handdator

Visa fullständig version : fråga om en gitarrförstärkare


pilt77
2006-11-26, 16:29
http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=322784&artno=166704

ni som kan gitarrförstärkare, finns det någon dist på den här?

Officer
2006-11-26, 16:30
Ja det finns det. Men den låter inte särskilt bra. Du får gärna köpa till en bra distpedal sen.

pilt77
2006-11-26, 16:35
Ok, jag ska bara ha den hemma och spela lite på så ljudet är inte så viktigt.

Officer
2006-11-26, 16:42
Ok, jag ska bara ha den hemma och spela lite på så ljudet är inte så viktigt.

Då är det bara att köra hårt. Men kom ihåg att när man väl spelat på "bra" grejer vill man aldrig spela på billigt tunt material igen! Det blir mycket roligare att spela när det är bra grejer också, även om "tone is in your fingers" :)

Lycka till!

Fettecke
2006-11-26, 16:46
Ok, jag ska bara ha den hemma och spela lite på så ljudet är inte så viktigt.
Men du, har du en hemmastereo?... dvs. lös förstärkare, eller en ministereo med aux-ingång? isf tycker jag du ska skita i att köpa en stärkare, utan bara köpa en vettig effektpedal, tex. V-amp eller nått sånt.

Om du nu måste ha en stärkare, så får du Mer än gärna köpa min stärkare, i princip samma sak som den som finns i det där paketet. Men jag säljer min för väldigt lite pengar... du får betala för frakt och kanske lägga en hunka eller 2, sen är jag nöjd... PMa om du e sugen

pilt77
2006-11-26, 16:54
Då är det bara att köra hårt. Men kom ihåg att när man väl spelat på "bra" grejer vill man aldrig spela på billigt tunt material igen! Det blir mycket roligare att spela när det är bra grejer också, även om "tone is in your fingers" :)

Lycka till!

Jag hade bra grejer förr i tiden. När jag spelade i mitt senaste band hade jag en gammal rörförstärkare från 70talet på 250watt. Helt otroligt bra ljud i den. Men alla grejer blev stulna vid ett inbrott så jag tänkte köpa nått billigt nu. har inga rockstjärnedrömmar kvar nu...