handdator

Visa fullständig version : Män tänker på sex var 52a sekund och kvinnor tänder på skvaller


Snafu
2006-11-28, 12:30
I korthet, en professor hävdar att män tänker på sex var 52:a sekund, kvinnor tänker på sex en gång om dagen i genomsnitt samt får en natural high genom skvaller och att kvinnor är bättre på att argumenterna. Jag håller med på alla punkter, jag vet inte hur många gånger jag har förlorat argument med diverse flickvänner....

Women do love chatting a lot, it seems – and there is scientific explanation. Researchers believe females get a natural ‘high’ from the gossip. And, while men think about sex every 52 seconds, it crosses a woman’s brain only once a day on average, according to a new boko. A woman will speak 20,000 words in an average day compared with just 7000 for men, Prof Louann Brizendine claims in The Female Brain.

That is because they have larger cortexes in their brains than men. When a woman’s cortex is stimulated by conversation, it sends a rush of the chemical dopamine, which acts as a natural ‘high’ for the body. Men do not get the same rush from chatting and their brains are set up to think about sex more regularly, Pro Brizendine writes. A spokesman for publisher Morgan Road said: ‘Men don’t get a response from their lpeasure centres from talking, so don’t blame him if he’s less social than you are. There is further bad news for men – women’s brains are also better at remembering arguments, the University of Calirfornia professor claims in a controversial US bestseller.

Metro 28 11 06

Lövbiffen
2006-11-28, 12:34
Jag skulle snarare säga att det är kvinnorna som tänker på sex var 52 sek.











Vi killar tänker ju på det konstant *whistle*

sehnpaa
2006-11-28, 12:35
:laugh:

L-Sami
2006-11-28, 12:36
Jag tänker på sex varje 107:e minut och jag är obesegrad i argument battles med tjejer :D

Nilsjohan
2006-11-28, 12:38
only in Calirfornia :laugh:

aliquis
2006-11-28, 12:41
Skitsnack, man tänker ju i perioder, eller menar de att 1:52 av tiden ägnas åt att tänka på sex? Det kanske stämmer, men även det är nog något överdrivet i mitt fall.

Langster
2006-11-28, 13:01
I korthet, en professor hävdar att män tänker på sex var 52:a sekund, kvinnor tänker på sex en gång om dagen i genomsnitt samt får en natural high genom skvaller och att kvinnor är bättre på att argumenterna. Jag håller med på alla punkter, jag vet inte hur många gånger jag har förlorat argument med diverse flickvänner....

Women do love chatting a lot, it seems – and there is scientific explanation. Researchers believe females get a natural ‘high’ from the gossip. And, while men think about sex every 52 seconds, it crosses a woman’s brain only once a day on average, according to a new boko. A woman will speak 20,000 words in an average day compared with just 7000 for men, Prof Louann Brizendine claims in The Female Brain.

That is because they have larger cortexes in their brains than men. When a woman’s cortex is stimulated by conversation, it sends a rush of the chemical dopamine, which acts as a natural ‘high’ for the body. Men do not get the same rush from chatting and their brains are set up to think about sex more regularly, Pro Brizendine writes. A spokesman for publisher Morgan Road said: ‘Men don’t get a response from their lpeasure centres from talking, so don’t blame him if he’s less social than you are. There is further bad news for men – women’s brains are also better at remembering arguments, the University of Calirfornia professor claims in a controversial US bestseller.

Metro 28 11 06
Rent skitsnack, tror inte på ett ord.

DanielF
2006-11-28, 13:16
Jag tänker på sex i 52 sekunder av varje minut.
Så nästan rätt...

Kwon
2006-11-28, 13:29
Det e så asså

//Rickard Nordstrand

tusenkonstnar
2006-11-28, 13:36
Håller med om det mesta bortsett från att kvinnor skulle vara bättre på att argumentera.
Har aldrig varit tillsammans med ngn tjej som haft en chans när man argumenterat. Tyvärr.
Gillar annars när man får lite motstånd men har dessvärre bara stött på det från ngn ensataka tjejkompis men då har andra egenskaper hos dem gjort att de förblivit just kompisar.

