handdator

Visa fullständig version : Timme - Styrkelyft? Ja för tusan!


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Timme
2006-11-27, 10:53
Hej alla! Det är dags för en ny journal.

Lite kort om mig:

Namn: Timoteus Strågefors
Född: 1989 03 25
Bor: Oskarshamn
Sport och roligaste aktivitet: Styrkelyft och träning
Vikt: 80-81kg lönnfet. (vikt kollas alltid på morgonen)


Jag är nu styrkelyftare och min tränare är Krister Ståhlberg. Om det inte hade varit för kolozzeum så hade jag aldrig träffat Stålis och jag hade garanterat inte blivit styrkelyftare.

Jag tränar med David Strågrfors (min lillebror) och Marcus Gabrielsson (min granne). Båda två är styrkelyftare och är med i JSK.

Jag ska snart starta ett nytt träningsprogram (StahlbergSystem) och jag kan knappt bärga (stavas det så?) mig. :D

Timme
2006-11-27, 12:07
Jag har vilovecka nu efter Bänk SM så det blir inga pass updateringar från mig här men Marcus och David har två lätta pass. Sedan åker de till Jönköping och tävlar i JSK Record Breakers.

Pinglan
2006-11-27, 13:14
Åhhh, ny journal! Då flyttar jag över hit jag också då :thumbup:

stahlberg
2006-11-27, 13:21
Liten korrigering : lätt vecka (inte helt vila). Sedan börjar som sagt det nya programmet, som är en kombinerad styrketränings/tävlingsförberedelseperiod inför det första stora SL-målet : uSM i SL i början av mars 2007.

Idag är det kiropraktorbesök. Du verkar för tillfället ha kroppen i gott skick, så det blir säkert inte mycket vridningar och knyckar. Sedan är det (pga kiropraktorbesöket och lätta veckan) 3 dagars vila.

Timme
2006-11-27, 13:24
Åhhh, ny journal! Då flyttar jag över hit jag också då :thumbup:


Ja! super bra :D

Timme
2006-11-27, 13:25
Liten korrigering : lätt vecka (inte helt vila). Sedan börjar som sagt det nya programmet, som är en kombinerad styrketränings/tävlingsförberedelseperiod inför det första stora SL-målet : uSM i SL i början av mars 2007.

Idag är det kiropraktorbesök. Du verkar för tillfället ha kroppen i gott skick, så det blir säkert inte mycket vridningar och knyckar. Sedan är det (pga kiropraktorbesöket och lätta veckan) 3 dagars vila.


Jo just det, lätt vecka är det ju. Ingen hel vilovecka. Sedan blir det hård träning. Jag vill öka mycket nu!

Miiix
2006-11-27, 13:31
Berätta gärna hur programmet kommer se ut!

Denna ska följas.

stahlberg
2006-11-27, 13:59
Jag tyckte jag skrev en gång redan. Undras om denhär datorn (på Stockholms Citytreminal) är riktigt "riktig".

Lätt vecka, inte helt vilovecka är det nu. Och nästa vecka börjar programmet inför ditt första stora mål - USM i SL 2007!

Idag är det kiropraktorbesök. Du verkar ha kroppen i gott skick, det blir inte många knyckar och vridningar idag.

Har Nyheterna haft med artikeln redan? Spara den, Nyhternas artikel före SM (som vi glömde ta fram före tävlingen) och Oskarshamnstidningens artikel.

stahlberg
2006-11-27, 14:00
Miix : Det kan han inte. För han ser det först i slutet av veckan.:D

Timmi
2006-11-27, 14:22
Ja du ska inte tro att du slipper ifrån mig bara för att du gör en ny journal ;)

/Tim

Timme
2006-11-27, 15:30
Ja du ska inte tro att du slipper ifrån mig bara för att du gör en ny journal ;)

/Tim

haha :D Det hade jag räknat med att jag inte skulle göra *cupid*

Timme
2006-11-27, 15:31
Jag tyckte jag skrev en gång redan. Undras om denhär datorn (på Stockholms Citytreminal) är riktigt "riktig".

Lätt vecka, inte helt vilovecka är det nu. Och nästa vecka börjar programmet inför ditt första stora mål - USM i SL 2007!

Idag är det kiropraktorbesök. Du verkar ha kroppen i gott skick, det blir inte många knyckar och vridningar idag.

Har Nyheterna haft med artikeln redan? Spara den, Nyhternas artikel före SM (som vi glömde ta fram före tävlingen) och Oskarshamnstidningens artikel.

Jag har sparat den första Nyheterna tidningen. Jag har alltså kvar din. Jag ska be pappa köpa den nya tidningen. Och jag ska köpa Oskarshamns tidningen som kommer imorgon.

Timme
2006-11-27, 15:32
Berätta gärna hur programmet kommer se ut!

Denna ska följas.

Härligt att du ska följa :) Du kommer att få se övningarna och programmet här i journalen.

Timmi
2006-11-27, 16:52
haha :D Det hade jag räknat med att jag inte skulle göra *cupid*


Gott! :devil: Så se nu till att lyfta ordentligt tungt så jag ids stanna kvar :D

/Tim

Timme
2006-11-27, 20:07
Gott! :devil: Så se nu till att lyfta ordentligt tungt så jag ids stanna kvar :D

/Tim


Det ska jag göra! Det lovar jag *flex*

petersson
2006-11-27, 20:13
Trevligt med ny journal! Lycka till med träningen i december! :)

A.Pahkamaa
2006-11-27, 20:14
Jag såg dina lyft på bänk-sm, synd att allt inte stämde, men bra jobbat ändå. Nu har du gjort bort första tävlingen iaf. Jag ska försöka hitta dina träningspass bland spammet och försöka följa träningen :)

eleni
2006-11-27, 20:36
Oooh, en SL-journal :) Underbart!

Timme
2006-11-27, 22:54
Jag såg dina lyft på bänk-sm, synd att allt inte stämde, men bra jobbat ändå. Nu har du gjort bort första tävlingen iaf. Jag ska försöka hitta dina träningspass bland spammet och försöka följa träningen :)

Jo det var lite tråkigt att det blev så. Hmm, jag kanske såg dig men jag vågade inte fråga eftersom jag inte hade någon aning om det var du. Hade du en grå tröja och ganska lockigt hår som var brunt?

Härligt att du vill följa träningen :) Du får spamma i denhär om du vill *cupid*

Timme
2006-11-27, 22:57
Oooh, en SL-journal :) Underbart!

Ja visst är det! :D Förhoppningsvis så kan jag bjuda på fina pass framöver *drool*

Hår går det för dig Eleni?

A.Pahkamaa
2006-11-27, 23:04
Jo det var lite tråkigt att det blev så. Hmm, jag kanske såg dig men jag vågade inte fråga eftersom jag inte hade någon aning om det var du. Hade du en grå tröja och ganska lockigt hår som var brunt?

Härligt att du vill följa träningen :) Du får spamma i denhär om du vill *cupid*

Hehe, då var du fel ute. Jag har blont hår, hade på mig en svart tröja.

Timme
2006-11-27, 23:06
Hehe, då var du fel ute. Jag har blont hår, hade på mig en svart tröja.


Men röv! Asså, jag tyckte att jag kännde igen den killen och jag trodde att det var du. Men ack så fel man kan ha :D

Oskis
2006-11-27, 23:06
Kör hårt Timme kommer gå kanon det här :thumbup:

Timme
2006-11-27, 23:11
Kör hårt Timme kommer gå kanon det här :thumbup:

Jo det tror jag :) Man ska ju inte bryta ihop totalt och börja lipa bara för att första tävlingen inte gick perfekt. Vi hade nog inte haft många världsmästare om de hade gett upp efter första motgången.

Man får kämpa på och veta att man kan! Veta att man klara i sort sett vad som helst bara man vill och tror på sig själv!

(Värsta talet här ju :D)

Oskis
2006-11-27, 23:13
Jo det tror jag :) Man ska ju inte bryta ihop totalt och börja lipa bara för att första tävlingen inte gick perfekt. Vi hade nog inte haft många världsmästare om de hade gett upp efter första motgången.

Man får kämpa på och veta att man kan! Veta att man klara i sort sett vad som helst bara man vill och tror på sig själv!

(Värsta talet här ju :D)

Haha tala på du bara. Främsta anledning att jag tror detta kommer gå kanon är att du har en jävligt bra inställning och det är i mina ögon grunden för att kunna bli riktigt bra. Go for it :)

oggen
2006-11-28, 00:16
Vad är målet för nästa år då?

eleni
2006-11-28, 06:07
Ja visst är det! :D Förhoppningsvis så kan jag bjuda på fina pass framöver *drool*

Hår går det för dig Eleni?

Ja det hoppas jag med! Kanske man kan lära sig ett och annat här :)
När blir första passet?

Jodå, det går bara fint här... är fruktansvärt less på praktiken just nu. Är tillbaka på min grundplacering och det är allt annat än kul. Nåja 2½ vecka kvar... bara att bita ihop och lova sig själv att aldrig börja jobba på en liknande avdelning...

Träningen går bara bra... tänkte att jag skulle vara med i omgång två i kolos raw-sl-tävling.

Timme
2006-11-28, 08:56
Haha tala på du bara. Främsta anledning att jag tror detta kommer gå kanon är att du har en jävligt bra inställning och det är i mina ögon grunden för att kunna bli riktigt bra. Go for it :)


Det ska jag göra! Det lovar jag :)

Timme
2006-11-28, 10:55
Ja det hoppas jag med! Kanske man kan lära sig ett och annat här :)
När blir första passet?

Jodå, det går bara fint här... är fruktansvärt less på praktiken just nu. Är tillbaka på min grundplacering och det är allt annat än kul. Nåja 2½ vecka kvar... bara att bita ihop och lova sig själv att aldrig börja jobba på en liknande avdelning...

Träningen går bara bra... tänkte att jag skulle vara med i omgång två i kolos raw-sl-tävling.

På söndag blir första passet. Då blir det knäböj!

Vad tråkigt att du inte trivs där. Vad är det som gör att du inte tycker om avdelningen? Personal? Arbetsuppgifter?

Det tycker jag verkligen att du ska!

Timme
2006-11-28, 23:36
Här kommer en bild som jag tycker är helt underbar!

http://i11.tinypic.com/30m7639.jpg
Den bilden ser så primitiv ut som det bara är möjligt! När jag ser den så undrar jag om det verkligen är jag. Det ansiktet, haha snacka om warrior face!

Men det är precis så marklyft ska vara! Primitivt och djuriskt. Upp med tunga vikter! Gorrila FTW!

Visserligen så är det endast 142.5 (fran 3cm platå iaf) men jag drar så hårt jag kan på mindra vikter också.

Timme
2006-11-28, 23:38
Jag är även nöjd med bilden eftersom det faktiskt ser ut som om jag har axlar! Bröstet är ganska okej med. Trapz kommer fram en del med. Ja, jag är byggar skadad med :)

BigForre
2006-11-28, 23:49
Haha, tung avatar Timme!

eleni
2006-11-28, 23:51
På söndag blir första passet. Då blir det knäböj!

Vad tråkigt att du inte trivs där. Vad är det som gör att du inte tycker om avdelningen? Personal? Arbetsuppgifter?

Det tycker jag verkligen att du ska!

Härligt! Böjeliböj :D

Hmm, många faktorer som spelar in. Halvdålig stämning bland personalen, ont om folk, dålig chef, ogillar deras sätt att arbeta på, läkarna är på operation hela dagen så man får jaga dom om det är något, tunga patienter, komplicerade operationer osv osv... Låter väl som ett toppenställe va? :D haha, ne men så är läget och uppenbarligen är jag inte ensam om att känna så eftersom det är många som slutat det senaste halvåret.

Edit: Cool avatar! :)

Timme
2006-11-28, 23:58
Haha, tung avatar Timme!

