handdator

Visa fullständig version : Lag-SM finaler i OL, Norrköping


Mehdi
2006-11-25, 16:16
Norrköpings AK står för årets arrangemang. 9-10 December smäller det med bl.a hemmalaget i final. Vad man kan förvänta sig är hårdrock i hög volym, magnesia och vikter över 200kg.
Det finns att köpa käk i anslutning till tävlingen. Både från ett kafé som är ansluten till byggnaden (central badet) och så från oss i tävlingslokalen.
Jag vet inte riktigt vad mer man kan ta upp egentligen. Vi har köpt in en projektor som vi kommer använda för att dels följa tävlingsresultaten live och så kanske sätta på några lyftklipp från VM / EM mellan pauserna så man har något att titta på hela tiden. Hur som helst vore det skoj att träffa någon från forumet fö.

Mju Mju.

z_bumbi
2006-11-25, 16:31
Tyngdlyftning är kul live.:thumbup:

De som inte har varit på en tävling och bor inom rimligt avstånd ta nu chansen och få en hel skottkära med inspiration.

(Något att nämna kan ju vara vilka lag som är med. :D )

Mehdi
2006-11-26, 00:15
Haha, jo det är förvisso en fördel men det är inte riktigt klart vilka lag som ska va med på finalen. NAK har ett veteran och seniorlag med i finalerna. Förmodligen kommer Visby och Eskilstuna kvala vidare till finalerna med sina seniorlag. Jag lägger upp mer info ASAP nytt kommer in.

Edit: Det kan även vara idé att titta förbi ifall man har planer på att köpa skor / utrustning då Eleiko brukar ha en liten "monter" vid SM-tävlingarna. Är inte säker om dem kommer dyka upp hos oss men jag får väl återkomma.

Tomas W
2006-11-26, 00:57
Det blev Spårvägen som vann över ASK, rätt så rejält också. ASK var dessutom en lyftare kort. Var på plats på semin och kommer nästintill garanterat vara med på Lag-SM med!

Så ses kasnke!

Pinglan
2006-11-26, 10:56
Jag kommer att vara där och insupa inspiration till OL-comebacken nästa år (som om det skulle behövas inspiration liksom ;) ) Jag är alldeles säkert där på söndagen, kanske även på lördagen! Ska bli TOKROLIGT :hbang: :hbang:

Mehdi
2006-11-26, 18:11
Det blev Spårvägen som vann över ASK, rätt så rejält också. ASK var dessutom en lyftare kort. Var på plats på semin och kommer nästintill garanterat vara med på Lag-SM med!

Så ses kasnke!

Oj då. Det var verkligen oväntat måste jag säga. Har du någon aning vad respektive lag fick för poäng?

Tomas W
2006-11-26, 23:11
Oj då. Det var verkligen oväntat måste jag säga. Har du någon aning vad respektive lag fick för poäng?

Hmm, Spårvägen gjorde runt 1720 har jag för mig. ASK gjorde runt 1320, dem saknade som sagt en lyftare + Jim var inte med.

Men tror att exakta resultat kommer upp snart på förbundets sida :)

Mehdi
2006-11-28, 14:40
Hmm, Spårvägen gjorde runt 1720 har jag för mig. ASK gjorde runt 1320, dem saknade som sagt en lyftare + Jim var inte med.

Men tror att exakta resultat kommer upp snart på förbundets sida :)
Ptjao, att Jim inte var med har sina förklaringar. Han har nämligen haft problem med dopingtesterna.