handdator

Visa fullständig version : Förslag på resmål i vinter!?


Action
2006-11-28, 20:56
Vore tacksam för lite förslag på vart man kan resa i vinter. Kikar för tillfället på olika resor och kan inte riktigt bestämma vart man ska åka. Några olika alternativ som dykt upp:

Thailand
Vietnam
Dominikanska
Aruba
Egypten (om det nu är tillräckligt varmt)
Oman
.
.
.

Så alla tips är välkomna, även ner på lägre nivå som arrangör och hotell.

Lite lyxigare ska det vara, och all inclusive är inte negativt. :)

Magnus
2006-11-28, 20:58
Egypten, har bara hört dåligt om det landet.

Vore tacksam för lite förslag på vart man kan resa i vinter. Kikar för tillfället på olika resor och kan inte riktigt bestämma vart man ska åka. Några olika alternativ som dykt upp:

Thailand
Vietnam
Dominikanska
Aruba
Egypten (om det nu är tillräckligt varmt)
Oman
.
.
.

Så alla tips är välkomna, även ner på lägre nivå som arrangör och hotell.

Lite lyxigare ska det vara, och all inclusive är inte negativt. :)

Piranha
2006-11-28, 20:58
All inclusive i Dominikanska har jag hört delade meningar om.

Egypten känns inte 100% turistsäkert än.



Jag skulle kika på Madagaskar och Sydafrika och givetvis australien, men de är ju en jävla resa det.

Annars kan du dra till thailand medans frugan åker till gambia. *kissass*

Edit: fan glömde Las Vegas !!!

Brooklyn
2006-11-28, 20:59
usch, vart du än åker, åk inte till Egypten....

MilkmaN
2006-11-28, 21:01
Val Thorens, Val d'isere, Chamonix, St. Anton

Listan kan göras lång :)

Action
2006-11-28, 21:02
All inclusive i Dominikanska har jag hört delade meningar om.

Egypten känns inte 100% turistsäkert än.



Jag skulle kika på Madagaskar och Sydafrika och givetvis australien, men de är ju en jävla resa det.

Annars kan du dra till thailand medans frugan åker till gambia. *kissass*

Edit: fan glömde Las Vegas !!!

Tack för tipset.. Australien är lite för långt att åka till för 2 veckor.. fast iof.. lite storstadsliv och samtidigt stränder.. hm...

Det sista tipset var ju grymt annars.. :D

Trance
2006-11-28, 21:03
Ni har varit i Dubai va?

Eva_E
2006-11-28, 21:03
Indien!

Jag var i Goa förra vintern, och har bara positiva erfarenheter att rapportera. Kortare resa än till Thailand, samma fantastiska stränder och klimat, ännu billigare priser, helhäftiga utflykter, otroligt intressant land. Att just Goa haft ett rykte som ställe för drogande hippies - tja visst, på marknaderna såg man en del knepiga individer, men inte alls så det störde. Åk dit!

Eva

Kurash
2006-11-28, 21:04
Val Thorens, Val d'isere, Chamonix, St. Anton

Listan kan göras lång :)

+1

www.ucpa.se
Kanske fullbokat nu, men där ingår allt. Kanske inte billigast dock.
Val Thorens v.11 för mig.

Action
2006-11-28, 21:06
Indien!

Jag var i Goa förra vintern, och har bara positiva erfarenheter att rapportera. Kortare resa än till Thailand, samma fantastiska stränder och klimat, ännu billigare priser, helhäftiga utflykter, otroligt intressant land. Att just Goa haft ett rykte som ställe för drogande hippies - tja visst, på marknaderna såg man en del knepiga individer, men inte alls så det störde. Åk dit!

Eva

Goa har faktiskt också diskuterats.. drogade hippies.. ja det vore nog rätt kul ändå..

Kortare restid är ju positivt då jag ändå kommer flyga jorden runt på jobb i vinter.

Trance: Dubai har vi inte varit i, har du varit där?

Goddaniel
2006-11-28, 21:08
+1

www.ucpa.se
Kanske fullbokat nu, men där ingår allt. Kanske inte billigast dock.
Val Thorens v.11 för mig.

Val Thorens v.9 här ;)

Dominikanska Reupbliken låter ju inte helt fel?

Edit: Dubai kanske? Väldigt spännande ställe!

Trance
2006-11-28, 21:08
Goa har faktiskt också diskuterats.. drogade hippies.. ja det vore nog rätt kul ändå..

Kortare restid är ju positivt då jag ändå kommer flyga jorden runt på jobb i vinter.

Trance: Dubai har vi inte varit i, har du varit där?

