handdator

Visa fullständig version : 115kg/175cm


mIkEtReE
2006-11-28, 09:37
Får börja med att säga att jag inte är 115kg vältränad utan tjock. Jag har tränat i knappt 3 månader nu och det går stadigt framåt. Men jag går inte ner något i vikt. Det kan bero på att muskler väger mer än fett och att jag inte har börjat att motionera något. Skall försöka lägga in 45-60min gång varannan kväll då jag inte tränar (tränar varannan dag).

Jag har kollat på whey-80 samt gainer pro. Är detta bra för mig som inte vill gå upp i vikt utan istället gå ner i fettvikt? Jag äter havregrynsgröt på morgonen och en lunch vid 12-13 som är rätt nyttig ... men sedan är det skräp resten. Jag jobbar mycket och kommer ofta till träning på tom mage och provade bara köpa friggs "företränings" bar på Citygross. Jag åt en sådan varje dag precis innan träning för att ha något i kroppen och det hjälper mig att vara pigg under passet.
Men är det dessa två produkter jag skall ta eller någon måltidsersättning, kreatin eller något annat!

Jag vet att jag måste bli bättre med maten på eftermiddag/kvällen så jag skall sondera alla enkla recepttips inför detta.

Det är viktigt att det går snabbt att blanda eller kanske bars/piller är bättre för mig då jag alltid kan ha detta i träningsväskan, eller vad tycker ni?

Krokodil
2006-11-28, 09:41
Mitt tips: Strunta i alla tillskott, ät lite mindre och rör på dig lite mer.

Läs gärna King Grubs eminenta deffguide. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

aliquis
2006-11-28, 11:46
Krokodils förslag fungerar väl, men om man annars skall styra upp det lite mer så ät havregrynsgröten med mjölk och ett eller två kokta ägg kanske.

Ät vettig lunch.

Styr upp något du kan äta som mellanmål, typ en extra matlåda, eller bra bröd med vettigt pålägg, behöver ju inte vara så avancerat.

Om du vill ha något proteintillskott så eftersom du ändå kommer till träningen "tom" kan du ju ta en portion esapro och eventuellt ta en del maltodextrin/druvsocker/vitt bröd/riskakor/... strax därefter/under passet om du vill ha energin. Annars så skall det väl bara vara bra att träna på tom mage, huvudsaken är att du har ätit bra resten av tiden så att du har fått ut energi i musklerna tidigare.

Käka middag när du kommer hem.

Bars är väl bara skit ändå, och dyrt, piller behöver du antagligen inte om du äter bra mat, frukt och/eller nötter fungerar som snabbt mellanmål, en banan och rostade sojabönor (går att köpa färdigt på påse, 150gram för 10kr, typ 35g protein/100g och en 450kcal eller något tror jag.) fungerar väl.

Ät mindre och rör dig mer (morgonpromenader? vanlig konditionsträning typ joggning eller så är kanske inte aktuellt för att det blir så påfrestande för kroppen.) om du inte tycker att du går ner tillräckligt, ät mer om energin inte räcker till eller du faller för fort.