handdator

Visa fullständig version : Eiselt Kre-alkalyn pulver


bulldoggen
2006-11-28, 17:03
Någon som provat detta? Verkar ju ligga bra till i pris. Vad är för/nackdelar med pulverform respektive kapslar? Har hittat den för 149kr/30 serveringar, att jämföras med KCG2 och KP3 som brukar kosta över 350kr för samma mängd.

Tjuckot
2006-11-28, 17:04
Jag har för mig att man var tvungen att ta mer pulver och det i längden blev ungefär likvärdigt eller att piller var bättre. Minns inte så noga. Någon som vet mer får svara mer utförligt :)

bulldoggen
2006-11-28, 17:11
Ja jag tyckte iofs att doseringen var märkligt låg. Tror att det stod en halv tesked innan träning. Med KCG2 brukar jag dra i mig ca 3 tsk för att känna någonting. Men stämmer doseringsanvisningarna så är det ju helt klart mkt prisvärt.

Angus
2006-11-28, 18:55
du lär få köra med minst lika mycket som med kcg 2 dvs 2-3tsk

Sir Anselm
2006-11-29, 08:39
du lär få köra med minst lika mycket som med kcg 2 dvs 2-3tsk

Varför skulle man få göra det?

KCG2 består ju av andra saker än bara Kre-alkalyn, så tar man 2-3tsk av rent Kre-Alkalyn så får man mycket mer av det än man får från KCG2...

Edit: Kanske ska nämna något om själva produkten också. Jag har kört på det pulvret och det har fungerat bra. Kör dock med KCG2 nu, men kan inte direkt säga att skillnaden i effekt är så jättestor, brukar faktiskt kombinera de båda ibland.

bulldoggen
2006-11-29, 12:33
Varför skulle man få göra det?

KCG2 består ju av andra saker än bara Kre-alkalyn, så tar man 2-3tsk av rent Kre-Alkalyn så får man mycket mer av det än man får från KCG2...

Edit: Kanske ska nämna något om själva produkten också. Jag har kört på det pulvret och det har fungerat bra. Kör dock med KCG2 nu, men kan inte direkt säga att skillnaden i effekt är så jättestor, brukar faktiskt kombinera de båda ibland.

Men du fick alltså effekt med mindre doseringar än vad du behöver av KCG2? Det är detta jag är ute efter, då det borde sänka priset rejält. Enda anledningen till att jag inte kör på KCG2 konstant är att det blir otroligt dyrt.

Sir Anselm
2006-11-29, 19:09
Men du fick alltså effekt med mindre doseringar än vad du behöver av KCG2? Det är detta jag är ute efter, då det borde sänka priset rejält. Enda anledningen till att jag inte kör på KCG2 konstant är att det blir otroligt dyrt.

Ja, det stämmer. Sen kan jag inte säga att det ena eller andra är bättre, KCG2 ger ju de berömda stickningarna i huden, den effekten har inte Kre-Alkalyn. Men jag tycker helt klart att Kre-Alkalyn är bra. Sen kan jag inte lova att jag följt doseringen exakt, men i stort sett...

schabo-labo
2006-11-29, 19:27
Jag tänkte använda kre-alkaryn och beta-alanin. Den kombon blir som kcg2 har jag fattat det som.
Jag har sett kre-alkaryn för 149kr för 100g i pulverform. Medans kapslarna kostar det dubbla för motsvarande 90g.

bulldoggen
2006-11-29, 21:10
Jag tänkte använda kre-alkaryn och beta-alanin. Den kombon blir som kcg2 har jag fattat det som.
Jag har sett kre-alkaryn för 149kr för 100g i pulverform. Medans kapslarna kostar det dubbla för motsvarande 90g.

Jag är inte säker på att beta-alanin tillför så mkt. Enligt vad jag har läst om det så måste man ta det ca 8 ggr per dag för att få någon nämnvärd effekt. I staterna tror jag det finns nån slags "time-release" beta-alanin, dvs man tar en kapse,l varifrån beta-alaninet sen doseras ut jämnt under dagen. Vet inte om det finns eventuella synergieffekter som uppnås när det tas tillsammans med kre-alkalyn, som i KCG2, men finns inte dessa så borde kre-alkalyn och KCG2 vara lika bra.

schabo-labo
2006-11-29, 21:29
Anledningen till att man fördelar dosen under dagen är för att undvika stickningar. Jag har inget emot stickningarna utan delar upp intaget på ca 2-3 ggr.

bulldoggen
2006-11-29, 21:44
Anledningen till att man fördelar dosen under dagen är för att undvika stickningar. Jag har inget emot stickningarna utan delar upp intaget på ca 2-3 ggr.

Nu kan jag faktiskt inte komma på var jag läste att det skulle vara ineffektivt vid intag endast före träning, så jag kan inte annat säga än att du har rätt. Men jag är ca 80% säker på att jag har läst någonstans att b-alanin blir effektivt först när man sprider ut intaget under dagen, ungefär som när man buffrar kreatin. Visst har det med stickningarna att göra, men inte enbart väl?

bulldoggen
2006-11-29, 21:52
Nu kan jag faktiskt inte komma på var jag läste att det skulle vara ineffektivt vid intag endast före träning, så jag kan inte annat säga än att du har rätt. Men jag är ca 80% säker på att jag har läst någonstans att b-alanin blir effektivt först när man sprider ut intaget under dagen, ungefär som när man buffrar kreatin. Visst har det med stickningarna att göra, men inte enbart väl?

Fast nu läste jag om studien som Dr. Hoffman mfl genomfört och dom fick resultat av intag bara en gång per dag i kombination med kreatin så du har helt rätt :thumbup:

schabo-labo
2006-11-30, 06:59
Undrar fortfarande varför kapslarna kostar mer än pulvret *screwy*

Fairing
2006-11-30, 08:30
Undrar fortfarande varför kapslarna kostar mer än pulvret *screwy*

Först: Man behöver ej sprida ut intaget för effekt men man gör det för att undvika stickningar som vissa upplever obehagliga.

Att kapsla en produkt är väldigt dyrt och du måste ha en stor volym för att kunna göra det.

Kre Alkalyn i pulver fungerar ej lika bra som kapslar. Vi skulle ha kunnat dosera KCG2 mycket lägre om kapslar och pulver hade likvärdig effekt
En teori ( enligt råvarutillverkaren) är att vattnet du blandar pulvret med sänker Ph värdet och då missar du effekten med Kre Alkalyn.

8g Beta alanin dag är mycket , många klarar sig på 3-4g gott och väl