handdator

Visa fullständig version : Kan flickvänner ha killkompisar?


mini
2006-11-27, 20:03
Kan en tjej med pojkvän ha nära killkompisar, eller blir det bara en grogrund för svartsjuka? Kan killar och tjejer vara bara vänner, eller vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?

Har era flickvänner killkompisar?

Trance
2006-11-27, 20:04
Folk kommer att posta den, så det är väl lika bra att göra det tidigt:
http://www.laddertheory.com/

Dnepr
2006-11-27, 20:04
Klart hon kan. Fan vad osäker killen måste vara om hon tvingas säga upp bekantskapen med sina befintliga killkompisar, bara för att relationen ska funka.

Krokodil
2006-11-27, 20:05
Kan en tjej med pojkvän ha nära killkompisar, eller blir det bara en grogrund för svartsjuka? Kan killar och tjejer vara bara vänner, eller vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?

Har era flickvänner killkompisar?
När Harry mötte Sally? :D

Visst kan de det, fast det beror lite på person.

Yankeee
2006-11-27, 20:07
Så länge de är fulare än mig är det ok.

Grisen
2006-11-27, 20:07
Har era flickvänner killkompisar?

Nej min flickvän hade inte nära killkompisar när vi var tillsammans. Men jag hade nära tjejkompisar, vissa jag till och med tidigare hade hånglat med. Jag vill ligga med mina tjejkompisar (dom flesta iaf) men skulle inte göra det eftersom det skulle bli en massa strul och jag vet inte om de vill ligga med mig, vissa vill det men inte alla, tror jag.

Grisen
2006-11-27, 20:08
Så länge de är fulare än mig är det ok.

Ha ha, bra regel.

Tigerkotten
2006-11-27, 20:09
Inga problem för min del iaf :) Obs har ej flickvänn nu dock.. :)

Grisen
2006-11-27, 20:09
Vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?

Jag vill alltid ligga med tjejkompisar jag gillar och finner fysiskt attraktiva, men jag skulle inte göra det.

knazcandy
2006-11-27, 20:10
Mitt ex kallade den här situationen för pojkvänsfällan. Tjejen har killkompisar och hävdar bestämt att de bara är vänner medans pojkvännen hävdar att killkompisarna, skulle om tillfälle erbjuds, bänga på tjejen. Jag trodde jag hade massor av killkompisar, men när jag blev singel haglade förslagen..de väntade bara på rätt tillfälle..:naughty:

aliquis
2006-11-27, 20:10
Så länge de är fulare än mig är det ok.Läste grisens svar, men jag har ett roligare:

"Nej alltså?"

Grisen
2006-11-27, 20:11
Jag skulle kunna bli väldigt svartsjuk om min tjej hade nära killkompisar, men det beror som sagt på..

Så länge de är fulare än mig är det ok.

JJ
2006-11-27, 20:12
Har era flickvänner killkompisar?
Ja, inga problem. 3-4 st sen skoltiden och ett par nya i 25-årsåldern. Jag vet ju att inget kan tävla med mig:Virro

Kwon
2006-11-27, 20:16
Beror på om de är hot or not skulle jag gissa

Så länge de inte är gay väntar de alla på rätt tillfälle som knazca utryckte sig.

För ett antal år sedan blev en av mina bättre polare tillsammans med en mkt vacker tjej, som jag avsiktligen försökte undvika så mkt som möjligt, men det slutade ändå med att polarn fick se oss tungkyssas på någon festlig tillställning.

Det brukar ofta bli kardinalknas, men som sagt, det beror ju på!

Edde_1
2006-11-27, 20:21
Så länge de är fulare än mig är det ok.
Lika med nej då??? :)

Yankeee
2006-11-27, 20:22
Lika med nej då??? :)

:/

Fed up
2006-11-27, 20:22
Min pojkväns flickvän har många killkompisar. Han känner de flesta nu också och gillar dem+att han inte är den svartsjuka typen så vi har nemas problemas med det.

Ibland är han sådär "jamen han skulle ju inte banga om du vore singel"(främst med nyare bekanstskaper), men det tar han ändå med ro. Jag är pålitlig.

Slartibartfast
2006-11-27, 20:23
Orka läsa tråden, men så länge det är en rejäl snygghetsskillnad så är det lugnt.

Arngrim
2006-11-27, 20:28
Nej därför att:

1. Killar är bara ute efter en sak

2. Tjejer är oberäkneliga

Me_Myself
2006-11-27, 20:31
Mitt ex kallade den här situationen för pojkvänsfällan. Tjejen har killkompisar och hävdar bestämt att de bara är vänner medans pojkvännen hävdar att killkompisarna, skulle om tillfälle erbjuds, bänga på tjejen.


Juste det där hävdade mitt ex också.
Jag känner mig lite förnärmad av tanken, typ trodde han inte att dem ville va kompis med mig för jag är en bra vän och trevlig person..?!

petersson
2006-11-27, 20:32
Haha, ja om jag är större och starkare. Tur att man åtminstone är starkare än de som inte styrketränar :)

hultman
2006-11-27, 20:35
Min flickvän har ett par killkompisar som hon hade innan vi ens blev tillsammans. Jag har då aldrig varit speciellt avundsjuk av mig, så det har aldrig varit något problem. Dessutom har alla dem någon gång haft flickvän samtidigt som de är kompis med flickvännen min.

Edde_1
2006-11-27, 20:36
Tänk vad pinsamt det skulle vara om ni blir brädade av en som ni tycker är fulare än er själv*popcorn*

Baha
2006-11-27, 20:37
helt klart kan hon det och har med.

vem vill vara tillsammans med ngn som pippar med ngn bara för att dom är kompisar iaf

dynamo
2006-11-27, 20:45
Uppfattningen jag fått är följande:
Om killen är avundsjuk är det inte bra.
Om killen inte är avundsjuk är det inte bra.

Jorgen
2006-11-27, 20:46
Kan en tjej med pojkvän ha nära killkompisar
Naturligtvis.
Konstigt vore det annars.

Dnepr
2006-11-27, 20:47
Uppfattningen jag fått är följande:
Om killen är avundsjuk är det inte bra.
Om killen inte är avundsjuk är det inte bra.

Svartsjuk menar du nog. Detta har knappast med avund att göra.

Kwon
2006-11-27, 20:48
Dynan menade svartsjuk Dnepr, han skrev fel bara.

regus
2006-11-27, 20:49
Uppfattningen jag fått är följande:
Om killen är avundsjuk är det inte bra.
Om killen inte är avundsjuk är det inte bra.

Det brukar vara så. Det är otroligt svårt att få en flickvän nöjd på något sätt. *rolleyes*
Det är typ om dom frågar "är den där tjejen snyggare än mig?" och det är helt jävla självklart att så är fallet.
Säger man Ja, är man körd.
Säger man Nej får man skit för man inte är ärlig/säger vad man tycker osv

Sebbe_H
2006-11-27, 20:50
Nej, pga dåliga tidigare erfarenheter. Mitt ex hade en killkompis som jag inte gillade, så tjötade hon om att dom bara var kompisar osv, gissa vem man blev dumpad för sen.

Men många tjejer förutom henne får gärna ha killkompisar, alla är väl inte likadana slynor som henne.

tar ut min ilska lite

rolf
2006-11-27, 20:51
Jag vill alltid ligga med tjejkompisar jag gillar och finner fysiskt attraktiva, men jag skulle inte göra det.
:thumbup:

skaparn
2006-11-27, 20:51
Orka läsa tråden

Nej, usch för långa trådar.

Svaret på ursprungsfrågan tror jag är att det finns lika många svar som det finns relationer. Jag lutar åt ett ja ifall jag måste bestämma mig för ett.

dynamo
2006-11-27, 20:52
Svartsjuk menar du nog. Detta har knappast med avund att göra.

Stämmer. Uppmärksamt av dig.

Allan
2006-11-27, 20:55
Har era flickvänner killkompisar?

Ja

sundvall
2006-11-27, 20:55
Hmm. Jag vet inte, det beror nog på. De tjejkompisar som jag har som jag finner attraktiva skulle jag absolut vilja ligga med om jag var singel, men nu är jag inte det.

Sen beror det väl på vad man menar med kompisar. Skulle min flickvän ha en killkompis som hon hängde med på fritiden, kollade på film, bingolotto tillsammans osv så skulle jag bli redigt svartsjuk. Att man sen har vänner som man pratar och umgås med i skolan och så, det är ju inga problem.

eleni
2006-11-27, 20:56
Umgås hellre med killar än med tjejer... min blivande pojkvän får helt enkelt leva med att det är så....

Nilsjohan
2006-11-27, 21:03
Det är klart att de kan vara kompisar. detta är ett fall av det klassiska "When Harry Met Sally", filmen som förstörde omgänget mellan man och kvinna 10 framåt (1989) *gah!*

Mental
2006-11-27, 21:23
Klart hon kan ha killkompisar, men svartsjuk kommer jag nog vara :D konsekvent är jag inte

Thewind
2006-11-27, 21:26
Jag är något av en cyniker och tror att När-Harry-Mötte-Sally-Teorin stämmer till viss del. Nu är detta en av de saker som de allra, allra flesta inte kan vara objektiva till då de på något sätt sitter eller har suttit i en liknande sits och inte vill se sanningen (vilket så klart är helt normalt ur psykologisk synvinkel)...

Trots att jag anser vad jag skrev ovan har jag tjejkompisar som jag ALDRIG skulle röra (jag är lyckligt uppbunden) även att somliga av dem ser mycket bra ut. Detta beror nog på att jag delvis är så emot otrohet som man kan vara men även på att jag har ett mycket vekt samvete och dessutom är "vi-ses-när-vi-ses-kompis" med typ alla vänner utom de allra närmsta (Vilka nu för tiden är killar). Folk jag inte umgås med privat utan bara känner.

I ett gammalt förhållande gick en kvinnlig vänskap överstyr för mig vilket resulterade i handhållning och knäsittning (no more) vilket jag (efter att det hade hänt) insåg är helt oacceptabelt.

Då jag är kille och har hyffsad självinsikt (tror jag? *popcorn* ) så tog jag det säkra före det osäkra och eliminerade alla mina nära, kvinnliga vänskaper när jag blev tillsammans med min nuvarande tjej. Visst hälsar vi och så - men vi fikar inte el. dyl. Detta gör jag för att jag vet att trots att både jag och min partner anser att man ska kunna ha kompisar vid sidan av så blir vi lätt, trots våra mycket starka band, en aning svartsjuka. Detta ser jag bara som onödigt och vi har utvecklat en slags tyst överenskommelse som fungerar superb.

