handdator

Visa fullständig version : Någon stor energibooster


younggun50
2006-11-24, 10:26
Tjenare!


Jag är väldigt lat och trött av mig men har smått börjat träna. Det jag behöver är någon laglig kosttillskott eller laglig drog som skulle göra mig riktgt pigg till både jogging och styrketräning.


Jag funderar på att beställa MDPV och undrar vad ni har för erfarenheter för denna ''drog''? Har hört att man ska bli mycket pigg av den.


Jag har testat med kreatin,koffeintabletter och andra kosttillskott men jag blir inte så mycket piggare av dessa :cryout:


Tacksam för hjälp!


mvh younggun

LarsK
2006-11-24, 10:29
Man blir inte pigg av kreatin.

Tillskott behövs inte för att bli pigg. Positiva tankar om träning är bättre. Börja knapra en massa skit för att orka träna, då ska man nog tänka om om man verkligen vill träna eller inte.

Eddie Vedder
2006-11-24, 10:37
Herregud, kosttillskott mot lathet?! Om de är så att du verkligen har problem me att du lider av trötthet så kan de va nåt som e fel. Sömnproblem, man kan må dåligt psykiskt, äta dålig mat å såna saker men om de enbart e lathet så måste du ju jobba på att finna glädjen å tivationen i att träna helt enkelt. Å de finns inga tillskott på marknaden som ökar motivationen, den bästa motivationsboosten brukar ju va när man känner hur allt blir lättare å man får in rutinerna.
Träningen måste bli en given del i vardagen precis som skolan, jobbet, socialt umgänge o.s.v. De får inte kännas som nånting du måste tvinga dej till för att alla säger att man måste träna. Känn efter vilken träningsform du mår bäst av å sätt upp delmål, känslan av att nå uppsatta mål e den bästa motivationen man kan få!

younggun50
2006-11-24, 10:37
Man blir inte pigg av kreatin.





OK, trodde att kreatin hade en invärkan på att man skulle bli motiverad men jag hade tydligen fel :D.


Jag vill träna men p g a att jag känner mig ständigt trött hela dagarna så vill jag ha något som gör mig piggare. Jag har bra sovvanor, äter som jag ska.

younggun50
2006-11-24, 10:39
Herregud, kosttillskott mot lathet?! Om de är så att du verkligen har problem me att du lider av trötthet så kan de va nåt som e fel. Sömnproblem, man kan må dåligt psykiskt, äta dålig mat å såna saker men om de enbart e lathet så måste du ju jobba på att finna glädjen å tivationen i att träna helt enkelt. Å de finns inga tillskott på marknaden som ökar motivationen, den bästa motivationsboosten brukar ju va när man känner hur allt blir lättare å man får in rutinerna.
Träningen måste bli en given del i vardagen precis som skolan, jobbet, socialt umgänge o.s.v. De får inte kännas som nånting du måste tvinga dej till för att alla säger att man måste träna. Känn efter vilken träningsform du mår bäst av å sätt upp delmål, känslan av att nå uppsatta mål e den bästa motivationen man kan få!



Är motiverad men det skulle kännas skönare om man hade en stor pigghet i kroppen under träningen än att träna när man är trött.

Eddie Vedder
2006-11-24, 12:30
Är motiverad men det skulle kännas skönare om man hade en stor pigghet i kroppen under träningen än att träna när man är trött.
Jo då ere ju en helt annan sak, de framgick litte dåligt hur du menade eftersom du sa "lat och trött" å jag hoppas inte du tolkade mitt inlägg som att jag "dömde ut dej" lr så. Är de verkligen en fysisk trötthet som hindrar dej så är de ju svårare. Sover du ordentlig, äter näringsrikt å regelbundet å mår bra i övrigt så är de svårt å veta varför du känner dej så trött.
Personligen brukar jag bota den mesta tröttheten me lite frisk luft bara, en liten promenad så hjärnan får lite syretillförsel så brukar jag piggna till. Dricker alltid en stor kopp starkt kaffe före träning oxå, jag tror de ger mer placeboeffekt än en koffeintablett faktiskt å placeboeffekten ska aldrig underskattas tycker jag. Men att mina egna trix som jag tillämpar på mej själv säger ju självklart inte att de kommer ha effekt på dej.

machine gun
2006-11-24, 15:54
Är man ovanligt trött trots att man sover bra, äter bra (varierat och ej på energiunderskott), inte är deprimerad eller överdrivet stressad, så kan det vara något som är fel i kroppen. Gå i så fall till en läkare.