Pdaddy
2006-11-28, 14:11
Jag skulle snarare säga att det är kvinnorna som tänker på sex var 52 sek.
Vi killar tänker ju på det konstant *whistle*

Då har du inte träffat min fru !!! *gah!*

Jag tänker på sex varje 30'e sekund, e ja normal :Virro

ha de

M

Kwon
2006-11-28, 14:15
Du e normal Pdoddy

Tricklev
2006-11-28, 14:35
I korthet, en professor hävdar att män tänker på sex var 52:a sekund, kvinnor tänker på sex en gång om dagen i genomsnitt samt får en natural high genom skvaller och att kvinnor är bättre på att argumenterna. Jag håller med på alla punkter, jag vet inte hur många gånger jag har förlorat argument med diverse flickvänner....

Women do love chatting a lot, it seems – and there is scientific explanation. Researchers believe females get a natural ‘high’ from the gossip. And, while men think about sex every 52 seconds, it crosses a woman’s brain only once a day on average, according to a new boko. A woman will speak 20,000 words in an average day compared with just 7000 for men, Prof Louann Brizendine claims in The Female Brain.

That is because they have larger cortexes in their brains than men. When a woman’s cortex is stimulated by conversation, it sends a rush of the chemical dopamine, which acts as a natural ‘high’ for the body. Men do not get the same rush from chatting and their brains are set up to think about sex more regularly, Pro Brizendine writes. A spokesman for publisher Morgan Road said: ‘Men don’t get a response from their lpeasure centres from talking, so don’t blame him if he’s less social than you are. There is further bad news for men – women’s brains are also better at remembering arguments, the University of Calirfornia professor claims in a controversial US bestseller.

Metro 28 11 06


Skitsnack.:banned

hultman
2006-11-28, 14:46
Det tror jag inte ett skit på.

Math
2006-11-28, 14:57
najs..

Edit: Vet inte va jag menade.. tänket på sex..

Progzilla
2006-11-28, 15:02
Aha, mera bevis på att kvinnorna är det överlägsna könet, inte undra på att de är fiffiga med all den tid över då de inte behöver tänka på sex.

Chaan
2006-11-28, 15:17
The Female Brain.

Skön boktitel

Mantus
2006-11-28, 15:59
JAg har bättre för mig än att tänka på sex hela dagarna. Rent skitsnack som man hört otalet gånger.
I argumentationer med flickvännen brukar jag förlora men det är bara för att hon blir så sur att hon börjar slåss när jag håller på att förklara för henne exakt hur fel hon har.
I telefon brukar hon begära remi genom att säga att hon har rätt till sin åsikt, även fast den helt uppenbart är fel.:D

Baan
2006-11-28, 16:04
Det e så asså

//Rickard Nordstrand

*spottar hostar och har sig*

//Krüth..

Yankeee
2006-11-28, 16:11
Kvinnor i allmänhet suger på att argumentera, svårt att hålla isär känslor från sakfrågor.

Fartman
2006-11-28, 16:17
Stämmer in i kören: BULLSHIT!
Enda gången man förlorar en argumentation mot en genomsnittlig tjej är då man lägger ner då hon börjar bli så upprörd att man inte anser det nog viktigt att vinna.

EDIT: Alltså en följd av det yankee skrev.

Chaan
2006-11-28, 16:18
[...]

Höll du isär känslor och sakfrågor nu..

Yankeee
2006-11-28, 16:20
Höll du isär känslor och sakfrågor nu..

:/

Kwon
2006-11-28, 16:21
*spottar hostar och har sig*

//Krüth..

Fast han va grym senast på Hovet :D

Snafu
2006-11-28, 16:43
Alltså nu undrar jag om översättningsgrodan hoppat fram. "Women are better at remembering arguments", det tolkar jag som att när man och kvinna bråkar så kommer hon ihåg vad ni bråkat om tidigare och drar sig inte för att dra fram pinsamheter långt bak i tiden.

"Jag gjorde det inte med flit" säger han
"Jo det gjorde du, du gjorde det senast blah blah blah och nu gör du det igen du älskar inte mig blahb lahb lah ingen respect" ASDSDHIA!"!!!

Varför i hela fridens namn biggar jag upp kvinnor egentligen. Kanske bara jag som är en sopa på att bråka i förhållanden.

Kwon
2006-11-28, 16:57
Kanske får fixa en brud på Pig n Whistle du kan bråka med Snaffe! :D

Snafu
2006-11-28, 17:23
Kanske får fixa en brud på Pig n Whistle du kan bråka med Snaffe! :D
Haha, jag funderar seriöst på att göra en uppföljning på Stockholm vs Newcastle: the follow up. Typ ta bilder från alla möjliga ställen, kanske till och med en youtube-film?

