handdator

Visa fullständig version : AAS misstänkt av vänner, familj.


Nithian
2006-11-27, 12:29
Ja nu sitter jag här på en måndag när jag borde varit i skolan, ska till läkaren snart och ta blodprov. Tydligen är det flera vänner och min mor som misstänker att jag använder anabola. Hur fan ska man reagera på något sånt här? Måste även prata med skolans kurator, va i helvete? Får skolan tvinga en till att prata med kuratorn?

Rock'nRoll
2006-11-27, 12:29
Om du är ren: Känn dig stolt.

Wennerberg
2006-11-27, 12:32
Om du är ren så har du ju inget att bry dig om. Ta provet och visa att du är ren, så försvinner ju tvivlet från de andra. Om du inte är ren så vet jag inte vad som sker

Krokodil
2006-11-27, 12:32
Om du är ren föreslår jag att du gör provet utan protester, sedan är väl saken ur världen.

Nithian
2006-11-27, 12:33
Ja jag är ren, och ja ska göra testet.

Men det där med kuratorn?

Lasse Kongo
2006-11-27, 12:33
Ja det är nog inget ovanligt att föräldrar reagerar såhär, gör du ditt test och tryck upp det i nyllet på alla sen, försök att förklara lite om du orkar, gör dem lite insatta i allt.

Håll dig borta från aas.

L-Sami
2006-11-27, 12:34
Ja nu sitter jag här på en måndag när jag borde varit i skolan, ska till läkaren snart och ta blodprov. Tydligen är det flera vänner och min mor som misstänker att jag använder anabola. Hur fan ska man reagera på något sånt här? Måste även prata med skolans kurator, va i helvete? Får skolan tvinga en till att prata med kuratorn?


Varför misstänker de det? Är det pga roidrages eller en snabb muskelutveckling?

flenders
2006-11-27, 12:34
Får skolan tvinga en till att prata med kuratorn?Du blir inte tvungen, det är helt upp till dig.

Piranha
2006-11-27, 12:35
Dumt att göra blodprov på sånt som normalt tas med urinprov.

Misstänkt för EPO?

tano
2006-11-27, 12:36
alltså är det något fel om du är ren ska du väl vara glad att du får bevisa att de har fel?

skulle du inte göra testet kommer ju tvivlet vara kvar (eller ännu värre bekräfta misstankarna genom handling)

har för mig man kan se användandet av AAS ett halvår efter? så du borde iaf bli befriad för den tiden.

Lasse Kongo
2006-11-27, 12:38
alltså är det något fel om du är ren ska du väl vara glad att du får bevisa att de har fel?

skulle du inte göra testet kommer ju tvivlet vara kvar (eller ännu värre bekräfta misstankarna genom handling)

har för mig man kan se användandet av AAS ett halvår efter? så du borde iaf bli befriad för den tiden.

Vissa prepp kan spåras braaaa mycket längre än 6 mån :)

flenders
2006-11-27, 12:38
har för mig man kan se användandet av AAS ett halvår efter? så du borde iaf bli befriad för den tiden.Beror på vad du trycker för något. Vissa substanser kan försvinna på bara några dagar.

Krokodil
2006-11-27, 12:38
Ja jag är ren, och ja ska göra testet.

Men det där med kuratorn?Säg till kuratorn att du är glad att de bryr sig om dig, men att du inte preppar.

Iofs kan du säga vad du vill eftersom de har tystnadsplikt, påminn honom/henne om det om ni pratar om något känsligt.

Nithian
2006-11-27, 12:39
Varför misstänker de det? Är det pga roidrages eller en snabb muskelutveckling?


Både *whistle*

Nithian
2006-11-27, 12:39
Dumt att göra blodprov på sånt som normalt tas med urinprov.

Misstänkt för EPO?


Inte så insatt :S vet bara att det är blodprov.

Lasse Kongo
2006-11-27, 12:39
Både *whistle*


HUR KAN DU VARA REN OM DU FÅR roidRAGE *gah!*

Nithian
2006-11-27, 12:41
HUR KAN DU VARA REN OM DU FÅR roidRAGE *gah!*


Dunno :confused:

Krokodil
2006-11-27, 12:41
Både *whistle*
Äh!

Det hör till puberteten att ha humörsvängningar... och snabb muskelutveckling likaså!

z_bumbi
2006-11-27, 12:42
Gör testet och var glad för att du får bevisa att du inte har något i kroppen.

Sen är det omöjligt att utala sig om ett enskilt fall men generellt blir en del lite väl fanatiska med sin träning och då kan det vara bra att få fundera på saken.

tano
2006-11-27, 12:44
Ok fast substanser som försvinner på några dagar är väl inget som normala (inte elit atleter) använder?
det är väl mer för toppningar till stora tävlingar.

Hursomhelst så har det ju inget med Nithians test att göra, ingen lär väl ingen komma och säga att "ooh jag tror minsan du preppa för 8 månader sedan... " ;)

flenders
2006-11-27, 12:49
Ok fast substanser som försvinner på några dagar är väl inget som normala (inte elit atleter) använder?Är inte insatt i AAS då jag inte funderar på att ta det det men det var någon testeronhöjande tablett (kommer inte ihåg namnet) som man kunde använda fram till 5-7 dagar innan tävlingen för att sedan pissa rent.

Cerberus
2006-11-27, 12:51
ta det som en superkomplimang om du är ren!

Hoppas jag också får göra ett sånt prov! :D

skaparn
2006-11-27, 12:57
Är den här bilden jättegammal?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1835939&postcount=17

Annars väntar jag på att bli "kallad" också.

Officer
2006-11-27, 13:00
Är den här bilden jättegammal?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1835939&postcount=17

Annars väntar jag på att bli "kallad" också.



:D :laugh: :laugh:

Nithian
2006-11-27, 13:00
Är den här bilden jättegammal?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1835939&postcount=17

Annars väntar jag på att bli "kallad" också.


Jaaa den tog jag i sommar nånstans

Rock'nRoll
2006-11-27, 13:00
Är den här bilden jättegammal?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1835939&postcount=17

Annars väntar jag på att bli "kallad" också.

Finns ju en del männsikor som aldrig kommit i kontak med ens en lätt tränad kropp. Då kan ju minsta lilla muskel verka misstänkt.

HenrY
2006-11-27, 13:01
Hähä, jag var "misstänkt" typ hela min gymnasieperiod. Verkade knappt spela någon roll vad jag än sa, rektorn frågade även om jag tog droger.
I början tyckte jag det var kul, men när frågan kommer upp typ för 1000é gången blir det jobbigt...

Jag skulle bara vara glad om jag fick göra ett prov ärligt talat, så har man bevis sen.

pragmatist
2006-11-27, 13:08
Ha lite förbarmande med dina föräldrars oro. Dels vill de väl och dels är du fortfarande en liten bebis i deras undermedvetna. De kan säkert inte riktigt fatta att du är samma person som de brukade bära runt på en arm.

Jacksatan
2006-11-27, 13:12
Är inte insatt i AAS då jag inte funderar på att ta det det men det var någon testeronhöjande tablett (kommer inte ihåg namnet) som man kunde använda fram till 5-7 dagar innan tävlingen för att sedan pissa rent.

Både ryssfemmor och testo.propionate går ur kroppen väldigt fort så du åker inte dit på ett pisstest. Blodprov kan dock spåra dessa ämnen längre tillbaka.

flenders
2006-11-27, 13:13
Både ryssfemmor och testo.propionate går ur kroppen väldigt fort så du åker inte dit på ett pisstest. Blodprov kan dock spåra dessa ämnen längre tillbaka.Propionate hette det nog, ja. Också något jag blev erbjuden en kompis att börja med också.

oath5
2006-11-27, 13:14
Är den här bilden jättegammal?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1835939&postcount=17

Annars väntar jag på att bli "kallad" också.

:bow:

Jacksatan
2006-11-27, 13:17
Propionate hette det nog, ja. Också något jag blev erbjuden en kompis att börja med också.

det finns nog inte en rutinerad räv på powerboard som inte säger att de ångrar att de började med skiten...

TrIff
2006-11-27, 13:35
det finns nog inte en rutinerad räv på powerboard som inte säger att de ångrar att de började med skiten...
Med propionate eller AAS överhuvudtaget?

Pellefant
2006-11-27, 13:52
Iofs kan du säga vad du vill eftersom de har tystnadsplikt, påminn honom/henne om det om ni pratar om något känsligt.

Nej, det stämmer inte. trots att kuratorer säger till en elev att de har tystnadsplikt så kan de i vissa fall välja att bryta den.

Exempel:

Det finns en yrkeskategori som aldrig får bryta tystnadsplikten och det är prästerna. Psykologer och kuratorer som jobbar inom hälso- och sjukvården (dit hör t ex BUP) har också en sträng tystnadsplikt, men det finns några få undantag då tystnadsplikten får eller till och med måste brytas. Ett av dessa få undantag är när det finns fara för ett barns liv och hälsa. Förmodligen bedömde din kurator att det var fara för ditt liv eller din hälsa, när du hade ätit de där tabletterna.
Länk: http://www.bup.nu/2005/arkiv.php?ID=3051&kat=om_pbu

Jad skulle gärna vilja ha svar på en här frågan. Jag gick till ungdomsmott. när ajg gick i fyran (ska börja åttan, dom har ju tystnadsplikt, men dom ringde ändå hem, det var ju inte kul för mej, så efter det var det bara värre! sen nu i sjuan hade min kompis gått till skolkuratorn som åxå han tystnadsplikt, men hon ringde ändå hem, och jag har väligt mkt problem med mej själv å hemma, jag skulle jättegärna prata ut om dom, men jag vågar inte för att dom ringer ju bara hem

http://ungdomar.se/qa.php?qa_id=1626

Jacksatan
2006-11-27, 14:21
Med propionate eller AAS överhuvudtaget?

AAS såklart. Om du kör propionat, enathate, tren eller deca spelar ju mindre roll.

Snake
2006-11-27, 15:30
AAS såklart. Om du kör propionat, enathate, tren eller deca spelar ju mindre roll.

Va ball du är som kan så mycket om steroider *cupid*

flenders
2006-11-27, 15:35
Va ball du är som kan så mycket om steroider *cupid*Han har väl inte visat sig speciellt kunnig? Det är ganska standardgrejor han nämnt. Det är snarare du som är icke påläst inom ämnet. :) Givetvis så håller jag med om honom att de flesta som började ångrar det i det långa loppet.

Trance
2006-11-27, 15:38
Han har väl inte visat sig speciellt kunnig? Det är ganska standardgrejor han nämnt. Det är snarare du som är icke påläst inom ämnet. :) Givetvis så håller jag med om honom att de flesta som började ångrar det i det långa loppet.

Vilket ämne pratar du om nu? Anabola steroider samt kroppen eller kunskap inhämtad från förmodade idioter som skriver på forum på Internet?

mystic[-_-]
2006-11-27, 15:40
Dumt att göra blodprov på sånt som normalt tas med urinprov.