Olof
2006-11-24, 16:49
En del människor andas på ett felaktigt sätt. Andas man inte rätt får inte hjärnan tillräckligt med syre. Om så blir man trött, svullen och får orenheter i hyn.

Sverker
2006-11-24, 17:39
En del människor andas på ett felaktigt sätt. Andas man inte rätt får inte hjärnan tillräckligt med syre. Om så blir man trött, svullen och får orenheter i hyn.

:confused:


Trodde andningen styrdes av det autonoma nervsystemet och reglerade andningen efter kemoreceptorer i hjärnan. Kemoreceptorer känsliga för koldioxid. Har aldrig funderat över andningen eftersom den är helt självreglerande.

LarsK
2006-11-25, 03:03
Det är bara att dra sig till gymmet och börja träna, trött eller ej. Snart kommer din kroniska trötthet försvinna. Du behöver bara röra på kroppen lite.

skaparn
2006-11-25, 11:10
:confused:


Trodde andningen styrdes av det autonoma nervsystemet och reglerade andningen efter kemoreceptorer i hjärnan. Kemoreceptorer känsliga för koldioxid. Har aldrig funderat över andningen eftersom den är helt självreglerande.

Nejnejnej, du har helt missuppfattat det och verkar behöva en ordentlig kurs i flummig hälsolära finansierad av Herbalife. Kanske du har kadmiumbrist, eller möjligtvis äter du för lite fosfor?

On topic:
Vill du verkligen få en bra relation till din träning så tror jag inget piller kommer hjälpa dig. KBT eller något annat mer inriktat på det mentala gör nog mer verkan.

Maza
2006-11-25, 12:45
finns nog inget mot lathet :) nog äre viljan som styr det hela!

younggun50
2006-11-25, 17:52
Sa fel om lathet, menade att jag är trött ofta men inte lat. Sprang i skogen idag och det kändes halvdant, var trött innan jag kutade men det la sig lite under tiden jag sprang.

Kan någon svara på om MDPV gör en pigg? Och inga moralkakor tack!

dr ozz
2006-11-26, 22:26
Du blir nog pigg som fan av MDPV. Det är ju en centralstimulerande "smartdrug" från gråzonen, kan ju nästan lika gärna käka amfetamin. Tror inte MDPV är så hälsosamt. Det finns en hel del bra energi-tillskott att få tag på. Tex AMP från Ergopharm, X-force från IBS nutrition, Stimulant-X från designer supplement, Spike från biotest mm mm. Googla lite så hittar du kanske nåt som passar.

Ozz

younggun50
2006-11-27, 17:58
Du blir nog pigg som fan av MDPV. Det är ju en centralstimulerande "smartdrug" från gråzonen, kan ju nästan lika gärna käka amfetamin. Tror inte MDPV är så hälsosamt. Det finns en hel del bra energi-tillskott att få tag på. Tex AMP från Ergopharm, X-force från IBS nutrition, Stimulant-X från designer supplement, Spike från biotest mm mm. Googla lite så hittar du kanske nåt som passar.

Ozz


Tjack är dyrt (ca 200-300 kr grammet) och det är dessutom olagligt tillskillnad från MDPV.

Vilken av dom uppskrivna preparaten rekommenderar du mest?


Mvh

Sonny.
2006-11-27, 19:07
Blir väl knasigt att ta tjack i samband med träning, efter som det har en väldigt nedbrytande effekt på kroppen.

Hur är det med sovvanorna och rutinerna i din vardag för övrigt? Ifall de är helt oregelbundna blir man alltid väldigt trött efter ett tag. Som LarsK säger där. Sätt upp små mål, som att gå till gymmet på kvällen den dagen, bara. Klarar du det så får du förhoppningsvis självförtroende och motivation att fortsätta. Tröttheten borde också minska.

dr ozz
2006-11-28, 11:35
AMP, X-rush & Stimulant-X bygger på liknande ingredienser. Har inte testat dessa men känner folk som tycker de funkar grymt och inte vill vara utan. Själv har jag kört Spike som innehåller salbuthiamin som är en centralstimulerande thiamin-analog & tyckte det fungerade fint. Men jag skulle tippa på att de 3 första är med potenta efter de recensioner jag läst och personer jag talat med!

Ozz

teal
2006-11-28, 16:46
självdisciplin är det enda du behöver. Alla lata människor letar efter mirakelmedel och sen när de inte hittar något så tänker dem "äsch, lika bra att stanna hemma istället".