Ytterligare en sak som jag anser bekräftar teorin är att jag - när jag blev kär på allvar i min flickvän - helt tappade intresset för att umgås med mina tjejkompisar. Antingen har jag rätt - eller så är jag bock, vad vet jag...:D

sammy1
2006-11-27, 21:34
Nej

för att killar vill sätta på allt som rör sig och är tjejer singlar bangar de inte på killen som stöttat dem medans hon gick igenom sitt jobbiga förhållande. fyyy

jag har inte mkt kontakt alls med mina gamla tjejkompisar, msn ibland men inte träffas eller fika. varför skulle jag?

mrburns
2006-11-27, 21:40
Det där måste nog vara lite från fall till tycker jag. Beror alldeles på tjejen och vilka det är som nu är de såkallade kompisarna.

För mig personligen så har det alltid slutat så här med riktigt nära tjejvänner som man umgås med ofta. Antingen lessnar man på dem, eller så blir man kär i dem. Så alltså har ingen riktigt lång, djup och intensiv vänskap uppstått mellan mig och en tjej utan att jag velat ha henne. Men så länge inte de 3 faktorerna inträffar samtidigt så har jag haft bra tjejkompisar som man inte velat hoppa på :)

"Men det är ju bara en kompis" Någon som hört den meningen förut? =)
Själv har jag ett litet roligt exempel på det. Inom ett halvår efter jag gjort slut med ett ex så hade hon lyckats ligga med 4st snubbar som jag halvt påpekat något om och fått svaret "men ge dig, det är ju bara en bra kompis".. hehe.. aja.

Personligen har jag lite svårt ifall min flickvän har en nära vän som hon umgås 1on1 med. Främst för att jag vet varför jag och ungefär i stort sett alla andra killar jag känner skulle ha en seriös 1on1 tjejkompis. Det finns alltid undantag med tjejer man framför allt kännt sedan alltid och man tycker är totalt osexiga även fast det inte är något "fel" på dem. Man finner inget hos dem attraktivt bara. Då brukar det funka skitbra :)

Jag är största otrohetsmotståndaren ni kan tänka er, och jag litar fan i mig knappt på mig själv i vissa lägen så det är såklart man är orolig ibland :P komplicerat livet är.

På senare år har jag bara haft 1 tjej som jag litat 100% på. Hon var så jäkla självsäker och stark så då kände man sig säker även fast hon var den lätt snyggaste flickvän man haft :) Så, det är olika från fall till fall.!!!

edit: som jag såg någon skrev nu så tappar man intresset av tjejkompisarna då man fått flickvän.. i.a.f. första året ;) hehe.. Så därav blir man orolig om tjejen ändå vill ha massa killkompisar.. hehe

OggeP
2006-11-27, 21:40
Självklart kan de ha det. Jag har svårt att tro att min Johanna och Mystic är mer än vänner :)




Eller?? *mini*





hihihihi:D

shut teh face
2006-11-27, 21:42
Majoriteten av mina nära vänner är tjejer och vice versa för tjejen. Om detta skulle vara ett problem i en relation hittar de säkert någon annan anledning för att vara otrogna etc...

mystic[-_-]
2006-11-27, 21:51
Självklart kan de ha det. Jag har svårt att tro att min Johanna och Mystic är mer än vänner :)




Eller?? *mini*





hihihihi:D

:eek: :Virro

Ryska_raketen
2006-11-27, 21:52
Umgås hellre med killar än med tjejer... min blivande pojkvän får helt enkelt leva med att det är så....


jag tar det som en man.

mini
2006-11-27, 21:53
Om man drar det till sin spets - vad spelar det för roll om tjejens killkompis vill ligga med henne om hon inte vill ligga med honom och bara ser honom som en vän?

Thewind
2006-11-27, 22:00
Om man drar det till sin spets - vad spelar det för roll om tjejens killkompis vill ligga med henne om hon inte vill ligga med honom och bara ser honom som en vän?

Att det känns obehagligt trots att man litar på henne.

mrburns
2006-11-27, 22:07
Om man drar det till sin spets - vad spelar det för roll om tjejens killkompis vill ligga med henne om hon inte vill ligga med honom och bara ser honom som en vän?

är väl inte säkert hon inte vill ligga honom innerst inne? =)
Hon kanske bara inte tänker göra det.
Även om det är karraktärsdragen som jag tror gör ifall man är otrogen eller inte, d.v.s. de personer som jag vet har varit otrogen har varit notoriskt otrogna mot typ alla partners de haft så finns det ändå lite sanning i att "tillfället gör tjuven". Finns alltid någon gång man är less, har bråkat or whatever samt är stupfull kanske, vad vet jag har inte varit i sådan situation. Men då kanske det är lätt att beklaga sig i någons famn som man dessutom tycker är attraktiv och den då kanske "passar på" då man har brandväggen avstängd så att säga :)

Men som sagt, beror alldeles på flickvän + killkompisen.
Själv brukar jag tycka det är lugnt då jag fått umgåtts lite med personen i fråga. Då jag aldrig träffat honom är det riktigt läskigt.

*ingen rök utan eld =) *

*Flash*
2006-11-27, 22:19
Om man är bisexuell får man inte ha några kompisar alls som man umgås med eller?:D

Kwon
2006-11-27, 22:20
Om man är bisexuell får man inte ha några kompisar alls som man umgås med eller?:D

Då får man göra allt

Yes
2006-11-27, 22:20
vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?

Ja! Om personen är snygg. :D

Cerberus
2006-11-27, 22:20
ja oroar mig inte för sånt :) de kan ha så många killkompisar de vill :D

L-Sami
2006-11-27, 22:23
Kan en tjej med pojkvän ha nära killkompisar, eller blir det bara en grogrund för svartsjuka?

Beror ju på bakgrunden liksom, om tjejen har t ex knöllat med killkompisen för i tiden, då är det inte så lämpligt att det är kompisar annars ser jag inga problem om min flickvän skulle ha killkompisar. Man kan ju inte tappa kontakten med sina kompisar bara för att man blir tillsammans med en.

Kan killar och tjejer vara bara vänner, eller vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?

Om man blir fysiskt attraherad av kill/tjejkompisen så kommer det inte funka i längden med att bara vara kompisar. Annars funkar det lika bra som kompisar från samma kön.

Pluttski
2006-11-27, 22:28
Som jag förstått det skulle få killar banga från att trycka en tjejkompis om tillfälle ges. Men har man en flickvän man litar på (som min *cupid* ) så är det inte så hemskt. Man kan ju inte klandra pojkarna när de suktar efter det man själv har :cool:

Sunesha
2006-11-27, 22:36
Jag resonerar såhär, vill min flickvän ha manliga vänner går det bra. Vill hon ha sexuellt umgänge med dem så vill jag ändå inte ha henne. Enkelt.

Det kommer fram för eller senare om hon bestämmer för att vara otrogen.

Men god flickvän har iaf stilen att dumpa mig innan hon har lite sexuellt umgänge med sina killkompisar. Har inte den goda stilen, så har jag den goda stilen att dumpa henne ifall hon sysslar med sådan verksammanhet.

Jag orkar inte leva med mig själv om jag skall vara så enormt svartsjuk på alla av manligt kön. Jag arbetar istället för att vara självsäker sedan om relationen inte är bra så finns det fler fiskar i dammen. Livet är hårt ifall detta händer men så är livet ibland, det bara överleva o fortsätta än att oroa sig över allt som kan gå fel innan de går fel.

Jag skulle bli tokig på tjej som gnäller över jag pratar med andra tjejer eller fikar med dem. Jag föredrar säkra tjejer som dessutom litar på mig.

Vet inte om jag börjar bli gammal, men så jäkla svårt är det ändå inte :)

Jorgen
2006-11-27, 22:37
Beror ju på bakgrunden liksom, om tjejen har t ex knöllat med killkompisen för i tiden, då är det inte så lämpligt att det är kompisar annars ser jag inga problem om min flickvän skulle ha killkompisar.
Varför?

Kwon
2006-11-27, 22:39
Varför?

Han e väl rädd för återfall.

Trance
2006-11-27, 22:40
Varför?

Eftersom det har funnits en uppenbar attraktion innan. Har hon legat en gång med personen så vet man ju att hon kan tänka sig det i alla fall. Eller jag borde formulera det som:

ALL GUrlz R hoes, liuckly I'm a piece om man candy. HOES AND MONEY.

För det är vad jag egentligen känner, inners inne du vet. Djupt.

mini
2006-11-27, 22:41
Eftersom det har funnits en uppenbar attraktion innan. Har hon legat en gång med personen så vet man ju att hon kan tänka sig det i alla fall. Eller jag borde formulera det som:

ALL GUrlz R hoes, liuckly I'm a piece om man candy. HOES AND MONEY.

För det är vad jag egentligen känner, inners inne du vet. Djupt.
Bla bla... burka bla bla... spisen.. bla bla bla... plånbok osv.

Jorgen
2006-11-27, 22:42
Eftersom det har funnits en uppenbar attraktion innan. Har hon legat en gång med personen så vet man ju att hon kan tänka sig det i alla fall. Eller jag borde formulera det som:
Eller kunde tänka sig det då. Saker och ting förändras liksom. Bara för att det hände då betyder inte det att det kommer att hända igen.
If du know vad I menar?

Yes
2006-11-27, 22:43
ja oroar mig inte för sånt :) de kan ha så många killkompisar de vill :D
Yeah, right... ;)

Nä, optimalt är inga killkompisar. För tjejkompisar gäller helst en och max två. De måste vara snygga och gilla tanken om en trekant. Fler kompisar än två betyder alltid problem. Då gaddar de ihop sig till ett litet gäng för att konspirera mot en. Plötsligt får tjejen för sig konstiga saker; "varför är det alltid jag som skall laga mat?", "när gjorde du något för mig senast?" eller "varför måste du lägga alla pengar på datorn/bilen/hemmabion/etc?".

Det bästa är om tjejen är lite utstött, kanske mobbad, fast ändå jäkligt snygg. Hon får gärna vara snäll, men lite naiv och dum, och självklart skall hon göra allt för en.

*whistle*

The_RobRoy
2006-11-27, 22:43
jag tar det som en man.

du menar: take it like a man (http://www.takeitlikeaman.com/)

Beecher
2006-11-27, 22:44
jag är kompis med många vackra gifta och ogifta kvinnor, inga problem där.

Trance
2006-11-27, 22:46
Eller kunde tänka sig det då. Saker och ting förändras liksom. Bara för att det hände då betyder inte det att det kommer att hända igen.
If du know vad I menar?