Tack! Jag gillar den :) Den ser sådär lagom sjuk ut :D

Timme
2006-11-28, 23:59
Härligt! Böjeliböj :D

Hmm, många faktorer som spelar in. Halvdålig stämning bland personalen, ont om folk, dålig chef, ogillar deras sätt att arbeta på, läkarna är på operation hela dagen så man får jaga dom om det är något, tunga patienter, komplicerade operationer osv osv... Låter väl som ett toppenställe va? :D haha, ne men så är läget och uppenbarligen är jag inte ensam om att känna så eftersom det är många som slutat det senaste halvåret.

Edit: Cool avatar!


Det låter inte så mysigt. Du får det nog bättre för det förtjänar du nog :)

Tack så mycket :D Ser kanske inte så söt ut men what the heck, marklyft är fult och brutalt! :hbang:

Yes
2006-11-29, 00:00
Här kommer en bild som jag tycker är helt underbar!

Där ser du varför man inte skall skrika, vikterna lämnar ju inte ens marken! :D

Timme
2006-11-29, 00:02
Där ser du varför man inte skall skrika, vikterna lämnar ju inte ens marken! :D

Vikterna är cirka 3 cm över marken. Jag ska ladda upp en ljusare bild :)

Yes
2006-11-29, 00:06
Vikterna är cirka 3 cm över marken. Jag ska ladda upp en ljusare bild :)
Där ser du varför man inte skall skrika, vikterna rör sig bara 3cm... Äh, fan också! :D

Timme
2006-11-29, 00:10
http://i16.tinypic.com/2q99b39.jpg

Där ser man att det är en bit över marken :P

Timme
2006-11-29, 00:10
Där ser du varför man inte skall skrika, vikterna rör sig bara 3cm... Äh, fan också! :D

ahhaah :laugh:

Yes
2006-11-29, 00:17
[.IMG]http://i16.tinypic.com/2q99b39.jpg[/IMG]

Där ser man att det är en bit över marken :P
Jodå! Men tjänar du verkligen någon på det där? Om du nu ger ifrån dig ett bautavrål alltså. Det borde väl stjäla kraft från lyftet?

Timme
2006-11-29, 00:48
Jodå! Men tjänar du verkligen någon på det där? Om du nu ger ifrån dig ett bautavrål alltså. Det borde väl stjäla kraft från lyftet?

Jag vrålar faktiskt inte över huvudtaget. Jag har bara munnen öppen sådär när jag lyfter. :) Det är liksom min grej.

Kolle in min gammla maxning där lyften var 172.5; 180 och 185.

HVLF4574X-s
Där ser du att jag gör precis samma sak men utan att vråla

ahah. Lite låter jag allt. Men det är mer som ett morrande. Inget vrål i a f. Jag kan inte lyfta tunga mark utan att låta något.

Timme
2006-11-29, 00:52
Det är mer än ett morrande. Jag vet inte vad man ska kalla ljudet jag gör. Jag skriker ju inte och vrålar inte men jag låter mer än ett morrande.

NisseEriksson
2006-11-29, 09:04
Här kommer en bild som jag tycker är helt underbar!

http://i11.tinypic.com/30m7639.jpg
Den bilden ser så primitiv ut som det bara är möjligt! När jag ser den så undrar jag om det verkligen är jag. Det ansiktet, haha snacka om warrior face!

Men det är precis så marklyft ska vara! Primitivt och djuriskt. Upp med tunga vikter! Gorrila FTW!

Visserligen så är det endast 142.5 (fran 3cm platå iaf) men jag drar så hårt jag kan på mindra vikter också.

Haha . snygg bild. ;)

Timme
2006-11-29, 09:18
Haha . snygg bild. ;)


Man tackar man tackar :naughty:

petersson
2006-11-29, 09:28
Grym bild Timme!

Haha, nu börjar det likna nått, tre sidor spam och inget träningspass i den här dagboken :D

Yes
2006-11-29, 09:32
Jag vrålar faktiskt inte över huvudtaget. Jag har bara munnen öppen sådär när jag lyfter. :) Det är liksom min grej.

Kolle in min gammla maxning där lyften var 172.5; 180 och 185.

[.yt]HVLF4574X-s[/yt]
Där ser du att jag gör precis samma sak men utan att vråla

ahah. Lite låter jag allt. Men det är mer som ett morrande. Inget vrål i a f. Jag kan inte lyfta tunga mark utan att låta något.
Går tyvär inte att se filmen just nu, youtube verkar vara nere, men lite morrande är väl inte konstigt iaf. Svårt att inte låta något när man pressar ut luften. Själv kan jag nog låta lite mer som en tyskdubbad porrfilm. :D

damir_T
2006-11-29, 09:34
Här ska det följas;)

Timme
2006-11-29, 09:47
Här ska det följas;)

Gutt!

Går tyvär inte att se filmen just nu, youtube verkar vara nere, men lite morrande är väl inte konstigt iaf. Svårt att inte låta något när man pressar ut luften. Själv kan jag nog låta lite mer som en tyskdubbad porrfilm. :D

Hahaha! En tyskdubbad porrfilm? Det ljudet jag gör är nog mer åt vrål hållet än vad det är åt morrande hållet i alla fall. Du får se när youtube funkar.


Grym bild Timme!

Haha, nu börjar det likna nått, tre sidor spam och inget träningspass i den här dagboken :D

hahaha! :laugh:

Jag får helt enkelt skärpa mig. Nu ska jag låta journalen vara tills det kommer ett pass. Bah. Jag gillar ju att spamma. Nu får vi vänta tills Fredag för då kommer första passet som är ett lätt pass.

tp_88
2006-11-29, 11:44
Jag är även nöjd med bilden eftersom det faktiskt ser ut som om jag har axlar! Bröstet är ganska okej med. Trapz kommer fram en del med. Ja, jag är byggar skadad med :)
Manlig avatar, mkt spam och gillar byggning (+ lite SL också)...kan bli en trevlig journal det här! :thumbup:

Timme
2006-11-29, 12:18
Manlig avatar, mkt spam och gillar byggning (+ lite SL också)...kan bli en trevlig journal det här! :thumbup:

*cupid* Det hoppas jag! (byggning är alltid kul! De flesta SLare är nog lite smygbyggare än då.)

polaren
2006-11-29, 13:27
Fint med ny journal, jag startade också en ny, blev så less den gamla :)
Lycka till med träningen, och hälsa grannen lycka till med SR i marken :)

Timme
2006-11-29, 13:52
Fint med ny journal, jag startade också en ny, blev så less den gamla :)
Lycka till med träningen, och hälsa grannen lycka till med SR i marken :)

Det ska jag göra! Han tog 7kg över SR senast på träningen. Jag hoppas att han får till det på tävlingen med :)

Timmi
2006-11-29, 15:08
Jag hade tänkt hålla mig att skriva tills det kom upp ett pass (hinthint, träna pojkspoling ;) för vi vet ju att jag är äldst) Men den där avataren kräver respons, det är ju underbart! :D

/Tim

eleni
2006-11-29, 15:14
Det låter inte så mysigt. Du får det nog bättre för det förtjänar du nog :)

Tack så mycket :D Ser kanske inte så söt ut men what the heck, marklyft är fult och brutalt! :hbang:

Jadå, det löser sig. Jag är inte det minsta orolig över det!

Avataren e ascool. Söt? Var i helskotta ska man se söt ut när man tränar? man ska se brutal ut!

Timme
2006-11-29, 15:21
Jadå, det löser sig. Jag är inte det minsta orolig över det!

Avataren e ascool. Söt? Var i helskotta ska man se söt ut när man tränar? man ska se brutal ut!

Skönt att du är på det lugna :)


Ja! Klart att man ska se brutal ut när man tränar! Inget gulli gull inte! :devil:

Timme
2006-11-29, 15:23
Jag hade tänkt hålla mig att skriva tills det kom upp ett pass (hinthint, träna pojkspoling ;) för vi vet ju att jag är äldst) Men den där avataren kräver respons, det är ju underbart! :D

/Tim

Asså jag kan inte hålla mig borta från skrivandet. Jag har ett lätt pass på fredag och då blir det lätt bänkpress och lätta mark (marken kommer att vara på 130kg)

Big Lou
2006-11-29, 15:32
Här var en ny journal som det redan skrivits en del i ser jag....men dåligt med träning än så länge.
Kör hårt!

stahlberg
2006-11-29, 16:37
Inte för att vi ska hänga upp oss på detaljer, men i alla fall : lätt bänk och "halvlätta" marklyft.

Timmi
2006-11-29, 17:20
Inte för att vi ska hänga upp oss på detaljer, men i alla fall : lätt bänk och "halvlätta" marklyft.

Känns ändå bra att 130 bara ses som "halvlätta" mark...:furious: *rolleyes*

/Tim

Cerberus
2006-11-29, 18:19
fan va grov du har blivit Timme!

Timme
2006-11-29, 18:23
fan va grov du har blivit Timme!


Tack så mycket! Jo det har som tur kommit lite massa på köpet! Nu blir det förmodligen inte så mycket mer massa än på ett tag då det känns bra i klass 82.5.

Timme
2006-11-29, 18:24
Inte för att vi ska hänga upp oss på detaljer, men i alla fall : lätt bänk och "halvlätta" marklyft.


Jo, halvlätta är nog en bättre definition. 130 är ju ingen vikt jag drar halv sovandes :D

Timme
2006-11-29, 18:25
Här var en ny journal som det redan skrivits en del i ser jag....men dåligt med träning än så länge.
Kör hårt!


Det blir inte förens på fredag träning. Jag kan ju inte hålla mig borta från skrivandet och journalen. Om någon skriver något så måste jag bara svara! :D

Chaan
2006-11-29, 19:35
http://i11.tinypic.com/30m7639.jpg


Ser ut som min träningskompis i gymnasiet.

På tal om..

Timme
2006-11-29, 19:56
Ser ut som min träningskompis i gymnasiet.

På tal om..

Jasså? :)

Vad skoj! Så nu till den viktiga frågan... vem av oss är bitigast?

Chaan
2006-11-29, 19:57
Jasså? :)

Vad skoj! Så nu till den viktiga frågan... vem av oss är bitigast?

Hahh du e lätt starkare än honom (Erik Hagdahl) än vad han var då alltså nu har jag ingen aning

Timme
2006-11-29, 20:03
Hahh du e lätt starkare än honom (Erik Hagdahl) än vad han var då alltså nu har jag ingen aning

Men vem av oss hade mest muskler då? Eller menade du att jag hade det när du sade att jag var starkare?

Coolt i så fall!

Chaan
2006-11-29, 20:06
Ja med allra största säkerhet du. Har för mig han var lite lättare än dig.*whistle*

Timme
2006-11-29, 20:10
Ja med allra största säkerhet du. Har för mig han var lite lättare än dig.*whistle*

Okej :D



Krister. Du anar inte hur mycket jag längtar till träningen! Asså, lätta veckor är ibland mycket jobbiga *grr27*

Jag är träningsberoende på riktigt faktiskt.

stahlberg
2006-11-29, 20:49
Den som väntar på något gott...

Det är bra att du väntar. Då är du motiverad till tusen när den börjar!

Mantus
2006-11-29, 20:58
Taget från bodys hemsida:

2006-11-29 09:50
Styrkelyft: Vi ska bli bäst i världen
Barometern Oskarshamn-Tidningen skriver om ett brödrapar som tävlar i styrkelyft: "I september började bröderna David och Timoteus Strågefors träna styrkelyft. I helgen vann David guld i 52-kilosklassen i bänkpress-SM för ungdomar och storebror Timoteus svarade också för en stark insats.
- Vi ska bli bäst i världen, säger bröderna kaxigt."


Kaxig Timme?

:D

Timme
2006-11-29, 21:15
Taget från bodys hemsida:

2006-11-29 09:50
Styrkelyft: Vi ska bli bäst i världen
Barometern Oskarshamn-Tidningen skriver om ett brödrapar som tävlar i styrkelyft: "I september började bröderna David och Timoteus Strågefors träna styrkelyft. I helgen vann David guld i 52-kilosklassen i bänkpress-SM för ungdomar och storebror Timoteus svarade också för en stark insats.
- Vi ska bli bäst i världen, säger bröderna kaxigt."


