handdator

Visa fullständig version : är mitt träningschema bra? tips..


forsis
2006-11-24, 13:19
Jag o polarn kör följande träningschema, är det vättigt? vi har tränat seriöst i ett år. ps volym är prio ett!

måndag: rygg 3 övningar 3*8 reps på varje, axlar 2 övningar 3*8 reps

tisdag: bröst 3 övningar 3*8 reps på varje, biceps 2 övningar 3*8 reps

torsdag: ben 3 övningar 3*8 reps på varje, triceps 3 övningar 3*8 reps

fredag: rygg 3 övningar 3*8 reps på varje, axlar 2 övningar 3*8 reps

lördag: bröst 3 övningar 3*8 reps på varje, biceps 2 övningar 3*8 reps

Degpekka
2006-11-24, 14:30
tänk på att låta musklerna vila. och träna hela kroppen lika mkt, tycker jag ser lite väl mkt biceps och bröst och inte så mkt ben. Blir ju bara en övning per muskelgrupp i benen? ;S.. hur klarar man att köra fram, bak å vader på tre övningar? själv kör jag minst tre övningar per muskelgrupp alltså 9 övningar totalt för ben(minst!).

Sen kör du axlar precis innan bröstpasset, tänk på att axlar involveras när man kör bröst, och att axlarna också vill hinna vila.

Mig passar det bättre med bara 4 pass i veckan och lite fler övningar.

Mr. Moose
2006-11-24, 14:54
Jag o polarn kör följande träningschema, är det vättigt? vi har tränat seriöst i ett år. ps volym är prio ett!

måndag: rygg 3 övningar 3*8 reps på varje, axlar 2 övningar 3*8 reps

tisdag: bröst 3 övningar 3*8 reps på varje, biceps 2 övningar 3*8 reps

torsdag: ben 3 övningar 3*8 reps på varje, triceps 3 övningar 3*8 reps

fredag: rygg 3 övningar 3*8 reps på varje, axlar 2 övningar 3*8 reps

lördag: bröst 3 övningar 3*8 reps på varje, biceps 2 övningar 3*8 reps

Om ni har en pressövning med för axlarna betyder det att ni belastar triceps varje träningspass! I mitt tycke lite i det mesta laget!

Varför ben bara en gång i veckan när resten körs igenom två gånger?

Bondlurk
2006-11-24, 14:56
Om ni har en pressövning med för axlarna betyder det att ni belastar triceps varje träningspass! I mitt tycke lite i det mesta laget!

Varför ben bara en gång i veckan när resten körs igenom två gånger?

+1

Degpekka
2006-11-24, 14:57
Varför ben bara en gång i veckan när resten körs igenom två gånger?

svårt att ana annat än disco här... ingen mage heller..

forsis
2006-11-24, 15:14
svårt att ana annat än disco här... ingen mage heller..

disco.. den piken komenterar jag inte ens.
glömde skriva mage, vi brukar avsluta me mage tre ggr i veckan!

vad beträffar triceps så tycker jag aldrig dom käns slitna trots täta pass, växer gör dom oxå!

tycker väl oxå det skulle va bra me lite mer ben, skulle de funka att byta ut lördagens bröst/biceps mot ett benpass till?

bubbe
2006-11-24, 15:23
disco.. den piken komenterar jag inte ens.
glömde skriva mage, vi brukar avsluta me mage tre ggr i veckan!

vad beträffar triceps så tycker jag aldrig dom käns slitna trots täta pass, växer gör dom oxå!

tycker väl oxå det skulle va bra me lite mer ben, skulle de funka att byta ut lördagens bröst/biceps mot ett benpass till?

Om du vill ha ett vettigt program, så titta på något som en vettig person som vet något om träning har skrivit. (mitt tips till dig)


edit: passande nybörjare som tränat 1 år då, så klart.

forsis
2006-11-24, 15:28
ok tack för dom "bra" svaren*screwy*

bubbe
2006-11-24, 15:31
ok tack för dom "bra" svaren*screwy*

ärligt ser ditt upplägg vid en första anblick (nu står det inte vilka övningar det är) skit ut, att inte ta till sig vad andra tipsar dig om gör väl inte saken bättre heller.

forsis
2006-11-24, 15:42
ärligt ser ditt upplägg vid en första anblick (nu står det inte vilka övningar det är) skit ut, att inte ta till sig vad andra tipsar dig om gör väl inte saken bättre heller.

Ok du har rätt!
finns det ngn god själ som har lust att lägga upp ett bättre schema som skulle kunna ersätta det jag kör nu!

tacksam för alla svar!

regus
2006-11-24, 15:51
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

bubbe
2006-11-24, 18:24
Här finns faktiskt rätt grundläggande men välbeprövade upplägg som funkar. http://www.exrx.net/WeightTraining/Instructions.html

på sidan finns också massor av bilder som förklarar övningar, enkel anatomi och rörelser.

sweet_sunny_south
2006-11-24, 20:59
Jag o polarn kör följande träningschema, är det vättigt? vi har tränat seriöst i ett år. ps volym är prio ett!

måndag: rygg 3 övningar 3*8 reps på varje, axlar 2 övningar 3*8 reps

tisdag: bröst 3 övningar 3*8 reps på varje, biceps 2 övningar 3*8 reps

torsdag: ben 3 övningar 3*8 reps på varje, triceps 3 övningar 3*8 reps

fredag: rygg 3 övningar 3*8 reps på varje, axlar 2 övningar 3*8 reps

lördag: bröst 3 övningar 3*8 reps på varje, biceps 2 övningar 3*8 reps

håller med mr.moose att det blir på tok för mycket träning för triceps. allvarligt talat så skulle det säkerligen underlätta för din triceps att växa ännu mer om du gav muskeln möjlighet till att återhämta sig. med detta upplägg kommer du tids nog att bli övertränad o få en överbelastningsskada o jag tror inte heller att triccarna kommer växa nämnbart heller(då de ej får återhämtning).

luckemuck
2006-11-24, 21:05
ok tack för dom "bra" svaren*screwy*


Vad hade du tänkt dig då? De gav dig konstruktiv kritik på ditt upplägg(om man nu kan säga så, det kan man iallafall om hemsidor:))

Hade du tänkt dig något i form av:

A, fett nice du blir nästa ronnie coleman, kör bara en vecka så ska du se att dina muskler växer 3cm.

?