handdator

Visa fullständig version : Hej hur skall jag träna??


sigge19
2006-11-24, 09:00
hej. jag tränar min syster för att hon skal gå ner i vikt.. men hur skall jag göra? har ni några övningaf på lager?? smom ger speciellt bra fettbränning.?

Mvh: sigge

Überbiffen
2006-11-24, 09:20
Inte för att vara sån men varför tränas hon inte istället av någon som kan sin sak? För övrigt finns här massor av information om du bara tittar dig omkring lite. Ett tipps är att kolla i "Diet, Deff & Fettminskning".

pragmatist
2006-11-24, 10:03
All form av fysisk aktivitet som höjer energiförbrukningen är bra ur viktminskningssynpunkt. Det finns ingen större anledning att välja träningsform utifrån hur mycket fett man förbränner under själva träningen, det viktiga är hur mycket energi man gör av med totalt sett eftersom kroppen jämnar ut fettförbränningen över dygnet i alla fall. Det är visserligen sant att vissa träningsformer förlitar sig mer på fett som bränsle under själva träningen men detta påverkar ändå inte hur stor andel av dygnsförbrukningen som kommer från fett, detta eftersom kroppen nedreglerar fettförbränningen till förmån för kolhydrater efter fettförbränningsträning (och vice versa). Enda undantagen från den här regeln är extrem-marathon, flera dygns fotvandring och liknande.

Din syrra kan alltså med gott samvete välja motionsformer som är roliga och som passar henne att utföra regelbundet, huvudsaken är att hon rör på sig och förbrukar energi.