Misstänkt för EPO?

De kollar väll inte efter preparaten utan kollar hans värden kreatinin, blodfetter mm. Sånt kan ju dock påverkas om han super eller tagit kreatin nära inpå testet, men den infon får man före testet iofs :)

Snake
2006-11-27, 15:42
Han har väl inte visat sig speciellt kunnig? Det är ganska standardgrejor han nämnt. Det är snarare du som är icke påläst inom ämnet. :)

Jag vet inte om jag ska ta det där som en peak, jag ser det inte som något negativt att inte vara påläst om såna saker.

Jacksatan
2006-11-27, 15:48
Vilket ämne pratar du om nu? Anabola steroider samt kroppen eller kunskap inhämtad från förmodade idioter som skriver på forum på Internet?

Nu är det ju inte så att alla som dopar sig/har dopat sig är ointelligenta idioter. Det finns många som är enormt pålästa och intelligenta. De flesta av dessa brukar brukar absolut inte uppmana till bruk av steroider utan snarare tvärtom.
Det är ju inte för att briljera med att jag snappat upp nåra grejer om steroider jag skriver det här, utan det jag ville ha sagt var just att de som hållit på länge nästan utan undantag ångrar sig.

Jacksatan
2006-11-27, 15:48
Jag vet inte om jag ska ta det där som en peak, jag ser det inte som något negativt att inte vara påläst om såna saker.

Varför var du tvungen att göra en syrlig anmärkning då?

Trance
2006-11-27, 15:53
Nu är det ju inte så att alla som dopar sig/har dopat sig är ointelligenta idioter. Det finns många som är enormt pålästa och intelligenta. De flesta av dessa brukar brukar absolut inte uppmana till bruk av steroider utan snarare tvärtom.
Det är ju inte för att briljera med att jag snappat upp nåra grejer om steroider jag skriver det här, utan det jag ville ha sagt var just att de som hållit på länge nästan utan undantag ångrar sig.

Ja, det jag skrev var absolut inte menat som kritik till dig och jag har också snappat upp saker som t.ex. namn i min nyfikenhet. Men att flenders försöker få den informationen som en början till faktisk kunskap om ämnet känns hyfsat fel.

Jag vet att alla inte är ointelligenta idioter, de kan säkert en del om att dopa sig. Finns säkert sådana som till och med har forskat inom området som släpper från sig information. Men poängen är att man kan aldrig veta om man inhämtar sin information från ett forum som powerboard, så man kan aldrig bli påläst om ämnet den vägen.

Jacksatan
2006-11-27, 15:57
Ja, det jag skrev var absolut inte menat som kritik till dig och jag har också snappat upp saker som t.ex. namn i min nyfikenhet. Men att flenders försöker få den informationen som en början till faktisk kunskap om ämnet känns hyfsat fel.

Jag vet att alla inte är ointelligenta idioter, de kan säkert en del om att dopa sig. Finns säkert sådana som till och med har forskat inom området som släpper från sig information. Men poängen är att man kan aldrig veta om man inhämtar sin information från ett forum som powerboard, så man kan aldrig bli påläst om ämnet den vägen.

Nej, du har rätt i att man såklart ska vara skeptisk till information som är inhämtad ifrån folk med personlig erfarenhet. Det finns ju ingen direkt forskning på höga doser av AAS, utan det blir isåfall att lita på vad folk säger inne på PB. Även om de inte ljuger så är de självklart så att effekter och biverkningar skiljer sig från person till person. Dock är det bättre och mer tillförlitligt att hämta info därifrån än från Svenne på gymmet.

michael
2006-11-27, 16:23
Jag vet inte om jag ska ta det där som en peak, jag ser det inte som något negativt att inte vara påläst om såna saker.

Det är ALLTID negativt att inte vara påläst.
Kritiskt tänkande min vän, se bortom de sociala normer auktoritetsfigurer i ditt liv matat dig med under din uppväxt. Detta menar jag inte bara i relation till steroider utan till ALL kunskap.

michael
2006-11-27, 16:25
Nu är det ju inte så att alla som dopar sig/har dopat sig är ointelligenta idioter. Det finns många som är enormt pålästa och intelligenta. De flesta av dessa brukar brukar absolut inte uppmana till bruk av steroider utan snarare tvärtom.
Det är ju inte för att briljera med att jag snappat upp nåra grejer om steroider jag skriver det här, utan det jag ville ha sagt var just att de som hållit på länge nästan utan undantag ångrar sig.

Isåfall existerar det en klar kulturell skillnad, då jag är amerikan kan jag säga att attityden är lite annorlunda där borta. Kanske är det den nya vågen av rejuvinationcentre som skriver ut steroider lagligt till män över 35 eller 40 år(whatever det nu är).

Tänk på att din kropp är beroende utav steroider, för låga nivåer ger upphov till lika många hälsoproblem som för höga nivåer(som vid dopingmissbruk).

Jacksatan
2006-11-27, 16:31
Jag vet inte om jag ska ta det där som en peak, jag ser det inte som något negativt att inte vara påläst om såna saker.

Om du inte kan nånting om det, hur kan du då ens uttala dig om det är värt att vara påläst om det?

Spiffy
2006-11-27, 16:34
Kräv en ordentlig ursäkt sen när du får tillbaka provresultatet.

Yankeee
2006-11-27, 16:34
Kräv en ordentlig ursäkt sen när du får tillbaka provresultatet.

Varför ska han göra det?

mystic[-_-]
2006-11-27, 16:37
Varför ska han göra det?

+1

Deceiver85
2006-11-27, 16:39
Se det som ett guldläge att skryta om:

"på grund av min fysik har jag blivit misstänkt för doping"

SWETiger
2006-11-27, 16:40
Varför ska han göra det?
För att de personer som vill att han ska testa sig uppenbarligen inte tror på hans ord. Själv skulle jag ta lite illa upp om jag blir mistrodd utan uppenbar anledning.

Nilsjohan
2006-11-27, 16:40
Vad man får ut av tråden:

Kunskap = bra

Föräldrar som bryr sig = bra

Spiffy
2006-11-27, 16:41
När jag pratar med min familj och mina vänner tycker jag att mitt hedersord ska räcka i alla lägen.

hultman
2006-11-27, 16:41
Varför ska han göra det?

Om hans föräldrar inte litar ett piss på vad han säger, tvingar honom att göra ett blodprov och säkert påpekat många gånger att de tror att han använder sig av AAS så tycker jag definitivt att han förtjänar en ursäkt. Är det däremot så att de uppmanar honom att göra ett test för att de är oroliga, och vill visa att han inte kommer undan så enkelt om han nu dopar sig, tycker jag inte att någon ursäkt är ett krav.

Spiffy
2006-11-27, 16:41
För att de personer som vill att han ska testa sig uppenbarligen inte tror på hans ord.

:thumbup:

hultman
2006-11-27, 16:42
När jag pratar med min familj och mina vänner tycker jag att mitt hedersord ska räcka i alla lägen.

Skulle du erkänna att du använde AAS eller narkotika till dina föräldrar? Jag skulle definitivt tiga som muren.

mystic[-_-]
2006-11-27, 16:43
Har det gått så långt att de bokar ett test (även om det nu inte är pisstest utan blodtest) så är inte allt som det ska på något plan.

Yankeee
2006-11-27, 16:44
Det är bara enfaldigt att kräva en ursäkt. Det handlar bara om bekräftelse att kräva något sådant. Antingen är personerna i fråga uppriktigt ledsna (och då kommer de antagligen att be om ursäkt av sig själva) eller så är de inte det. Vad får man då ut av att kräva att någon som inte är ledsen / ångrar ska be om ursäkt?

Nithian
2006-11-27, 16:44
Tog testet, var urin prov istället för blodprov.
Tog 1½ timme (skit kö), tyvär måste jag vänta 15 dagar på svaret.

Sebbe_H
2006-11-27, 16:46
Tog testet, var urin prov istället för blodprov.
Tog 1½ timme (skit kö), tyvär måste jag vänta 15 dagar på svaret.

Väntan spelar ju ingen roll, om du nu är ren så behöver du inte vara ivrig på svaret utom att du ska bevisa för dina föräldrar.

Sen så undrar jag hur stor skillnad det är på den bilden som du la upp innan, jämfört med idag?

Yankeee
2006-11-27, 16:46
Det är ju inte så att de fixar ett test för att jävlas med honom, uppenbarligen har han agerat på ett sådant sätt att föräldrarna blivit oroliga.

Nilsjohan
2006-11-27, 16:47
Kan man inte pissa i en burk eller blöda 10ml för att mamma skall kunna sova gott om natten? Måste man driva saken till sin spetts helatiden?

Det viktigaste är att de bryr sig om honom, är han ren så har han inget att dölja och saken är snart ur världen

Spiffy
2006-11-27, 16:48
Skulle du erkänna att du använde AAS eller narkotika till dina föräldrar? Jag skulle definitivt tiga som muren.

Tiga och ge sitt ord på att man inte gör det är rätt stor skillnad i mitt tycke.

hultman
2006-11-27, 16:48
Det är bara enfaldigt att kräva en ursäkt. Det handlar bara om bekräftelse att kräva något sådant. Antingen är personerna i fråga uppriktigt ledsna (och då kommer de antagligen att be om ursäkt av sig själva) eller så är de inte det. Vad får man då ut av att kräva att någon som inte är ledsen / ångrar ska be om ursäkt?

Vad får hans föräldrar ut av att dopingtesta honom?

Sebbe_H
2006-11-27, 16:49
Kan man inte pissa i en burk eller blöda 10ml för att mamma skall kunna sova gott om natten? Måste man driva saken till sin spetts helatiden?

Det viktigaste är att de bryr sig om honom, är han ren så har han inget att dölja och saken är snart ur världen

Jag hade dock blivit jävligt förbannad och besviken på mina föräldrar för att dom inte litar på mig.

Yankeee
2006-11-27, 16:49
Vad får hans föräldrar ut av att dopingtesta honom?

Vad fan tror du?

Achryl
2006-11-27, 16:49
http://www.vykort.com/data/media/4/vykort_11.gif

Absinteh
2006-11-27, 16:49
Be proud boy.

hultman
2006-11-27, 16:49
Tiga och ge sitt ord på att man inte gör det är rätt stor skillnad i mitt tycke.

Jag skulle svära på allt jag hade att jag var ren, för jag skulle aldrig erkänna för mina föräldrar.

Nithian
2006-11-27, 16:51
Väntan spelar ju ingen roll, om du nu är ren så behöver du inte vara ivrig på svaret utom att du ska bevisa för dina föräldrar.

Sen så undrar jag hur stor skillnad det är på den bilden som du la upp innan, jämfört med idag?


runt 8 kilo tror jag.

fat_joe
2006-11-27, 16:51
Tala aldrig om något för en skolkurator, Deras "tystnadsplikt" är inte värd någonting alls.