Kaxig Timme?

:D

Det var ett av de små felen som kan uppkomma i tidningen efter at tman blivit intervjuad.

Jag sade inget om något VM Guld eller bli bäst i världen (även om det är en liten dröm) utan det var min lillebor som sade att han ville bli bäst i världen och så flinade han. Det tog hon som om vi båda var kaxiga och tog det som en självklarhet att bli bäst i världen :D

Men vadå, finns den artikeln i body?

edit: Jag svarade inte alls för en stark insats men det kan de ju tro :D

Timme
2006-11-30, 00:22
Men huir sjutton kom den artikeln upp på Body.se? Hur hittade de den?

Timme
2006-11-30, 00:34
Här får ni se något riktigt freakigt

http://img82.imageshack.us/img82/8526/bilde305nk1.jpg (http://imageshack.us)
Snyggt? upp till er :D

Chaan
2006-11-30, 00:38
Snyggt?

De hade inte överdimensionerade pecs iaf.

Larsen
2006-11-30, 00:44
Timme soet och staaaajk! :D

Mantus
2006-11-30, 01:36
Men huir sjutton kom den artikeln upp på Body.se? Hur hittade de den?


De brukar söka efter artiklar om kraftsport och bodybuilding. Du får hålla koll på din bror så du inte hamnar i tidningen igen.:D

PowPow
2006-11-30, 01:58
Så bröderna Timme testar inte bara julmust, de lyfter vikter också! Vilken grej.

Sjukt rolig bild på ditt makrlyft. Du ser ganska djurisk ut på filmerna också. Gillar king kong-moven innan sista lyftet :D

Journalen ska följas i alla fall!:thumbup:

Timme
2006-11-30, 07:29
PowPow: Japp, det dansas med vikter också! Jo, när man ska köra marklyft då är det bäst att plocka fram det mest djuriska man har. Det är då den inre gorillan får komma fram! Roligt att du ska Följa!

Mantus: Jo så är det ju. Men varför ska jag hålla kol på brorsan? Det är väl bara fräckt om han kommer med i tidningen!

Larsen:Taaajk så myykeeet! Mer staaaajk jag vill bli :D

Chaan: Nej det är sant. Jag tycker de ser grymma och freakiga ut :D Stelannder och Kjellström.

damir_T
2006-11-30, 07:39
Klart man ska vara " lite " aggresiv när man kör marklyft :) OCh vi vet ju att ammoniaken gör suset:D

Timme
2006-11-30, 09:22
Klart man ska vara " lite " aggresiv när man kör marklyft :) OCh vi vet ju att ammoniaken gör suset:D

haha! För dig i alla fall :D Nej, inget amonika sniffande för mig :P

petersson
2006-11-30, 14:29
Ho ho Timme! nu är det bara en dag kvar tills du får träna :)

Timme
2006-11-30, 14:30
Ho ho Timme! nu är det bara en dag kvar tills du får träna :)


Ja och jag längtar som stryk! även om det blir ett ganska lätt pass. Mark på 130 kommer i o f vara riktigt skönt!

Timme
2006-11-30, 16:58
Till Ståhlber:

FIQUxXOELwQ

Den här killen kan verkligen det där med att få in armbågarna under stången. Är det ungefär så pressarna bör se ut även för mig?


(Jag fick skriva i journalen istälet eftersom din PM box är full)

Timme
2006-12-01, 20:31
Äntligen fick jag träna!

Lätt explosiv bänkpress. 3x5x50

Lätta vanliga mark!
2x3x130 - Hjälp vilken underbar kännsla att få köra mark igen. Jag gjorde de utan bälte oc körde med Tomteluva :)

Lite triceps och biceps.

Fy vad skönt!

Timme
2006-12-01, 20:36
Här kommer Film ifrån Tomtemarken :D

http://www.megaupload.com/?d=T4R4RD8Q

VLC eller quicktime behövs för att se :)

stahlberg
2006-12-01, 20:45
Jag hinner inte se tomtemarken just nu. Men jag ringer snart.

Lyftaren på bilden har bra "armbågsföring". Då du misslyckas tekniskt blir armbågarna för långt "mot fötterna" jämfört med händerna.

Timmi
2006-12-01, 21:00
Äntligen fick jag träna!

Lätt explosiv bänkpress. 3x5x50

Lätta vanliga mark!
2x3x130 - Hjälp vilken underbar kännsla att få köra mark igen. Jag gjorde de utan bälte oc körde med Tomteluva :)

Lite triceps och biceps.

Fy vad skönt!

Nice one Timme! Jag vill också kunna dra 130 i mark och kunna kalla det lätt! Skulle kanske kunna kriga upp det en gång men vfn, tekniken skulle vara skrattretande :D

/Tim

Timme
2006-12-02, 01:09
Jag hinner inte se tomtemarken just nu. Men jag ringer snart.

Lyftaren på bilden har bra "armbågsföring". Då du misslyckas tekniskt blir armbågarna för långt "mot fötterna" jämfört med händerna.

Ja, då är jag helt med. Detta ska vi fixa. Så att armbågarna hamnar rakt under stången istället.

Timme
2006-12-02, 01:11
Nice one Timme! Jag vill också kunna dra 130 i mark och kunna kalla det lätt! Skulle kanske kunna kriga upp det en gång men vfn, tekniken skulle vara skrattretande :D

/Tim

Kriga på! Se till att du börjar med höfterna/röven tillräckligt lågt men inte för lågt. Se till att ha överkroppen en bit bakom stången och när du börjar dra så ska axlarna och stången helst stiga lika fort som höfterna.

tp_88
2006-12-02, 01:56
Tomtemark! :hbang: :laugh:

EDIT: Såg mkt lätt ut, men det ska det ju iofs göra på dom vikterna numera! :thumbup:

Timme
2006-12-02, 06:14
Tomtemark! :hbang: :laugh:

EDIT: Såg mkt lätt ut, men det ska det ju iofs göra på dom vikterna numera! :thumbup:


Ja det är så det är tänkt :) Vi får se hur mycket det kan bli längre fram. Wave-loading i mark snart!

Timmi
2006-12-02, 11:28
Kriga på! Se till att du börjar med höfterna/röven tillräckligt lågt men inte för lågt. Se till att ha överkroppen en bit bakom stången och när du börjar dra så ska axlarna och stången helst stiga lika fort som höfterna.

Tack för tippsen, förhoppningsvis så kan jag få lite hands on tips imorrn när jag tränar på Fairing imorrn med de andra stora människorna från forumet.

/Tim

petersson
2006-12-02, 14:10
Bra pass! Visst är det skönt att vikter man förut tyckte var tunga känns lätta? :D

stahlberg
2006-12-02, 17:59
Det ska bli mer...

Timme coachade idag med stor framgång sina träningskompisar i JSK Record Breakers´. Det blev tomtemark för hela slanten!

Timme
2006-12-02, 18:43
Det ska bli mer...

Timme coachade idag med stor framgång sina träningskompisar i JSK Record Breakers´. Det blev tomtemark för hela slanten!

Det kan man lungt säga då lillebrorsan krigade upp 133 och Svensk Rekord i mark!

Innan så fick han 120 underkänt då han fick sådan fart på vikten att han direkt efter utlåsningen lade ned stången med en duns precis som på träning. Han glömde alltså bort att vänta på dommarens nedsignal. Men fy vad lätt och explosivt 120 gick. Vi höde givetvis till Svenskt Rekord försök vilket var 133kg (gammla rekordet var 132.5) och han drog upp det till full utlåsning! Så himmla klockrent! Gissa om jag skrek!

Det mest imponerande var att David gjort 125 som mest på träning och att han fetbomamde 130. Han har alltså ökat sitt Marklyfts max med 8kg! Davids 125 lyft var inte heller godkänt då det var sänkning så han ökade sitt regelrätt max med hela 13kg!

Timme
2006-12-02, 18:48
Marcus (granne oc kompis) imponerade inte lite! I viktklass 56 så slängde han upp 140 som om det var papper. Vi höjde till 151kg som var 0.5kg över Svenskt Rekord. Marcus ägde vikten och förnedrade den. Lyftet var klockrent.

Vi höjde givetvis till 157.5 vilket han har klarat med nöd och näppa på träning. På tävlingen så drog han upp vikten lika fint som 151. Så himmla bra! Han ha alltså ökat rekordet två gånger och nu lyft 7kg mer!

Då tog vi det sist och fjärde lyftet som han fick. 160kg.


Marcs går from och drar upp den vikten så himmla fint och klockrent! Han har ökat rekordet md hela 9.5kg! Vilka talanger!

Timme
2006-12-02, 18:49
Bra pass! Visst är det skönt att vikter man förut tyckte var tunga känns lätta? :D

Helt enormt skönt! Såg du filmerna?

stahlberg
2006-12-02, 18:59
Nu såg jag dina egna tomtenarklyft. De var precis så lätta som du sa.

Att göra som David - bli svensk mästare i sitt livs första tävling och lyfta svenskt rekord i marklyft i den andra - är verkligt ovanligt. Inte heller Marcus´prestation - att lyfta svenskt rekord i marklyft i sin första tävling någonsin - är precis vardagsmat.

Jag är ENORMT STOLT över mina sverige-adepter - samtliga fem!

petersson
2006-12-02, 19:02
Helt enormt skönt! Såg du filmerna?

Tyvärr inte, är hemma hos föräldrarna i Tierp, dom har modem :P
Passade på att träna på klubben i Österby när jag ändå var i hemtrakterna, riktigt kanonpass blev det faktiskt :)

Timme
2006-12-02, 19:03
Nu såg jag dina egna tomtenarklyft. De var precis så lätta som du sa.

Att göra som David - bli svensk mästare i sitt livs första tävling och lyfta svenskt rekord i marklyft i den andra - är verkligt ovanligt. Inte heller Marcus´prestation - att lyfta svenskt rekord i marklyft i sin första tävling någonsin - är precis vardagsmat.

Jag är ENORMT STOLT över mina sverige-adepter - samtliga fem!

Det är verkligen helt otroligt! Jag är enormt stolt över min granne och min lillebror. Helt sjukt att de kunnat göra dessa grejer på sina första tävlingar!

tp_88
2006-12-02, 19:03
Bra markat av 2/3 av Oskarshamns-maffian! :hbang:

Brooklyn
2006-12-02, 19:03
timme är ganska söt faktiskt *popcorn*

Timme
2006-12-02, 19:03
Tyvärr inte, är hemma hos föräldrarna i Tierp, dom har modem :P
Passade på att träna på klubben i Österby när jag ändå var i hemtrakterna, riktigt kanonpass blev det faktiskt :)

Härligt!

Timme
2006-12-02, 19:04
timme är ganska söt faktiskt *popcorn*


Va, jag? Ässhh *cupid*

Timme
2006-12-02, 19:05
Bra markat av 2/3 av Oskarshamns-maffian! :hbang:

Jag det var helt otroligt! Du får kolla filmerna imogron! Oskarshamns-maffian är här för att stanna! *flex*

Pinglan
2006-12-02, 22:12
Oj vad bra gjort av David och Marcus :hbang: Verkligen grymt! Vad kul!

Timme
2006-12-03, 01:08
Oj vad bra gjort av David och Marcus :hbang: Verkligen grymt! Vad kul!


Ja det var ruskigt kul! Känslan när båda tog rekord (och markus tripplade det) så blev jag så glad som om det skulle varit jag själv som gjort det :)

Jag längtar till filmerna på söndag.

Pinglan
2006-12-03, 09:50
Ja det var ruskigt kul! Känslan när båda tog rekord (och markus tripplade det) så blev jag så glad som om det skulle varit jag själv som gjort det :)

Jag längtar till filmerna på söndag.
Underbart att läsa om hur du gläds med andra! Var rädd om den förmågan, det är inte alla som har den! Du är en genomgod människa Timme, så omtänksam och snäll mot alla :love: :thumbup:

damir_T
2006-12-03, 10:25
Nu såg jag dina egna tomtenarklyft. De var precis så lätta som du sa.

