handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott? Bra blandning?


Stiffo
2006-11-26, 01:52
Tjena!
Undrar lite om min tillskott, om ja kanske överdriver lite me dom, eller är det normalt att folk tar såhär "mycket"?

Nu: (dagligen)
Lean - 2kaps. (200mb)
Omega3 - 2 kaps. (18% EPA 12% DHA)1000mg
Fairing Comp. Vitamin/Mineral - 1tab.
(ZMA - 3kaps, SLUT)

De är väl inget spec med det... Men jag hade tänkt ÖKA och lägga till lite grejer...:

Liponsyra - 1kaps. (200mg)
Öka Lean intag till 3kaps., dosering av vitaminer/mineraler till 2tabs.

Jag funderade också på en del andra saker, men de blir så störande när man måste släpa med sig burkarna när man har pulver, ist för att bara slänga en hög med kapslar i en pillerburk...
Men iaf, hör av er!

Sverker
2006-11-26, 07:40
Lägg pengarna på ett snabbt proteinpulver och maltodextrin eller någon god gainer. Det är kött på bena du behöver.

Stiffo
2006-11-26, 14:09
mmjo, de e sant.. Men jag skulle häldst inte villa gå upp i vikt...

Sverker
2006-11-26, 14:27
185 cm och 68 kg ?

Det är ditt liv men lite kött på de bena kommer bara att vara positivt.

flenders
2006-11-26, 14:32
Angående vikten så kan du ju lugnt gå upp till 80. Jag förstår inte varför du skall ta så många tabletter. Det räcker med en multivitamin och lite bra fetter.

Stiffo
2006-11-26, 16:54
Hmm, ja nå... De e sant, vill dock aldri gå över 80...
Men saken är den att jag har en del kroppsfett som jag fan inte blir av med vad jag än gör...

Sverker
2006-11-26, 18:28
Det är kanske så enkelt att du inte har något fett att bli av med. Det du uppfattar som fett kanske är en dålig hålning som kan korrigeras genom...träning.

Jag tycker att du ska fundera över vad du håller på med. Du är faktiskt lång, 185 cm. Att gå ned ytterligare i vikt ska du absolut inte göra.

Stiffo
2006-11-26, 18:49
mm, att gå ner de vet ja, men jag blir inte av med fettet... Å jag har testat att ändra min hållning osv, men jag har redan rätt bra hållning så de e inte de...
Men de e lovehandels och lite på magen som jag f** inte blir av med :S

Kan dra upp en bild sen, men har ingen till hands just nu...

Handcuff
2006-11-26, 19:49
Om du har hög fett% kan det inte finnas ett gram muskler på dina 68kg! Träna+ät ät ät ät! :)

Stiffo
2006-11-26, 20:29
de e inte de att ja har hög %, de e de att ja inte blir av med just dom delarna hur ja än tränar/motionerar...

delta kilo
2006-11-27, 19:35
sen är du ju inte så gammal heller så det är ju bara o växa och ta det lungt:thumbup:

Stiffo
2006-11-27, 23:19
jag e 1,85?
jag skiter fullständigt i om jag blir längre eller inte :) planerar redan på att börja deffa i februari-mars tills sommaren ^^

Jag tänker skita i att öka lean dosen, de var inget att recommendera kan jag säga efter idag :S Den där koffeinen i de förstör ju allt :S

Tänker no börja me proteiner också, men inga kolhydrater...


Tihi, ska maxa i allt nästa gång ja far ti gymmet ^^ (vette fan när de blir dock :S)

JonteBoy
2006-11-27, 23:27
Ska du deffa :S Jag skulle nog bulkat... Du ligger på ungefär samma vikt som jag och jag ska bulka.... Det är bra me kolydrater det är ju kroppens energi... du ska ju bygga muskler me väl? svårt om man ligger på minus i kolhydraterna. Så Ät Ät Ät

regus
2006-11-27, 23:32
svårt om man ligger på minus i kolhydraterna. Så Ät Ät Ät

Du menar nog energi.

Sverker
2006-11-28, 07:33
Usch vilken värld ungdomar lever i. Det måste finnas något vettigare än förstöra kroppen när man är ung.

Vad driver en 16-åring som precis haft sin tillväxtfas och håller på att bli vuxen till att bli en skugga av vad han kunde vara ?
Jag trodde världen låg framför en när man var 16 år men istället stärvar man mot ett utmärglat ideal med några rutor på magen.

Tvärtom borde du utnyttja den tillväxtfas du har framför dig och träna upp din styrka och kondition. Skaffa dig en bra grund till ålderdomen med en stark benvävnad och ett kraftfullt hjärta.

Krokodil
2006-11-28, 09:10
Jag tror att du kan strunta i alla tillskott och koncentrera dig på träningen, du är underviktig ffs!

OM du skulle känna att du vill deffa kan du helt enkelt minska lite på maten och cykla lite mera. Fast troligtvis kommer du se ut som en koncentrationslägerfånge anno 1945. "Deffad" som fan, men inga muskler att tala om!

68 kg på 185 cm??!! Du KAN inte vara fet!!!