handdator

Visa fullständig version : Beskrivning av en biceps curl så utförligt som möjligt!


Cyran
2006-11-28, 20:57
Hej!

Har några dagar på mig att skriva en novell och behöver lite hjälp i början Vill försöka beskriva en bicep / hammer curl så utförligt och vetenskapligt som möjligt. Latinskt namn för muskeln och allt som sker i / runt om muskeln och hur näring / blod pumpas till muskeln (förklaring till hur pumpet uppkommer) när man curlar hanteln. Desstu mer detaljerat desstu bättre ;) Bara jag får till detta bra så kommer resten flyta på ^^

Hoppas på många fina svar
Tack på förhand \\ Cyran

P.S Har startat en liknande tråd på body, men vill ha så många bra förslag som möjligt :)

Bondlurk
2006-11-28, 21:05
Sök på information om Biceps, det lär ge dig något att börja med.

Jorgen
2006-11-28, 21:07
Så du vill alltså att andra skall göra din läxa?

Cyran
2006-11-28, 21:11
Så du vill alltså att andra skall göra din läxa?

Nej inte alls. Menar inte att nån ska skriva nån stor uppsats om deta :P kanske bara beskriva hur pumpet uppkommer i musklen vilket är huvudsaken. bara rent vetenskapligt eller bara ren fakta taget från nån hemsida så kan jag göra om de själv sen. För jag vet inte riktigt hur / var jag ska söka för att hitta rätt information.

regus
2006-11-28, 21:18
Nej inte alls. Menar inte att nån ska skriva nån stor uppsats om deta :P kanske bara beskriva hur pumpet uppkommer i musklen vilket är huvudsaken. bara rent vetenskapligt eller bara ren fakta taget från nån hemsida så kan jag göra om de själv sen. För jag vet inte riktigt hur / var jag ska söka för att hitta rätt information.

Pm:a Arne P att det är inre och långa bicepsmuskeln som jobbar när man gör hammercurl och yttre och korta när man curlar.

Skriv att det är så och att du inte förstår varför han hävdar motsatsen.. Då ska du se på fan :)

Arne Persson
2006-11-28, 22:18
Pm:a Arne P att det är inre och långa bicepsmuskeln som jobbar när man gör hammercurl och yttre och korta när man curlar.

Skriv att det är så och att du inte förstår varför han hävdar motsatsen.. Då ska du se på fan :)

Mina läxor har jag alltid försökt göra själv.

Gpajpen
2006-11-28, 22:19
han ska ju ta reda på fakta någonstanns ?
ajaaa

Arne Persson
2006-11-28, 22:47
han ska ju ta reda på fakta någonstanns ?
ajaaa


Finns mycket anatomisk grundfakta i anatomiböcker. Finns massor med träningsfakta i böcker och på nätet. Problemet är att sålla bort humbugen.