Att göra som David - bli svensk mästare i sitt livs första tävling och lyfta svenskt rekord i marklyft i den andra - är verkligt ovanligt. Inte heller Marcus´prestation - att lyfta svenskt rekord i marklyft i sin första tävling någonsin - är precis vardagsmat.

Jag är ENORMT STOLT över mina sverige-adepter - samtliga fem!

Konstigt att du är stolt över oss... Nämde det till Stolpen och alla igår.. :) Tänk vad Krister bör vara stolt, bara SV-rekord och SM - Medaljer

Timme
2006-12-03, 11:09
Underbart att läsa om hur du gläds med andra! Var rädd om den förmågan, det är inte alla som har den! Du är en genomgod människa Timme, så omtänksam och snäll mot alla :love: :thumbup:

Tack så mycket *cupid*

Det var jäte roligt att höra! Jo jag har lätt för att glädjas med andra och det är jag väldigt tacksam för. Det hela blir så mycket roligare då och allt blir mycket lättare.

Timme
2006-12-03, 11:10
Konstigt att du är stolt över oss... Nämde det till Stolpen och alla igår.. :) Tänk vad Krister bör vara stolt, bara SV-rekord och SM - Medaljer

Stålis har helt enkelt gjort en fullträff med valet av Svenska adepter! :D

damir_T
2006-12-03, 11:19
Stålis har helt enkelt gjort en fullträff med valet av Svenska adepter! :D

JAo :D

Timme
2006-12-03, 14:02
Det går nu att se filmen ifrån Record Breakers och Luciabänken här: http://styrkelyftaren.com/Styrkelyftaren/Styrkelyftaren_Pages/Styrkelyftaren_Index/JSK-Styrkelyftaren.html

stahlberg
2006-12-03, 15:27
Det är förstås närmast fantastiskt. Ofast fordrar det en hel del arbete innan man börjar nå såhär stora framgångar. Här har de kommit efter en oväntat kort tid.

Jag har ett fel(?) som tränare : jag är "titelsjuk" (jag gillar när mina adepter tar medaljer och lyfter rekord). Ifjol bestämde jag mig för att ha en adept som blev svensk ungdomsmästare 2006. Tyvärr var han skadad på SM i Borlänge. När Timme och David blev mina (första) sverige-adepter planerade jag från början att David skulle bli svensk mästare i bänkpress 2006 (jag visste att Timme inte kunde bli det ännu 2006). Så visade det sig att David ändrade sig och inte tänkte tävla (men nog träna). Som tur är ändrade han sig efter DM i Kalmar (annars hade jag ju ingen brådska, jag tänkte att han ändrar sig efter att ha varit med och sett SM i bänkpress. Men nu tävlade han ju, och vann). Då hade jag ju fått också tre mycket duktiga adepter till : Damir, Fjodor och Markus.

Jag har försökt välja mina adepter så att de ska vara så "oskrivna blad" som möjligt. Med undantag för Damir så hade ingen av dem ens tävlat förut. Och med undantag av Damir (och möjligen Fjodor i bänkpress) så var det inte många som kunde ana de nya lyftarnas potential. Att de sedan råkar vara rätt jämngamla och bo rätt nära varandra är förstås stora fördelar.

Allt detta säger jag ingalunda för att skryta med mig själv, utan för att jag är enormt nöjd med adepternas framgångar hittills. Och jag är ganska säker på att det är bara början!

Timme
2006-12-03, 15:46
Det är förstås närmast fantastiskt. Ofast fordrar det en hel del arbete innan man börjar nå såhär stora framgångar. Här har de kommit efter en oväntat kort tid.

Jag har ett fel(?) som tränare : jag är "titelsjuk" (jag gillar när mina adepter tar medaljer och lyfter rekord). Ifjol bestämde jag mig för att ha en adept som blev svensk ungdomsmästare 2006. Tyvärr var han skadad på SM i Borlänge. När Timme och David blev mina (första) sverige-adepter planerade jag från början att David skulle bli svensk mästare i bänkpress 2006 (jag visste att Timme inte kunde bli det ännu 2006). Så visade det sig att David ändrade sig och inte tänkte tävla (men nog träna). Som tur är ändrade han sig efter DM i Kalmar (annars hade jag ju ingen brådska, jag tänkte att han ändrar sig efter att ha varit med och sett SM i bänkpress. Men nu tävlade han ju, och vann). Då hade jag ju fått också tre mycket duktiga adepter till : Damir, Fjodor och Markus.

Jag har försökt välja mina adepter så att de ska vara så "oskrivna blad" som möjligt. Med undantag för Damir så hade ingen av dem ens tävlat förut. Och med undantag av Damir (och möjligen Fjodor i bänkpress) så var det inte många som kunde ana de nya lyftarnas potential. Att de sedan råkar vara rätt jämngamla och bo rätt nära varandra är förstås stora fördelar.

Allt detta säger jag ingalunda för att skryta med mig själv, utan för att jag är enormt nöjd med adepternas framgångar hittills. Och jag är ganska säker på att det är bara början!

Hräligt! Detta har gått bättre än väntat!

Timme
2006-12-03, 16:00
Hräligt! Detta har gått bättre än väntat!

haha! Dyslexin gör sig påmind :D

stahlberg
2006-12-03, 16:14
Du gjorde själv ett tomtemarklyft i JSK Record Breakers. Det var när du lyfte upp David i luften (efter hans svenska rekord) som om han hade varit en fjäder!

Timme
2006-12-03, 16:26
Du gjorde själv ett tomtemarklyft i JSK Record Breakers. Det var när du lyfte upp David i luften (efter hans svenska rekord) som om han hade varit en fjäder!


Det kan man säga! :D

Mer tomtemarklyft blir det på träningen på söndag men alldeless strax är det böjjeliböj! 3an på 120 skulle alltså vara med med lindor?

petersson
2006-12-03, 16:31
Hej Timme! Såg just filmerna, marken såg väldigt lätt ut! :)

Lycka till på böjpasset!

Timme
2006-12-03, 16:35
Hej Timme! Såg just filmerna, marken såg väldigt lätt ut! :)

Lycka till på böjpasset!


ah de var de också :)

Tack så mycket! Lindor är kul än så länge :D

Erik__
2006-12-03, 17:18
Jävlar vad galen du var när David och Marcus lyfte . D precis som det ska vara!

Timme
2006-12-03, 19:41
Jävlar vad galen du var när David och Marcus lyfte . D precis som det ska vara!

Det kan du ge dig på! Ännu galnare kommer jag och bli, det kan jag redan nu lova! :devil:

Timme
2006-12-03, 20:08
Dagens härliga böjpass kommer här!

Knäböj med Lindor

1x3x120 - Löst lindat men jag fick ändå hjälp av dem och bra fart på böjarna.
2x3x110 - Nu lindade vi så hårt vi kunde. Ja det gjorde ont. Det var ovant och lite klurigt att lyfta ut stången. Jag märkte att jag lyfte ut stången med ryggen böjd istället för rak. Detta ska jag fixa nästa gång jag böjer. Sedan så tog det ett tag att ta fotställningen.

När jag väl böjde så gick jag nog lite väl sagta i första setet men det var för att det var första gången med hårt lindade knäna. Jag kom inte ned särsklit djupt så det var ingen marginal alls på djupet. Någon kanske t o m skulle blivit underkänd men det tror jag inte.

I andra set så gick jag snabbare ned och det kändes bra men fortfarande så var det noll marginal på djup. Lite djupare ska jag gå nästa gång och jag ska lyfta ut stången med benen med lodrät rygg.


high box squat (givetvis utan lindor)
1x3x145 - Mycket lätt!

Benpress
2x5x225 - Jag hade kunnat göra många fler reps. Med lite pepp så hade det förmodligen blivit 10+

Pinglan
2006-12-03, 20:32
Jävlar vad galen du var när David och Marcus lyfte . D precis som det ska vara!
Haha, har också sett filmen nu! Du var verkligen galen Timme :D Härligt att se :thumbup:

damir_T
2006-12-03, 20:56
Så bra att du med börjat med lindor :)! Går det bra ?

tp_88
2006-12-03, 21:06
Så jävla bra var du (givetvis David och Marcus också!) i filmen! :thumbup:

T.o.m Stybbe (som brukar skrika och ha sig) står bara och garvar! :laugh:

(Du har inte glömt artikeln? :em: )

Timme
2006-12-03, 21:20
Så jävla bra var du (givetvis David och Marcus också!) i filmen! :thumbup:

T.o.m Stybbe (som brukar skrika och ha sig) står bara och garvar! :laugh:

(Du har inte glömt artikeln?)


hahah :D Ah, det gäller att bjussa på sig själv och skrika och peppa som bara den. Speciellt när brorsan och barndomsvännen drar markrekord :D

Jo den glömde jag :em: Jag springer iväg och fixar den nu! (eller ja, går 4 steg ut till hallen :P)

Timme
2006-12-03, 21:22
Pinglan: Ja det kan man verkligen säga. Nästan på gränsen där :D haha
Damir: Jo det går riktigt bra faktiskt! Jag har likadana lindor som Skoglund :)

Timme
2006-12-03, 21:33
Jaaaaa! Äntligen så har mitt nya träninsprogram kommit :D

Sååå kul det ska bli och jag är sååå himmla ivrig!

Tusen tack Stålis!

petersson
2006-12-03, 21:38
Skoj med lindor! Ska du skaffa en böjdräkt också eller ska du testa med markdräkten du har?

damir_T
2006-12-03, 21:38
Jaaaaa! Äntligen så har mitt nya träninsprogram kommit :D

Sååå kul det ska bli och jag är sååå himmla ivrig!

Tusen tack Stålis!

Inför U-SM ?? ;) Jag börjar med mitt nya schema helt och hållet imon!

Timme
2006-12-03, 21:45
Inför U-SM ?? ;) Jag börjar med mitt nya schema helt och hållet imon!

Japps :D Men första tävlingen är SL Serieomgång 1

Timme
2006-12-03, 21:46
Skoj med lindor! Ska du skaffa en böjdräkt också eller ska du testa med markdräkten du har?

Det ska allt bli en riktig böj dräkt :) Jag har ingen aning om vilken det kommer bli men antingen en titan eller en metal antar jag. Jag har ju redan en Metal tröja iaf :D

petersson
2006-12-03, 22:00
Det ska allt bli en riktig böj dräkt :) Jag har ingen aning om vilken det kommer bli men antingen en titan eller en metal antar jag. Jag har ju redan en Metal tröja iaf :D

Ah :) Jag ska också köpa böjdräkt så småningom, har ju kört i markdräkten än så länge. Blir förmodligen titan för mig. Har inte inzer några böjdräkter eller? Finns ju iaf inte på powerzite eller extremepower...

Timme
2006-12-03, 22:02
Ah :) Jag ska också köpa böjdräkt så småningom, har ju kört i markdräkten än så länge. Blir förmodligen titan för mig. Har inte inzer några böjdräkter eller? Finns ju iaf inte på powerzite eller extremepower...

Jo inzer har. Brian siders lyfte ju total rekord i Inzer. Men han har ju iof inget rekord i mark och inget rekord i böj heller. Endast i bänk.

sunkan
2006-12-03, 22:06
Jo inzer har. Brian siders lyfte ju total rekord i Inzer. Men han har ju iof inget rekord i mark och inget rekord i böj heller. Endast i bänk.
han satte väl i böj men det anmäldes aldrig å sen poff så var han inte med i IPF längre?

Timme
2006-12-03, 22:31
han satte väl i böj men det anmäldes aldrig å sen poff så var han inte med i IPF längre?

Gjorde han? Fy tusan! I så fall så skulle han ha lyft mer än 457.5kg!

Vet du hur mycket han tog? film?

stahlberg
2006-12-03, 23:26
När jag var hemma hos Damir så tittade jag (nyfiken som jag är) i alla skrymslen och vrår. Och då såg jag (i sanningens namn behövde jag inte titta överallt, och gjorde det inte heller) att ni har likadana lindor.

