handdator

Visa fullständig version : Sjuk igen !


Thomson
2006-11-29, 22:00
Jaha då har man dragit på sig feber efter att redan har varit sjuk i cirka en månad med hosta, lite halsont, förkylningar osv *gah!*

Tror inte det kan ha med att jag tränar för mycket att göra, kör endast gymet 4ggr i veckan sen idrott cirka 3-4 ggr i veckan i skolan. Kosten tycker jag att jag sköter väldigt bra, äter väldigt mycket frukt och grönsaker till maten. Tar vitamin/mineraltillskott osv.
Går upp väldigt mycket i vikt så jag äter ju ialf inte för lite, och väldigt noga med vad jag stoppar i mig. (Därav mycket nyttigt fett också så som nötter, olja osv.
Sover aldrig mindre än 7h på natten.

Kan det hända att jag tränar för mycket, känner ju aldrig mig direkt övertränad eller så, har dock tränat när jag varit förkyld med lite hosta. Kanske det gjort det värre?

Några funderingar?

Fed up
2006-11-29, 23:03
Jaha då har man dragit på sig feber efter att redan har varit sjuk i cirka en månad med hosta, lite halsont, förkylningar osv *gah!*

Tror inte det kan ha med att jag tränar för mycket att göra, kör endast gymet 4ggr i veckan sen idrott cirka 3-4 ggr i veckan i skolan. Kosten tycker jag att jag sköter väldigt bra, äter väldigt mycket frukt och grönsaker till maten. Tar vitamin/mineraltillskott osv.
Går upp väldigt mycket i vikt så jag äter ju ialf inte för lite, och väldigt noga med vad jag stoppar i mig. (Därav mycket nyttigt fett också så som nötter, olja osv.
Sover aldrig mindre än 7h på natten.

Kan det hända att jag tränar för mycket, känner ju aldrig mig direkt övertränad eller så, har dock tränat när jag varit förkyld med lite hosta. Kanske det gjort det värre?

Några funderingar?

Lätt att man drar på sig mer skit när kroppen är sliten efter en förkylning. Ibland kan man få flera virus på samma gång också, men kroppen kan bara bekämpa ett i taget.
Bara streta på, sova mer, ät mycket cvitamin, drick mycket osv.

Pdaddy
2006-11-29, 23:10
GRATTIS...

Ja har vinterkräksjukan :(

M

Zakath
2006-11-29, 23:13
ät mycket cvitamin

Varför måste folk sprida denna myt? Vad är det med askorbinsyra (c-vit) som gör att man skulle bli frisk om man överdoserar det?

Fjod0r
2006-11-29, 23:22
Jaha då har man dragit på sig feber efter att redan har varit sjuk i cirka en månad med hosta, lite halsont, förkylningar osv *gah!*

Tror inte det kan ha med att jag tränar för mycket att göra, kör endast gymet 4ggr i veckan sen idrott cirka 3-4 ggr i veckan i skolan. Kosten tycker jag att jag sköter väldigt bra, äter väldigt mycket frukt och grönsaker till maten. Tar vitamin/mineraltillskott osv.
Går upp väldigt mycket i vikt så jag äter ju ialf inte för lite, och väldigt noga med vad jag stoppar i mig. (Därav mycket nyttigt fett också så som nötter, olja osv.
Sover aldrig mindre än 7h på natten.

Kan det hända att jag tränar för mycket, känner ju aldrig mig direkt övertränad eller så, har dock tränat när jag varit förkyld med lite hosta. Kanske det gjort det värre?

Några funderingar?

Jag vet ju inte hur hårt du kör på dina pass och på din idrott. Men det blir ju 7-8pass i veckan. Det är ganska mycket om även om du kör lätt. Hur länge har du tränat? är detta en dos du sakta jobbat dig upp till? Personligen kan jag inte träna gym mer än 3ggr i veckan. Eller jag kan, men då måste jag optimera allt annat. Jag har dessutom fått dra ner på den totalla reps/set volymen avsevärt. Tränar numera typ 3x6x3 MAX på muskelgrupper som tex bröst/axlar/rygg/ben/vader. Mindre på armar,mage,underarmar mm. Alldrig mer än totalt 70-75reps (alla övningar och muskelgrupper) ett pass. Alldrig heller till faliure. Förut var jag mycket sjuk och mycket trött. Nu mår jag prima.