handdator

Visa fullständig version : Fransk black metal


Rock'nRoll
2006-11-27, 12:59
Nu när norge sackat ihop så är det ju först och främst sverige som håller bm fanan högst men även frankrike har ju spottat ur sig hur många bra bm band som helst. Det känns som att band som Deathspell Omega, Mütiilation, Malicious Secrets, Hell Militia, Vlad Tepes , Belketre och Torgeist inte får så mycket uppmärksamhet här.
Det mesta från Frankrike är riktigt rått och elakt.

I alla fall, kontentan är att gillar du black metal men inte upptäckt den franska scenen än så gör det omgående!

Spinkot
2006-11-27, 13:21
Har Deathspell Omegas "Si Monumentum Requires, Circumspice". Det är väl schysst musik men jag blir alltid full i skratt när jag hör "Ööööhhhh Säjtääääään Äjj oucknowlädje thii äs thä grät däsrtöyeur!" med fransk brytning, låter lite `Emliga Armén över det

Rock'nRoll
2006-11-27, 13:25
Har Deathspell Omegas "Si Monumentum Requires, Circumspice". Det är väl schysst musik men jag blir alltid full i skratt när jag hör "Ööööhhhh Säjtääääään Äjj oucknowlädje thii äs thä grät däsrtöyeur!" med fransk brytning, låter lite `Emliga Armén över det

Bland den bästa bm som någonsin skapats.

Rock'nRoll
2006-11-27, 13:30
Btw så är det faktiskt en finne som sjunger på den platan.

Spinkot
2006-11-27, 13:32
Btw så är det faktiskt en finne som sjunger på den platan.

Ännu värre haha, låter fan hursomhelst.
Men det är en bra skiva, stämningsfull musik och välskrivna texter

Corpobal
2006-11-27, 15:38
Inte mycket bra black metal som gjorts efter millennieskiftet egentligen, jag spyr av alla "progressive symphonic black metal" och liknande. Finns några bra franska band som du säger men tyskarna ligger bra till också.

Moonblood, Bilskirnir, Nargaroth, Fiend.

Har också hittat bra band från mindre länder, främst österut. Iuvenes, Poccolus från Litauen. Darkestrah från Kirgizisistan (!).

Rock'nRoll
2006-11-27, 15:48
JUst efter milleniskiftet har det ju kommit hur mycket bra som helst. Watain, funeral mist, malign, katharsis, deathspell omega, Hell militia mfl..

Tyska bm ger jag inte mycket för undantagen är Katharsis och moonblood.