MilkmaN
2006-12-04, 00:44
Grymt timme! Stort grattis till er alla!

Men jag undrar en sak (jag kan ha missat det också), hur såg din serie ut på tävlingen?

Timme
2006-12-04, 10:43
Grymt timme! Stort grattis till er alla!

Men jag undrar en sak (jag kan ha missat det också), hur såg din serie ut på tävlingen?

Jag tävlade inte alls :D Jag coachade bara :) Jag är under uppbyggnad och utveckling så inga tävlingar förens i slutet på februari då det är Serieomgång 1 i SL :)

Timme
2006-12-04, 10:44
När jag var hemma hos Damir så tittade jag (nyfiken som jag är) i alla skrymslen och vrår. Och då såg jag (i sanningens namn behövde jag inte titta överallt, och gjorde det inte heller) att ni har likadana lindor.


ah, Damir har likadana lindor! Fett fett :) Vi får kolla närmre på Inzers lindor senare. Jag antar att det står mellan Inzers och THP senare. De där Titan Red Devils verkar inte vara något vidare, ingen använder ju dem!

edit: Såhär står det om Inzers lindor på powerzite: INZER Z-Iron Wraps
INZER´s populära hårda knälinda. Svart med 3 röda ränder. Världens bästa linda ?

och såhär står det om Titans THP: Titan THP, knälinda
Titan High Performance = THP. Mycket hård linda. Extra hög friktion mellan överlappande varv. 2 meter.

Och den knälinda jag och Damir har står det såhär om: Titan Titanium, knälinda
Titans senaste knälinda. Mycket populär. 2 meter. Tjock och massiv linda. Lätt att dra ut.

damir_T
2006-12-04, 12:04
Ahh lindor som lindor :) Tror jag får en Titan dräkt av Stybbe på lördag. Så köper jag skor, bätle markdräk osv i feb.. :) lagom till sm så jag kan tärna in mig. !

petersson
2006-12-04, 12:06
ah, Damir har likadana lindor! Fett fett :) Vi får kolla närmre på Inzers lindor senare. Jag antar att det står mellan Inzers och THP senare. De där Titan Red Devils verkar inte vara något vidare, ingen använder ju dem!

edit: Såhär står det om Inzers lindor på powerzite: INZER Z-Iron Wraps
INZER´s populära hårda knälinda. Svart med 3 röda ränder. Världens bästa linda ?

och såhär står det om Titans THP: Titan THP, knälinda
Titan High Performance = THP. Mycket hård linda. Extra hög friktion mellan överlappande varv. 2 meter.

Och den knälinda jag och Damir har står det såhär om: Titan Titanium, knälinda
Titans senaste knälinda. Mycket populär. 2 meter. Tjock och massiv linda. Lätt att dra ut.

Ronny i min klubb gillar inte THP, han anser att de inte fjädrar lika bra som titan titanium, han knäböjer ju 300kg i -100kgs klassen. Men det där är säkert bara en smaksak.

Timme
2006-12-04, 12:09
Ronny i min klubb gillar inte THP, han anser att de inte fjädrar lika bra som titan titanium, han knäböjer ju 300kg i -100kgs klassen. Men det där är säkert bara en smaksak.


det kanske visar sig att THP är skit ochatt Titanium är det bättre valet. Det kanske komemr att stå mellan InzerZ-Iron Straps och Titanum då.

Detta är egentligen onödigt att spekulera i nu men jag tycker sådant är roligt :D

Timme
2006-12-04, 12:09
Ahh lindor som lindor :) Tror jag får en Titan dräkt av Stybbe på lördag. Så köper jag skor, bätle markdräk osv i feb.. :) lagom till sm så jag kan tärna in mig. !


Skoj med nya prylar!

petersson
2006-12-04, 12:15
det kanske visar sig att THP är skit ochatt Titanium är det bättre valet. Det kanske komemr att stå mellan InzerZ-Iron Straps och Titanum då.

Detta är egentligen onödigt att spekulera i nu men jag tycker sådant är roligt :D

Jo det är roligt :)

Hm, alla lindorna är säkert bra. Det är ju åtminstone många som kör med dom :) Vad säger Ståhlberg?

Timme
2006-12-04, 14:25
Jo det är roligt :)

Hm, alla lindorna är säkert bra. Det är ju åtminstone många som kör med dom :) Vad säger Ståhlberg?

Det är inte så många som kör med THP, inte vad jag sett i a f. Ståhlberg säger att vi tar det senare när det börjar bli dags. Vi kommer nämligen inte att att ens tänka tanken på att byta lindor föräns vi är över 235 i böjen. Titanium lindorna kan man t o m ha på högre vikter än så. Mennär man kommer upp i cikra 230 i böjen då kan det bli dags att fundera på om man ska ha andra lindor.

Timme
2006-12-04, 16:55
Nu exprimenterar jag lite. Jag provar att ladda upp min senaste böj film på 120 med lösa lindor.
120kg böj med löst lindat, fast ändå så pass hårt att det var ovant (http://video.tinypic.com/player.php?v=4ha7xgh)

Timme
2006-12-04, 17:00
En till film. Fy vad smidigt det blev med Tinypic!

Benpress. 5reps@225 (http://video.tinypic.com/player.php?v=30tj66g)

tp_88
2006-12-04, 20:31
Nu exprimenterar jag lite. Jag provar att ladda upp min senaste böj film på 120 med lösa lindor.
120kg böj med löst lindat, fast ändå så pass hårt att det var ovant (http://video.tinypic.com/player.php?v=4ha7xgh)
Såg mkt lätt ut! Ska bli kul att se vad du gör sedan när ni går ner och kör tunga lågreppare! :thumbup:

Timme
2006-12-04, 20:38
Såg mkt lätt ut! Ska bli kul att se vad du gör sedan när ni går ner och kör tunga lågreppare! :thumbup:

Ja det ska bli riktigt intressant att se! Jag kommer nu att öka vikterna varje vecka och det blir fina grejer. Vi kommer att köra relativt tunga RAW böjar och böjar med lindor i samma pass. Mer om det på Onsdag.

Timme
2006-12-04, 20:41
Jag kommer att skriva morgondagens pass med vikter och set redan nu eftersom jag måste göra läxa det första jag gör efter träningen. Jag har varit lat igen. Fy på mig!

Så här kommer passet som ska göras imorgon cirka 16.00:

1. explosiv bänkpress 8x20 3x50 4x3x65
2. bänkpress med långt stopp 2x3x65
3. FU bänkpress med stopp 2x5x60
4. biceps

stahlberg
2006-12-05, 01:02
Bar du inte är lat med träningen så måste du ju tillåta dig att vara LITE lat med skolarbetet någongång.

Aj, aj - dina föräldrar läser väl inte din journal?

petersson
2006-12-05, 07:24
Vad lätt det gick i böjen timme!

Kunde du lägga upp mobilfilmerna på tinypic? det ska jag pröva!

Timme
2006-12-05, 08:41
Bar du inte är lat med träningen så måste du ju tillåta dig att vara LITE lat med skolarbetet någongång.

Aj, aj - dina föräldrar läser väl inte din journal?

Nej då, de gör de inte :D

Timme
2006-12-05, 08:42
Vad lätt det gick i böjen timme!

Kunde du lägga upp mobilfilmerna på tinypic? det ska jag pröva!

Jo, det kommer mer vikter snart :)

Japp, tryck bar apå upload video i tinypic! Skit bra! :D


Idag kan jag somsagt tyvärr inte skriva mer förens jag gjort läxa. Jag kanske tittar in sent ikväll.

Timme
2006-12-05, 21:34
Som vanligt så kan jag inte hålla mig borta :)

Passet gick iaf skit bra! Och det såg precis ut som jag postade nyss + Liggande french press runt huvudet där jag gjorde 5x5x38-42.5kg (jag vet inte hur mycket EZ-stången väger. Men jag tror att den endast väger 8kg)

Nästa vecka så ska jag försöka mig på 5x4x40.5 och veckan där efter så ska jag använda samma vikt och köra 5x5x40.5 :) Detta bli mumma för mina Triceps.

Det roligaste och jobbigaste var i alla fall bänpress med lååååångt stopp. Där vi höll varje stopp i minst 3 sekunder. Fy vad svårt det var att hålla andan där nere sammtidigt som man spännde varenda muskel så hårt man kunde. Fy tusan vad det kändes i brösten! Denna övningen kändes helt otroligt klockren!

Bänk (låångt stopp)
2x3x65kg (ingen vikt att hänga i granen men mer kommer så småning om)


Sedan var det FU Bänk med stopp. Ruskigt rolig var den rackaren!
2x5x60

Jag avlutade då passet med mina liggande french press som jag beskrev ovan och sedan lite strikta bicepscurl.

eleni
2006-12-05, 21:36
När blir det tävling? :) *popcorn*

Timme
2006-12-05, 21:47
När blir det tävling? :) *popcorn*


I slutet av Februari så bli det Serieomgång 1 i SL! :D

Hur går din träning Eleni? Tror du att du kommer att gå med i någon SL klubb snart? Du har helt klart talang för det!

eleni
2006-12-05, 21:51
I slutet av Februari så bli det Serieomgång 1 i SL! :D

Hur går din träning Eleni? Tror du att du kommer att gå med i någon SL klubb snart? Du har helt klart talang för det!

Oh, va trevligt :) Var hålls denna? Hade varit kul o titta :)

Jo den tuffar på, försöker så gott jag kan...och lite framsteg gör jag väl :) SL? Ska du också börja tjata? Emmzan har redan varit på mig en gång idag ;) Vi får väl se!

Timme
2006-12-06, 00:01
Oh, va trevligt :) Var hålls denna? Hade varit kul o titta

Jo den tuffar på, försöker så gott jag kan...och lite framsteg gör jag väl :) SL? Ska du också börja tjata? Emmzan har redan varit på mig en gång idag ;) Vi får väl se!


Jag vet inte var den hålls men jag kommer säga sedan när jag vet. Men jag kommer att vara med i SL USM i början av Mars och det hålls i Jönköping men det är iof en bit ifrån Lund :( Det vore dock hur roligt som helst om du ville komma och kolla! Då kunnde vi ju hälsa på varann på ritkgit också :D

Men du är ju ruskigt stark och om du bara får träna regelbundet så kommer du bli enormt stark!

Chaan
2006-12-06, 01:00
Nu exprimenterar jag lite.

Hörde inget ljud.

Timme
2006-12-06, 08:28
Hörde inget ljud.


Ljud kan man tyvärr bara höra med qucktime då 3gp är ett format av apple.

Timme
2006-12-06, 21:35
Böj:

3@117.5
2@120

Nu lindade vi knäna. Dock så blev det aldeless för löst och det insåg jag inte förens efter passet. De gav i stort sett ingen hjälp. Men lite gav det allt.

3@125
2@130

Nästa vecka så ska min lillebror och marcus linda så hårt de kan och vi ska även höja knäböjarnas vikt med lindor med 5kg.

Lockouts (cirka 12-14cm)
2x3x150

Benpress
2x5x235

Detta passet tog över 2timmar. Det var mycket folk och David och marcus hade en ny övning. Än vän till mig har börjat träna med sin kompis och de är totalt nybörjare och jag var tvungen att lära dem några övningar med vilket drog ut extra på tiden. Jag visade vadpress, militärpress, bänkpress och liggande french press runt huvudet. Det tog lång tid men nu så kan de övningarna förhoppningsvis.

Miiix
2006-12-06, 21:39
Satan vilka böjar!

Får man några extra kilo med lindor eller är det mest skadeförebyggande?

damir_T
2006-12-06, 21:41
Satan vilka böjar!

Får man några extra kilo med lindor eller är det mest skadeförebyggande?

Vissa får la ut 50-100 kg :) med Lindor + dräkt

Timme
2006-12-06, 21:42
Satan vilka böjar!

Får man några extra kilo med lindor eller är det mest skadeförebyggande?


Tack så mycket :) Förhoppningsvis så blir det mer snart.