Edit: för seg..

hultman
2006-11-27, 16:51
Vad fan tror du?

Jag tror att de inte får ut ett skit. Skulle han ha börjat med AAS så har jag väldigt svårt att tro att han skulle sluta bara för att hans föräldrar skickar honom på ett test. Men visst, de får ju ut ett kvitto på att han använt det. Grattis, de vann.. bra jobbat liksom.

Sebbe_H
2006-11-27, 16:52
runt 8 kilo tror jag.

8 kg fett eller 8 kg muskler, brutal skillnad, har du inga jämförelsebilder?

mystic[-_-]
2006-11-27, 16:53
8 kg fett eller 8 kg muskler, brutal skillnad, har du inga jämförelsebilder?

det är inte 8 kg muskler inte ens med flera gram testo i veckan *slap*

hultman
2006-11-27, 16:53
8 kg fett eller 8 kg muskler, brutal skillnad, har du inga jämförelsebilder?

Har han gått upp 8 kg muskler så skulle nog även jag anklagat honom för AAS ;)

Yankeee
2006-11-27, 16:54
Jag tror att de inte får ut ett skit. Skulle han ha börjat med AAS så har jag väldigt svårt att tro att han skulle sluta bara för att hans föräldrar skickar honom på ett test. Men visst, de får ju ut ett kvitto på att han använt det. Grattis, de vann.. bra jobbat liksom.

Klart de får ut en hel del. Testar han positivt kan de utan problem fixa de åtgärder som krävs för att han ska sluta.

hultman
2006-11-27, 16:55
Klart de får ut en hel del. Testar han positivt kan de utan problem fixa de åtgärder som krävs för att han ska sluta.

Vad för åtgärder?

Deceiver85
2006-11-27, 16:55
Klart de får ut en hel del. Testar han positivt kan de utan problem fixa de åtgärder som krävs för att han ska sluta.

Indragen månadspeng? :D

mystic[-_-]
2006-11-27, 16:56
Vad för åtgärder?

Antagligen någon form av behandlingshem

Nithian
2006-11-27, 16:56
8 kg fett eller 8 kg muskler, brutal skillnad, har du inga jämförelsebilder?



Kan ta nån bild nästa gång jag tränar, dock så hade jag inte tränat benen seriöst förens efter sommarn, så dom har växt rejält.

Yankeee
2006-11-27, 16:56
Vad för åtgärder?

Det som föräldrarna anser vara lämpligt.

Deceiver85
2006-11-27, 16:58
No offence, men jag tror du ljuger Nithian...

DavidN
2006-11-27, 16:59
med resultat i handen finns makt, och bevisbörda.
Med det finns hot och förhandlingsmöjligheter.
(obviously)

hultman
2006-11-27, 17:00
']Antagligen någon form av behandlingshem

Behandlingshem för AAS-brukare? Ehm. Något sådant har jag aldrig hört talas om, och jag har flera polare som torskat för både bruk och försäljning.

Yankee:
Snubben kan för fan flytta hemifrån. Tror du seriöst att hans föräldrar skulle kunna få honom att sluta med AAS om han varit dum nog att börja i hans ålder? Jag skulle definitivt inte sluta att dricka alkohol om mina föräldrar tvingade mig.

Yankeee
2006-11-27, 17:02
Yankee:
Snubben kan för fan flytta hemifrån. Tror du seriöst att hans föräldrar skulle kunna få honom att sluta med AAS om han varit dum nog att börja i hans ålder? Jag skulle definitivt inte sluta att dricka alkohol om mina föräldrar tvingade mig.

Jag vet väl inte hur gammal han är, jag vet bara att han får anpassa sig till de regler som hans föräldrar har satt upp i sitt hem.

mystic[-_-]
2006-11-27, 17:04
Behandlingshem för AAS-brukare? Ehm. Något sådant har jag aldrig hört talas om, och jag har flera polare som torskat för både bruk och försäljning.

Yankee:
Snubben kan för fan flytta hemifrån. Tror du seriöst att hans föräldrar skulle kunna få honom att sluta med AAS om han varit dum nog att börja i hans ålder? Jag skulle definitivt inte sluta att dricka alkohol om mina föräldrar tvingade mig.

Hem för barn med problem (alkohol,droger osv) :)

Dnepr
2006-11-27, 17:04
']Antagligen någon form av behandlingshem

Vadå behandlingshem? Behandlingshem för unga killar som tagit sin första kur. Ge dig nu.

hultman
2006-11-27, 17:04
Jag vet väl inte hur gammal han är, jag vet bara att han får anpassa sig till de regler som hans föräldrar har satt upp i sitt hem.

Ja, men både du och jag vet att ungdomar ständigt och dagligen bryter de regler som deras föräldrar bestämt. När det väl kommer till kritan så är det nog dessutom väldigt få föräldrar som är jävliga nog att sätta dit ungen så han blev straffad om han verkligen brukade/missbrukade AAS eller narkotika.

Nithian
2006-11-27, 17:04
No offence, men jag tror du ljuger Nithian...


Jaha, sounds like a case for the care police.

Vad ljuger jag om?

DavidN
2006-11-27, 17:04
Behandlingshem för AAS-brukare? Ehm. Något sådant har jag aldrig hört talas om, och jag har flera polare som torskat för både bruk och försäljning.

Yankee:
Snubben kan för fan flytta hemifrån. Tror du seriöst att hans föräldrar skulle kunna få honom att sluta med AAS om han varit dum nog att börja i hans ålder? Jag skulle definitivt inte sluta att dricka alkohol om mina föräldrar tvingade mig.

alternativet är ju enkelt - stå för konsekvenserna inom lagens ramar.
Det blir dejt med polisen och sjukhuset konstant för att se sjunkande nivåer mm.
Alkohol är en mkt dålig jämförelse

hultman
2006-11-27, 17:05
']Hem för barn med problem (alkohol,droger osv) :)

En normal kille med bra vänkrets, normalintelligens, problemfri skolgång och EN anmärkning om doping skulle aldrig någonsin skickas till ett behandlingshem.

hultman
2006-11-27, 17:06
alternativet är ju enkelt - stå för konsekvenserna inom lagens ramar.
Det blir dejt med polisen och sjukhuset konstant för att se sjunkande nivåer mm.
Alkohol är en mkt dålig jämförelse

Varför är alkohol en dålig jämförelse? Okej, vi kör narkotika istället. Om du kommer på din unge med att röka hasch, skulle du då anmäla det till polisen och sätta dit honom?

Kan någon för övrigt tvinga honom att göra regelbundna tester? Jag känner ingen som gjort det.

Yankeee
2006-11-27, 17:07
Ja, men både du och jag vet att ungdomar ständigt och dagligen bryter de regler som deras föräldrar bestämt. När det väl kommer till kritan så är det nog dessutom väldigt få föräldrar som är jävliga nog att sätta dit ungen så han blev straffad om han verkligen brukade/missbrukade AAS eller narkotika.

Jaha? På vilket sätt är det relevant vad ungdomar i allmänhet gör? Det berättigar inget.

Skillnad på att sätta dit och hjälpa någon att komma ur en destruktiv situation.

DavidN
2006-11-27, 17:08
Varför är alkohol en dålig jämförelse? Okej, vi kör narkotika istället. Om du kommer på din unge med att röka hasch, skulle du då anmäla det till polisen och sätta dit honom?

Kan någon för övrigt tvinga honom att göra regelbundna tester?



Jag hade sagt såhär,
- jag bokar upp ett urinprov om x veckor, är det inte låga nivåer då så får du stå ditt kast.

Deceiver85
2006-11-27, 17:10
Jaha, sounds like a case for the care police.

Vad ljuger jag om?

Jag tror inte bara på att du tagit blodprov på dina föräldrars beägran, låter lite väl fabrikerat.

Sen finner jag det ytterst osannolikt att du har (från din gamla bild från i somras) blivit så "stor" att någon skulle kunna missta dig för steroider.

Like I said, no offence...

SWETiger
2006-11-27, 17:11
Det är bara enfaldigt att kräva en ursäkt. Det handlar bara om bekräftelse att kräva något sådant. Antingen är personerna i fråga uppriktigt ledsna (och då kommer de antagligen att be om ursäkt av sig själva) eller så är de inte det. Vad får man då ut av att kräva att någon som inte är ledsen / ångrar ska be om ursäkt?
Du har en poäng där. Att kräva en ursäkt kanske är lite fel ordval men att påpeka att man eventuellt tagit illa upp vore inte så konstigt, fast till den närmsta kretsen är det kanske inte särskilt sannolikt att det skulle behövas överhuvudtaget.

hultman
2006-11-27, 17:11
Jaha? På vilket sätt är det relevant vad ungdomar i allmänhet gör? Det berättigar inget.

Skillnad på att sätta dit och hjälpa någon att komma ur en destruktiv situation.

Röka, dricka stora mängder alkohol ofta och röka hasch är jävligt vanligt bland ungdomar. Det är definitivt vanligare att man dör av rökning än av AAS-missbruk, även om dödsfall relaterade till AAS inte är speciellt lätta att sammankoppla. En stor del av vår befolkning är alkoholister, och många dör eller får enorma problem av narkotika. Face it, doping är inte det största problemet i samhället. Att vara manisk enbart när det rör sig om AAS tycker jag är jävligt konstigt.

Yankeee
2006-11-27, 17:13
Röka, dricka stora mängder alkohol ofta och röka hasch är jävligt vanligt bland ungdomar. Det är definitivt vanligare att man dör av rökning än av AAS-missbruk, även om dödsfall relaterade till AAS inte är speciellt lätta att sammankoppla. En stor del av vår befolkning är alkoholister, och många dör eller får enorma problem av narkotika. Face it, doping är inte det största problemet i samhället. Att vara manisk enbart när det rör sig om AAS tycker jag är jävligt konstigt.

Försöker du verkligen argumentera för "två fel blir ett rätt"-principen?

Spiffy
2006-11-27, 17:14
Du har en poäng där. Att kräva en ursäkt kanske är lite fel ordval men att påpeka att man eventuellt tagit illa upp vore inte så konstigt, fast till den närmsta kretsen är det kanske inte särskilt sannolikt att det skulle behövas överhuvudtaget.

Håller med på det.

Tigerkotten
2006-11-27, 17:15
Jag e nyfiken på hur du ser ut nu :D Bilder bakifrån och fram! :]

Yankeee
2006-11-27, 17:15
Du har en poäng där. Att kräva en ursäkt kanske är lite fel ordval men att påpeka att man eventuellt tagit illa upp vore inte så konstigt, fast till den närmsta kretsen är det kanske inte särskilt sannolikt att det skulle behövas överhuvudtaget.

Att påpeka att man tog illa upp är en helt annan sak och det vore inte speciellt konstigt om man agerade så.

norsk_gadd
2006-11-27, 17:16
Försöker du verkligen argumentera för "två fel blir ett rätt"-principen?