Jag vet vad du menar, men hur bekväm skulle man känna sig om ens tjej satt hemma hos sitt ex och kollade på film en kväll. Själv skulle jag bara PUT A CAP IN THAT HOE, men det är jag det.

Sedan om jag skall vara ärlig, så väntar jag bara på att mini sänker sig till min nivå. Ogillandet övergår snart till...hatkärlek. Sedan dyker upp och knackar på i nätstrumpor, röda läppar, snyftandes över hur lågt hon har sjunkigt. Själv skulle jag släppt in henne i tystnad, fast med ett leende på läpparna.

Jorgen
2006-11-27, 22:48
Jag vet vad du menar, men hur bekväm skulle man känna sig om ens tjej satt hemma hos sitt ex och kollade på film en kväll. Själv skulle jag bara PUT A CAP IN THAT HOE, men det är jag det.

Sedan om jag skall vara ärlig, så väntar jag bara på att mini sänker sig till min nivå. Ogillandet övergår snart till...hatkärlek. Sedan dyker upp och knackar på i nätstrumpor, röda läppar, snyftandes över hur lågt hon har sjunkigt. Själv skulle jag släppt in henne i tystnad, fast med ett leende på läpparna.
Du anar inte hur ditt första stycke skär sig med det andra. :)

Jag hade personligen inte varit orolig alls. Varför skulle jag inte kunna lita på min flickvän (om jag nu hade haft någon *cry* )?

L-Sami
2006-11-27, 22:48
Varför?

Tycker att det är hemskt bara. Om man har gjort det en gång, så är det inte 100% säkert att det inte kommer hända igen. En fysisk attraktion försvinner inte bara så där. Chansen till otrohet är då större och otrohet är lika med att bli sårad :cryout:

Bäst är ju att låta bli att berätta mig att man har khnullat med sin nuvarande killkompis.

Jorgen
2006-11-27, 22:51
Tycker att det är hemskt bara. Om man har gjort det en gång, så är det inte 100% säkert att det inte kommer hända igen. En fysisk attraktion försvinner inte bara så där. Chansen till otrohet är då större och otrohet är lika med att bli sårad :cryout:

Bäst är ju att låta bli att berätta mig att man har khnullat med sin nuvarande killkompis.
Men varför är risken större om dom har gjort det en gång än med en killkompis som hon inte har gjort det med? Det är ju nytt och spännande isåfall.
Man kan liksom inte låsa fast tjejen i hemmet och tvinga henne att inte träffa sina kompisar bara för att man inte litar på henne. Då skall man inte vara tillsammans heller.

mini
2006-11-27, 22:52
Bäst är ju att låta bli att berätta mig att man har khnullat med sin nuvarande killkompis.
Ja, inte alla tjejer tycker att det är okej att pojkvännen är gay, så berätta inget.

Lelle Pelle
2006-11-27, 22:52
Bäst är ju att låta bli att berätta mig att man har khnullat med sin nuvarande killkompis.

Bahh. Har något hänt tidigare, så har jag som pojkvänn rätten att veta. Punkt.

Trance
2006-11-27, 22:53
Du anar inte hur ditt första stycke skär sig med det andra. :)

Jag hade personligen inte varit orolig alls. Varför skulle jag inte kunna lita på min flickvän (om jag nu hade haft någon *cry* )?

Poesi skall skära sig, det är i friktionen som känslorna uppstår. Men sedan allvarligt, klart man förhoppningsvis litar på henne. Men varför chansa och visa att du inte bryr dig om vad hon gör? Struntar du totalt vad hon gör så kommer ju hon anse att hon inte är viktig. Så en lättare svartsjuka eller intresse är bara sunt, kan vara t.ex. att skriva att du såg henne förra natten över hela väggen med ditt eget blod, hälla syra på alla krukväxter eller hota hennes familj. Standardsakerna.

egge
2006-11-27, 22:54
Yeah, right... ;)

Nä, optimalt är inga killkompisar. För tjejkompisar gäller helst en och max två. De måste vara snygga och gilla tanken om en trekant. Fler kompisar än två betyder alltid problem. Då gaddar de ihop sig till ett litet gäng för att konspirera mot en. Plötsligt får tjejen för sig konstiga saker; "varför är det alltid jag som skall laga mat?", "när gjorde du något för mig senast?" eller "varför måste du lägga alla pengar på datorn/bilen/hemmabion/etc?".

Det bästa är om tjejen är lite utstött, kanske mobbad, fast ändå jäkligt snygg. Hon får gärna vara snäll, men lite naiv och dum, och självklart skall hon göra allt för en.

*whistle*

Hehe, någon slog spiken på huvudet så att säga:Virro

Dnepr
2006-11-27, 22:54
Om man drar det till sin spets - vad spelar det för roll om tjejens killkompis vill ligga med henne om hon inte vill ligga med honom och bara ser honom som en vän?

Exakt, det är ju skitsamma att han är en primitiv bock, så länge man litar på henne. Klart att det är tråkigt om han nu vill det, men det är ju faktiskt inget man vet heller till 100%.

mini
2006-11-27, 22:55
Bahh. Har något hänt tidigare, så har jag som pojkvänn rätten att veta. Punkt.
Vad då rätten att veta? Du har rätten att veta det din tjej vill berätta, precis som du har rätt att inte berätta allt för henne.

Jorgen
2006-11-27, 22:58
Poesi skall skära sig, det är i friktionen som känslorna uppstår. Men sedan allvarligt, klart man förhoppningsvis litar på henne. Men varför chansa och visa att du inte bryr dig om vad hon gör? Struntar du totalt vad hon gör så kommer ju hon anse att hon inte är viktig. Så en lättare svartsjuka eller intresse är bara sunt, kan vara t.ex. att skriva att du såg henne förra natten över hela väggen med ditt eget blod, hälla syra på alla krukväxter eller hota hennes familj. Standardsakerna.
Det är skillnad på att inte bry sig om vad hon gör och att lita på henne. :)

Du kommer att göra någon stackars flicka sååå lycklig en vacker dag. :D

Sunesha
2006-11-27, 22:58
Yikes jag vill absolut inte att min flickvän berätttar om sina tidigare sexuella relationer. Känns skummt. Jag har ingen nytta att veta det.

mini
2006-11-27, 23:01
Yikes jag vill absolut inte att min flickvän berätttar om sina tidigare sexuella relationer. Känns skummt. Jag har ingen nytta att veta det.
Åter är du och jag överens. Du är en vis man.

Lelle Pelle
2006-11-27, 23:01
Vad då rätten att veta? Du har rätten att veta det din tjej vill berätta, precis som du har rätt att inte berätta allt för henne.

Självklart, men om hon umgås med personer hon tidigare varit sexuellt aktiv med anser jag att jag har rätten att veta det.

Tricklev
2006-11-27, 23:01
Yikes jag vill absolut inte att min flickvän berätttar om sina tidigare sexuella relationer. Känns skummt. Jag har ingen nytta att veta det.

+1 ;)

Ja det får dom, även om jag ibland har lite svårt med det, men det skyller jag på att ett ex har varit otrogen med en "bara kompis".

Dnepr
2006-11-27, 23:01
Så som dom flesta resonerar här, så betyder ju det att ni även vill pippa era polares tjejer. Fan vilka bra kompisar ni är. Härlig vänskap. Det måste ligga är härlig känsla i luften när ni träffar era kompisar, alla har sina respektive med sig, och alla vill pippa varandras tjej. Trevligt umgänge.

mini
2006-11-27, 23:03
Självklart, men om hon umgås med personer hon tidigare varit sexuellt aktiv med anser jag att jag har rätten att veta det.
Du kan inte svara självklart när du sedan motsäger påståendet i samma mening.

Trance
2006-11-27, 23:04
Det är skillnad på att inte bry sig om vad hon gör och att lita på henne. :)

Du kommer att göra någon stackars flicka sååå lycklig en vacker dag. :D

Jag är ett charmtroll, jag vet.


Så som dom flesta resonerar här, så betyder ju det att ni även vill pippa era polares tjejer. Fan vilka bra kompisar ni är. Härlig vänskap, det måste ligga är härlig känsla i luften när ni träffar era kompisar, alla har sina respektive med sig, och alla vill pippa varandras tjej. Trevligt umgänge.

Man är inte vän med sin poleras tjejer. De kan vara riktigt snälla och man kan tycka det är riktigt trevligt att snacka när man träffas. Men det är inte så att man ringer dem och undrar om man skall hitta på något eller umgås när det är slut mellan dem.

Om man inte vill ligga då.

Dnepr
2006-11-27, 23:05
Man är inte vän med sin poleras tjejer. De kan vara riktigt snälla och man kan tycka det är riktigt trevligt att snacka när man träffas. Men det är inte så att man ringer dem och undrar om man skall hitta på något eller umgås när det är slut mellan dem.

Om man inte vill ligga då.

Med all respekt för dig, ditt kåta psykadeliska helvete, men jag delar inte din uppfattning i frågan.

Lelle Pelle
2006-11-27, 23:07
Du kan inte svara självklart när du sedan motsäger påståendet i samma mening.

Sant. Det var meningen mer som ett självklart - med restriktioner. Ex. jag gav var just en sådan restriktion.

L-Sami
2006-11-27, 23:08
Men varför är risken större om dom har gjort det en gång än med en killkompis som hon inte har gjort det med? Det är ju nytt och spännande isåfall.
Man kan liksom inte låsa fast tjejen i hemmet och tvinga henne att inte träffa sina kompisar bara för att man inte litar på henne. Då skall man inte vara tillsammans heller.


Risken är större för att hjärnan kommer ju ihåg händelsen att man haft sex tillsammans med personen. Då vet man vad man får i stort sett. Med en killkompis som man inte har haft sex med vet man inte vad man får och chansen är liten då att man är otrogen eftersom man är då i ett förhållande. Man vill ju inte vara otrogen medvetet, vanligtvis. Jag tror inte att en sexuell attraktion försvinner bara hur som helst.

Så klart litar jag på mina flickvänner har alltid gjort det, men tror nog att jag skulle vara lite mer misstänksam och försiktig om jag visste att min flickvän umgås med en killkompis som hon har haft sex med tidigare. Skulle nog inte förbjuda det, men möjligtvis inte gilla det.

Timme
2006-11-27, 23:09
Nej min flickvän hade inte nära killkompisar när vi var tillsammans. Men jag hade nära tjejkompisar, vissa jag till och med tidigare hade hånglat med. Jag vill ligga med mina tjejkompisar (dom flesta iaf) men skulle inte göra det eftersom det skulle bli en massa strul och jag vet inte om de vill ligga med mig, vissa vill det men inte alla, tror jag.