Jo man kan få ut ganska mycket med lindor om man lindar de hårt. I dag fick jag kanske bara ut 5kg eller något. Med hård lindning så blir det fler kg.

Timme
2006-12-06, 22:55
Nu kom jag på att jag glömde bälte på 2x130 löst lindat.

damir_T
2006-12-06, 23:01
Nu kom jag på att jag glömde bälte på 2x130 löst lindat.

Jag glömmmer typ alltid bälte.... i böj :S

När jag körde i JSk Sist, så testade ja 160 utan lindor ( men bälte, trodde jag ) för när jag intog ställningen så sa jag " ahhhh fan ingen bälte " så böjde jag, lätt som vanligt". Sen började alla garva :)

Timme
2006-12-06, 23:04
Vissa får la ut 50-100 kg :) med Lindor + dräkt

Jag glömmmer typ alltid bälte.... i böj :S

När jag körde i JSk Sist, så testade ja 160 utan lindor ( men bälte, trodde jag ) för när jag intog ställningen så sa jag " ahhhh fan ingen bälte " så böjde jag, lätt som vanligt". Sen började alla garva :)

haha :D Fint mannen!

stahlberg
2006-12-07, 10:53
Det gäller alltså att lära sig linda på rätt sätt och dessutom att lära sig utnyttja allt spändare lindor. Detta är vad du/ni just börjat med.

Av egen erfarenhet vet jag att man inte kan träna tungt själv och samtidigt koncentrera sig på att undervisa andra. Undervisningen tar för mycket tid och konentration. Din träning måste komma i första hand. Du ska absolut inte undervisa nybörjare under dina träningspass. Då kommer träningarna att börja gå dåligt.

Vill du hjälpa människor - kompisar eller andra - med träning så får du lov att komma överens om den tid (som passar DIG) och som inte sammanfaller med din egen träning (antingen EFTER ditt pass eller på en helt skild dag).

Det går absolut inte att dina nybörjarkompisar kommer på samma gång som du, och du använder av din koncentration på att undervisa dem.

Jag menar alltså inte att man inte ska eller kan hjälpa andra. Men man måste göra det på ett sätt som inte stör den egna träningen. DÅ är det helt okej. När ni är tre, och du dessutom ska hjälpa David och Markus (ni är träningskompisar och ska naturligtvis hjälpa varandra), så kan du inte åta dig att hjälpa nybörjare samtidigt.

damir_T
2006-12-07, 16:50
Det gäller alltså att lära sig linda på rätt sätt och dessutom att lära sig utnyttja allt spändare lindor. Detta är vad du/ni just börjat med.

Av egen erfarenhet vet jag att man inte kan träna tungt själv och samtidigt koncentrera sig på att undervisa andra. Undervisningen tar för mycket tid och konentration. Din träning måste komma i första hand. Du ska absolut inte undervisa nybörjare under dina träningspass. Då kommer träningarna att börja gå dåligt.

Vill du hjälpa människor - kompisar eller andra - med träning så får du lov att komma överens om den tid (som passar DIG) och som inte sammanfaller med din egen träning (antingen EFTER ditt pass eller på en helt skild dag).

Det går absolut inte att dina nybörjarkompisar kommer på samma gång som du, och du använder av din koncentration på att undervisa dem.

Jag menar alltså inte att man inte ska eller kan hjälpa andra. Men man måste göra det på ett sätt som inte stör den egna träningen. DÅ är det helt okej. När ni är tre, och du dessutom ska hjälpa David och Markus (ni är träningskompisar och ska naturligtvis hjälpa varandra), så kan du inte åta dig att hjälpa nybörjare samtidigt.

Håller med (fast att du inte sagt detta till mig,) så har det kommit automatiskt! Jag tränar själv på mina håltimmar ( ibland med kompisar, på 3 av dagarna) som hjälper mej när jag kör vissa övningar! Så hjälper jag dem i bänkpressen att stå bakom tex, och det tar inte mycket energi.

Så efter skolan så har jag fullt upp då jag hjälper flera av mina polare :D

Timme
2006-12-07, 17:30
Det gäller alltså att lära sig linda på rätt sätt och dessutom att lära sig utnyttja allt spändare lindor. Detta är vad du/ni just börjat med.

Av egen erfarenhet vet jag att man inte kan träna tungt själv och samtidigt koncentrera sig på att undervisa andra. Undervisningen tar för mycket tid och konentration. Din träning måste komma i första hand. Du ska absolut inte undervisa nybörjare under dina träningspass. Då kommer träningarna att börja gå dåligt.

Vill du hjälpa människor - kompisar eller andra - med träning så får du lov att komma överens om den tid (som passar DIG) och som inte sammanfaller med din egen träning (antingen EFTER ditt pass eller på en helt skild dag).

Det går absolut inte att dina nybörjarkompisar kommer på samma gång som du, och du använder av din koncentration på att undervisa dem.

Jag menar alltså inte att man inte ska eller kan hjälpa andra. Men man måste göra det på ett sätt som inte stör den egna träningen. DÅ är det helt okej. När ni är tre, och du dessutom ska hjälpa David och Markus (ni är träningskompisar och ska naturligtvis hjälpa varandra), så kan du inte åta dig att hjälpa nybörjare samtidigt.

Ja jag måste göra detta klart för min vänner. Jag kan inte hjälpa dem under min egna träning. Det går inte.

Ja lära sig linda är något vi behöver göra :)

Timme
2006-12-07, 19:50
Stålis: Vilken vikt ska jag använda i decline bänkarna?

stahlberg
2006-12-07, 19:55
Det vet jag inte. Ha 30-35 graders lutning. 70 kanske, första gången, så ökar vi på sedan.

luckemuck
2006-12-07, 19:57
ursäkta min ovetenskap men hur fan kan man få ut extra kilon i böj ifall man lindar sina knän hårt? det måste ju vara jobbigt att bara böja på knäna då?

well tydligen fungerar det men i teorin så verkar det lite skumt.

damir_T
2006-12-07, 20:04
ursäkta min ovetenskap men hur fan kan man få ut extra kilon i böj ifall man lindar sina knän hårt? det måste ju vara jobbigt att bara böja på knäna då?

well tydligen fungerar det men i teorin så verkar det lite skumt.

Du kan inte mycket om styrkelyft vA:) Hehe,! ( inte jag heller för den delen ) . Men av egen erfarenhet så e det såhär:

1. Det är ett rent helvete i början att ens linda på sig skiten. Speciellt när nonn från JSK lindar (löst) men som man då tycker e STEN hårt... :)
2. När man väl kan ha lindor så stabiliserar det knäkan, och man får la en lite "fjäder" effect när man går ner osv..

Krister...Tar du det där eller:) SÅ det blir rätt.*whistle* :smash:

Timme
2006-12-07, 20:20
Det jag gjort som mest i klossbänk var väl 2x3x117.5kg?

Vilken vikt rekomenderar du mig att ha i klossbänken på fredag?

damir_T
2006-12-07, 20:21
Det jag gjort som mest i klossbänk var väl 2x3x117.5kg?

Vilken vikt rekomenderar du mig att ha i klossbänken på fredag?

Testa 150 :) . :smash:

stahlberg
2006-12-07, 20:25
Det är ju alldeles rätt redan nu!

Man måste börja med att linda löst, och linda spändare efterhand. Då blir man van med spänd lindning. Men annars är det, som Damir säger, ett rent helvete.

Lindorna ska (enligt vad det urpsungligen var meningen) skydda knäna. Men sedan har lindorna utvecklats(?). Numera är deras huvudaskliga funktion att de är elastiska så att de (delvis tillsammans med musklernas "egen elasticitet") ger "fjädereffekt" i starten (bottenläget).

Det är av denna orsak de tre sätten att gå ner i knäböjning (1) långsamt, 2) snabbt, 3) först långsamt och sedan snabbt)) har olika fördelar. Långsam sänkning ger bra kontroll, men lindorna hjälper mindre än med snabb sänkning. I snabb sänkning ger lindorna maximal "fjädereffekt", men det är svårare att kontrollera lyftet. Och i först långsam sänkning sedan snabb har man bra kontroll så länge som möjligt och får ändå "fjädereffekt" genom att sänka snabbt i slutet. Men den stilen är alltså svår att lära in. Kom alltid ihåg att snabb sänkning INTE betyder okontrollerad sänkning. Sänker man snabbt bör man ändå ha kontroll.

Också lindorna är olika. Somliga lindor passar bättre för snabb sänkning, andra för långsam. Som jag ser det är de lindor ni har "snabbsänkningslindor".

När man har flera adepter planerar man särskilt viktiga saker man behöver säga till båda/alla. Andra saker säger man VID BEHOV (som till Timme om träningskompisarna). Några saker är mindre viktiga, och man säger dem av en slump, för att man råkar komma på det i ett visst sammanhang, åt bara någon av adepterna.

Någon gång kan man förstås säga en viktig sak till en adept och tro att man sagt den också till de andra, fastän man bara tänkt göra det och inte gjort det.

Timme
2006-12-07, 20:29
Testa 150 :) . :smash:


Japp! Det låter bra :hbang:

BigForre
2006-12-07, 20:40
Tjänare Timme, tänkte bara säga godagens och höra hur det står till. Väntade med marken till nästa vecka, återhämtningsveckan sitter där den ska och jag håller på och utrönar lite teorier. Snart är det dags för dig att marka, det var söndagar du skulle köra på om jag inte minns fel? Sedan hade jag en fundering, hur arbetar du när du ska öka i styrka i bänken? Har du kört waveload där också? Blir lite sugen på att lägga lite krut på att få upp vikterna lite där också, släppa volymtänket där också för några veckor.

Timme
2006-12-08, 18:45
Tjänare Timme, tänkte bara säga godagens och höra hur det står till. Väntade med marken till nästa vecka, återhämtningsveckan sitter där den ska och jag håller på och utrönar lite teorier. Snart är det dags för dig att marka, det var söndagar du skulle köra på om jag inte minns fel? Sedan hade jag en fundering, hur arbetar du när du ska öka i styrka i bänken? Har du kört waveload där också? Blir lite sugen på att lägga lite krut på att få upp vikterna lite där också, släppa volymtänket där också för några veckor.

tjenare! Skönt för dig med en vilovecka. Det kommer göra dig gott. Jo, på söndag kommer mina mark. Det ska bli kuuul! :D

Det var waveloading i bänken jag körde när jag skulle öka i styrka. 3or 2or och 1or.

Nu har vi börjat med wave loading för bänken igen och jag körde det idag faktiskt. Så här såg passet ut.

3x77.5
2x80
1x82.5 (med stopp)
3x80
2x82.5
Ingen singel. Det är onödigt uttröttande.

Klossbänk (12cm)

3x3x115

petersson
2006-12-08, 18:50
Du är stark i klossbänken! Det är inte jag :)
Det är nog bra sen när du ska börja med tröja!

budadi
2006-12-08, 19:03
Du är stark i klossbänken! Det är inte jag :)
Det är nog bra sen när du ska börja med tröja!

+1

BigForre
2006-12-08, 19:10
tjenare! Skönt för dig med en vilovecka. Det kommer göra dig gott. Jo, på söndag kommer mina mark. Det ska bli kuuul! :D

Det var waveloading i bänken jag körde när jag skulle öka i styrka. 3or 2or och 1or.

Nu har vi börjat med wave loading för bänken igen och jag körde det idag faktiskt. Så här såg passet ut.

3x77.5
2x80
1x82.5 (med stopp)
3x80
2x82.5
Ingen singel. Det är onödigt uttröttande.

Klossbänk (12cm)

3x3x115

Känns det roligt att ha kommit igång igen efter viloveckan eller? Själv kör jag väldigt lugna pass på gymmet, vilket nästan är irriterande...man vill bara lyfta tungt :) ...grymt sugen på att börja köra igen.

Nej jag funderade på om jag skulle prova på waveloading i bänkpressen också samtidigt som jag kör det i marken och se om man kan öka några kg där också.

