handdator

Visa fullständig version : Hot sleeper


Löjtnant Blank
2006-11-29, 00:06
Jag blir fruktanvärt varm när jag sover. Om dagarna har jag aldrig problem med att jag blir för varm, men så fort jag somnar börjar min kropp att glöda. Det är, som ni förstår, jobbigt att behöva vakna upp mitt i natten, svettig som en ardenner. Är det någon som känner igen sig, eller bör jag känna mig som elefantmannen, och dra mig tillbaka från all mänsklig kontakt?

Jag har sänkt värmen i rummet och bytt till ett tunnare täcke. Det hjälpte lite, men inte mycket. Blir nästa steg att införskaffa en mysig och lagom stor frysbox, eller finns det något annat som hjälper? Specialtäcken eller -kuddar kanske?

Mantus
2006-11-29, 00:08
Jag blir fruktanvärt varm när jag sover. Om dagarna har jag aldrig problem med att jag blir för varm, men så fort jag somnar börjar min kropp att glöda. Det är, som ni förstår, jobbigt att behöva vakna upp mitt i natten, svettig som en ardenner. Är det någon som känner igen sig, eller bör jag känna mig som elefantmannen, och dra mig tillbaka från all mänsklig kontakt?

Jag har sänkt värmen i rummet och bytt till ett tunnare täcke. Det hjälpte lite, men inte mycket. Blir nästa steg att införskaffa en mysig och lagom stor frysbox, eller finns det något annat som hjälper? Specialtäcken eller -kuddar kanske?


Samma här, brukar öppna fönstret, efter några timmar blir det så kallt i rummet att jag kan sova.
Att gå upp på morgonen blir jobbigt dock.

MacLeod
2006-11-29, 00:09
Jag blir fruktanvärt varm när jag sover. Om dagarna har jag aldrig problem med att jag blir för varm, men så fort jag somnar börjar min kropp att glöda. Det är, som ni förstår, jobbigt att behöva vakna upp mitt i natten, svettig som en ardenner. Är det någon som känner igen sig, eller bör jag känna mig som elefantmannen, och dra mig tillbaka från all mänsklig kontakt?

Jag har sänkt värmen i rummet och bytt till ett tunnare täcke. Det hjälpte lite, men inte mycket. Blir nästa steg att införskaffa en mysig och lagom stor frysbox, eller finns det något annat som hjälper? Specialtäcken eller -kuddar kanske?

Sover du väldigt tungt/hårt? Kan du vakna med "somnade" armar eller liknande? Svettas du lika mycket om du har druckit alkohol innan? Svettas du lika mycket vardagar som helger när du är ledig?

Snake
2006-11-29, 00:12
Sover du väldigt tungt/hårt? Kan du vakna med "somnade" armar eller liknande? Svettas du lika mycket om du har druckit alkohol innan? Svettas du lika mycket vardagar som helger när du är ledig?

Vad skulle det tyda på isf.?

Löjtnant Blank
2006-11-29, 00:13
Ja, jag sover väldigt tungt, och kan ofta vakna utan känsel i en arm eller hand. Om jag dricker alkohol svettas jag nog mindre eller lika mycket, tror jag (jag är faktiskt inte säker). Svettas lika mycket vardagar som helger. Vad kan det vara?

Yes
2006-11-29, 00:13
Sover du väldigt tungt/hårt?
När jag väl somnar så...

Kan du vakna med "somnade" armar eller liknande?
Alltid

Svettas du lika mycket om du har druckit alkohol innan?
Vet inte, har inte druckit alkohol på ett år.

Svettas du lika mycket vardagar som helger när du är ledig?
Ja. Dvs. närmast ingenting, förutom möjligtvis när jag sover.

Er diagnos Dr. McLeod?

MacLeod
2006-11-29, 00:16
Ja, jag sover väldigt tungt, och kan ofta vakna utan känsel i en arm eller hand. Om jag dricker alkohol svettas jag nog mindre eller lika mycket, tror jag (jag är faktiskt inte säker). Svettas lika mycket vardagar som helger. Vad kan det vara?

Personligen tror jag bara att du sover väldigt hårt, och därför svettas. Det här med arm/hand är en bra indikation på just det.
Sen finns det ju bra mycket värre saker som kan innebära nattliga svettningar, men då är det dags att gå till läkare.

Kabuto
2006-11-29, 00:17
Samma här, måste nästan jämt ha fönster på glänt för att kunna sova..

MacLeod
2006-11-29, 00:19
När jag väl somnar så...


Alltid


Vet inte, har inte druckit alkohol på ett år.


Ja. Dvs. närmast ingenting, förutom möjligtvis när jag sover.

Er diagnos Dr. McLeod?

Nu var det ju inte din tråd, men när det kommer till dig så tror jag du har drabbats av lymfom. Eller så har du kanske ångest. Sök läkare.