Ville du ligga med dina tjejkompisar sammtidigt som du var tillsammans med din flickvän?

Caixa**
2006-11-27, 23:10
Det går inte att ha riktiga killkompisar överhuvudtaget*gah!*

Det tycks alltid ligga nåt mer bakom.. Skittrist! Fan att det ska behöva vara så.. (eller är det jag som omedvetet lyckas skicka helt fel signaler till min omgivning:confused: )

jakke
2006-11-27, 23:12
Hur ska hon kunna ha det som?
Hon ska ju stå framför spisen hela tiden.. Max 1 armlängd ifrån

Trance
2006-11-27, 23:15
Med all respekt för dig, ditt kåta psykadeliska helvete, men jag delar inte din uppfattning i frågan.

Är du vän med dina polares tjejer? Nu snackar jag riktig vän här, inte någon "nej, men heeej" "Skittrevligt att träffas" "Jo, jag blev ju lite full sist" "Snygg tröja" "Hur går det i skolan" utan mer riktig vän: "Fan, jag mördade brevbäraren" "Jag tror jag har AIDS" "Supa?"

Dnepr
2006-11-27, 23:15
Är du vän med dina polares tjejer? Nu snackar jag riktig vän här, inte någon "nej, men heeej" "Skittrevligt att träffas" "Jo, jag blev ju lite full sist" "Snygg tröja" "Hur går det i skolan" utan mer riktig vän: "Fan, jag mördade brevbäraren" "Jag tror jag har AIDS" "Supa?"

Vad är det du vill säga?

L-Sami
2006-11-27, 23:16
Det går inte att ha riktiga killkompisar överhuvudtaget*gah!*

Det tycks alltid ligga nåt mer bakom.. Skittrist! Fan att det ska behöva vara så.. (eller är det jag som omedvetet lyckas skicka helt fel signaler till min omgivning:confused: )

Det räcker med att man är attraktiv. Hitta såna killkompisar som har flickvän redan, eller såna som vet att de kan få vilken tjej som helst och du är inte den enda som finns i det här jordklotet :)

Trance
2006-11-27, 23:18
Vad är det du vill säga?

Du fattar väl att det är svårt. Jag älskar ju dig, men jag tar barnen och sticker nu. Jag klarar inte av det här längre, ibland är inte kärlek allt. Ödet vill inte att vi skall vara tillsammans! Ring inte mig! Min advokat hör av sig.

Kwon
2006-11-27, 23:18
Det går inte att ha riktiga killkompisar överhuvudtaget*gah!*

Det tycks alltid ligga nåt mer bakom.. Skittrist! Fan att det ska behöva vara så.. (eller är det jag som omedvetet lyckas skicka helt fel signaler till min omgivning:confused: )

Det e inte du o dina "signaler" utan det är killarna.

Sunesha
2006-11-27, 23:18
Men seriöst, varför orka spendera energi på sådant som ger inget mer tillbaka än missnöje. Att känna att alla människor är översexuella sexmissbrukare som knullar allt som de anser sexuellt tilldragande är en bild som ofta faktiskt inte stämmer med verkligheten. Visst fan kan fantisera hit o dit hur det varit att vara med tjejkompis, men att sedan sätta fantasin i verklighet är sällan så värdefullt att man riskerar både sin tjejkompis och flickvän.

Ibland får jag bilden att alla tror jämnt att alla har sex med alla. Så man måste kontollera sin flickvän att hon inte hoppar i säng med grannen, brevbäraren, polaren, charmiga korvkioskbudet.

Leva ett helt liv styrd av rädsla för otrohet är bra sätt att begränsa livet och sina relationer till det motsatta könet.

Tricklev
2006-11-27, 23:19
Vad är det du vill säga?

Hans poäng är att du inte diskuterar vad dom andra i tråden diskuterar, du diskuterar ost medans vi andra diskuterar raketforskning, förstår du?

mistermr
2006-11-27, 23:20
Det har hänt mig. Jag hade en tjejkompis som jag respekterade och respekterar fortfarande, men när hon blev ihop med en ny kille så kände jag att det var inte lika angeläget (från henens sida) att behålla kontakten med mig. Jag gjorde det goda vänner gör och backade ur, vill ju att hon skall vara lycklig även om jag mer eller mindre förlorade kontakten med henne. Man får offra sig ibland.

mvh

Dnepr
2006-11-27, 23:20
Är du vän med dina polares tjejer? Nu snackar jag riktig vän här, inte någon "nej, men heeej" "Skittrevligt att träffas" "Jo, jag blev ju lite full sist" "Snygg tröja" "Hur går det i skolan" utan mer riktig vän: "Fan, jag mördade brevbäraren" "Jag tror jag har AIDS" "Supa?"

Jag förstår att du vill skämta bort det nu.

Om min kompis har med sin en kompis i sin tur, 75% av gångerna vi träffas, så kommer jag ju till slut att lära känna den här nya snubben och han kommer till slut att även bli min vän.

Har du fattat nu eller vill du att jag ska fortsätta?

Caixa**
2006-11-27, 23:26
Det räcker med att man är attraktiv. Hitta såna killkompisar som har flickvän redan, eller såna som vet att de kan få vilken tjej som helst och du är inte den enda som finns i det här jordklotet :)

Så, du menar med andra ord: "Sluta hänga med nördarna och bli kompis med de coola grabbarna istället!"?

Det där med att bli bästis med en upptagen kille har jag inte så jättebra erfarenhet av.. antingen hatar tjejen mig (vilket innebär att killen inte vågar umgås med mig) eller så blir jag bästis med henne och på så sätt känner sig killen lite utanför. Dessutom går det knappt att umgås med par en och en utan de kommer liksom "i paket". (Gäller inte alla, givetvis..men ofta:( )

Trance
2006-11-27, 23:27
Jag förstår att du vill skämta bort det nu.

Om min kompis har med sin en kompis i sin tur, 75% av gångerna vi träffas, så kommer jag ju till slut att lära känna den här nya snubben och han kommer till slut att även bli min vän.

Har du fattat nu eller vill du att jag ska fortsätta?

Om personen är din kompis flickvän. Kommer samma sak hända då? Ringer du henne och undrar om hon vill hänga med och käka pizza eller träna?

Kwon
2006-11-27, 23:28
Så, du menar med andra ord: "Sluta hänga med nördarna och bli kompis med de coola grabbarna istället!"?

Det där med att bli bästis med en upptagen kille har jag inte så jättebra erfarenhet av.. antingen hatar tjejen mig (vilket innebär att killen inte vågar umgås med mig) eller så blir jag bästis med henne och på så sätt känner sig killen lite utanför. Dessutom går det knappt att umgås med par en och en utan de kommer liksom "i paket". (Gäller inte alla, givetvis..men ofta:( )

Är det så jäkla smart att bli bästis med en massa singelkillar då? :D

Dnepr
2006-11-27, 23:28
Om personen är din kompis flickvän. Kommer samma sak hända då? Ringer du henne och undrar om hon vill hänga med och käka pizza eller träna?

Nej,det gör jag inte, av respekt för att den nya personen inte bara är hans kompis, utan även hans käresta.

Caixa**
2006-11-27, 23:29
Det e inte du o dina "signaler" utan det är killarna.

Synd iallafall att det ska behöva vara så:( Killarna borde skärpa sig! Är inte vänskapen med en tjej värt någonting nuförtiden?

Trance
2006-11-27, 23:30
Nej, inte ens det gör jag, av respekt för att den nya personen inte bara är hans kompis, utan även hans käresta.

Alltså är hon inte en vän på riktigt, utan hon är en trevlig person som också din kompis flickvän.

Dnepr
2006-11-27, 23:30
Synd iallafall att det ska behöva vara så:( Killarna borde skärpa sig! Är inte vänskapen med en tjej värt någonting nuförtiden?

Jag håller med dig. Tråkigt att så många killar inte kan hålla distans till saker och ting.

Dnepr
2006-11-27, 23:32
Alltså är hon inte en vän på riktigt, utan hon är en trevlig person som också din kompis flickvän.

Jo hon är visst en vän på riktigt, men jag vill inte träna osv med henne ändå. På samma sätt som min kompis morsa är min vän, men jag väljer att inte göra privata aktiviteter med henne heller.

Kwon
2006-11-27, 23:33
Synd iallafall att det ska behöva vara så:( Killarna borde skärpa sig! Är inte vänskapen med en tjej värt någonting nuförtiden?

Well, vi drivs ju av djuriska instinkter också, vissa mer än andra. :)

Vad är det som driver en singelkille tror du?

Inte så många som vill ha vänskap för vänskapens skull (om honan är attraktiv vill säga). :)

mistermr
2006-11-27, 23:33
Synd iallafall att det ska behöva vara så:( Killarna borde skärpa sig! Är inte vänskapen med en tjej värt någonting nuförtiden?

Många killar är sådana, dock inte alla!

Det finns en del killar också som kan respektera vänskapsband med det motsatta könet.

mvh

Trance
2006-11-27, 23:36
Jo hon är visst en vän på riktigt, men jag vill inte träna osv med henne ändå. På samma sätt som min kompis morsa är min vän, men jag väljer att inte göra privata aktiviteter med henne heller.

Men du går du och blir Michael Jackson Heal the World på mig. Alla är mina vänner också, jag är en trevlig person som har lätt att få människor att gilla mig.

Jag lovar.

Men även om de är riktigt schysta så räknar jag inte mina arbetskamrater(med något undantag), kompisars morsor, brevbäraren, snygga tjejen i affären som vänner. En vän kan defineras som en person som du vågar visa att du har fått en fästing på könsorganet för. Kan du inte det så är det inte en vän.

Dnepr
2006-11-27, 23:38
En vän kan defineras som en person som du vågar visa att du har fått en fästing på könsorganet för. Kan du inte det så är det inte en vän.

Alltså säger du att du inte är vän med polares systrar, morsor osv. Vad tråkigt, för det är jag. Utöver det kan jag säga att jag definitivt inte skulle visa mitt könsorgan för alla mina vänner, men det kanske beror på att det inte är några riktiga vänner. Iaf inte enligt dig.

Kwon
2006-11-27, 23:39
En sann vän öppnar man sig för (sitt innersta) och kan berätta om allt (även problem i livet).