Funkar inte det försvaret nuförtiden, jag körde jämt med det på gymnasiet........



fast det funkade nog inte då heller... haha! :Virro

hultman
2006-11-27, 17:17
Försöker du verkligen argumentera för "två fel blir ett rätt"-principen?

Nej. Har jag påstått att accepterat missbruk rättfärdigar något annat? Jag förstår bara inte varför alla blir så galna så fort det gäller AAS, och inte rökning, narkotika och alkohol, även fast dessa droger tar kål på betydligt fler, hur du än väljer att räkna.

Spiffy
2006-11-27, 17:18
Nej. Har jag påstått att accepterat missbruk rättfärdigar något annat? Jag förstår bara inte varför alla blir så galna så fort det gäller AAS, och inte rökning, narkotika och alkohol, även fast dessa droger tar kål på betydligt fler, hur du än väljer att räkna.

Jag gissar att hans föräldrar och de flestas föräldrar hade reagerat lika starkt på alkohol eller narkotika.

Nithian
2006-11-27, 17:19
Jag tror inte bara på att du tagit blodprov på dina föräldrars beägran, låter lite väl fabrikerat.




Nej, det var urin prov. Jag kan scanna in resultaten som jag får hemskickade om 15-20 dagar och skicka till dig, utan några som helst problem.


Sen finner jag det ytterst osannolikt att du har (från din gamla bild från i somras) blivit så "stor" att någon skulle kunna missta dig för steroider.

Ja det tycker jag också.

Yankeee
2006-11-27, 17:20
Nej. Har jag påstått att accepterat missbruk rättfärdigar något annat? Jag förstår bara inte varför alla blir så galna så fort det gäller AAS, och inte rökning, narkotika och alkohol, även fast dessa droger tar kål på betydligt fler, hur du än väljer att räkna.

Alkohol dödar fler för att brukat är betydligt vanligare, det förstår alla.

Jag hade reagerat precis likadant om han rökte hasch/cigaretter, eller hade antagligen blivit mer förbannad vid hasch/cigarett-bruk. Ett bruk av aas visar ändå att ens unge har en målsättning och är villig att göra väldigt mycket för att uppnå det målet, då kan man förhoppningsvis få barnet att ändra uppfattning och lägga energin på något lite mer vettigt. Att röka hasch/cigaretter är bara pantat.

hultman
2006-11-27, 17:22
Jag gissar att hans föräldrar och de flestas föräldrar hade reagerat lika starkt på alkohol eller narkotika.

Ehm, okej? Nästan alla ungdomar dricker alkohol, och en väldigt stor andel har testat eller brukar narkotika. Hur många föräldrar skickar ungen på blodprov för att testa om de har snortat tjack i helgen, och hur många köper en såndär blås-grej som man testar promillehalten i?

hultman
2006-11-27, 17:24
Alkohol dödar fler för att brukat är betydligt vanligare, det förstår alla.

Jag hade reagerat precis likadant om han rökte hasch/cigaretter, eller hade antagligen blivit mer förbannad vid hasch/cigarett-bruk. Ett bruk av aas visar ändå att ens unge har en målsättning och är villig att göra väldigt mycket för att uppnå det målet, då kan man förhoppningsvis få barnet att ändra uppfattning och lägga energin på något lite mer vettigt. Att röka hasch/cigaretter är bara pantat.

Om man använder AAS så har det antagligen gått så långt att man i princip gör vad fan som helst för att bli större. Särskilt om man är ung och dum. Chansen att man slutar med något som man faktiskt tjänar på är väl ganska låg förutsatt att man inte är väldigt rädd för sina föräldrar. Hur många föräldrar tillåter sina barn att röka innan de ens är 18?

Spiffy
2006-11-27, 17:24
Ehm, okej? Nästan alla ungdomar dricker alkohol, och en väldigt stor andel har testat eller brukar narkotika. Hur många föräldrar skickar ungen på blodprov för att testa om de har snortat tjack i helgen, och hur många köper en såndär blås-grej som man testar promillehalten i?

Om de starkt misstänker barnet för att snorta tjack, så tror jag en väldigt liten del inte skulle agera.

Trance
2006-11-27, 17:25
Ehm, okej? Nästan alla ungdomar dricker alkohol, och en väldigt stor andel har testat eller brukar narkotika. Hur många föräldrar skickar ungen på blodprov för att testa om de har snortat tjack i helgen, och hur många köper en såndär blås-grej som man testar promillehalten i?

Men sluta nu, vad baserar du ditt påstående om att gemene man ser aas som en värre sak än narkotika? Att du vill använda aas räcker inte som argument.

Yankeee
2006-11-27, 17:26
Om man använder AAS så har det antagligen gått så långt att man i princip gör vad fan som helst för att bli större. Särskilt om man är ung och dum. Chansen att man slutar med något som man faktiskt tjänar på är väl ganska låg förutsatt att man inte är väldigt rädd för sina föräldrar. Hur många föräldrar tillåter sina barn att röka innan de ens är 18?

Nej, det har det garanterat inte gått så långt. Allt bruk av aas handlar inte om att bli så jävla stor som möjligt. Den största anledningen är garanterat kasst självförtroende, får barnet den hjälp som behövs kan det lösas och bruket avslutas.

Noodles
2006-11-27, 17:29
Ehm, okej? Nästan alla ungdomar dricker alkohol, och en väldigt stor andel har testat eller brukar narkotika. Hur många föräldrar skickar ungen på blodprov för att testa om de har snortat tjack i helgen, och hur många köper en såndär blås-grej som man testar promillehalten i?

Alkohol är väl inte olagligt om ungen är över 18 år? Det gör en stor skillnad i hur föräldrar ser på saken. Att misstänka ungen för bruk av narkotika är inte lika lätt som för AAS. Även om många tonåringar har en tendens att gå runt som zombier och bara mumla ohörbara läten till sina föräldrar så är det inte mer än indicier på att de är höga. Däremot kan föräldrar som inte själva är insatta i styrketräningskulturen misstänka bruk av AAS redan när ungen gör 10 armhävningar på raken.

Visst är okunskap hos föräldrar frusterande och speciellt för de som lever för sin styrketräning och lägger hela veckopengen på diverse tillskott. Däremot är det bara omtanke om sina barn som gör att de vill utesluta bruk av steroider.

Noodles
2006-11-27, 17:33
Om man använder AAS så har det antagligen gått så långt att man i princip gör vad fan som helst för att bli större. Särskilt om man är ung och dum. Chansen att man slutar med något som man faktiskt tjänar på är väl ganska låg förutsatt att man inte är väldigt rädd för sina föräldrar. Hur många föräldrar tillåter sina barn att röka innan de ens är 18?

Precis som med rökning kan föräldrarna berätta för ungarna hur jävla dumt det är med steroider. Om det visar sig att deras lilla Palle använder steroider kan de själva söka information om biverkningar. De kan sedan berätta för Palle vilka biverkningar som finns och hur lite han egentligen tjänar på det.

Deceiver85
2006-11-27, 17:34
Nej, det var urin prov. Jag kan scanna in resultaten som jag får hemskickade om 15-20 dagar och skicka till dig, utan några som helst problem.

....

Ja det tycker jag också.

Urinprov? (läser igenom sida 1) Ja, se där ja, miss av mig. Då låter det inte lika suspekt. Men du får fortfarande gärna lägga upp resultaten, vore kul att se :) Och släng upp några bilder på dagsformen!

hultman
2006-11-27, 17:34
Men sluta nu, vad baserar du ditt påstående om att gemene man ser aas som en värre sak än narkotika? Att du vill använda aas räcker inte som argument.

Jag skulle aldrig komma på tanken att använda AAS, men jag har själv blivit hotad att göra dopingtest, och bli utskickad från hemmet om jag får ett positivt svar. På samma gång brydde de sig inte nämnvärt om andra saker. Jag har många polare som varit med om samma sak, och jag är relativt säker på att du håller med om att någon som brukat AAS har sämre rykte än något som brukat narkotika.

Yankee:
Vad vet du om det? Finns det inga som använder AAS som inte har dåligt självförtroende, menar du? Jag känner många som har väldigt bra självkänsla och självförtroende, och ingen skulle nog sluta preppa för att de åkt dit för doping eller hotats av repressalier från föräldrarna.

Yankeee
2006-11-27, 17:37
Yankee:
Vad vet du om det? Finns det inga som använder AAS som inte har dåligt självförtroende, menar du? Jag känner många som har väldigt bra självkänsla och självförtroende, och ingen skulle nog sluta preppa för att de åkt dit för doping eller hotats av repressalier från föräldrarna.

Sa jag att alla som använder aas har dåligt självförtroende? Fundera lite på varför människor agerar som de gör, återkom om ett par år.

hultman
2006-11-27, 17:37
Alkohol är väl inte olagligt om ungen är över 18 år? Det gör en stor skillnad i hur föräldrar ser på saken. Att misstänka ungen för bruk av narkotika är inte lika lätt som för AAS. Även om många tonåringar har en tendens att gå runt som zombier och bara mumla ohörbara läten till sina föräldrar så är det inte mer än indicier på att de är höga. Däremot kan föräldrar som inte själva är insatta i styrketräningskulturen misstänka bruk av AAS redan när ungen gör 10 armhävningar på raken.

Visst är okunskap hos föräldrar frusterande och speciellt för de som lever för sin styrketräning och lägger hela veckopengen på diverse tillskott. Däremot är det bara omtanke om sina barn som gör att de vill utesluta bruk av steroider.

Om alkohol inte är olagligt om ungen inte är under 18, hur kan då polisen ha befogenheter att hälla ut drickan då?

Noodles:
Problemet är väl antagligen att föräldrarna inte har en jävla aning om vad AAS är, eller vad det innebär. Jag skulle aldrig lyssna på en person som säger att jag ska sluta för att det är ohälsosamt, även fast den inte har en aning vad som är ohälsosamt och vad som faktiskt händer med kroppen vid intag.

Nithian
2006-11-27, 17:39
Urinprov? (läser igenom sida 1) Ja, se där ja, miss av mig. Då låter det inte lika suspekt. Men du får fortfarande gärna lägga upp resultaten, vore kul att se :) Och släng upp några bilder på dagsformen!


Resultaten kan jag utan problem lägga upp, ska försöka fixa några bilder också. Är ju ledig imorgon :hbang:

Nilsjohan
2006-11-27, 17:39
Ehm, okej? Nästan alla ungdomar dricker alkohol, och en väldigt stor andel har testat eller brukar narkotika. Hur många föräldrar skickar ungen på blodprov för att testa om de har snortat tjack i helgen, och hur många köper en såndär blås-grej som man testar promillehalten i?
Som jag tolkar det så är problemet inte reaktioner på bruk av AAS, det är mera att många föräldrar borde bry sig lika mycket om användandet av "röka", alkohol mm mm... Föräldrarna måste (borde) ju fortfarande bry sig och reagera om de tror att något är fel och de kan hjälpa

Noodles
2006-11-27, 17:41
Om alkohol inte är olagligt om ungen inte är under 18, hur kan då polisen ha befogenheter att hälla ut drickan då?

