40 väger?

Wennerberg
2007-01-01, 15:30
Jag tänkte också köpa en faktiskt. Bumpar denna tråden för tips. Hur vet man vilken vikt man skall ha? Vill helt inte att den gungar så man får stanna den hela tiden utan den skall kunna ta slagen utan att åka runt som en jävla brandslang. Man kanske kan lägga en vikt i botten?

Jag har verkligen ingen aning om vad som är rätt fel, och vad som är billigt osv, så all hjälp är jävligt uppskattad.

polaren
2007-01-01, 15:47
Morsans snubbe är också på jakt efter en säck, antar att han både ska sparka och slå på den, så även jag uppskattar lite tips på bra säckar och inköpsställen :)

nr16
2007-01-01, 20:54
Jag är också ute efter en.

Men hur ska man isåfall träna på en sådan?
Stå o slå skitlänge och inte så snabbt eller snabbt o inte så länge?
Hur tung ska säcken vara? Hur lång? Vilka handskar ska man ha?

Gimp
2007-01-02, 12:24
Jag var också på jakt efter en säck så jag gick till Budo & Fitness om tips och råd rörande vilken säck jag behövde. Tro det eller ej, men de var trevliga, hjälpsamma och tålmodiga vilket resulterade i en väldigt nöjd kund. :thumbup:

nr16
2007-01-02, 12:29
Vilken blev det då?

Länk? :P

regus
2007-01-02, 12:51
Jag är också ute efter en.

Men hur ska man isåfall träna på en sådan?
Stå o slå skitlänge och inte så snabbt eller snabbt o inte så länge?
Hur tung ska säcken vara? Hur lång? Vilka handskar ska man ha?

Hur tung säcken ska vara? jag skulle helst inte gå under 35 kg, men är man lätt, slår inte så hårt osv går det bra med lättare.
Handskar kan man använda vilka som helst, utan handskar, tjocka (10oz+), säckhandskar (tunna rackare).

Du behöver inte träna på ett visst sätt, variera dig. Fast jobba lite in och ut. Gå in och slå några slag/sparkar, gå tillbaka, gå in, gå tillbaka.

Gimp
2007-01-02, 12:51
Vilken blev det då?

Länk? :P

Det var ett erbjudande de hade i ett utskick tror jag, eller de sa i alla fall att det var det och den kostade mig nog 1300:- ink. allt utom en hjälm, för säckar brukar inte slå tillbaka.

Brassarn
2007-01-02, 17:06
Köpte min på www.twins-eu.com kanske lite dyrt men det skall väl vara en utav de större märkena.
Min säck är 150cm lång och 36 i omfång om jag minns rätt, duger helt klart för både spark och slag. Var jobbigt att fylla dock, när jag köpte trodde jag ju ärligt att det var med innehåll i den redan. :)
Efter att rotat egenom hela huset efter gamla kläder / överkast / täcken så var den till slut näst intill fylld och nu funkar den utmärkt.
Jag lade lite sand i botten på min för att kunna härda smalbenen mot nederkanten utav säcken och ge den lite tyngd.

Det som gjorde mig lite fundersam var dock att takfäste INTE fanns med för mig. Hoppas det var ett misstag från deras sida och sedan har säcken på bilden läderrämmar att hänga upp den i vilket verkade skönt att slippa rasslandet med kedjor men ack på min säck satt kedjor...