Det gör man inte för brevbäraren, iaf inte jag.. :)

Tricklev
2006-11-27, 23:39
Synd iallafall att det ska behöva vara så:( Killarna borde skärpa sig! Är inte vänskapen med en tjej värt någonting nuförtiden?

Jag har en enda tjejpolare jag skulle klassa så viktig att jag aldrig skulle ha sex med henne eller göra något annat för att förstöra för hon och hennes förhållande, men förutom hon så är vänskaperna inte värda mer än så nej. *drool*

När jag är singel dvs, nu vill jag inte göra ngåot med någon. *popcorn*

Trance
2006-11-27, 23:39
Alltså säger du att du inte är vän med polares systrar, morsor osv. Vad tråkigt, för det är jag. Utöver det kan jag säga att definitivt inte skulle visa mitt könsorgan för alla mina vänner, men det kanske beror på att det inte är några riktiga vänner. Iaf inte enligt dig.

Ok, det skulle jag inte heller. Men poängen är samma. Kan man inte omgås bara du och den personen så kallar jag inte det en vän.

Kwon
2006-11-27, 23:41
Ni måste ju skilja på bekanta och vänner i tråden! :)

Dnepr
2006-11-27, 23:41
Ok, det skulle jag inte heller. Men poängen är samma. Kan man inte omgås bara du och den personen så kallar jag inte det en vän.

När sa jag att jag inte kan umgås bara med den personen? Jag har, och kan umgås på tu man hand med mina kompisars tjejer. Träffar jag ngn av dom på stan så har det hänt att man avslutar shoppingen ihop eler tar en fika. Men jag nog aldrig ringt och frågat om vi ska träna. Jag vill att mina polare ska umgås med min tjej.

Fjod0r
2006-11-27, 23:43
Flickvännen har för närvarnade två killkompisar hon umgås med. En har hon lekt med sen hon var 2-3år. Den andre är en kille hon träffade på mellanstadiet. De fikar, kollar tv/bio, går på krogen, käkar lite glass och badar på sommaren. Lugnt för min del, hade hon velat ha någon av dem så hade hon väll inte vart ihop med mig i fem år. Dom är schysta och vi kan umgås alla tre när det passar.

Trance
2006-11-27, 23:44
När sa jag att jag inte kan umgås bara med den personen? Jag har, och kan umgås på tu man hand md mina kompisar tjejer. TRäffar jag ngn av dom på stan så har det hänt att man avslutar shoppinmgen ihop eler tar en fika. Men jag nog aldrig ringt och frågat om vi ska träna.

Du, jag är inte den som är den. Men jag tror vi måste fastställa en sak här. Jag tror du blir bortröstad från ön. Argumentet håller inte riktigt inför örådet.

Fjod0r
2006-11-27, 23:46
Fan va jag är egocentrisk. Så fort jag ska säga något så blir det jag/mitt/mina.


klart som de kan.

Bengan
2006-11-27, 23:47
Min flickvänn gör lumpen så jag hoppas verkligen att tjejer kan ha killkompisar utan att det måste bli känslor.

Dnepr
2006-11-27, 23:48
Du, jag är inte den som är den. Men jag tror vi måste fastställa en sak här. Jag tror du blir bortröstad från ön. Argumentet håller inte riktigt inför örådet.

Det är ju du som inte kan se på dina polares brudar med sunda ögon, så du är den som vi vill ska lämna ön. För det känns jobbigt att inte kunna ge sig ut att jaga mat, och inte kunna lita på vad du ska göra när man är borta.

Trance
2006-11-27, 23:50
Det är ju du som inte kan se på dina polares brudar med sunda ögon, så du är den som vi vill ska lämna ön. För det känns jobbigt att inte kunna ge sig ut att jaga mat, och inte kunna lita på vad du ska göra när man är borta.

HAHAHA, JAG OLLADE DIN KOKOSNÖT.

Nej, men vad menar du inte lita på. Jag skulle aldrig ha sex med en polares tjej. Jag ser min polars tjej med sunda ögon, det är hans ägodel och man tafsar inte på polarens ägodel.

Dnepr
2006-11-27, 23:51
Jag skulle aldrig ha sex med en polares tjej. Jag ser min polars tjej med sunda ögon, det är hans ägodel och man tafsar inte på polarens ägodel.

Bra. Då river vi alla lappar som det stod Trance på. Välkommen in i gemenskapen igen.

mistermr
2006-11-27, 23:53
Flickvännen har för närvarnade två killkompisar hon umgås med. En har hon lekt med sen hon var 2-3år. Den andre är en kille hon träffade på mellanstadiet. De fikar, kollar tv/bio, går på krogen, käkar lite glass och badar på sommaren. Lugnt för min del, hade hon velat ha någon av dem så hade hon väll inte vart ihop med mig i fem år. Dom är schysta och vi kan umgås alla tre när det passar.

Kloka ord och klok kille!

mvh

Dnepr
2006-11-27, 23:56
Flickvännen har för närvarnade två killkompisar hon umgås med. En har hon lekt med sen hon var 2-3år. Den andre är en kille hon träffade på mellanstadiet. De fikar, kollar tv/bio, går på krogen, käkar lite glass och badar på sommaren. Lugnt för min del, hade hon velat ha någon av dem så hade hon väll inte vart ihop med mig i fem år. Dom är schysta och vi kan umgås alla tre när det passar.

Trevlig läsning Fjodor.

aliquis
2006-11-27, 23:59
Kan en tjej med pojkvän ha nära killkompisarKan hon säkert men varför ska hon hänga med dem? Men som andra har sagt beror det säkert på hur säker killen är på sig själv, och på vilket sätt de verkar vara kompisar, är det sedan 15 år tillbaka så är det nog inte så farligt...eller blir det bara en grogrund för svartsjuka?LättKan killar och tjejer vara bara vännerAntagligeneller vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?Klart, om den är trevlig och söt varför inte?Har era flickvänner killkompisar?Va, du menar om mina killkompisar har flickvänner? Ja ;D

Fjod0r
2006-11-28, 00:05
Jag är fan inte helt 100

nä precis

Jag behöver ta en tupplur

jajamän

fan, i Löve to citera

det är flashigt, coola killar flashar alltid!



*whistle*

:naughty: :D

Dnepr
2006-11-28, 00:06
nä precis



jajamän



det är flashigt, coola killar flashar alltid!



*whistle*

:naughty: :D


:D

sammy1
2006-11-28, 00:07
om vi säger såhär, ALLA tjejer som jag umgåts som en tjejkompis har jag hamnat i säng med..ALLA, så jag personligen tror inte det går alls :whipped:

L-Sami
2006-11-28, 00:55
Så, du menar med andra ord: "Sluta hänga med nördarna och bli kompis med de coola grabbarna istället!"?

Det där med att bli bästis med en upptagen kille har jag inte så jättebra erfarenhet av.. antingen hatar tjejen mig (vilket innebär att killen inte vågar umgås med mig) eller så blir jag bästis med henne och på så sätt känner sig killen lite utanför. Dessutom går det knappt att umgås med par en och en utan de kommer liksom "i paket". (Gäller inte alla, givetvis..men ofta:( )

Menade inte så, hade ingen tanke om att du hängde med nördarna, men kanske skulle det vara nåt att du började umgås med andra typer av killar :)

MacLeod
2006-11-28, 01:06
om vi säger såhär, ALLA tjejer som jag umgåts som en tjejkompis har jag hamnat i säng med..ALLA, så jag personligen tror inte det går alls :whipped:

Det måste vara för att du är så het.

Snake
2006-11-28, 01:13
Folk kommer att posta den, så det är väl lika bra att göra det tidigt:
http://www.laddertheory.com/

Bump. Den stämmer...tyvärr.

PowPow
2006-11-28, 01:38
Jag tänkte precis skriva att det är klart att killar och tjejer kan vara kompisar hur som helst.

Sen läste jag dialogen på http://www.laddertheory.com/, och tänkte på mig själv. Kom på att jag nog aldrig varit vän (bekant visst, men inte vän) med en tjej som jag ansett vara ful. Vad betyder det?

Liten Men Fet
2006-11-28, 01:54
Kan en tjej med pojkvän ha nära killkompisar, eller blir det bara en grogrund för svartsjuka? Kan killar och tjejer vara bara vänner, eller vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?

Har era flickvänner killkompisar?

Klart tjejerna ska kunna ha det precis som killarna ska kunna ha nära tjejkompisar. Jag har/har haft flera nära tjejkompisar som jag slaggat på soffan hos även när dom har pojkvän. Kan dom inte hantera det så vet jag att dom tjejerna inte skulle ha kvar dom som partner.
En del av kompisrelationerna har börjat som misslyckade flörtar men utvecklat sig till djup vänskap. En del av tjejerna har haft 3-4 pojkvänner under tiden som jag umgåtts med dom.

Det skulle inte funka om jag var kär i tjejerna men det är jag inte och det vet dom om, även om en del vet om att jag varit kär i dom.

Den eventuella pojken får väl fundera på hur mycket han litar på tjejen och det borde inte vara så svårt om det han som vaknar upp brevid henne nästan varje dag.

Squirrel
2006-11-28, 01:59
Har inte läst hela tråden

Är nära vän med flera tjejer med pojkvänner utan problem. Sover i samma säng osv. Tänker absolut inte på dem på ett sätt jag inte borde tänka på dem. Om de vore singlar skulle jag inte säga nej, men att bara kunna vara vän med hälften av ens vänskapskrets känns dumt *screwy*?

Om ni var ihop med en tjej som var bi, skulle inte hon "få" ha några vänner alls?

Sheogorath
2006-11-28, 06:21
Jag har två tjejkompisar, och jag misstänker att jag kan vara vän med dem eftersom jag inte vill ha sex med dem. Jag är alltså inte attraherad av dem.

Skulle jag bli svartsjuk om min flickvän hade killkompisar? Troligen. Men jag hade inte visat det.

Sofia4_4
2006-11-28, 06:25
Ja, de kan. Mina killkompisar är fler än tjej kompisarna och även min kille gillar att hänga med dem ibland mer än vad han hänger med sina egna kompisar för vi har liknande intressen.
Han har också tjejkompisar som är också mina kompisar.
We are a big happy family.

T-train
2006-11-28, 07:28
Så länge de är fulare än mig är det ok.

*asg* inte så svårt va?;)

Tolkia
2006-11-28, 07:32
Kan hon säkert men varför ska hon hänga med dem?
Arrgh; ja, varför skall man hänga med kompisar om man har ett fast förhållande? Kanske för att förhållanden har en tendens att inte bli så långvariga om parterna inte har "egna" liv och rum också ... (och för att det är kul att hänga med kompisar, men det är kanske så banalt att det inte behöver sägas ens?)