Noodles:
Problemet är väl antagligen att föräldrarna inte har en jävla aning om vad AAS är, eller vad det innebär. Jag skulle aldrig lyssna på en person som säger att jag ska sluta för att det är ohälsosamt, även fast den inte har en aning vad som är ohälsosamt och vad som faktiskt händer med kroppen vid intag.

Nu är jag ingen jurist men beror inte det på att någon som är under 20 har fått tag i sin alkohol på något sätt? Om en unge är 18 år och blir full på krogen är det inte olagligt.

Så du menar att du av principskäl skulle vägra lyssna bara för att just den personen inte är expert på hälsokonsekvenserna av ett missbruk? Hmm. Det borde innebära att jag inte skulle lyssnat på mina föräldrar när de avrådde mig från narkotika eftersom de inte kan hela fysiologin bakom.

hultman
2006-11-27, 17:41
Sa jag att alla som använder aas har dåligt självförtroende? Fundera lite på varför människor agerar som de gör, återkom om ett par år.

Eh. När du skrev att "den största anledningen är garanterat kasst självförtroende", vad menade du då? Jag känner som sagt flera som brukar/brukat AAS, och jag har snackat med dom varför de använder det. Vad förväntar du dig att jag ska bli bättre på? Jävligt fjantigt att köra med översittarfasoner och säga åt mig att jag ska återkomma om ett par år, när du själv inte verkar vara speciellt sugen på att svara moget på frågorna jag ställer.

Deceiver85
2006-11-27, 17:42
Resultaten kan jag utan problem lägga upp, ska försöka fixa några bilder också. Är ju ledig imorgon :hbang:

Jag väntar ivrigt på bilderna. Om det nu är så att du har testats, och är ren, lycka till i vilket fall och se till att du använder segern väl när du väl får resultatet tillbaka.

Hultman: Fan vad du går upp i försvarsställning, är det du eller Nithian som tagit AAS-prov?

Trance
2006-11-27, 17:45
Jag skulle aldrig komma på tanken att använda AAS, men jag har själv blivit hotad att göra dopingtest, och bli utskickad från hemmet om jag får ett positivt svar. På samma gång brydde de sig inte nämnvärt om andra saker. Jag har många polare som varit med om samma sak, och jag är relativt säker på att du håller med om att någon som brukat AAS har sämre rykte än något som brukat narkotika.


Så du menar att min psykologiska analys via Internet är felaktig. Det tror jag inte det minsta på, jag som är så duktig. Dock om man nu mot all förmodan skulle tro att den var det så har du fortfarande det faktum att ditt urval är något begränsande. Jag vet föräldrar som blivit helt vansinniga för en misstanke om att deras barn har tagit droger(nej, inte mina föräldrar de är båda heroinmissbrukare)

Dock aas har väl dåligt rykte och det kan man väl förstå. Men så stor skillnad är det inte mot t.ex. heroin?

hultman
2006-11-27, 17:48
Som jag tolkar det så är problemet inte reaktioner på bruk av AAS, det är mera att många föräldrar borde bry sig lika mycket om användandet av "röka", alkohol mm mm... Föräldrarna måste (borde) ju fortfarande bry sig och reagera om de tror att något är fel och de kan hjälpa

Nej. Jag tycker att föräldrarna ska försöka lära sig någonting innan de avfärdar det. Om du inte har en aning om vad som händer med kroppen när man använder ett visst preparat, hur kan man då säga att det är så jävla farligt? Mina föräldrar har alltid i princip likställt kosttillskott med AAS, och det gör nog många.

Noodles:
Ja, att dricka på krogen får du göra från och med att du fyllt 18. Däremot är det olagligt att dricka sprit utanför krogen. Vad du vill lyssna på är upp till dig.

Yankeee
2006-11-27, 17:50
Eh. När du skrev att "den största anledningen är garanterat kasst självförtroende", vad menade du då? Jag känner som sagt flera som brukar/brukat AAS, och jag har snackat med dom varför de använder det. Vad förväntar du dig att jag ska bli bättre på? Jävligt fjantigt att köra med översittarfasoner och säga åt mig att jag ska återkomma om ett par år, när du själv inte verkar vara speciellt sugen på att svara moget på frågorna jag ställer.

Största anledning är inte samma sak som att alla.

Du är bra naiv om du köper vad folk säger utan att tänka efter. Det finns en anledning till varför människor använder liknande preparat och det är inte för att de har som mål att se ut som jay cutler.

Anledning till att jag skriver som jag gör är för att du uppenbarligen inte har en aning om varför människor agerar som de gör.

michael
2006-11-27, 17:54
Så du menar att min psykologiska analys via Internet är felaktig. Det tror jag inte det minsta på, jag som är så duktig. Dock om man nu mot all förmodan skulle tro att den var det så har du fortfarande det faktum att ditt urval är något begränsande. Jag vet föräldrar som blivit helt vansinniga för en misstanke om att deras barn har tagit droger(nej, inte mina föräldrar de är båda heroinmissbrukare)

Dock aas har väl dåligt rykte och det kan man väl förstå. Men så stor skillnad är det inte mot t.ex. heroin?


Hur menar du skillnad?
De kan likställas ur moralistisk synpunkt, åtminstone om man går i klang med svensk media. Däremot de fysiologiska effekterna och faktorerna så är de vitt skilda.

Trance
2006-11-27, 17:56
Hur menar du skillnad?
De kan likställas ur moralistisk synpunkt, åtminstone om man går i klang med svensk media. Däremot de fysiologiska effekterna och faktorerna så är de vitt skilda.

Jag pratar den förmodade skillnaden som en förälder ser på substanserna. Jag vet att det är skillnad på heroin och aas, jag är ju inntuligänt!

michael
2006-11-27, 17:59
då är jag med, ursäkta om jag inte orkade läsa igenom de senaste 5 sidorna av tjafsande text =)

Ja klart, steroider är ju hemska, media har lömskt associerat sjuka dåd att vara samband med steroider, dessvärre förstår föräldrarna i den generella massan skillnaden mellan samband och kausalitet.

Gpajpen
2006-11-27, 18:12
Hultman:
vad fan sanckar du om?
så bara för att man inte vet varför anabola steroider är farligt kan man inte säga åt sitt barn att inte bruka skiten ?

hultman
2006-11-27, 19:53
Hultman:
vad fan sanckar du om?
så bara för att man inte vet varför anabola steroider är farligt kan man inte säga åt sitt barn att inte bruka skiten ?

Ja, och samma budskap har jag till dig. Hur ofta ser du mongoloider diskutera politik?

tano
2006-11-27, 20:03
Eh. När du skrev att "den största anledningen är garanterat kasst självförtroende", vad menade du då? Jag känner som sagt flera som brukar/brukat AAS, och jag har snackat med dom varför de använder det. Vad förväntar du dig att jag ska bli bättre på? Jävligt fjantigt att köra med översittarfasoner och säga åt mig att jag ska återkomma om ett par år, när du själv inte verkar vara speciellt sugen på att svara moget på frågorna jag ställer.

men snälla du, om du "känner" folk som brukar AAS varför tror du folk tittar snett på dig?

Men får ta konsekvenserna av sitt handlande, Jag skulle aldrig beblanda mig med missbrukare, och skulle någon i min vänkrets börja skulle jag göra allt för att få den att sluta.

hultman
2006-11-27, 20:14
men snälla du, om du "känner" folk som brukar AAS varför tror du folk tittar snett på dig?

Men får ta konsekvenserna av sitt handlande, Jag skulle aldrig beblanda mig med missbrukare, och skulle någon i min vänkrets börja skulle jag göra allt för att få den att sluta.

Buhu, buhu. Själv skiter jag fullständigt i om folk tror att jag använder AAS eller inte. Jag är inte direkt stor heller, så det är lugnt. Att du inte vill umgås med "missbrukare" är ditt eget val, men jag skulle aldrig säga upp bekantskapen med någon just för att den sysslar med någonting jag varken påverkas av eller har något med att göra. Tro mig, jag har försökt få flera att sluta använda både det ena och det andra, men väldigt sällan kan man ändra ett bestämt val. "Mitt hjärta funkar fint, snåpen står upp, jag får ingen roid-rage, jag känner att mina blodvärden är kanon och jag kan växa utan AAS", är ett standardsvar.

regus
2006-11-27, 20:18
Om alkohol inte är olagligt om ungen inte är under 18, hur kan då polisen ha befogenheter att hälla ut drickan då?
.

Därför man får inte ha öppnad alkohol på allmän plats, 16 som 35.

hultman
2006-11-27, 20:19
Därför man får inte ha öppnad alkohol på allmän plats, 16 som 35.

Det är ingenting polisen bryr sig om utifall du inte är minderårig. För övrigt får du inte ha alkohol någonstans förutom på krogen om du är under 20, vilket du får annars.

Krokodil
2006-11-27, 20:21
Du menar alltså att det är olagligt att köpa sprit på systemet som 20-åring, och sedan gå med den ut från affären?
Nej, men det är inte tillåtet att dricka upp den på trottoaren.

Brooklyn
2006-11-27, 20:21
Det är ingenting polisen bryr sig om utifall du inte är minderårig. För övrigt får du inte ha alkohol någonstans förutom på krogen om du är under 20, vilket du får annars.
han skrev Öppnad alkohol...

Yankeee
2006-11-27, 20:24
Hultman, årets debattör.

regus
2006-11-27, 20:24
Du menar alltså att det är olagligt att köpa sprit på systemet som 20-åring, och sedan gå med den ut från affären?

Nej, jag menar att har man öppnad (en öppnad bira) alkohol har polisen rätt att hälla ut den. Är den stängd (kroken på skruvad på din vodkaflaska) kan dom inte göra skit om du är över 18. Står du och halsar den på trottoaren samtidigt som snuten åker förbi har du nog svårt att hävda att korken var på, jag skulle bara ta den från A-B

Det är inte olagligt för en 16 åring att dricka (det blir inte påföljder i normala fall) men det är inte tilllåtet, alltså har dom rätt att hälla ut det. Undantag om man som 16 tar någon grogg hemma med föräldrarna.

hultman
2006-11-27, 20:28
Oj, herregud. Tre personer hinner quota mig inom loppet av några sekunder. Jag ändrade rätt fort när jag såg att det stod öppnad.

hultman
2006-11-27, 20:29
Nej, jag menar att har man öppnad (en öppnad bira) alkohol har polisen rätt att hälla ut den. Är den stängd (kroken på skruvad på din vodkaflaska) kan dom inte göra skit om du är över 18. Står du och halsar den på trottoaren samtidigt som snuten åker förbi har du nog svårt att hävda att korken var på, jag skulle bara ta den från A-B

Det är inte olagligt för en 16 åring att dricka (det blir inte påföljder i normala fall) men det är inte tilllåtet, alltså har dom rätt att hälla ut det. Undantag om man som 16 tar någon grogg hemma med föräldrarna.

