handdator

Visa fullständig version : Övningar med endast bänk + skivstång


Peran
2006-11-29, 22:30
Jag hade tänkt att träna hemma ett par månader och har endast tillgång till en bänk och en skivstång (plus vikter såklart) . Jag skulle vilja veta alla olika övningar som gör att köra med den utrustningen. Det jag själv kommer på nu är:

Rygg: marklyft, stående rodd

Bröst: bänkpress,sned bänkpress

Biceps: stångcurls

Triceps: smalbänk, liggande tricepspress

Axlar: mlitärpress, drag till hakan

Traps: shrugs

Ben: knäböj


Något mer som kan tilläggas?

flenders
2006-11-29, 22:34
Baksida lår: Stela marklyft

petersson
2006-11-29, 22:35
Raka marklyft för baksidan av låren.

Frivändningar också kanske.

YTS
2006-11-29, 23:42
Overheadextensions

Skivstången bakom ryggen hängandes på ena sidans vikter i bäggehänder på sträckta armar. Sänk händerna bakåt, neråt.

Sittande vadpress. Sitt på en stol med en handduk virad runt stången liggandes på låren, fötterna på ett par tegelstenar el. dyl.

Gpajpen
2006-11-29, 23:50
underarmar: diverse underarmsövningar
mage går ju också
det ända som ser mörkt ut är vader

flenders
2006-11-29, 23:55
underarmar: diverse underarmsövningar
mage går ju också
det ända som ser mörkt ut är vaderFöregående talare drog ett bra exempel på exakt hur man skall träna vader. Egentligen, sålänge du har stång, bänk och vikter så kan du klara dig. Behöver du en hantel så greppar du helt enkelt en viktskiva och använder den. Tänker på övningar som sidolyft för axlarna som exempel.

Kurash
2006-11-29, 23:58
Mage!

a-7vNZsfCNc

Gpajpen
2006-11-29, 23:59
Föregående talare drog ett bra exempel på exakt hur man skall träna vader. Egentligen, sålänge du har stång, bänk och vikter så kan du klara dig. Behöver du en hantel så greppar du helt enkelt en viktskiva och använder den. Tänker på övningar som sidolyft för axlarna som exempel.
haha såg inte :P *kissass*

Diggler
2006-11-30, 11:01
bröst och rygg: pullover,
rygg: hög rodd
biceps: spidercurls
axlar: frontlifts
ben: raka marklyft, goodmornings, frontböj, zerkerböj.