Kör hårt på söndag MVH / Forsman

Timme
2006-12-09, 12:56
Känns det roligt att ha kommit igång igen efter viloveckan eller? Själv kör jag väldigt lugna pass på gymmet, vilket nästan är irriterande...man vill bara lyfta tungt :) ...grymt sugen på att börja köra igen.

Nej jag funderade på om jag skulle prova på waveloading i bänkpressen också samtidigt som jag kör det i marken och se om man kan öka några kg där också.

Kör hårt på söndag MVH / Forsman

Ja det ä otroligt gutt att få köra ordentligt! Sedan så får man gymmnastisera hjärnan varje gång när man reflekerar över passen tillsammans med Stålis. Mycket roligt!

Det bli fint med wave i bänken ska du se! Börja inte fö tungt bara.

Timme
2006-12-09, 13:19
Du är stark i klossbänken! Det är inte jag :)
Det är nog bra sen när du ska börja med tröja!

Ah, tack så mycket :)

Det är starten och armbågarnas placering (i starten) i bänkpressen som varit problemet. Bommar jag en bänkpress så gör jag det precis på bröstet eller 1-6cm ovanför bröstet ungefär. Detta ska vi försöka ändra på då vi specialtränar starten en hel del.

Timme
2006-12-09, 13:38
+1

*cupid*

petersson
2006-12-09, 13:39
Ah, tack så mycket :)

Det är starten och armbågarnas placering (i starten) i bänkpressen som varit problemet. Bommar jag en bänkpress så gör jag det precis på bröstet eller 1-6cm ovanför bröstet ungefär. Detta ska vi försöka ändra på då vi specialtränar starten en hel del.

Aha, hur ska ni göra det? Bänk med stopp på brösten? Djupa hantelpressar som komplement? Nyfiken :)

Timme
2006-12-09, 14:14
Aha, hur ska ni göra det? Bänk med stopp på brösten? Djupa hantelpressar som komplement? Nyfiken :)

Det första passet som skulle fixa det problemet var i tisdags. Jag klistrar in det passet här så kan du se :)

1. explosiv bänkpress 8x20 3x50 4x3x65
2. bänkpress med långt stopp (3 sekunder) 2x3x65 - Tränar starten ruskigt bra då den är hel död på bröste. Grymt jobbig och skön övning!

3. FU (fötterna uppe) bänkpress med stopp 2x5x60 - Denna tränar också starten riktigt bra.
4. biceps

Sedan så kör jag även djupa pushups mellan två bänkar med fötterna upphöjda på en annan bänk. Jag kommer sedan att lägga vikter på ryggen.

BigForre
2006-12-09, 18:38
Ja det ä otroligt gutt att få köra ordentligt! Sedan så får man gymmnastisera hjärnan varje gång när man reflekerar över passen tillsammans med Stålis. Mycket roligt!

Det bli fint med wave i bänken ska du se! Börja inte fö tungt bara.

Blev så sugen nu, så tar och kör samma upplägg på bänken. Förhoppningen är att det ska gå att lyfta 100kg ungefär i samma veva som maxningen i marken. Idag körde jag mitt sista återhämtningspass, så snart ska jag också få träna lite hårt igen. Börjar bli redigt marksugen!

Såg att du hade problem med starten i bänk och körde djupa pushups mellan bänkar. Kom och tänka på stången som jag kör "strechbänk" med, den borde varit guld för dig att ha. "Väckad" stång så att man kan gå upp till 10cm extra i bänken. Att gå några centimeter djupare än vanlig bänk utan att man kan stoppa mot bröstet, borde vara väldigt bra startträning.

Timme
2006-12-10, 03:22
Blev så sugen nu, så tar och kör samma upplägg på bänken. Förhoppningen är att det ska gå att lyfta 100kg ungefär i samma veva som maxningen i marken. Idag körde jag mitt sista återhämtningspass, så snart ska jag också få träna lite hårt igen. Börjar bli redigt marksugen!

Såg att du hade problem med starten i bänk och körde djupa pushups mellan bänkar. Kom och tänka på stången som jag kör "strechbänk" med, den borde varit guld för dig att ha. "Väckad" stång så att man kan gå upp till 10cm extra i bänken. Att gå några centimeter djupare än vanlig bänk utan att man kan stoppa mot bröstet, borde vara väldigt bra startträning.


Ojoj oj! Du anar inte vad avis jag blir nu! Precis en sådan stång ville både stålis och jag ha till startträningen. Jag starade till och med en tråd om ämnet! :D http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=83731

Men det tycks vara lite svåra att få tag på. Jag hittade bara en på en finsk sida. Hur tycker du att stången fungerar? Det går bra tt bänka med den utan att upphöjningen i den vill rotera nedåt?

Nää idag ska det äntligen bli marklyft! Men nu måste jag gå och sova för det är förfärligt sent just nu som du ser :D

BigForre
2006-12-10, 13:11
Ojoj oj! Du anar inte vad avis jag blir nu! Precis en sådan stång ville både stålis och jag ha till startträningen. Jag starade till och med en tråd om ämnet! :D http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=83731

Men det tycks vara lite svåra att få tag på. Jag hittade bara en på en finsk sida. Hur tycker du att stången fungerar? Det går bra tt bänka med den utan att upphöjningen i den vill rotera nedåt?

Nää idag ska det äntligen bli marklyft! Men nu måste jag gå och sova för det är förfärligt sent just nu som du ser :D

Oj, jag som tycker att jag läser nästan allt på kollo (måste sluta läsa så mycket), men det hade jag missat. Kikade lite på tråden som du hade startat, men hittade ingen stång som såg likadan ut som den vi har. Fungerar utmärkt utan att "upphöjningen vill vända sig mot bröstet". Vikterna skapar ju ett vridande moment runt den "mellanhöjd" på stånden som man håller på, vilket ser till att hålla "upphöjningen" rätt hela tiden. Kör som sagt bara min lätta träning med den, det enda man kan säga ät att man måste köra väldigt lugnt och duktigt med den annars kan det blir lite vingel.

Blir mer och mer kär i mitt gym hela tiden *cupid* . Ska aldrig byta...(död åt sats)...

LYCKA TILL IDAG TIMME!

Edit: Du kan ju inte vara vaken så sent om du ska ha en chans mot mig i marken...kanske går nu på de lättare vikterna...men...:cool:

Timme
2006-12-10, 13:16
Oj, jag som tycker att jag läser nästan allt på kollo (måste sluta läsa så mycket), men det hade jag missat. Kikade lite på tråden som du hade startat, men hittade ingen stång som såg likadan ut som den vi har. Fungerar utmärkt utan att "upphöjningen vill vända sig mot bröstet". Vikterna skapar ju ett vridande moment runt den "mellanhöjd" på stånden som man håller på, vilket ser till att hålla "upphöjningen" rätt hela tiden. Kör som sagt bara min lätta träning med den, det enda man kan säga ät att man måste köra väldigt lugnt och duktigt med den annars kan det blir lite vingel.

Blir mer och mer kär i mitt gym hela tiden *cupid* . Ska aldrig byta...(död åt sats)...

LYCKA TILL IDAG TIMME!

Edit: Du kan ju inte vara vaken så sent om du ska ha en chans mot mig i marken...kanske går nu på de lättare vikterna...men...:cool:

Vet du var man kan få tag i en sådan stång du använder?

Ah, jag sov länge idag :) Nästan till klocken 12. Mark ska det somsagt bli idag när min lillebror kommer hem ifrån kusinen. Jag vet inte riktgit vilken tid det blir.

Timmi
2006-12-10, 15:42
Jag letade faktiskt efter ett pass att kommentera här, utan vidare framgång så jag väntar med spänning på markpasset så jag kan skriva nått drygt i min avundsjuka :D (och bli pepp inför mina egna mark imorrn)

/Tim

Timme
2006-12-10, 15:58
Jag letade faktiskt efter ett pass att kommentera här, utan vidare framgång så jag väntar med spänning på markpasset så jag kan skriva nått drygt i min avundsjuka :D (och bli pepp inför mina egna mark imorrn)

/Tim

Min lillebror har inte kommit hem ännu så marken blir senare. Idag ska de i alla fall bli av men jag vet tyvärr inte när. :(

stahlberg
2006-12-10, 16:08
Det är bara att äta med jämna mellanrum.

Timme
2006-12-10, 16:46
Det är bara att äta med jämna mellanrum.


Javisst! :D Brorsan kommer hem cirka 20.00. Vi ska försöka dra iväg och träna så fort som möjligt.

luckemuck
2006-12-10, 16:51
Bara för att jag inte orkar leta igenom att sidor med svar på så skriver jag det här istället.

Vad är dina PB alt Maxningar på bänk, böj och mark? Skulle bara vara roligt att veta och hur långt efter jag verkligen är :)

ciao

Timme
2006-12-10, 16:59
Bara för att jag inte orkar leta igenom att sidor med svar på så skriver jag det här istället.

Vad är dina PB alt Maxningar på bänk, böj och mark? Skulle bara vara roligt att veta och hur långt efter jag verkligen är :)

ciao

Det var vääldigt länge sedan jag maxade i böj och mark men bänken var ganska nyligen. Jag har gjort 102.5 med stopp som mest i bänk.

Det mesta jag gjort i böj var för väldigt länge sedan och det var 122.5 men i onsdags så gjorde jag en inte alltför tung 2a på 120 i böj. Vi får se vad det bli längre fram.

När jag maxade i marklyft i slutet på agusti så drog jag 185kg som mest. Vi får även se där snart hur mycket det blir. Det är ganska spännande när men inte själv vet riktigt.

Timme
2006-12-10, 17:00
Nu finns Davids och Marcus Marklyft rekord på SSFs sida! http://styrkelyft.se/ssf/rekord.aspx?kon=1&alder=1&gren=3

Timme
2006-12-10, 22:57
Mark i dag.

3x157.5
2x162.5
1x165
3x162.5
2x167.5
1x170

Tyvärr så gick det inte så jätte bra. Höfterna/röven stack iväg mycket för tidigt och jag drog upp vikten med nästan raka ben. Jag gick ned för långt med höfterna i början av lyftet vilket gjorde att de stack iväg för tidigt. Passet blev också för sent. Nästa vecka blir det nog bättre och då blir det tidigare också.

Rumänska mark:
2x5x120

Lite sittande rodd och mage.

Timme
2006-12-10, 22:59
En till kulig grej. Jag har tydligen blivit tränare åt många kända profiler här på forumet. Några av mina adepter är Pirre, Bubbe, J.Saarela :D

BigForre
2006-12-10, 23:31
Mark i dag.

3x157.5
2x162.5
1x165
3x162.5
2x167.5
1x170

Tyvärr så gick det inte så jätte bra. Höfterna/röven stack iväg mycket för tidigt och jag drog upp vikten med nästan raka ben. Jag gick ned för långt med höfterna i början av lyftet vilket gjorde att de stack iväg för tidigt. Passet blev också för sent. Nästa vecka blir det nog bättre och då blir det tidigare också.

Rumänska mark:
2x5x120

Lite sittande rodd och mage.

Så, första passet för dig klart också. Tycker det låter lite på dig som det gjorde för mig efter första passet, inte helt klockrent. Skönt att alla lyft satt i alla fall. Funderar dock på om det kan vara lite svårt för huvudet att gå ifrån upphöjning tillbaka till vanliga lyft, eller tror du att det var på grund av att du har haft vilovecka? Fick även jag känslan av att jag startade onödigt djupt dock. De blev fanimej ett sent pass för dig... nu kommer du ju bli uppe för sent igen :)

Brooklyn
2006-12-10, 23:47
timme, you so strong, me love you long time!

Timme
2006-12-11, 00:10
timme, you so strong, me love you long time!

Yeeaa!


*cupid*


"wanna go to my room?"

Brooklyn
2006-12-11, 00:15
Yeeaa!


*cupid*


"wanna go to my room?"

suure handsome ;)

Timme
2006-12-11, 00:19
suure handsome ;)

*cupid*

stahlberg
2006-12-11, 00:38
Som sagt, ett pass i taget framåt.

Timme
2006-12-11, 08:45
Som sagt, ett pass i taget framåt.