Som svar på frågan: Ja, det hoppas jag verkligen; jag har nämligen ett par goda, manliga vänner som jag inte har någon lust att bli av med om/när de eller jag skulle hitta/få/skaffa/träffa en partner.

stoney_king
2006-11-28, 07:37
Klart de kan,

Men jag har hört "Vi är bara kompisar" uttrycket förr... sure... *bs*

Det brukar vara så från tjejens sida men killen vill alltid bonka... *screwy*

Detta gäller främst nya killkompisar... gamla brukar det inte vara några problem med.

Jag vill också vara "kompis" med en massa tjejer *whistle*

Bronkitkorv
2006-11-28, 07:51
Tänk vad pinsamt det skulle vara om ni blir brädade av en som ni tycker är fulare än er själv*popcorn*
Varför skulle det vara pinsamt ?
Det bevisar ju bara att hon hela tiden varit psykopat ju, dåligt material...

The_Chick
2006-11-28, 07:54
Why not.... ?

Men när jag tänker efter så är det inte många av mina killkompisar som jag inte har satt på..... och då på fyllan.....

Varav en är numera en av mina närmaste vänner.... Vi har inte berättat för någon om vad som hänt.... men å andra sidan så var vi båda två singlar när det hände....

Men å andra sidan så umgås jag hellre med killar då jag inte gillar skitsnack utan raka rör.....

Action
2006-11-28, 07:57
Självklart får hon ha det, ser inga som helst problem med det. Dessutom kan hon även få skaffa nya killkompisar om det skulle falla sig så, vilket även har hänt.

Jag är tillräckligt säker på vårt förhållande för att slippa vara orolig!

Fjodor och Sunesha är väl de två i den här tråden tillsammans med Jörgen som kommit med de vettiga kommentarerna.

pia
2006-11-28, 07:58
Det går nog att vara bra kompisar för jag känner folk som har bra kompisar av motsatt kön. Jag själv skulle ha svårt för om min pojkvän umgicks med en tjej på tu man hand för jag litar inte på killar när det kommer till tjejer. Allt för många tänker inte med huvudet. Jag är för svartsjuk för att klara av det även om jag skulle vilja tycka att det är okej. Om min pojkvän inte vill att jag umgås med andra killar på tu man hand så gör jag inte det. Det blir lite för mycket dubbelmoral om jag ska umgås med killar men han får inte umgås med tjejer. Även om jag tycker att alla ska ha rätt att umgås med vem de vill så skulle jag ha alldeles för svårt för det och vara otroligt svartsjuk.

petersson
2006-11-28, 08:00
Självklart får hon ha det, ser inga som helst problem med det. Dessutom kan hon även få skaffa nya killkompisar om det skulle falla sig så, vilket även har hänt.

Jag är tillräckligt säker på vårt förhållande för att slippa vara orolig!

Fjodor och Sunesha är väl de två i den här tråden tillsammans med Jörgen som kommit med de vettiga kommentarerna.

Du är en god make.

petersson
2006-11-28, 08:02
Förresten, Jörgen och Action, även ni måste väl ibland kunna känna ett litet sting av avundsjuka? Har det aldrig hänt? :)

Action
2006-11-28, 08:07
Förresten, Jörgen och Action, även ni måste väl ibland kunna känna ett litet sting av avundsjuka? Har det aldrig hänt? :)

Tidigare i mitt liv har det funnits svartsjuka och avundsjuka i mina förhållanden. Men den som mådde sämst av det var jag själv, man har väl lärt sig med åren. :)

Om det dyker upp någon slags avundsjuka på något sätt nu så försvinner den lika snabbt som den dök upp, har nog lärt mig att hantera det på ett bra sätt de få gånger som det har hänt.

Noodles
2006-11-28, 08:25
Jag har inga problem med det. En av min sambos närmsta vänner är kille och en av mina närmsta vänner är tjej utan att någon av oss blir svartsjuk.

I tidigare förhållanden kunde jag vara svartsjuk men det försvann när jag blev vuxen. Idag har jag svårt att se hur jag kunde vara så svartsjuk. Framför allt tog det bara en massa energi och fick både mig och min partner att må dåligt.

Melker
2006-11-28, 08:31
Har era flickvänner killkompisar?

Ja, det har hon. Har inga problem med det.Fast 3st av dom är bögar och den 4:e bor på avstånd (misstänkt bög/bi han också)

Edde_1
2006-11-28, 08:34
Varför skulle det vara pinsamt ?
Det bevisar ju bara att hon hela tiden varit psykopat ju, dåligt material...
Så kan man ju också se det;)
Eller så är man kan kanske inte den grekiska gud man föreställer sig att man är:D

Sofia4_4
2006-11-28, 08:38
Arrgh; ja, varför skall man hänga med kompisar om man har ett fast förhållande? Kanske för att förhållanden har en tendens att inte bli så långvariga om parterna inte har "egna" liv och rum också ... (och för att det är kul att hänga med kompisar, men det är kanske så banalt att det inte behöver sägas ens?)

Som svar på frågan: Ja, det hoppas jag verkligen; jag har nämligen ett par goda, manliga vänner som jag inte har någon lust att bli av med om/när de eller jag skulle hitta/få/skaffa/träffa en partner.
Du har så rätt Tolkia. Mitt ex var jätte svartsjuk på mina killkompisar. iof, han var avundsjuk när jag spenderade mycket tid med tjejkompisar också. Han tyckte att jag hade mer roligt med kompisar än vad jag har det med honom och kände sig hotat. En av orsakerna att han är nu bara ett ex.

En annan vännina hade samma problem. Hon kunde inte ens prata i telefon med nån från motsatt kön eller nämna ordet "han" när hon pratade med vänninor, för då skulla hennes kille undra vem "han" är och hur många gånger hade hon pratat med honom.
Han är numera också ett ex.

Noodles
2006-11-28, 08:43
En annan vännina hade samma problem. Hon kunde inte ens prata i telefon med nån från motsatt kön eller nämna ordet "han" när hon pratade med vänninor, för då skulla hennes kille undra vem "han" är och hur många gånger hade hon pratat med honom.
Han är numera också ett ex.

Jag har en kompis vars sambo får en mörk blick så fort han pratar med en annan tjej och hon brukar även kolla hans mobiltelefon för att se om det är några nummer hon inte känner igen. Jag tycker det lägger grunden till ett mycket sunt förhållande.

_Larre_
2006-11-28, 09:28
Min pojkväns flickvän har många killkompisar.

Bara jag som uppmärksammade 3-mannaförhållandet? *whistle*


Visst kan hon det, jag är större och starkare än alla, det räcker för mig.

Dock har jag en kompis vars FLICKVÄN har sagt att han inte får träffa tjejer. Så en omvänd tråd vore kul att se också ;).

Krokodil
2006-11-28, 09:35
Bara jag som uppmärksammade 3-mannaförhållandet? *whistle*
.
Eller så talar hon om sig själv i tredje person... *whistle*

nutz
2006-11-28, 09:38
Den enda av mina tjejkompisar som jag inte skulle sätta på är min föredetta flickvän och absolut bästa vän. Eller, ja, en till också, men det är för att hon så att säga inte är snygg på en fläck.

Jag har min manlighet i behåll.

AngelLove
2006-11-28, 09:40
Självklart skall tjejen kunna ha killkompisar och jag ha tjejkompisar.
Visst finns risken/chansen att något mer kommer hända eftersom känslor är inget du styr över (däremot kan du styra valet du gör när känslan väl är där) men man måste våga lita på dels sig själv och den man är tillsammans med.

Själv har jag nog mer tjejkompisar än killkompisar och inte sören vill jag ha sex med dem allihopa. Om de varit singlar (nu är de flesta iofs i förhållanden av varierande längd) och jag är singel och något uppstår så kanske att något mer än vänskap hade uppstått. Men det är inte p g a det som man är vän med dem.

Säger som Action, jag har tidigare i mitt liv varit väldigt väldigt svartsjuk och den som mådde absolut sämst av det var jag själv. Inte en chans att jag tänker gå tillbaka till det stadiet igen.

Fjod0r
2006-11-28, 09:46
Det känns som de flesta med seriösa och hälsosamma förhållanden insett att svartsjuka är meningslöst. Det är nog hälsosamt att oroa sig ibland, men bara till en gräns. Det gäller väll för övrigt det mesta, oro är bara bra till en gräns. Ju snabbare man lär sig att hantera sina kännslor och tankar ju snabbare kan man bli "lycklig". Känns också som att många resonerar konstigt, bara för att ni inte skulle klara att ha en vän av motsatt kön betyder ju inte att din/era flickvänner inte skulle klara det. Det är ju att projektera sina egna brister på andra. Inte bra inte bra.

Honn
2006-11-28, 10:00
Jag ser inget problem med att eventuell flickvän skulle ha manliga kompisar och jag hoppas att mina kompisars pojkvänner inte har problem med att deras flickvänner umgås med mig.

Nina L
2006-11-28, 10:07
Under mitt förhållande har jag hela tiden tyckt att det känns lite förbjudet att få en ny killkompis, men så länge kompisen inte låter mig förstå att han är attraherad av mig så tycker jag att det borde vara okej att umgås. Om man som jag är lite rädd för tjejer så kan det bli ett rätt trist läge att inte få hänga med killar.

För min del är det okej att min partner har tjejkompisar så länge de inte är för snygga. :em:

Emselie
2006-11-28, 10:10
Jag har alltid lyckats få tag i pojkvänner som inte har några nära tjejkompisar, så jag har ingen direkt erfarenhet av detta...

Jag har dock väldigt svårt att se mig själv acceptera att min pojkvän sagt något i stil med: "på fredag ska jag äta middag och gå på bio med min bästa kompis Britta-Stina så då får du aktivera dig med annat"

Är tjejen dessutom en hot mama så hade jag nog fan satt mig på tvären helt, det hade känts som att släppa iväg en tickande bomb...


Samtidigt känner jag att jag faktiskt har en väldigt pålitlig pojkvän.
Jag vill våga lita på honom till 100%, men det känns som om det inte har med personen i sig att göra, det är den manliga driften jag inte litar på! *rolleyes*

Kwon
2006-11-28, 10:11
Rädd för tjejer? ;)

Sunesha
2006-11-28, 10:43
Det känns som de flesta med seriösa och hälsosamma förhållanden insett att svartsjuka är meningslöst. Det är nog hälsosamt att oroa sig ibland, men bara till en gräns. Det gäller väll för övrigt det mesta, oro är bara bra till en gräns. Ju snabbare man lär sig att hantera sina kännslor och tankar ju snabbare kan man bli "lycklig". Känns också som att många resonerar konstigt, bara för att ni inte skulle klara att ha en vän av motsatt kön betyder ju inte att din/era flickvänner inte skulle klara det. Det är ju att projektera sina egna brister på andra. Inte bra inte bra.word, är av samma åsikt

sammy1
2006-11-28, 11:02
Det måste vara för att du är så het.

