handdator

Visa fullständig version : Mitt Ex


HajduMan
2006-11-28, 21:48
oki! så här e det:

Jag skrev en tråd angående när det tog slut med mitt ex för jag vet inte när, ca 3-4 månader sedan. Anledningen att det tog slut var många och hon var dessutom otrogen.



Men iaf, hon har varit på mig sen det tog slut och vill ha tillbaka mej, men jag ville inte och har förklarat det 1000 gånger, dels kunde hon använt hjärnan lite bättre innan hon gjorde sina handlingar istället för att ångra sig efteråt, det e inte så att det var hennes första misstag, hon har varit otrogen en gång men gjort andra konstiga grejor. Vad ska jag göra, jag blir psykiskt cp, jag går till gymmet, hon e där och kommer till mej och snackar fast jag inte vill sen går hon därifrån och storbölar, och det sliter som fan på mej. jag har sagt att vi kan vara "vänner" och prata och säga hej och så, men hon accepterar inte de hon vill ha hela mig. sedan det tog slut får jag i genomsnitt 2 sms om dagen.


jag e helt trakaserad, hon kommer hem till mig. hon smsar hon ringer hon bölar hon hotar med självmord och hon har en kille sidan om...


funderar nästan på att skaffa nått hos snuten så hon inte får va i närheten av mej och blocka nummer osv... men fattar inte varför jag inte gör det, det känns som att jag vill låta henne skriva till mej för att låta henne få ut det hon känner och vill säga för att hennes psykiska problem som hon har inte ska bli värre....men det känns som att det inte finns nått slut på det här, va fan gör man!??!?!?!?!


Det känns nästan som jag e i en amerikansk psykfilm och e förföljd

Tricklev
2006-11-28, 21:50
Se till att skaffa besöksförbjud, finns absolut inget skäl för dig att ta hennes känslor i beaktande nu. Gör det och gör det fort.

Brooklyn
2006-11-28, 21:57
är i nästan samma situation, fyfan lider med dig mannen

mini
2006-11-28, 22:10
Jag vet inte om man kan få ett besöksförbud om inget hot föreligger.

Byt telefonnummer.
Svara inte när hon ringer.
Öppna inte när hon kommer.
Stöter ni på varandra, säg bara att du inte vill ha någon kontakt med henne eftersom hon inte kan hantera det.

mathor
2006-11-28, 22:14
Hota henne till livet så att du får besöksförbud, det borde hålla er isär.

Mpet
2006-11-28, 22:15
Vet va du snackar om. Har varit i liknande situation. Jag sa med att vi kan vara kompisar o att d inte fanns hopp för att bli tillsammans igen men det funkade inte ens som kompisar hon tappade inte hoppet. Och jag fick säga till på skarpen att hon inte får höra av sig ens som kompis för ens hennes känslor var borta för mig o insett att d inte fanns nån framtid för oss, sedan va d en hård tid där man bara dissade svarade inte på sms undvek och ja dissade henne så att hon förstod.

d va så jag gjorde iaf..

sissa
2006-11-28, 22:18
Är du tillräckligt tydlig? Nu skrev du att du förklarat 1000 grr och så, men jag vet ju inte hur du är när hon ringer, när ni ses osv.

Iallafall, sätt upp villkor och säg precis hur du vill ha det. Accepterar hon inte detta så svara inte, öppna inte osv.

Inte så lätt om hon mer eller mindre förföljer dig och dyker upp där du är. Men som sagt, var rejält tydlig om du inte varit det.

Gpajpen
2006-11-28, 22:20
säg att du bara kommer att bli större om det var hon som dissa dig för dina muskler.

Röda_Lacket
2006-11-28, 22:22
Säg att du är gay och inte tänder på tjejer ...du kom just ur garderoben

Krokodil
2006-11-28, 22:24
Jag vet inte om man kan få ett besöksförbud om inget hot föreligger.

Byt telefonnummer.
Svara inte när hon ringer.
Öppna inte när hon kommer.
Stöter ni på varandra, säg bara att du inte vill ha någon kontakt med henne eftersom hon inte kan hantera det.
+1!

Angel
2006-11-28, 22:25
Prata me hennes föräldrar eller vänner, eller säg att du har en ny tjej.