Min polare har tagit några schyssta bilder. Jag får öva upp karaten innan jag går in bara - jävla mycket bråk kring barstråket där skiten ligger. Folk blir ihjälslagna utanför stup i kvarten, två dödsfall senaste månaderna.

Kwon
2006-11-28, 17:26
Om du gjorde en egen undersökning skulle det vara intressant att se Snaffe, oavsett om det är bildserie eller filmatisering på youtube! :)

Orkar du lägga upp polarens bilder?

Snafu
2006-11-28, 17:28
Om du gjorde en egen undersökning skulle det vara intressant att se Snaffe, oavsett om det är bildserie eller filmatisering på youtube! :)

Orkar du lägga upp polarens bilder?

Jag har inte bilderna själv, jag måste skaffa lite bildmaterial först också. Måste ju bräcka den förra sthlm vs newcastle.

Kwon
2006-11-28, 17:30
Måste ju bräcka den förra sthlm vs newcastle.

Om någon kan göra detta och bräcka den legendariska bilderien, är det vår man i N-U-T, Kolozzeums egen Snafu.

Arne Persson
2006-11-28, 17:55
Vad säger forumets paranta damer här?:)

Garnax
2006-11-28, 18:08
Tänka på sex runt 1 gång i minuten i snitt av all vaken tid känns inte riktigt
sant. I mitt jobb är det ett visst tugg mellan grabbarna som gör
att det snackas mycket sex och mycket snusk.

Men rent privat vet jag inte, tror det är starkt knutet till hur många
snygga tjejer man ser per dag, ju fler man ser ju oftare kommer tanken
att det vore nice :)

Argumentera håller jag inte alls med om, men många av er vet också
hur ihärdigt jag kan argumentera för en sak. Tjejer kanske ger upp...

Men det känns som att jag nästan alltid för inte inte säga alltid kan
finna bättre och starkare argument för en sak. Även om jag har fel
och vet att jag har fel känns det som att jag kan vinkla och argumentera
och vinna iaf...

Men man kan iaf konstatera att män tänker väldigt mycket på sex
och inte kan se en skaplig brud utan att direkt se på henne med
huvudet fullt av sexuella tankar, så är det iaf för mig och alla
andra män man snackar med verkar vara på samma sätt, iaf i åldern
mellan 14 och 40 :)

Isabella
2006-11-28, 18:21
ni karlar är kåtbockar med andra ord...

Kwon
2006-11-28, 19:21
ni karlar är kåtbockar med andra ord...

What's new?

Yes
2006-11-28, 19:24
Är det inte frågan om ett slags snitt? Om man t.ex. porrsurfar 6-7 timmar och sen tänker på annat resten av dagen kanske medelfrekvensen sett över dygnet blir var 52;a sekund?

Chaan
2006-11-28, 19:31
porrsurfar 6-7 timmar

:laugh: :laugh:

Tricklev
2006-11-28, 19:31
:laugh: :laugh:

Va?:confused:

Yes
2006-11-28, 19:35
Ja, alltså... eh... inte för att JAG skulle göra det, men... Jag menar alltså OM.

Chaan
2006-11-28, 19:35
Va?:confused:

Jo för mig e internet något jag hittat som vuxen och ordet porrsurfa lärde jag mig inte förrän för två år sedan, och då av en 18-årig "kollega" på läkarlinjen ;)

Baan
2006-11-28, 19:49
Alltså nu undrar jag om översättningsgrodan hoppat fram. "Women are better at remembering arguments", det tolkar jag som att när man och kvinna bråkar så kommer hon ihåg vad ni bråkat om tidigare och drar sig inte för att dra fram pinsamheter långt bak i tiden.

"Jag gjorde det inte med flit" säger han
"Jo det gjorde du, du gjorde det senast blah blah blah och nu gör du det igen du älskar inte mig blahb lahb lah ingen respect" ASDSDHIA!"!!!

Varför i hela fridens namn biggar jag upp kvinnor egentligen. Kanske bara jag som är en sopa på att bråka i förhållanden.

"Jag håller med på alla punkter, jag vet inte hur många gånger jag har förlorat argument med diverse flickvänner...." Säger en viss person, kanske därför folk missförstår?