handdator

Visa fullständig version : Vilken smak är bäst på gainern?


henko_n
2006-11-29, 20:31
Tja! :)

Jag håller på att käkar RxFuel gainer av Twinlab (för att gå upp i vikt) smak: jordgubb.
Men jag tycker att det inte är så jävla gott :/ vilken tycker ni är den godaste smaken + finns det något sätt att göra gainerna godare? :)

Sen tänkte jag också fråga, det står att man helst ska ta det varje dag, fast man inte tränar (för att få maximal effekt) Någon som vet hur stor skillnad det gör? Jag tar min bara efter jag har tränat eftersom jag tycker det är så jävla äckligt :P

Tacksam för svar :D

Davil
2006-11-29, 20:35
Varför dricker du något du tycker är äckligt ? Som du dessutom betalar dyrt för..

Själv tycker jag Twi-lab inte smakar gott. Fairing är en tillverkare som lyckas väldigt bra med smakerna !

Edit: Du skall inte dricka gainer vid andra tillfällen än vid direkt samband med träningspassen.

Handcuff
2006-11-29, 20:42
Om ditt mål är att gå upp i vikt..ta du din gainer varje dag när du inte orkar äta nog med vanlig mat...mellan måltider osv

henko_n
2006-11-29, 20:46
Davil, om man vill vara fin måste man lida pin :P Vad för smak använder du då? :)

zeusden1
2006-11-29, 20:47
Vanlij! :):):) Verkligen skitgod:) Då menar jag skitgod:) Inte bara för att vara ett pulver, utan det smakar ju fan som godis!

Jag använder Star Nutrition Gainer Pro.

henko_n
2006-11-29, 21:18
shit, det låter jag fan nästan för bra för att vara sant! Synd bara att jag inte har "ätit" så mycke av min nuvarande gainer :( så måste väl lida igenom den först :p men har det gett dig bra resultat då? :)

Davil
2006-11-30, 11:25
Om ditt mål är att gå upp i vikt..ta du din gainer varje dag när du inte orkar äta nog med vanlig mat...mellan måltider osv
...och på sikt riskera få diabetes...

Davil
2006-11-30, 11:26
Davil, om man vill vara fin måste man lida pin :P Vad för smak använder du då? :)
Jag tycker jordgubb alltid smakar godast. kolozzeum pure whey.

Handcuff
2006-11-30, 11:33
...och på sikt riskera få diabetes...

För någon dag sedan stod det att vatten var cancerframkallande i aftonbladet...

blekfet2
2006-11-30, 11:45
egenblandad med mintchoklad samt malto.

xarizma
2006-11-30, 12:37
Jag gillar jordgubbs smaken, har testat vanilj och choklad också, men gillade inte dt. Jag brukar inte andvända gainern dom dagarna jag inte tränar, utan brukar bara ta det direkt innan träningen, och direkt efter.

Davil
2006-11-30, 14:11
För någon dag sedan stod det att vatten var cancerframkallande i aftonbladet...
Vad du tror på har jag inte med att göra.

Själv vet jag att allt för många drabbas av diabetes typ 2 pga dålig/felaktig kosthållning.

JonteBoy
2006-11-30, 21:01
Kolozzeums Pure Whey Är SUPER !!!! Goda iaf Jordgubb och banan har dessutom nästan bara hört gott om deras smaker, förutom att en del tkr de är för söta.... Men de tkr inte jag ;D MUMS !

Ekonom
2006-12-01, 07:55
Tja! :)

Jag håller på att käkar RxFuel gainer av Twinlab (för att gå upp i vikt) smak: jordgubb.
Men jag tycker att det inte är så jävla gott :/ vilken tycker ni är den godaste smaken + finns det något sätt att göra gainerna godare? :)

Sen tänkte jag också fråga, det står att man helst ska ta det varje dag, fast man inte tränar (för att få maximal effekt) Någon som vet hur stor skillnad det gör? Jag tar min bara efter jag har tränat eftersom jag tycker det är så jävla äckligt :P

Tacksam för svar :D

1, Det är ganska onödigt att fråga vilken smak som är godast på en gainer, du kanbara utgå från vad du själv gillar. Alla har olika smak så alla kommer "rekomendera" dig olika grundat på vad de tycker smakar bäst. Vad föredrar du som milkshake på McDonalds? Jordgubb/choklad/vanilj?