Tanken har aldrig slagit dig att polisen häller ut ölen för en 16-åring för att det är olagligt att dricka som 16-åring? Om någonting är "otillåtet" eller inte är väl per definition rejält subjektivt. Lagen är det inte. För övrigt får du inte inneha alkohol om du är under 20 år, även om du inte dricker vid tillfället. Jag har själv blivit av med åtskilliga liter sprit när folk köpt ut åt mig och jag gått iväg en bit och blivit stoppad av vakt eller polis.

regus
2006-11-27, 20:44
Tanken har aldrig slagit dig att polisen häller ut ölen för en 16-åring för att det är olagligt att dricka som 16-åring? Om någonting är "otillåtet" eller inte är väl per definition rejält subjektivt. Lagen är det inte. För övrigt får du inte inneha alkohol om du är under 20 år, även om du inte dricker vid tillfället. Jag har själv blivit av med åtskilliga liter sprit när folk köpt ut åt mig och jag gått iväg en bit och blivit stoppad av vakt eller polis.

Om jag inte missminner mig kan det vara såhär (jag kan inte lagen i huvudet). Polisen har rätt att hälla ut spriten om det finns misstankar/bevis att det är langad sprit/smuggelsprit, är man under 20 kan man inte köpa sprit, har man sprit är det langad sprit.
Polisen har rätt att hälla ut den.

Edit: Säg att det är till din mamma, du hämtade upp den oss din morbror. Så kanske dom låter dig gå. ;)

Ryska_raketen
2006-11-27, 20:45
Har du ett misstänkt ansikte ? Eller vad är det dom grundar detta på?=

hultman
2006-11-27, 20:45
Om jag inte missminner mig kan det vara såhär (jag kan inte lagen i huvudet). Polisen har rätt att hälla ut spriten om det finns misstankar/bevis att det är langad sprit/smuggelsprit, är man under 20 kan man inte köpa sprit, har man sprit är det langad sprit.
Polisen har rätt att hälla ut den.

Mao: Det är olagligt att inneha sprit om man är under 20 år, och inte är inne på krogen. Right?

Chris
2006-11-27, 20:52
Arrggh... jag blir så irriterad! Så fort jag läser ett inlägg av hultman så får jag en bild framför mig av en oerfaren kille som suttit på internetforum där andra missbrukare skriver och berättar om hur ofarligt det är med steroider. Han tar åt sig allting och försöker sen förklara för omvärlden hur ofarligt det är, genom att försöka jämställa det med alkohol. Har aldrig läst så mycket bullshit...

Fast, du har ju ändå stor personlig erfarenhet av allt det här. Du skriver ju om hur polisen häller ut din sprit, hur du vill slå snorungar som kaxar med dig, hur dina polare dopar sig, och hur de säljer steroider till andra. Får hoppas för din egen skull att om några år så kanske du växt upp och kan se saker från andra perspektiv.

Vet inte ens vad jag vill få sagt. *gah!*

regus
2006-11-27, 20:54
Mao: Det är olagligt att inneha sprit om man är under 20 år, och inte är inne på krogen. Right?

Ja, har du sprit när du är under 20 tror jag dom har rätt att hälla ut den (eftersom du inte kan handla den själv måste den vara langad), tror inte det finns någon undantagsregel om man är 18+ med sprit. Dock kan polisen ha mer överseende med det, om man har turen att träffa på rätt snut.

Är du inne på krogen får du dricka om du är över 18.

hultman
2006-11-27, 20:57
Arrggh... jag blir så irriterad! Så fort jag läser ett inlägg av hultman så får jag en bild framför mig av en oerfaren kille som suttit på internetforum där andra missbrukare skriver och berättar om hur ofarligt det är med steroider. Han tar åt sig allting och försöker sen förklara för omvärlden hur ofarligt det är, genom att försöka jämställa det med alkohol. Har aldrig läst så mycket bullshit...

Fast, du har ju ändå stor personlig erfarenhet av allt det här. Du skriver ju om hur polisen häller ut din sprit, hur du vill slå snorungar som kaxar med dig, hur dina polare dopar sig, och hur de säljer steroider till andra. Får hoppas för din egen skull att om några år så kanske du växt upp och kan se saker från andra perspektiv.

Vet inte ens vad jag vill få sagt. *gah!*

Men herregud. Jag har skrivit att jag själv aldrig skulle använda AAS, ej heller att det inte är jävligt farligt och idiotiskt. Det verkar som att ni försöker hitta någonting som är skrivet mellan raderna.

Jag trivs för övrigt bra med mitt liv, och jag förstår inte varför du försöker håna mig. För övrigt är du väl knappt äldre själv, och vad fan skulle du ha för erfarenheter som inte jag har? Vad behöver jag få perspektiv på? Jag lever någorlunda hälsosamt, gör inga speciella olagligheter och kommer förhoppningsvis gå en ljus framtid till mötes.

hultman
2006-11-27, 20:58
Ja, har du sprit när du är under 20 tror jag dom har rätt att hälla ut den (eftersom du inte kan handla den själv måste den vara langad), tror inte det finns någon undantagsregel om man är 18+ med sprit. Dock kan polisen ha mer överseende med det, om man har turen att träffa på rätt snut.

Är du inne på krogen får du dricka om du är över 18.

Ja. Det är ju precis vad jag skrev från början.

Chris
2006-11-27, 21:04
Men herregud. Jag har skrivit att jag själv aldrig skulle använda AAS, ej heller att det inte är jävligt farligt och idiotiskt. Det verkar som att ni försöker hitta någonting som är skrivet mellan raderna.

Jag trivs för övrigt bra med mitt liv, och jag förstår inte varför du försöker håna mig. För övrigt är du väl knappt äldre själv, och vad fan skulle du ha för erfarenheter som inte jag har? Vad behöver jag få perspektiv på? Jag lever någorlunda hälsosamt, gör inga speciella olagligheter och kommer förhoppningsvis gå en ljus framtid till mötes.

Sättet du skriver på får mig verkligen att tvivla. Du skriver att AAS knappt är farligare än alkohol, men du skriver att du dricker och försvarar dina vänner som dopar sig.

Jag har ingen aning om hur gammal du är, men sättet du argumenterar på är mer likt ett barns än en vuxens.

hultman
2006-11-27, 21:10
Sättet du skriver på får mig verkligen att tvivla. Du skriver att AAS knappt är farligare än alkohol, men du skriver att du dricker och försvarar dina vänner som dopar sig.

Jag har ingen aning om hur gammal du är, men sättet du argumenterar på är mer likt ett barns än en vuxens.

Var skrev jag att AAS är mindre farligt än alkohol? Själv har jag ingen aning om vad som rent teoretiskt skulle vara mest farligt, och jag har aldrig ens läst någon bra jämförelse. Själv skulle jag aldrig välja att håna och kalla någon människa en idiot bara för att den sysslar med doping, droger och alkohol (som får stå separat istället för droger). Vad folk väljer att göra med sina liv har jag inte med att göra, och att gå runt och vara någon moralkärring utan något resultat har aldrig varit intressant.

Att jag dricker är väl irrelevant i sammanhanget, och ej heller något du har med att göra. På vilket sätt skulle du vara mer mogen än jag?

Chris
2006-11-27, 21:15
Jag skulle svära på allt jag hade att jag var ren, för jag skulle aldrig erkänna för mina föräldrar.

Om det inte är farligt att dopa dig, varför skulle du då aldrig berätta för dina föräldrar om du dopade dig? Allt skitsnack om att försöka jämställa det med alkohol eller nikotin hjälper inte här. Om det nu vore lika farligt, varför skulle du inte då berätta för dem?

Min egna vilda gissning är att alla "nybörjare" på steroider intalar säkert sig själva varje gång de kör sprutan i röven att det är ofarligt. Men innerst inne så vet det nog om att det kanske inte är så jävla bra ändå. Men så länge man har några bortförklaringar så kan man rättfärdiga sitt missbruk mot mindre kunniga människor, genom snack i stil med "men jag känner ju folk som dopar sig" eller "jag har läst på internet".

Chris
2006-11-27, 21:20
Var skrev jag att AAS är mindre farligt än alkohol? Själv har jag ingen aning om vad som rent teoretiskt skulle vara mest farligt, och jag har aldrig ens läst någon bra jämförelse. Själv skulle jag aldrig välja att håna och kalla någon människa en idiot bara för att den sysslar med doping, droger och alkohol (som får stå separat istället för droger). Vad folk väljer att göra med sina liv har jag inte med att göra, och att gå runt och vara någon moralkärring utan något resultat har aldrig varit intressant.

Att jag dricker är väl irrelevant i sammanhanget, och ej heller något du har med att göra. På vilket sätt skulle du vara mer mogen än jag?

Okej fel av mig, du skrev att fler folk dör av alkohol och tobak (inte att det var mindre farligt), men hur många fler tror du inte röker och super än tar droger? Folk har redan kommenterat detta i tråden.

Det jag menar är att om några år så kanske du kommer tycka att folk som sysslar med doping är idioter. Du tycker väl att folk som känner så är hjärntvättade av "skrämselpropaganda" och vet inget om saken i fråga. Det kanske är tvärtom? :)

hultman
2006-11-27, 21:32
Om det inte är farligt att dopa dig, varför skulle du då aldrig berätta för dina föräldrar om du dopade dig? Allt skitsnack om att försöka jämställa det med alkohol eller nikotin hjälper inte här. Om det nu vore lika farligt, varför skulle du inte då berätta för dem?

Min egna vilda gissning är att alla "nybörjare" på steroider intalar säkert sig själva varje gång de kör sprutan i röven att det är ofarligt. Men innerst inne så vet det nog om att det kanske inte är så jävla bra ändå. Men så länge man har några bortförklaringar så kan man rättfärdiga sitt missbruk mot mindre kunniga människor, genom snack i stil med "men jag känner ju folk som dopar sig" eller "jag har läst på internet".

Mina föräldrar, som för övrigt båda arbetar inom sjukvården, är otroligt kritiskt inställda till droger och doping. Sedan förstår jag inte varför man av någon okänd anledning bör berätta vad man håller på med till någon som inte har en aning om vad det innebär.

Jag är fullt medveten om att det är fler som nyttjar alkohol och tobak än som sysslar med narkotika och doping, för övrigt. De flesta som likställer doping med skit har ingen aning vad det är överhuvudtaget. Dock inte sagt att det finns många insatta personer som vet väldigt mycket, forskat inom ämnet och på många andra olika sätt vågar sig till ett professionellt utlåtande där de beskriver AAS hemskheter. Som med alla preparat som tillförs exogent är det dock svårt att veta hur farligt det är i det långa loppet.