Har nog inte så mkt med utseende att göra tror jag. När man blir kompisar så lär de känna mig precis som om det vore en dejt. Jag anser mig vara rätt charmig, mer charmig än snygg iaf :smash:

Sofia4_4
2006-11-28, 11:04
Jag har alltid lyckats få tag i pojkvänner som inte har några nära tjejkompisar, så jag har ingen direkt erfarenhet av detta...

Jag har dock väldigt svårt att se mig själv acceptera att min pojkvän sagt något i stil med: "på fredag ska jag äta middag och gå på bio med min bästa kompis Britta-Stina så då får du aktivera dig med annat"

Är tjejen dessutom en hot mama så hade jag nog fan satt mig på tvären helt, det hade känts som att släppa iväg en tickande bomb...


Samtidigt känner jag att jag faktiskt har en väldigt pålitlig pojkvän.
Jag vill våga lita på honom till 100%, men det känns som om det inte har med personen i sig att göra, det är den manliga driften jag inte litar på! *rolleyes*

Då hade jag sagt - nä, ingen av mina kompisar är lediga just då, jag hänger med på bio.

Hade han sagt: det får du inte, då hade jag blivit sur och hängd med på bio ändå. :D

Pepparkakssmurfen
2006-11-28, 11:13
Kan en tjej med pojkvän ha nära killkompisar, eller blir det bara en grogrund för svartsjuka? Kan killar och tjejer vara bara vänner, eller vill man alltid ligga med någon man gillar av motsatt kön?

Har era flickvänner killkompisar?

En kille som är kompis med en tjej är det bara för att det ökar hans chanser att få ligga. Ibland hör man att någon kille är kompis med någon tjej och hans flickvän tycker det är ok,men då har hon inte hört att han brukar ligga med tjejkompisen.

Jag skulle inte vilja att min flickvän hade killkompisar,festar tillsammans,bio,äta ute osv.
Arbetskamrater och studiekmarater är en annan sak,men skulle de hålla på och träffas på fritiden skulle jag bli jävligt svartsjuk,jag vet ju hur killar tänker.

Cilia
2006-11-28, 11:15
Då hade jag sagt - nä, ingen av mina kompisar är lediga just då, jag hänger med på bio.

Hade han sagt: det får du inte, då hade jag blivit sur och hängd med på bio ändå. :D
Det hade inte jag gjort.
Det tycker jag känns lika konstigt som att haka på om han skulle gå ut med Kalle och ha en kompiskväll. Den kvällen blir ju en helt annan sak än om du är med.

Jacksatan
2006-11-28, 11:16
Om inte killkompisen varit bög hade jag tyckt det varit opassande. Jag säger bara "När Harry mötte Sally"...

Sofia4_4
2006-11-28, 11:22
Det hade inte jag gjort.
Det tycker jag känns lika konstigt som att haka på om han skulle gå ut med Kalle och ha en kompiskväll. Den kvällen blir ju en helt annan sak än om du är med.

Jo, så är det. Men det är skillnad att säga: jag ska själv på bio och roa mig med min tjejkompis och du får inte vara med, och att säga: jag vill prata med Kaisa så vi ska gå och ta en fika på stan.
Sen kan han se till att gå på bio med Kaisa om jag själv är uppbokat och inte behöver sällskap. Jag är ego.

Cilia
2006-11-28, 11:23
Jo, så är det. Men det är skillnad att säga: jag ska själv på bio och roa mig med min tjejkompis och du får inte vara med, och att säga: jag vill prata med Kaisa så vi ska gå och ta en fika på stan.
Sen kan han se till att gå på bio med Kaisa om jag själv är uppbokat och inte behöver sällskap. Jag är ego.
Du menar att han ska bygga relationen med dig på lögner?

Kwon
2006-11-28, 11:23
"What about ugly girlfriends?"

"You pretty much wanna schtup them too"

Var det så han sa Billy Crystal? :D

Pepparkakssmurfen
2006-11-28, 11:29
KILLAR ÄR KOMPISAR MED TJEJER BARA FÖR ATT FÅ LIGGA MED DEM.:kinky:

L-Sami
2006-11-28, 11:30
KILLAR ÄR KOMPISAR MED TJEJER BARA FÖR ATT FÅ LIGGA MED DEM.:kinky:

Nej, inte om de är bara snälla och inte attraktiva.

Sofia4_4
2006-11-28, 11:31
Du menar att han ska bygga relationen med dig på lögner?

Hur då på lögner? Han behöver inte ljuga.

Kwon
2006-11-28, 11:31
Något måste väl ha attraherat för att man skulle blivit kompisar från början, såvida det inte är en kompis från barndomen. :D

Jag är säkerligen fel person att fråga förresten

L-Sami
2006-11-28, 11:34
Om man tycker om ens idéer och tankar så kan man bli kompis med en från det motsatta könet utan att behöva bli attreherad av den.

Kwon
2006-11-28, 11:36
Om man tycker om ens idéer och tankar så kan man bli kompis med en från det motsatta könet utan att behöva bli attreherad av den.

Props för dig Sami, jag har då aldrig i mitt liv blivit "kompis" med någon tjej på grund av hennes idéer eller tankar! :D

Sen e jag heller ingen sån där snubbe som ringer bara för att snacka eller ut o fika o snacka etc, ingen fika-kis helt enkelt.

Sofia4_4
2006-11-28, 11:38
Props för dig Sami, jag har då aldrig i mitt liv blivit "kompis" med någon tjej på grund av hennes idéer eller tankar! :D

Sen e jag heller ingen sån där snubbe som ringer bara för att snacka eller ut o fika o snacka etc, ingen fika-kis helt enkelt.

haha, jo, det är svårt att bli attraherad av nåns tankar och idéer när man tittar på personen bakifrån. Det blir dåligt att höra då. ;)

Kwon
2006-11-28, 11:39
haha, jo, det är svårt att bli attraherad av nåns tankar och idéer när man tittar på personen bakifrån. Det blir dåligt att höra då. ;)

AHAHAHAHAHA *kissass*

Good one Sofia!

L-Sami
2006-11-28, 11:40
Props för dig Sami, jag har då aldrig i mitt liv blivit "kompis" med någon tjej på grund av hennes idéer eller tankar! :D

Jag har faktiskt.. hon är 35år och jag är inte alls attraherad av henne men jag förnekar bara nog att jag inte vill ligga med henne :D För att hon vill ligga med mig *screwy*

Kwon
2006-11-28, 11:42
Jag har faktiskt.. hon är 35år och jag är inte alls attraherad av henne men jag förnekar bara nog att jag inte vill ligga med henne :D För att hon vill ligga med mig *screwy*

Precis, you're in denial bro!

Accept your animal instincts! She wants some finnish lamb-chops!

Pepparkakssmurfen
2006-11-28, 11:44
Jag har faktiskt.. hon är 35år och jag är inte alls attraherad av henne men jag förnekar bara nog att jag inte vill ligga med henne :D För att hon vill ligga med mig *screwy*

Ingen tjej-kill-kompisrelation utan att nån har sex i tankarna.

L-Sami
2006-11-28, 11:44
Precis, you're in denial bro!

Accept your animal instincts! She wants some finnish lamb-chops!


:D

L-Sami
2006-11-28, 11:45
Ingen tjej-kill-kompisrelation utan att nån har sex i tankarna.


Farligt det där :Virro

Kwon
2006-11-28, 11:47
Ingen tjej-kill-kompisrelation utan att nån har sex i tankarna.

Så har det alltid varit för mig iaf, det dyker upp förr eller senare vad dom egentligen vill.

En tjej från en kurs (som hade kille) ville att jag skulle vara med på dubbelknull efter att ha känt henne som kompis ett par månader.

Hennes ord, inte mina!

Nä du, jag har nog aldrig haft en "kompis" av motsatt kön som jag inte varit attraherad av på ett eller annat sätt.

Aldrig, som Sami, tänkt att man kan bli attraherad av tankar och idéer också, är en ny grej som jag måste testa, dock tror jag inte det funkar för mig.

Sofia4_4
2006-11-28, 11:57
Jag är inte alls attraherad av mina killkompisar. Tvärtom, det känns som att vilja ligga med sin brorsa.
Min bästa killkompis är gothare, klär sig i svart och gillar drakar och mörka grejer, går på dekadence. Detta attraherar mig inte alls. Däremot är han en av de få som man kan diskutera universums mysterier i flera timmar. Och vi är hårt ärliga mot varandra både när det gäller arbete och relationer. Han tröttnar snabbt på brudar och tycker att det är urtråkigt att vara med samma tjej länge, samtidigt som han strävar efter det. Jag tycker han är bara oseriös. Jag kan inte ens tänka mig hur det nånsin skulle gå till för att jag skulle bli attraherad av honom.
En annan killkompis jag har är starkt intresserad av naturen och att vara ute i naturen. Att spendera 3 dagar i hans stuga med andra kompisar var ett mardröm för mig. Inget jag kan se som attraktivt. Men han har jätte bra sense of humor och är smart.

Grejen är att ju mer jag känner en person desto svårare blir det att attraheras av den personen.

Nilsjohan
2006-11-28, 12:03
Så har det alltid varit för mig iaf, det dyker upp förr eller senare vad dom egentligen vill.
Men du är ju Kwon. Så vi är inte förvånade. När vi pratar killkompisar så menar vi vanliga dödliga :D

Kwon
2006-11-28, 12:13
Men du är ju Kwon. Så vi är inte förvånade. När vi pratar killkompisar så menar vi vanliga dödliga :D

Nah, i'm just a regular bloke bro, nuttin' special.

sammy1
2006-11-28, 12:51
Jag är inte alls attraherad av mina killkompisar. Tvärtom, det känns som att vilja ligga med sin brorsa.´

Tror du dina killkompisar tänker på samma sätt?