BigForre
2006-11-28, 22:25
En fundering bara, har du verkligen gjort klart för henne att du inte vill ha med henne att göra? Kan lätt bli lite halvdant om man fortfarande går omkring med lite gammla spökande känslor, men ett sunt förnuft som säger att det faktiskt inte fungerar, är det så månne?

HajduMan
2006-11-28, 23:10
ja tack för svaren, men det är precis allt jag gjort, och jag antar att besöksförbud är det enda, samt byta nummer ;)

Chaan
2006-11-29, 02:29
Haj du.

Jag har också haft problem att sätta gränser i relationer.


sedan det tog slut får jag i genomsnitt 2 sms om dagen.


Inte mycket. I min ungdom var det två olika kvinnor vid två olika tillfällen som gjorde mer väsen av sig än så. Den ena krossade en spegel som hon skulle skära sig med på en midsommarfest, den andra ringde och väckte (familjen) mitt i natten upprepade gånger..

Nu har jag dock växt till mig lite.. Senaste riktiga sambon hade dock problem med alkohol och efter att vi separerat så kom hon hem till mig och satt och bölade utanför min dörr. Efter några timmar släppte jag in henne. Jag ångrar absolut inte detta idag. Detta var fem år sedan och vi var ihop tills för ett år sedan. Självklart kunde jag inte förmå henne att sluta dricka men däremot hade vi otroligt mycket bra ihop.

PS Jag har haft ett flertal helt normala flickvänner också.


hon smsar


Ok.



hon ringer


Ok



hon bölar


Ok


hon har en kille sidan om...


Tveksamt



hon hotar med självmord


Inte ok. Detta e psykisk utpressning.



hon kommer hem till mig.


Inte ok i kombination med det andra.

aliquis
2006-11-29, 03:11
Ge henne en snyting!

// Griip från aliquis konto.

aliquis
2006-11-29, 03:13
Om du fixar så att hon inte KAN höra av sig så har hon kanske lättare att lägga ner o släppa det än som nu om hon "får" höra av sig.

Ett annat alternativ är väl att säga att hon får väl ta sitt liv så slipper du henne, antagligen gör hon ju inte det, men hon kanske fattar vinken, grymt taskigt dock.

hahavaffan
2006-11-29, 05:31
Ge henne en snyting!

// Griip från aliquis konto.En propp skall det vara!

//Griip från gladiatorerna1´s konto, hackat med hahavaffans namn.

Emselie
2006-11-29, 08:53
Hmm...ett besöksförbud får du nog inte tag i såvida hon inte kommer och hälsar på med kökskniven i handen nästa gång...

Däremot kan det ju vara en idé att säga åt henne att du kommer att ringa polisen och anmäla henne för trakasserier eller något i den stilen. Då kanske hon fattar allvaret.

...Om inte, var riktigt elak!

Arne Persson
2006-11-29, 09:55
Hmm...ett besöksförbud får du nog inte tag i såvida hon inte kommer och hälsar på med kökskniven i handen nästa gång...

Däremot kan det ju vara en idé att säga åt henne att du kommer att ringa polisen och anmäla henne för trakasserier eller något i den stilen. Då kanske hon fattar allvaret.

...Om inte, var riktigt elak!

Vissa brudar är ju sjuka nog att "tända" på elakheter. kanske en dålig idé i detta fall?:)

Pata
2006-11-29, 10:20
Säg att hon kan ta sitt två tajmande arlse och dra till den snubben hon var otrogen med.

Nina L
2006-11-29, 10:37
Byt telefonnummer.
Svara inte när hon ringer.
Öppna inte när hon kommer.
Stöter ni på varandra, säg bara att du inte vill ha någon kontakt med henne eftersom hon inte kan hantera det.+2

Säg upp all bekantskap. Det är det bästa för hennes skull också.

Löjtnant Blank
2006-11-29, 10:40
Är hon fräsch? Kan jag få hennes nummer?

tano
2006-11-29, 12:52
Är hon fräsch? Kan jag få hennes nummer?

Ja just det, försök passa ihop henne med LöjtnantBlank så kanske hon börjar jaga honom istället!

Yes bästa rådet än så länge!