2, RX fuel är knappast nån gainer. Det är en måltidsersättare folk använder för att minska kaloriintaget i syfte att gå ner i vikt, inte upp. Har för mig att den innehåller ca. 40 g. protein & 25 g. kolhydrater. Om du vill gå upp i vikt är det en gainer du ska ha, dvs med ett omvänt förhållande mellan protein och kolhydrater. Om du vill fortsätta med Twinlab har de super gainers fuel. Dock är denna mycket dyr och smakerna är "amerikanska" du kan hitta mycket billigare och troligtvis godare gainers, till exempel här på kolozzeum

Larsson85
2006-12-01, 08:36
Varför dricker du något du tycker är äckligt ? Som du dessutom betalar dyrt för..


Jag skulle vilja vända på det och säga, ifall man dricker kosttillskott för att det är gott så är man fel ute.

Sen är det väldigt tvivelaktigt ifall mat med högt GI skulle leda till diabetes, har läst forsnkingsrapporter på det men lyckas tyvärr inte hitta den nu.

henko_n
2006-12-01, 08:45
"RX fuel är knappast nån gainer. Det är en måltidsersättare folk använder för att minska kaloriintaget i syfte att gå ner i vikt, inte upp."

Blev fan lite orolig när jag läste det där, men det står på min förpackning såhär "Rx FUEL är ett näringsmässigt komplett kosttillskott av högsta kvalité för viktökning eller deff"

Ljuger de mig rakt upp i ansiktet? :P

Dock så står det att den innehåller 51g protein och 31g kolhydrater (per 100 g) :/

Tulork
2006-12-01, 09:22
fairing complete 3 Blåbär mmmmm den va så god!

EiseltUK
2006-12-01, 11:56
Om man ska tro Twinlab så är deras smaker överlägset godast:

"Under hösten har vi turnerat land och rike runt med Twinlab Challnenge där vi utmanar våra konkurreneter i ett smaktest. Stolt kan vi berätta att efter 1121 tester delar konkurrenterna på 12% medan hela 88% föredrog Twinlab. Vill du att vi arrangerar en Challenge hos dig, kontakta oss."

Hockeyplayer
2006-12-01, 18:55
Om man ska tro Twinlab så är deras smaker överlägset godast:

"Under hösten har vi turnerat land och rike runt med Twinlab Challnenge där vi utmanar våra konkurreneter i ett smaktest. Stolt kan vi berätta att efter 1121 tester delar konkurrenterna på 12% medan hela 88% föredrog Twinlab. Vill du att vi arrangerar en Challenge hos dig, kontakta oss."
Hm, undrar vilka de har utmanat? Nils-olofs hemmagjorda gainer eller?

Ekonom
2006-12-02, 13:00
"RX fuel är knappast nån gainer. Det är en måltidsersättare folk använder för att minska kaloriintaget i syfte att gå ner i vikt, inte upp."

Blev fan lite orolig när jag läste det där, men det står på min förpackning såhär "Rx FUEL är ett näringsmässigt komplett kosttillskott av högsta kvalité för viktökning eller deff"

Ljuger de mig rakt upp i ansiktet? :P

Nej de ljuger inte. Lägger du till en servering utöver ordinarie kost blir det energitillskott och därmed på sikt en smärre viktuppgång, men det är fortfarande ingen "gainer" och mig veterligen använder folk den för att ersätta måltider och gå ner i vikt. Men den går ju givetvis att använda i omvänt syfte! men den är då kanske inte optimal :cool:

Dock så står det att den innehåller 51g protein och 31g kolhydrater (per 100 g) :/

den vanliga typen av proportionen i en måltidsersättare.

henko_n
2006-12-02, 23:16
Ekonom, ok, tack :) men skulle du kunna länka några bra gainers då för att gå upp i vikt, skulle vara super ;)

Handcuff
2006-12-02, 23:27
Finns inga extra bra för att gå upp i vikt...få i dig så mycket energi som möjligt i rimliga proportioner vad gäller näringsämnen...så enkelt är det! Ett tips igen: köp ett billigt vassle och blanda med en billig kolhydratkälla typ maltodextrin....

Ekonom
2006-12-03, 02:24
Ekonom, ok, tack :) men skulle du kunna länka några bra gainers då för att gå upp i vikt, skulle vara super ;)

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=156

Dessa är nog bättre lämpade för att öka i vikt, men om du köper enkelt maltodextrin (kostar några 10:or per kg) och blandar ner i din Rx så blir det en gainer! *popcorn*

den här tråden kan du läsa:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82622&highlight=jordn%F6tssm%F6r

henko_n
2006-12-03, 14:04
ok :) men vart kan jag köpa maltodextrin ? i typ en hälsokostt affär?

henko_n
2006-12-03, 14:12
Ekonom, blandade du ut din gainer med mjölk ist för vatten?

Axel2
2006-12-03, 19:13
Jordgubb tycker jag smakar bäst.

Du vänjer dig tillslut med smaken eller så testar du dricka vault någon gång så LOVAR jag att du kommer älska din gainer ;)