Zakath
2006-11-29, 00:19
Sov endast med lakan (och ev. påslakan), jag gör det året runt. Riktiga män behöver inget täcke. ;)

Ibland blir det tyvärr ganska svettigt ändå om det är för varmt i rummet, men det är värst på sommaren och oftast inget stort problem på vintern.

Yes
2006-11-29, 00:19
Personligen tror jag bara att du sover väldigt hårt, och därför svettas. Det här med arm/hand är en bra indikation på just det.
Sen finns det ju bra mycket värre saker som kan innebära nattliga svettningar, men då är det dags att gå till läkare.
Vad finns det för värre saker? Föd min hypokondri! :D

Mina armar har för övrigt sjukt lätt för att somna. Räcker typ med att jag ligger med händerna på magen.

MacLeod
2006-11-29, 00:21
Vad finns det för värre saker? Föd min hypokondri! :D

Mina armar har för övrigt sjukt lätt för att somna. Räcker typ med att jag ligger med händerna på magen.

Jag kan mata dig. http://www.google.se/search?q=nattliga+svettningar&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official

Cancer? MS? HIV? Vad vill du ha?

Jag hade iaf sökt läkare om jag hade haft nattliga svettningar som inte verkar upphöra vad jag än gör.

Löjtnant Blank
2006-11-29, 00:24
Hmm. Jag ska nog ringa vårdcentralen imorgon. Hade inte en aning om att det kunde vara något allvarligt. Tack, Mac!

Grisen
2006-11-29, 00:29
Jag blir fruktanvärt varm när jag sover. Om dagarna har jag aldrig problem med att jag blir för varm, men så fort jag somnar börjar min kropp att glöda. Det är, som ni förstår, jobbigt att behöva vakna upp mitt i natten, svettig som en ardenner. Är det någon som känner igen sig, eller bör jag känna mig som elefantmannen, och dra mig tillbaka från all mänsklig kontakt?

Jag har sänkt värmen i rummet och bytt till ett tunnare täcke. Det hjälpte lite, men inte mycket. Blir nästa steg att införskaffa en mysig och lagom stor frysbox, eller finns det något annat som hjälper? Specialtäcken eller -kuddar kanske?

Ha ha, du skriver roligt Blank.

Hoppas det inte är nåt allvarligt.

Yes
2006-11-29, 00:29
Jag kan mata dig. http://www.google.se/search?q=nattliga+svettningar&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official

Cancer? MS? HIV? Vad vill du ha?

Jag hade iaf sökt läkare om jag hade haft nattliga svettningar som inte verkar upphöra vad jag än gör.
Hjelp!

Bra, då har du skrämt mig lite. Nu skall jag sova! :D

Pluttski
2006-11-29, 10:06
Endast påslakan, avstängda element och öppet fönster. Brukar jag köra med tills nätterna med minusgrader ökar i frekvens. Sover som en stock...

skaparn
2006-11-29, 10:19
Du sover _hårt_ alltså. Det diskuterades ju nyligen det där.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83067

Tre grabbar i nedhasade brallor med flip-flops som kör tio osäkra reps på femtio kilo i bänk är inte hård sömn

Yes
2006-11-29, 10:25
Själv brukar jag sova till failure.

Imorse vaknade jag för övrigt av att jag var kall. Kanske har jag inte HIV, cancer eller MS. Förmodligen är det något ännu värre.

Löjtnant Blank
2006-11-29, 10:37
Jag slog av elementet, öppnade fönstret, tog täcket ur påslakanet. Somnade gott, men vaknade av att det nätt och jämnt var plusgrader i sovrummet. Näsan är nu frostskadad, jag kanske behöver amputera. Riktigt så kallt behöver det tydligen inte vara.

JJ
2006-11-29, 10:59
Du kanske är kvar i tonåren min gode man? Min käre bror dränkte sina lakan ända upp till 20-årsåldern, vi skyllde på hormonerna.

Snake
2006-11-29, 11:00
Sängvätare?

MacLeod
2006-11-29, 11:04
Själv brukar jag sova till failure.

Imorse vaknade jag för övrigt av att jag var kall. Kanske har jag inte HIV, cancer eller MS. Förmodligen är det något ännu värre.

Du kanske har alla tre. Det är lite värre..

Löjtnant Blank
2006-11-29, 11:06
Du kanske är kvar i tonåren min gode man? Min käre bror dränkte sina lakan ända upp till 20-årsåldern, vi skyllde på hormonerna.
Ha, ha. Jag fyllde 26 för ett halvår sedan. Men tänk om det är en regression? Snart kanske jag kan räkna med finnar, bruten röst och konstant stånd.

Yes
2006-11-29, 11:07
Du kanske har alla tre. Det är lite värre..
Det har du rätt i. Tack MacLeod! Nu när jag vet vad det är behöver jag inte gå till doktorn.

JJ
2006-11-29, 11:11
Ha, ha. Jag fyllde 26 för ett halvår sedan. Men tänk om det är en regression? Snart kanske jag kan räkna med finnar, bruten röst och konstant stånd.

Clearasil och en vacker kvinna ordineras. Och håll käften.