handdator

Visa fullständig version : Räcker det med Vitamin tillskott?


Sunesha
2006-11-29, 13:58
Jag äter hyfsat varierat, dock har jag mina dagar jag är lat och grönsaker är slut, då mest blir plain kyckling file, yoghurt och pasta.

Så jag köpte för ett tag sedan Fairings Complete ifrån kollos wehshop.

Ifall man kombinerar vanlig mat, som ibland är lite brist av saker. Det är väl lugnt?

Funderar på det, då jag varit förkyld i omgångar nu i höstrusket att jag inte får i mig vad jag behöver... Jag var vegiteran förut i 8 år och då var jag aldrig förkyld.

Svårt att säga såhär, har varit någorlunda i bra form de senaste 4 veckorna utan förkylning. Så det kan fungera..

Kanske några tips?

Lindstein
2006-11-29, 14:10
Det är ganska lätt att få i sig de vitaminer/mineraler man behöver från maten, chansen är faktiskt större att man får i sig mer än man behöver.

Men en Multivitamin och en C-vitamin om dagen, så vet du att du är på säkra sidan.

Diskussionerna om ifall Glutamin fungerar eller ej är oändliga...
Men jag vet många, och även jag själv, som upplever mycket bättre imunförsvar vid intag av extra glutamin vid hård träning.
Ett tips i alla fall :thumbup:

flenders
2006-11-29, 14:31
Glutamin är pengar i sjön.

Lindstein
2006-11-29, 14:59
Glutamin är pengar i sjön.

Dom som slipper några extra förkylningar och halsont håller nog inte med...

Handcuff
2006-11-29, 15:34
The placebo is the shit....det står ju att glutamin påverkar immunförsvaret...å det skrivna ordet ljuger aldrig :thumbup:

Sunesha
2006-11-29, 15:55
Hmm skall nog ta köpa mer grönsaker för säkerhets skull. Avskyr att var sjuk. Särskilt nu precis jag kommit igång med träning igen. Kom att tänka på att anledning till att jag äter lite grönsaker är kostomställning från veggomat till kött.

Skall nog ta dricka juice också.

Sonny.
2006-11-29, 19:05
Jag pressar färsk juice varje morgon. Plus multivitamin och B-komplex. Men det känns som om grönsaker varje dag gör minst lika mycket skillnad som allt det där tillsammans.

Bra protein verkar spela in en del också, har jag märkt.