"Du tycker väl att folk som känner så är hjärntvättade av "skrämselpropaganda" och vet inget om saken i fråga"

Vad skulle du kalla de miljontals människor som fortfarande tror att allt som står i tidningen är sant, att "sånt där sötningsmedel" är carcinogent, att sötningsmedel alltid leder till högre viktuppgång än vad socker gjort, och att 90-talskrisen var borgarnas fel?

tano
2006-11-27, 21:56
Buhu, buhu. Själv skiter jag fullständigt i om folk tror att jag använder AAS eller inte. Jag är inte direkt stor heller, så det är lugnt. Att du inte vill umgås med "missbrukare" är ditt eget val, men jag skulle aldrig säga upp bekantskapen med någon just för att den sysslar med någonting jag varken påverkas av eller har något med att göra. Tro mig, jag har försökt få flera att sluta använda både det ena och det andra, men väldigt sällan kan man ändra ett bestämt val. "Mitt hjärta funkar fint, snåpen står upp, jag får ingen roid-rage, jag känner att mina blodvärden är kanon och jag kan växa utan AAS", är ett standardsvar.

Antar du skrev fel och istället menar "kan ej växa utan AAS för jag är så oinsatt i allt vad träningslära heter och därför behöver jag ta ett otilåtet ämne så jag kan leka med de stora grabbarna"...

Som jag ser det måste man dopa sig så är man inte riktigt frisk, då behöver man hjälpa personen ifråga, men som sagt har man inte liknande värderingar är man nog inte så jätte goa kompisar...

Chris
2006-11-27, 23:08
Mina föräldrar, som för övrigt båda arbetar inom sjukvården, är otroligt kritiskt inställda till droger och doping. Sedan förstår jag inte varför man av någon okänd anledning bör berätta vad man håller på med till någon som inte har en aning om vad det innebär.

Jag är fullt medveten om att det är fler som nyttjar alkohol och tobak än som sysslar med narkotika och doping, för övrigt. De flesta som likställer doping med skit har ingen aning vad det är överhuvudtaget. Dock inte sagt att det finns många insatta personer som vet väldigt mycket, forskat inom ämnet och på många andra olika sätt vågar sig till ett professionellt utlåtande där de beskriver AAS hemskheter. Som med alla preparat som tillförs exogent är det dock svårt att veta hur farligt det är i det långa loppet.

"Du tycker väl att folk som känner så är hjärntvättade av "skrämselpropaganda" och vet inget om saken i fråga"

Vad skulle du kalla de miljontals människor som fortfarande tror att allt som står i tidningen är sant, att "sånt där sötningsmedel" är carcinogent, att sötningsmedel alltid leder till högre viktuppgång än vad socker gjort, och att 90-talskrisen var borgarnas fel?

Om dina föräldrar båda jobbar inom sjukvården så borde väl de om några veta mycket om steroider? För du menar väl inte att forumtomtar vet mer än läkare?

Jag skulle kalla personerna dumma som tror på skiten som står i aftonbladet. Bara för du läser något behöver inte det betyda det inte är sant. Även fast det står mycket skit i tidningar etc måste man lära sig vilka källor man kan lita på. Aftonbladet är ju knappast en av dem, de flesta internetexperter är inte heller det.

Fjod0r
2006-11-27, 23:22
Va ball du är som kan så mycket om steroider *cupid*

Jag har läst spaltmetrar om steroider, forskning samt på alla de amerikanska Roid forumen. Ett tag var jag riktigt påläst och hade säkert kunnat svara på betydligt mer frågor kring AAS än gemene man. Det betyder inte att jag har andvänd eller velat andvända AAS. Jag var intresserad och ville lära mig vad det igentligen handlar om, vad det har för eftekter, enlig båda lägren. Att säga sådär är ju att insinuera att personen "vet för mycket för att det ska vara lämpligt, hallå, hallå, vad sysslar HAN med? hallå?"

Fjod0r
2006-11-27, 23:25
Det jag tycker är sorgligast med AAS är igentligen inte de stackarn som gör det. Är dom dumma nog så visst, låt dem köra på. Det är ju deras kropp. Det som faktiskt stör mig mest är Byggarna som går ut vilken volym de tränar samt tips och råd baserade på vad de gjort. Det är härlig att se nybörjare försöka träna som Martin Källström påstod att han gjorde i BODY.

Fjod0r
2006-11-27, 23:30
Sättet du skriver på får mig verkligen att tvivla. Du skriver att AAS knappt är farligare än alkohol, men du skriver att du dricker och försvarar dina vänner som dopar sig.

Jag har ingen aning om hur gammal du är, men sättet du argumenterar på är mer likt ett barns än en vuxens.

Är det skruvat att alkohol är farligare än AAS? Alkohol hamnar väll i top på alla "farliga droger" listor. AAS brukar väll ligga lite längre ner?

Trance
2006-11-27, 23:33
Är det skruvat att alkohol är farligare än AAS? Alkohol hamnar väll i top på alla "farliga droger" listor. AAS brukar väll ligga lite längre ner?

Den listan du tänker på är skador på samhället, inte enskild individ.

Tricklev
2006-11-27, 23:35
Jag trivs för övrigt bra med mitt liv, och jag förstår inte varför du försöker håna mig. För övrigt är du väl knappt äldre själv, och vad fan skulle du ha för erfarenheter som inte jag har? Vad behöver jag få perspektiv på? Jag lever någorlunda hälsosamt, gör inga speciella olagligheter och kommer förhoppningsvis gå en ljus framtid till mötes.

Är det inte du som brukar skriva hur du ska ut och supa och spöa folk?

Spöa folk = Prukar vara illegalt.

Fjod0r
2006-11-27, 23:37
Den listan du tänker på är skador på samhället, inte enskild individ.

Jag vet. Jag uppfattade hans post som "vad är farligast" alltså alkohol, kanske fattade fel.

RösböJunior
2006-11-27, 23:43
...är det bara jag som väntar på snubbens "bilder"?

jag tror det var vredes-utbrott lr liknande löst snack som fick han "anmäld" inget annat.

hultman
2006-11-27, 23:45
Antar du skrev fel och istället menar "kan ej växa utan AAS för jag är så oinsatt i allt vad träningslära heter och därför behöver jag ta ett otilåtet ämne så jag kan leka med de stora grabbarna"...

Som jag ser det måste man dopa sig så är man inte riktigt frisk, då behöver man hjälpa personen ifråga, men som sagt har man inte liknande värderingar är man nog inte så jätte goa kompisar...

Ja. Ursäkta, Herr Grov. Det jag menade var att jag inte kan någonting om träning och måste preppa sönder mig för att växa. En dag träffar du på någon som inte delar dina värderingar, och då är det nog dags att du vänjer dig. Grova generaliseringar och fördömande av människor som sysslar med saker du klassar som oetiska säger en hel del om dig som person tycker jag. Inskränkt är benämningen. För övrigt väntar jag med spänning på bilder som föreställer dig.

Chris:
Mina föräldrar vet inte ett jota om AAS överhuvudtaget, vilket säger en hel del.

Tricklev:
Jag har aldrig skrivit att jag går ut med intentioner att spöa folk, Herr Dvärg. Stör det dig att det finns folk som avskyr rebellpacket med Converseskor och palestinasjal? Kanske är du en av dem?

hultman
2006-11-27, 23:46
...är det bara jag som väntar på snubbens "bilder"?

jag tror det var vredes-utbrott lr liknande löst snack som fick han "anmäld" inget annat.

Nej, det är antagligen några till som är avundsjuka för att de själva inte blivit anklagade.

Fjod0r
2006-11-27, 23:50
alltså, Hultman, vart är det du vill komma med dina inlägg? vad är slutmålet för din argumentation?

hultman
2006-11-27, 23:57
alltså, Hultman, vart är det du vill komma med dina inlägg? vad är slutmålet för din argumentation?

Det enda jag gjort är att försvara mig, i princip. Jag skrev någonting om att jag tyckte att det var konstigt att alla reagerar så starkt när det handlar om AAS-bruk, och sedan har jag blivit flamead konstant, och försökt försvara mina åsikter.

Fjod0r
2006-11-28, 00:02
Det enda jag gjort är att försvara mig, i princip. Jag skrev någonting om att jag tyckte att det var konstigt att alla reagerar så starkt när det handlar om AAS-bruk, och sedan har jag blivit flamead konstant, och försökt försvara mina åsikter.

Förklara från början. Vad var det du ville säga i de första inläggen. Innan det började brinna.

hultman
2006-11-28, 00:17
Förklara från början. Vad var det du ville säga i de första inläggen. Innan det började brinna.

Jag inledde med ett svar på Yankeees fråga om varför han förtjänade en ursäkt när hans föräldrar tvingat honom att dopingtesta sig. Jag anser att han förtjänar en ursäkt om hans föräldrar påpekat flera gånger att han definitivt håller på med AAS, att han har "anabola-finnar", att han är svullen och att han har svänigt humör pga av sitt missbruk. Men visst, föräldrarna skickar honom på test för att de är oroliga, inte enbart för att jävlas. Tycker även att hysterin över att få sätta dit brukare är lite väl överdriven, och att folk ska skita fullständigt i vad andra håller på med.

Tycker du att jag har konstiga åsikter?

Richard85
2006-11-28, 08:40
Tja det har gått mer än två veckor, varken bilder eller inscannade resultat..AKA bullshit då?

Fjod0r
2006-11-28, 08:49
Jag inledde med ett svar på Yankeees fråga om varför han förtjänade en ursäkt när hans föräldrar tvingat honom att dopingtesta sig. Jag anser att han förtjänar en ursäkt om hans föräldrar påpekat flera gånger att han definitivt håller på med AAS, att han har "anabola-finnar", att han är svullen och att han har svänigt humör pga av sitt missbruk. Men visst, föräldrarna skickar honom på test för att de är oroliga, inte enbart för att jävlas. Tycker även att hysterin över att få sätta dit brukare är lite väl överdriven, och att folk ska skita fullständigt i vad andra håller på med.

Tycker du att jag har konstiga åsikter?

nja, för det första. Föräldrar som verkligen vill att deras son ska ta ett test för AAS kan väll bero på flera saker, men jag förutsätter att det är för att dom bryr sig om honom och är rädda om hans hälsa. Den kan det väll också vara så att sonen i fråga visat sig vara mindre trovärdig i andra sammanhang, om han dessutom får utbrott, gått upp 8kg, finnar osv osv. Ja vafan, varför inte testa. Hade jag barn skulle jag sattsa på att göra det som är bra för dem i längden, inte för stunden. Det skulle ju stärka deras förtroende till honom om han visar sig vara ren. Det är ju det han sagt. Då kan jag hålla med om att föräldrarna kan erbjuda en symbolisk ursäkt "förlåt att vi inte trode på dig". Men som sagt, det kan ju vara så att han inte förtjänat förtroendet än.

Skulle inte du vara väldigt om dig och kring dig om det gällde dina egna barn?

Melker
2006-11-28, 08:50
Tja det har gått mer än två veckor, varken bilder eller inscannade resultat..AKA bullshit då?

