handdator

Visa fullständig version : protein intag

Diana
2003-02-11, 18:28
om man kör ketodeff va bör man äta innan morronprommenaden? protein+fett(ägg) eller bara protein(kesella)?

King Grub
2003-02-11, 18:43
Kan inte mycket om ketodieter, men är inte kesella lite för långsamt protein innan en morgonpromenix?

Diana
2003-02-11, 20:05
ede? finns de nått bättre du kan rekommendera? (inte prottepulver)

King Grub
2003-02-11, 20:11
Proteinpulver. :D

Nej, men allvarligt - kasein (som är Kesellans huvudsakliga protein), är det långsammaste proteinet, och har en utsöndring av proteinet i upp till 3 till 7 timmar efter du ätit det. Perfekt till kvällen! Egentligen är det bara vassle som är tillräckligt snabbt, och det finns bara i pulver. Och pulver är billigare än att köpa kesellaburkar.

Diana
2003-02-11, 20:18
hehe ,,ja vet ja e oekonomisk som fan! men de känns så mycke o slänga ut 650 spänn på en gång+ närmaste hälsokost butik ligger sååå långt härifrån..
va sägs om ägg innan prommenaden då eller ere för mkt fett kanske, så prommenaden blir ganska effektlös? vill helst inte gå på tom mage för de sliter väl en jäkla massa på benmusklerna?

King Grub
2003-02-11, 20:41
Det finns egentligen inget protein som är snabbt nog, om du inte vill gå upp 2 timmar tidigare, sätta i dig några ägg, och sedan somna om, för att ha nytta av proteinet. Men ägg är snabbare än kesella.

Jag har provat både med och utan proteinintag innan morgonpromenaden, men har faktiskt inte märkt någon skillnad i muskelnedbrytning. Så rackarns katabol blir man nog inte. Men jag vet inte hur det är på en ketodiet.

psyko_bob
2003-02-12, 09:11
Tränar du hårt i gymmet så behöver du inte morgonprom. på en CKD. Ska du tvunget morgonprom. så hade jag hällt i mig en massa kaffe och vatten och ätit min ägg&bacon frukost efter.