handdator

Visa fullständig version : Göteborgs atletklubb (GAK)


Ant
2006-11-25, 14:55
Hur är det gymmet? Grymt billigt med 999:- för ett årskort iaf. (hälften för tjejer)

schabo-labo
2006-11-25, 14:57
Litet.

Ant
2006-11-25, 15:01
Litet.


Och kass, eller helt ok?

Allan
2006-11-25, 15:37
Det är en atletklubb. Inte något fitnessparadis. Det är ju en klubb för brottare....

Ant
2006-11-25, 15:47
Det är en atletklubb. Inte något fitnessparadis. Det är ju en klubb för brottare....


Jovisst, men vad är den stora skillnaden? (seriöst jag känner inte till skillnaden?) Att de inte har 10 magmaskiner?

Allan
2006-11-25, 15:59
Att de har ett basutbud med företrädesvis fria vikter, och hantlar.

Baan
2006-11-25, 16:07
Jovisst, men vad är den stora skillnaden? (seriöst jag känner inte till skillnaden?) Att de inte har 10 magmaskiner?

Atlelklubbar är bra om du vill ha basutubdet, oftast ett väldigt kvalitiativt basutbud om vi säger så. Dvs bra ställningar, proffsvikter/stänger etc. Maskinerna kan vara lite olika, men även här tycker jag att man satsar ganska bra på dom atletklubbarna jag varit på, köper bra grejer sas.

Olof
2006-11-25, 16:46
GAK är ett härligt ställe.

Förmiddagarna:

Fullt av folk som inte längre är i arbetskör ålder. Musikvalet anpassas därefter så förbered dig på gamla godingar med Elvis.

Eftermiddagarna:

Då är det fullt med kids i yngre tonåren.

Kvällarna:

Blandat med folk, en hel del äldre damer, brottare och kratekas (de delar ju lokal med Gothia Karate). Lite extremt ibland att knattar får komma in och styrketräna.

Utrustning:

Finns redskap för att köra mark, bänk, press och rodd. Finns även ställningar för dips och chins. Du har så du klarar dig.

Leg curlmaskinen är riktigt dålig i min åsikt.

Profiler i urval:

En HIT:are som låter väldigt roligt när han kör bänk och böj.

Finländaren som ansvarar för gymet.

En go brottare som jämt klagar över vikten.

En kille med glasögon som bor vid klabelmaskinen. Tror aldrig jag såg honom nyttja någon annan utrustning på gymet.

Hockey snobbarna som pratar mer om kosttillskotten deras pappor handlat åt dem än tränar.

Ant
2006-11-25, 17:52
GAK är ett härligt ställe.

Förmiddagarna:

Fullt av folk som inte längre är i arbetskör ålder. Musikvalet anpassas därefter så förbered dig på gamla godingar med Elvis.

Eftermiddagarna:

Då är det fullt med kids i yngre tonåren.

Kvällarna:

Blandat med folk, en hel del äldre damer, brottare och kratekas (de delar ju lokal med Gothia Karate). Lite extremt ibland att knattar får komma in och styrketräna.

Utrustning:

Finns redskap för att köra mark, bänk, press och rodd. Finns även ställningar för dips och chins. Du har så du klarar dig.

Leg curlmaskinen är riktigt dålig i min åsikt.

Profiler i urval:

En HIT:are som låter väldigt roligt när han kör bänk och böj.

Finländaren som ansvarar för gymet.

En go brottare som jämt klagar över vikten.

En kille med glasögon som bor vid klabelmaskinen. Tror aldrig jag såg honom nyttja någon annan utrustning på gymet.

Hockey snobbarna som pratar mer om kosttillskotten deras pappor handlat åt dem än tränar.


Jag bara måste dit och kolla ngn dag, verkar vara hur sköna folk som helst ju! :)