:n00b

The_RobRoy
2006-11-28, 12:54
Man kan väl resonera som så, alla killar som klarar att ha en syskonrelation utan att bli kåt på syrran, är väl alltså kapabel att ha en sådan relation med någon annan tjej, så omöjligt ska det väl knappast vara?

aliquis
2006-11-28, 13:02
Man kan väl resonera som så, alla killar som klarar att ha en syskonrelation utan att bli kåt på syrran, är väl alltså kapabel att ha en sådan relation med någon annan tjej, så omöjligt ska det väl knappast vara?Är vi något på spåren nu? Är alla killar kåta på sina systrar?

babbett
2006-11-28, 13:07
Sjalvklart kan en tjej ha killkompisar aven fast hon har kille (och vise versa). Fast om dom inte kan umgas allihopa (alltsa tjejen, hennes kille och hennes killkompis samtidigt) da ar det nagot konstigt.
Tyvarr finns det mycket svartsjuka i folk och det kan latt bli problem.
Jag har alltid haft bra killkompisar fast jag har aven haft pojkvanner som inte gillat laget...stick och brinn galler da! Man ska inte behova svika kompisarna pga. att man har en partner med kass sjalvfortroende och sjuka konsbilder.
Om man rakar vara bi da? Ska man da vara helt utan kompisar?

....och om man inte kan ha en nara kompisrelation utan att *nulla da kanske man far jobba med sin sjalvbild.

Pellefant
2006-11-28, 13:32
Jag har alltid lyckats få tag i pojkvänner som inte har några nära tjejkompisar, så jag har ingen direkt erfarenhet av detta...


Betyder det att du inte är nära kompis med något av dina ex? Eller fick du några dem på bättre tankar? :)

sammy1
2006-11-28, 13:44
Betyder det att du inte är nära kompis med något av dina ex? Eller fick du några dem på bättre tankar? :)

Jag har inte kontakt med ett enda EX! i would just bang em'

Emselie
2006-11-28, 14:16
Betyder det att du inte är nära kompis med något av dina ex? Eller fick du några dem på bättre tankar? :)


Haha...jag har absolut ingen kontakt med mina ex, hade jag haft kontakt med dem hade jag inte rört vid dem med en pinne ens!
Antar att jag kan säga att jag lider av ex-fobi, been there, done that ---> *spy*
(tilläggas bör kanske att mitt senaste ex var av den typ som hade dragit över alla sina tjejkompisar samt deras kompisar...och systrar, om han fått chansen!)

Däremot har jag har en del killkompisar men de är inte så nära att jag träffar dem utan att vi är ett helt gäng som träffas. Min nuvarande pojkvän har, så vitt jag vet, inga brudpolare som han umgås med på annat sätt än i grupp.

Hade han haft en massa (snygga) tjejbästisar, hade jag antagligen (under nästan alla omständigheter) haft problem med det....jag är en mes, jag vet! *rolleyes*

L-Sami
2006-11-28, 14:24
Aldrig, som Sami, tänkt att man kan bli attraherad av tankar och idéer också, är en ny grej som jag måste testa, dock tror jag inte det funkar för mig.

Ne, men jag tycker att det är lättare öppna upp vissa typer av tankar för en tjej kompis än för en kill kompis på nåt sätt.

Emselie
2006-11-28, 14:28
Jag är inte alls attraherad av mina killkompisar. Tvärtom, det känns som att vilja ligga med sin brorsa.


Jag känner precis likadant, dock verkar dessa känslor mer vanliga hos oss kvinnor!

Har en kompis som blev singel för ett tag sedan och bland hennes killkompisar trädde både den ena och den andra fram och avslöjade sina känslor. Tycker att det är lite nasty att de har väntat ut henne och gått där och trånat, hon i sin tur har inte kopplat.


(...självklart har jag uppmärksammat att det faktiskt finns pojkar här inne som också kan känna syskonkänslor för kompisar av motsatt kön, så no offence!)

Progzilla
2006-11-28, 14:46
Att lita på sin flickvän/pojkvän kommer med åren och ömsesidigt förtroende hör till ett hälsosamt förhållande. Svartsjukan bör man ta död på genast. Att ha kompisar av det motsatta könet är hur naturligt som helst, speciellt ifall det är en självklar sanning att det aldrig kan bli nåt, typ en ex som man lämnat eller bästa kompisen partner, men även annars så länge det är underförstått av bägge parter att det inte kan bli nåt.

Men...

Så många tjejer fattar inte att dendär trevliga singel killkompisen som hon "aldrig" skulle kunna vara attraherad av, faktiskt nästan alltid har dolda sexuella begär gentemot henne. Och att en kille upplevs som "bara kompis" betyder ingenting, sexuell attraktion kan skapas på en bråkdelssekund om situationen är rätt. Förrän hon vet ordet av står han och krafsar på busken. Det är först då tjejens lojalitet mäts.

Skillnaden mellan tjejer och killar i denhär frågan är så stor att tjejerna helt enkelt inte kan fatta vilka kåtbockar killarna är och killarna kan helt enkelt inte förstå sig på tjejer överlag.

Kwon
2006-11-28, 15:04
Skillnaden mellan tjejer och killar i denhär frågan är så stor att tjejerna helt enkelt inte kan fatta vilka kåtbockar killarna är och killarna kan helt enkelt inte förstå sig på tjejer överlag.

So true! :D

Chaan
2006-11-28, 15:13
Jag hade en tjejkompis under 6-7 år - hon har flyttat nu - där det verkligen aldrig var fråga om sex. Under ett år hade hon en kille, så ja, flickvänner kan ha killkompisar.

Diggler
2006-11-28, 15:18
Ja. vad gör det om någon blir lite svartsjuk förresten? Lite svartsjuka är bara bra, då känner man sig omtyckt.

Tolkia
2006-11-28, 15:26
Progzilla: Skillnaden mellan tjejer och killar i denhär frågan är så stor att tjejerna helt enkelt inte kan fatta vilka kåtbockar killarna är och killarna kan helt enkelt inte förstå sig på tjejer överlag.


Eller också finns det möjligen fler tjejer som genomskådar kåtbockarna till killar eftersom de inte är så oskuldsvita själva som killarna gärna vill tro.

Emselie
2006-11-28, 15:41
...att tjejerna helt enkelt inte kan fatta vilka kåtbockar killarna är...

I knew it! Därför är det kanske inte helt fel att vara en mes och styra in pojken på rätt "spår" innan han hunnit ehh...gå vilse! :smash:

Progzilla
2006-11-28, 15:52
Eller också finns det möjligen fler tjejer som genomskådar kåtbockarna till killar eftersom de inte är så oskuldsvita själva som killarna gärna vill tro.

Sschhh! Kvinnornas kåthet är en väl bevarad hemlighet!

Progzilla
2006-11-28, 15:55
I knew it! Därför är det kanske inte helt fel att vara en mes och styra in pojken på rätt "spår" innan han hunnit ehh...gå vilse! :smash:

Absolut, men det kräver allt förutom mesighet! Ta rikting mot tofflan så är du på god väg med karln.

Emselie
2006-11-28, 16:25
Absolut, men det kräver allt förutom mesighet! Ta rikting mot tofflan så är du på god väg med karln.


Ah, jag syftade mer på att vara en mes i bemärkelsen "vara rädd för att låta pojken mingla fritt med girls".

Just nu sysslar han ju inte med något "flickmingel" i vilket fall så jag har ännu inte behövt ta den konflikten...

haiduc
2006-12-03, 21:56
Jag tycker det är värre när tjejkompisar har pojkvänner, då blir jag svartsjuk... *whistle*

Tricklev
2006-12-03, 22:00
I vissa fall, NEJ.

Nej i detta fallet. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1945041&postcount=11713)

Slartibartfast
2006-12-03, 22:20
I vissa fall, NEJ.

Nej i detta fallet. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1945041&postcount=11713)

Men! *rolleyes*

Dumpa för helvete! :smash:

Orka med sånt skit.

raQblad
2006-12-03, 22:23
Det är väl inget problem. Flickvänner måste kunna ha killkompisar, men man får vara beredd på att de lär vara all over her när det tar slut...så har det varit alla gånger jag varit med. *screwy*

prime^
2006-12-03, 22:34
Det är väl inget problem. Flickvänner måste kunna ha killkompisar, men man får vara beredd på att de lär vara all over her när det tar slut...så har det varit alla gånger jag varit med. *screwy*
Det behöver inte ens ta slut har jag fått va med om.. Visst, gammla killkompisar tycker jag e okej men när dom skaffar nya och umgås med dom enskilt så säger jag nej varje dag, hela veckan.

raQblad
2006-12-03, 22:40
Det behöver inte ens ta slut har jag fått va med om.. Visst, gammla killkompisar tycker jag e okej men när dom skaffar nya och umgås med dom enskilt så säger jag nej varje dag, hela veckan.Crap, på så vis. Jag har ju en hel bunt tjejkompisar, så jag kan bara utgå från mig själv.
Däremot var mitt ex (from idag) otrogen med en av hennes nyfunna kompisar, men det är bara hon som är mentalt rubbad i det här fallet.

prime^
2006-12-03, 22:46
Crap, på så vis. Jag har ju en hel bunt tjejkompisar, så jag kan bara utgå från mig själv.
Däremot var mitt ex (from idag) otrogen med en av hennes nyfunna kompisar, men det är bara hon som är mentalt rubbad i det här fallet.
Jag har också en helt bunt tjejkompisar, men jag vet att jag aldrig hade pillat på dom. Dessutom hade jag aldrig umgåts enskilt med en av mina nya tjejkompisar(om jag hade haft sånna när jag va tillsammans med non) för jag tycker det e fel. Jag har haft otur i förhållanden därför e jag väldigt svartsjuk :)

raQblad
2006-12-03, 22:52
Jag har också en helt bunt tjejkompisar, men jag vet att jag aldrig hade pillat på dom. Dessutom hade jag aldrig umgåts enskilt med en av mina nya tjejkompisar(om jag hade haft sånna när jag va tillsammans med non) för jag tycker det e fel. Jag har haft otur i förhållanden därför e jag väldigt svartsjuk :)Det ligger någonting i det. Nya kompisar är farliga, helt enkelt. Men ändå, jag vet ju om att jag aldrig hade rört någon annan vare sig det handlar om en ny eller gammal vän, jag tycker bara att det är en princip alla borde leva med. Sjukt naivt, jag vet, men ändå.
Man måste ju kunna umgås med folk utan att sabba förhållanden till höger och vänster. Detsamma gäller otrohet - hur fan kan man göra sånt?

It's a mad world...

Sundsarn
2006-12-03, 23:05
Jag har väl ett par "tjejvänner" men de allra flesta träffar jag så sällan. Finns ett undantag och det är hon som jag vill va mer än vän med (*cupid*) men inte hon, förstås *gah!*