Japp. Jag har skickat filmerna till dig. En aning pessemistisk var jag nog och kanske lite väl pefektionist. Det set jag är minst nöjd med är set 5. 2x167.5

De andra är jag ganska nöjd med ändå.

stahlberg
2006-12-11, 11:42
Missnöjda ska vi ingalunda vara. Lite rimgrostig i vanliga marklyft är du. Men det ska vi nog råda bot på.

petersson
2006-12-11, 12:05
Kanske nått för dig Timme? :)
http://www.extremepower.se/kirk-karwoski-from-cadet-to-captain-p-1544.html?

Timme
2006-12-11, 12:11
Missnöjda ska vi ingalunda vara. Lite rimgrostig i vanliga marklyft är du. Men det ska vi nog råda bot på.


Ja, det ska vi allt råda bot på. Gäller det även för mig det som gällde för David när han gick över till vanliga? Att kroppen kommer lite väl långt över stången och att den måste vara mer bakom den? Höfterna vet jag ju. De får inte stiga för tidigt.

Timme
2006-12-11, 12:12
Kanske nått för dig Timme? :)
http://www.extremepower.se/kirk-karwoski-from-cadet-to-captain-p-1544.html?

Ja, den har jag funderat på. Jag komemr helt klart någon gång beställa den. Den verkar ritkgit grym!

damir_T
2006-12-11, 12:18
HElvete heller att man beställer.... Man laddar ju ner skiten :)

polaren
2006-12-11, 12:20
HElvete heller att man beställer.... Man laddar ju ner skiten :)

Om du hittar den så får du gärna skicka, brukar va svårt att hitta SL filmer *gah!*

petersson
2006-12-11, 12:21
HElvete heller att man beställer.... Man laddar ju ner skiten :)

Haha :) Ja, den var ju ganska dyr måste jag säga.

stahlberg
2006-12-11, 13:38
Timme : Se pm

Timme
2006-12-11, 14:28
Timme : Se pm

ja nu så jag det. Jag ska svara. om Jag inte redan gjort det.

stahlberg
2006-12-13, 00:43
Bra bänkpass idag! (Men jag uppdaterar inte, Timme gör det säkert själv småningom). På onsdag knäböjning!!

damir_T
2006-12-13, 07:33
Om du hittar den så får du gärna skicka, brukar va svårt att hitta SL filmer *gah!*

Vad hette skiten ? Så ska ja se om jag hittar det :)!*drool*

polaren
2006-12-13, 07:40
Vad hette skiten ? Så ska ja se om jag hittar det :)!*drool*

Kirk Karwoski - From cadet to captain

Allt du hittar som har med SL och göra, skicka på msn ;)

Du kan ju adda mig nu om du vill, har nästan inga kolozzeumare på msn :/

Timme
2006-12-13, 12:23
Här kommer updateringen.

Explo bänk
5x3x67.5 - Höjer till 70kg nästa vecka och håller den vikten ett tag är det tänkt.

Låååångt stopp bänk (3 sekunder. Ja man svimmar nästan av syre brist)
3x3x67.5 - Skit go och jobbig övning! Den mosar verkligen sönder än.

FU bänk med stop
2x5x67.5 - Denna övning gillar jag! Mycket riolig och go.

Liggande frenchpress runt huvudet/liggande triceps extensioner runt huvudet :D

4x5x40.5kg

Lite biceps där jag gjorde bla lite arnold curls *flex*

petersson
2006-12-13, 13:58
Fint pass! Är explosiva bänken också med stopp? Eller är det full fart både ner och upp?

Timme
2006-12-13, 15:23
Fint pass! Är explosiva bänken också med stopp? Eller är det full fart både ner och upp?

Full fart på hela grejen. Skön faktist. :)

Timme
2006-12-13, 21:21
Jag är glad nu för mitt böjpass gick bra :D

Böj med bälte
3x120; 2x122.5

Böj med lindor
3x130; 2x135 - Åhh dessa var så mycket bättre och så mycket stabilare än förra veckans böjar på 5kg mindra.

Utlåsningar
3x3x160

Benpress
2x5x240; 1x4x240

Mage
Hängande benlyft
3x5 typ.

Böj. Lindor. 2x135 (http://video.tinypic.com/player.php?v=4h7lsv4)

petersson
2006-12-13, 21:31
Fina böjar! Vad ska du ha för böjdräkt då?

Timme
2006-12-13, 21:40
Fina böjar! Vad ska du ha för böjdräkt då?

Vi vet inte än. Det står givetvis mellan metal och titan. För mark blir det kanske en metal senare. Det känns nästan som det eftersom så många goa marklyftare kör på metal. Andreas Hjelmtveit tex :)

damir_T
2006-12-13, 21:41
Oj oj , fiiiina böj timme :D Det går frammåt!

OCh ditt bröst pass såg tungt ut, men du har bara 2 i veckan va??? Och jävligt bra såg det också ut och vara!

Timme
2006-12-13, 21:53
Oj oj , fiiiina böj timme :D Det går frammåt!

OCh ditt bröst pass såg tungt ut, men du har bara 2 i veckan va??? Och jävligt bra såg det också ut och vara!


Äch då. Sådär säger du bara :em:

Jag har två bänkpass i veckan där ett är med lättare vikter och ett är med tyngre. Det passet med lättare vikter är nog det tyngsta passet! *gah!*

Jo det är mycket bra övningar och speciella. Dina övningar är inte så tokiga heller!

stahlberg
2006-12-14, 03:16
Riktigt bra böjar. Rakt (och lätt) uppåt för hela slanten.

damir_T
2006-12-14, 07:37
Äch då. Sådär säger du bara :em:

Jag har två bänkpass i veckan där ett är med lättare vikter och ett är med tyngre. Det passet med lättare vikter är nog det tyngsta passet! *gah!*

Jo det är mycket bra övningar och speciella. Dina övningar är inte så tokiga heller!

Vet. Men jag kör ju 3 bröst i veckan, kanske för jag e så dålig :D

Timme
2006-12-14, 08:14
Riktigt bra böjar. Rakt (och lätt) uppåt för hela slanten.

Så har du sett alla nu? Roligt att du tyckte om de! Jag var faktiskt ganska nöjd med dem jag med. Var det många som var för grunda då? Ska jag försöka böja några fler cm djupare nästa gång?

Timme
2006-12-14, 08:14
Vet. Men jag kör ju 3 bröst i veckan, kanske för jag e så dålig :D

Snarare tvärt om, för att du är så bra :)

Timme
2006-12-14, 08:34
Så har du sett alla nu? Roligt att du tyckte om de! Jag var faktiskt ganska nöjd med dem jag med. Var det många som var för grunda då? Ska jag försöka böja några fler cm djupare nästa gång?

Jag ska lägga kameran ett snäpp längre ned och lite mer från sidan.

damir_T
2006-12-14, 12:06
Snarare tvärt om, för att du är så bra :)

Nja det är så att krister byggde vidare på Manges program som jag hade, och det funkade bra med 3 pass.!

stahlberg
2006-12-14, 12:31
Just det. Damir hann säga det redan. I Manges program ingick tre pass. Jag byggde vidare på det programmet. Tre bänkpass innebär dock samtidigt en lite annorlunda fördelning mellan övningar, serier, reps än två pass. Visst är Damirs program en aning mer avancerat, men bägge ska nog ge önskade resultat.

Timme
2006-12-14, 16:55
Just det. Damir hann säga det redan. I Manges program ingick tre pass. Jag byggde vidare på det programmet. Tre bänkpass innebär dock samtidigt en lite annorlunda fördelning mellan övningar, serier, reps än två pass. Visst är Damirs program en aning mer avancerat, men bägge ska nog ge önskade resultat.

Nja det är så att krister byggde vidare på Manges program som jag hade, och det funkade bra med 3 pass.!

Då är jag med!

Jo, anledningen till varför Damirs är mer avancerat är för att han har kommit längre i sin träning. Om jag skulle kört ett program som låg på Damirs nivå så skulle ju det inte ge bättre resultat än det jag kör nu. Jag antar att det har att göra med hur tunga vikterna är man använder?

Timme
2006-12-15, 20:01
Bänk idag.

3x82.5
2x85
3x1x87.5 med stopp. Olika Grepp bredder. Pekfinger på ring, ring finger på ring och långfinger på ring. Långfinger på ring var stabilare och bättre. Hela pressen kändes mer jämn då. Lättare att få en bra start då. Jag kommer nu bänka med långfringrarna på ringen.

3x85 - med ny grepp bred. Alla andra serier och set var med ny grepp bredd. Även de andra övningarna.
2x87.5

Klossbänk
1x2x117.5 - 12cm kloss
1x2x117.5 - 14cm kloss

Decline bänk
2x5x70

Dips
2x5xkroppsvikten

Bänk pushups
2x5xkroppsvikt + 10kg

Chaan
2006-12-15, 20:19
Det var tuffa klossbänkar.

Jag kanske ska ta råd av dig..

Har spånat på att börja varva bänken med hantelpressar för att komma djupare, det är styrkan i vändläget som behöver tränas upp.

Rätt eller fel tänkt om jag avslöjar att axlarna redan haft svårt att klara vanlig press..?

stahlberg
2006-12-15, 20:55
Bra - planenliga - bänkpressar. Vi ska hoppas greppbytet ger önskat resultat (= effektivare start i bänkpress med stopp).

Timme
2006-12-16, 01:21
Bra - planenliga - bänkpressar. Vi ska hoppas greppbytet ger önskat resultat (= effektivare start i bänkpress med stopp).

När jag såg filmerna så såg det fortfarande ut att vara "the french press syndrome" Jag hoppas att jag snart får en aha upplevelse om hur jag ska göra. Jag ska försöka tänka mer på armbågarna nästa gång. Försöka att tänka att armbågarna ska vara mer nedåt istället för framåt.

Timme
2006-12-17, 14:04
Jag åkte på en liten förkylning som startade ifredags och den var som värst i lördags men nu är det lite bättre. Det skulle varit mark idag men det blir lite om korrigeringar i programet. Förhoppnigsvis så är jag kry imorgon men jag kommer inte träna förens på tisdag.

stahlberg
2006-12-17, 17:12
Vi hoppas det. Så korrigerar vi programmet en aning.

BigForre
2006-12-17, 18:43
Jag åkte på en liten förkylning som startade ifredags och den var som värst i lördags men nu är det lite bättre. Det skulle varit mark idag men det blir lite om korrigeringar i programet. Förhoppnigsvis så är jag kry imorgon men jag kommer inte träna förens på tisdag.

Usch, jag som kikade förbi för att se hur marken hade gått. Krya på dig Timme!

Timme
2006-12-17, 18:48
Usch, jag som kikade förbi för att se hur marken hade gått. Krya på dig Timme!

Ja det ska jag göra!

Timme
2006-12-20, 15:18
Updateringar. I Tisdags körde jag marklyft.

Såhär blev passet

3x162.5 - Detta gick bra och jag kände mig laddad
2x167.5 - Tog emot lite mer och lyften såg sämre ut.
1x170 - Samma som 2x167.5
3x167.5 - Tungt som attan. Nu var kroppen trött och lyftenblev rygglyft.
2x170 - Här skulle jag ha 172.5 men jag råkade lägga på 170.
Singeln tog jag inte utan jag pratade med krister och jag tränade lite sumo för att känna hur det kändes.

Sumo träning. Ultra bred.
140 - Jag tog många lyft efter varandra då en del gick bra och en del mindre bra.


Det vi kan konstatera är att waveloading är tyngre än vad man tror. Man måste börja med en klart mycket lättare vikt nästa gång. Man är mycket trött när andra vågen kommer och då ska det ändå vara 5kg tyngre.

Jag tvivlar inte på att waveloading är effektivt men man måste veta hur pass jobbigt det är. Även vi avbrytrer nu waveloadingen och vi kör en annan variant. Mer om det kommer antaglien vid nästa mark pass. Vi ger inte upp så lätt :D

Det lättare bänkpasset har jag idag. Jag ska uppdatera senare ikväll.