2v? Nithian startade ju tråden igår lunchtid...

Fjod0r
2006-11-28, 08:51
Tja det har gått mer än två veckor, varken bilder eller inscannade resultat..AKA bullshit då?

Läs om läs rätt. Tråden är inte 24 timmar är :smash:

Bronkitkorv
2006-11-28, 09:01
Mitt råd är att du inte ska göra testet. Dom kommer fortsätta att tjata om anabola och vara övertygade om att du lurat testet på nåt mystiskt sätt. Det verkar som att vissa föräldrar inte alls kan förstå att man som tonåring ofta är helt labil emellanåt eller att man snöar in på saker totalt under perioder.
Mina föräldrar trodde jag knarkade dom till och med "visste att jag tog droger" samt att jag "var med i en bensinsniffar liga"

Hur som helst jag gjorde 2 tester under kanske 2 år och båda var såklart negativa ändå så trodde dom mej inte en sekund utan fortsatte att snoka och tjata. När jag började träna så dröjde det inte alls länge innan farsan kom och snokade och insinuerade om anabola *screwy*
Så låt dom tro det om dom vill, inget du kan göra åt. Be dina föräldrar att läsa på lite på flashbacks drogforum så att dom får lite annan info än skolans skräckpropaganda i hjärnan.

Jacksatan
2006-11-28, 09:06
Var skrev jag att AAS är mindre farligt än alkohol? Själv har jag ingen aning om vad som rent teoretiskt skulle vara mest farligt, och jag har aldrig ens läst någon bra jämförelse. Själv skulle jag aldrig välja att håna och kalla någon människa en idiot bara för att den sysslar med doping, droger och alkohol (som får stå separat istället för droger). Vad folk väljer att göra med sina liv har jag inte med att göra, och att gå runt och vara någon moralkärring utan något resultat har aldrig varit intressant.

Att jag dricker är väl irrelevant i sammanhanget, och ej heller något du har med att göra. På vilket sätt skulle du vara mer mogen än jag?

Det är ju dosrelaterat så går absolut inte säga vad som är farligast. Att ge en brännskadad deca durabolin(steroid) är mindre farligt än att inte ge det. Problemet är att folk inte förstår att alla som dopar sig inte kör samma doser som proffsen. Det är ändå tänkt att använda inom vården så rent dödligt i små doser är det rakt inte.

Richard85
2006-11-28, 09:47
My mistake :D Råkade kolla fel, kolladen är personen hade joinat Kollo :D

Nithian
2006-11-28, 11:19
My mistake :D Råkade kolla fel, kolladen är personen hade joinat Kollo :D

Kommer ta mer än 2 veckor tills jag får hem pappret, 15-20 dagar sa dem.

Timme
2006-11-28, 11:58
Kommer ta mer än 2 veckor tills jag får hem pappret, 15-20 dagar sa dem.

Du kan väl scanna in och lägga upp test resultatet här?

Handcuff
2006-11-28, 12:10
Mystiska föräldrar? Eller beter ni er som skit mot dem? :confused:

olle lindblad
2006-11-28, 12:17
Tråkigt att de inte tror på dig. För min del blev det bara lite dumma kommentarer från ett par lärare på gymnasiet.

Nithian
2006-11-28, 12:28
Du kan väl scanna in och lägga upp test resultatet här?




svar ja.

hultman
2006-11-28, 14:27
Det är ju dosrelaterat så går absolut inte säga vad som är farligast. Att ge en brännskadad deca durabolin(steroid) är mindre farligt än att inte ge det. Problemet är att folk inte förstår att alla som dopar sig inte kör samma doser som proffsen. Det är ändå tänkt att använda inom vården så rent dödligt i små doser är det rakt inte.

Ja, det är ju givetvis en mycket viktig aspekt. När AAS blir utskrivet inom vården är det dock mycket lägre doser än någon skulle tänka sig att kura på.

Gpajpen
2006-11-28, 14:33
Ja, och samma budskap har jag till dig. Hur ofta ser du mongoloider diskutera politik?
dumt jävla budskap isåntfall.
hur fan skulle världen se ut om folk lyssnade på dig.
barn kommer hem nerdrogade men föräldrarna ska inte göra ett skit för dom inte kan fysiologin bakom.

hultman
2006-11-28, 14:42
dumt jävla budskap isåntfall.
hur fan skulle världen se ut om folk lyssnade på dig.
barn kommer hem nerdrogade men föräldrarna ska inte göra ett skit för dom inte kan fysiologin bakom.

Har du inte läst vad jag skrivit? Var ser du mina uppmaningar om att låta ungarna syssla med narkotika? Jag tycker att föräldrar borde lära sig mer om vad som kan hända, och på så sätt vara förberedda på att avråda från, och uppmärksamma det i väldigt tidigt stadie, istället för att säga åt barnen att hålla sig borta från det "eftersom det är jävligt skadligt", men inte berätta varför. Det är ungefär som när barn förr i tiden blev lurad med skräckhistorier om vad som hänt när andra onanerat.

Jacksatan
2006-11-28, 15:28
Ja, det är ju givetvis en mycket viktig aspekt. När AAS blir utskrivet inom vården är det dock mycket lägre doser än någon skulle tänka sig att kura på.

Har en polare som blev rekomenderad 200mg deca i 6 veckor för ledbesvär. Det är inte mkt lägre än vad en del kurar på. Men nu blev det lite off-topic här.

Timme
2006-11-28, 15:35
Har en polare som blev rekomenderad 200mg deca i 6 veckor för ledbesvär. Det är inte mkt lägre än vad en del kurar på. Men nu blev det lite off-topic här.

Av en läkare eller starke loffe?

Jacksatan
2006-11-28, 15:35
Av en läkare eller starke loffe?

Läkare.

hultman
2006-11-28, 16:48
Har en polare som blev rekomenderad 200mg deca i 6 veckor för ledbesvär. Det är inte mkt lägre än vad en del kurar på. Men nu blev det lite off-topic här.

Det har jag aldrig hört förut faktiskt. Låter som en kontroversiell läkare ;)

Brinken
2006-11-28, 16:51
sen jag såg den här tråden igår har ja typ inte kunnat sova eller tänka eller nåttt... är så jävla nyfiken på hur du ser ut idag, eftersom de där 8 kilona verkar satt igång tankebanorna på många i din omgivning! snälla bespara mej plågan; ta ett par bilder och posta NU!

Tack på förhud,
Brinken

grabben i skogen
2006-11-28, 17:04
Det har jag aldrig hört förut faktiskt. Låter som en kontroversiell läkare ;)

vilken trade, helt obefintlig sexdrift mot friskare leder, tja vafan hade man valt? sex är ju bara kladdigt och jobbigt, friska leder gör ju så man kan träna!

jeanclaudevandamme9
2006-12-23, 20:52
Hur gick det här då?

timsala
2007-01-03, 21:30
This sucks... tråden nerlagd eller?

G_lund
2007-01-03, 22:47
exakt, hur går de med de där bilderna egentligen?

tp_88
2007-01-03, 23:16
vilken trade, helt obefintlig sexdrift mot friskare leder, tja vafan hade man valt? sex är ju bara kladdigt och jobbigt, friska leder gör ju så man kan träna!
Bra att du kan svara på hur 200mg deca ew i 6v påverkar killens libido. Inte illa!

adriano
2007-01-03, 23:22
Ja nu sitter jag här på en måndag när jag borde varit i skolan, ska till läkaren snart och ta blodprov. Tydligen är det flera vänner och min mor som misstänker att jag använder anabola. Hur fan ska man reagera på något sånt här? Måste även prata med skolans kurator, va i helvete? Får skolan tvinga en till att prata med kuratorn?

Min mor såg en bula i min biceps. Hon frågadet direkt, Fille har du tagit en spruta :D:D haha onkunniga föräldrar

WheyProtein
2007-01-07, 22:31
:confused:

Cerberus
2007-01-07, 22:53
Min mor såg en bula i min biceps. Hon frågadet direkt, Fille har du tagit en spruta :D:D haha onkunniga föräldrar

synthol?!? hur gick d för nithian, e han uberpreppare a la Art Atwood eller Dave Palumbo?

Sheogorath
2007-01-07, 22:59
Jag har blivit tillfrågad två gånger på vårdcentralen om jag tar anabola steroider. Det känns väl smickrande, kanske. Men samtidigt lite läskigt, eftersom det nog finns de som inte frågar och bara misstänker. Menmen, det är ett lyxproblem :).

Nilsjohan
2007-01-07, 23:09
killen postade ju bilder på sig själv i dagsformen på oss kolomedlemmar!

Länk (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1936360&postcount=9337)

DavidN
2007-01-07, 23:11
Om dessa föräldrar, familj och vänner tror att herrn kurar så är det nog inte några hälsonissar själva direkt med så snedfördelade kroppsuppfattningar...

shadowfire
2007-01-07, 23:16
Om dessa föräldrar, familj och vänner tror att herrn kurar så är det nog inte några hälsonissar själva direkt med så snedfördelade kroppsuppfattningar...

Vem har sagt att det är pga kroppen de grundade sina misstankar?
Vissa föräldrars misstankar kan även väckas pga beteenden.

DavidN
2007-01-07, 23:34
Vem har sagt att det är pga kroppen de grundade sina misstankar?
Vissa föräldrars misstankar kan även väckas pga beteenden.

Hmmh... inbillade mig att det stod nåt om det i början av allt jidder, men sure.

Vissa föräldrar hopplösa och okunniga vad gäller de livsfaser ens barn genomgår, men att dra en sak såhär långt säger mig mest att relationen mellan förälder och barn är svag och distant.

WheyProtein
2007-01-15, 12:45
Nithian, varför berättar du inte hur det gick? Blev du testad positivt?

Snake
2007-01-15, 12:47
Hur orkar ni? Låt pojkstackarn vara.

Timme
2007-01-15, 13:07
Hur orkar ni? Låt pojkstackarn vara.

Men om man startar en tråd och lovar att berätta hur det gick så borde man väl fullföja det?

Trance
2007-01-15, 13:11
Men om man startar en tråd och lovar att berätta hur det gick så borde man väl fullföja det?

Ja annars bryter man mot den heliga Internetkodexen och det vore illa!

Låt oss be.

Beecher
2007-01-15, 13:11
Ja annars bryter man mot den heliga Internetkodexen och det vore illa!

Låt oss be.


sweetkarolina
2007-01-15, 13:23
Men om man startar en tråd och lovar att berätta hur det gick så borde man väl fullföja det?


men vad är det som säger att testerna är klara.
när jag blir testad säger dom att det tar 3-4 veckor och sen tar det 7-8 veckor egentligen.

tano
2007-01-15, 13:38
Låt oss be.

:laugh::thumbup:

Deceiver85
2007-01-15, 14:01
Skrivet: 27-11-2006 : No offence, men jag tror du ljuger Nithian...

Jag står fast vid min tes!