Jag har inte varit där, fick bara för mig det av någon anledning. Dock har jag hört att det skall vara riktigt häftigt och i finnas i varierande prisklasser. Väldigt bra shopping, coola byggnader och västvänligt. Kan vara värt att kolla upp kanske.

Piranha
2006-11-28, 21:12
Jag har inte varit där, fick bara för mig det av någon anledning. Dock har jag hört att det skall vara riktigt häftigt och i finnas i varierande prisklasser. Väldigt bra shopping, coola byggnader och västvänligt. Kan vara värt att kolla upp kanske.

Kan däremot vara lite ropplems för tjejerna eftersom många män där inte tilltalar kvinnor etc etc.

Annars har jag hört mycket bra om dubai, bra att shoppa elektronik och guld i också.

Trance
2006-11-28, 21:13
Kan däremot vara lite ropplems för tjejerna eftersom många män där inte tilltalar kvinnor etc etc.

Annars har jag hört mycket bra om dubai, bra att shoppa elektronik och guld i också.

Heh, bättre än egypten som är "motsatsen". Vad jag har hört av kompisar. ;)

Ryska_raketen
2006-11-28, 21:14
Tjejen kanske vill till gambia? *whistle*

Snake
2006-11-28, 21:15
Brasilien verkar grymt. Restiden är väl mindre rolig dock.

Cilia
2006-11-28, 21:32
Min syster var i Brasilien och älskade det.

Själv hade jag valt Australien igen om jag hade chansen.
Visst 2 veckor är lite lite tid men väljer ni ett ställe så är det helt ok.
Underbart land

Zakath
2006-11-28, 21:45
När jag var liten var jag i Dominikanska, all inklusive och läskbar i poolen var paradiset :thumbup:

Vet dock inte hur det skulle vara där som vuxen, men som liten älskade jag det!

elan
2006-11-28, 21:48
Jag kom precis hem från Thailand och där var det helt underbart. Har ni inte varit där så måste ni fara dit. ;) Jag var på Phuket och där bodde jag på Kata beach, av de ställena jag såg så var det nog det allra bästa. Vill ni vara lite mer ifred finns en mindre strand som heter Kata noi som ligger precis bredvid.

Om ni har tid skulle jag föreslå en liten rundtur i Thailand och några grannländer. Kanske Kambodja och Burma?

Grisen
2006-11-28, 21:58
Jag har hört mycket gott om Costa Rica, kolla upp det.

Mina föräldrar ska dit i vinter, jag kan kolla vilken slags resa de ska på om du vill.

Fjod0r
2006-11-28, 22:57
Hade tagit Vietnam. Kommer bli nya Thailand om ett par år, klimat/restid/folket är likt Thailand, fast de ligger 10år efter. Bättre priser, mindre turister. Thailand är fint, men börjar bli tjatigt.

HenrY
2006-11-28, 23:15
Hade tagit Vietnam. Kommer bli nya Thailand om ett par år, klimat/restid/folket är likt Thailand, fast de ligger 10år efter. Bättre priser, mindre turister. Thailand är fint, men börjar bli tjatigt.

Njaej, inte lika fina stränder dock.

Dock så är det säkert i övrigt ett fint land!

Krokodil
2006-11-28, 23:39
Frugan och jag var i Dominikanska republiken för ett par år sen. Vi bodde på en lyxig all-inclusive resort och trivdes kalasbra! Jag skulle definitivt åka tillbaka om jag fick chansen.

egge
2006-11-28, 23:41
Med Suntrip mot solen?*whistle*

PingvinFlickan
2006-11-28, 23:45
Jag håller med i det som sagts innan:
Indien - underbart!:thumbup:
Egypten - bland det tråkigaste och mest ointerssanta land jag besökt.. :( och då är jag ändå hyffsat berest.

Annars ska väl Thailand vara fint.

Action
2006-11-29, 07:37
Vi är nog nere nu på följande alternativ.

Thailand med avslutning i Singapore
Dubai

Tack för alla tips.

elan
2006-11-29, 07:58
Vi är nog nere nu på följande alternativ.

Thailand med avslutning i Singapore
Dubai

Tack för alla tips.

På vägen hem från Thailand så mellanlandade vi i Dubai och bytte bland annat besättning. Det var en flygvärdinna där som pratade väldigt gott om Dubai, hon tyckte mycket bättre om Dubai än Thailand. Hon verkade gilla shopping, blingbling, dyra grejer och lyx. Själv såg jag inte mer av landet än tax-freebutiken vid transferområdet och den var stor och lyxig jämfört med den i Thailand.

Goddaniel
2006-11-29, 09:56
Om du är intresserad av dubai så läs http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81025&highlight=dubai

:)

TCOG
2006-11-29, 11:51
Monaco