handdator

Visa fullständig version : nya gainer...


katzeklo
2006-11-23, 22:42
varför äre 18årsgräns på twinlabs gainer numera ?
har hört att det ska innehålla phenylalin eller va de hette! kan de vara orsaken ?

Handcuff
2006-11-23, 22:45
Löjligaste jag hört...kan inte vara sant. Precis som att det skulle vara legkoll på pulvermos eller nyponsoppa!

katzeklo
2006-11-23, 22:49
Löjligaste jag hört...kan inte vara sant. Precis som att det skulle vara legkoll på pulvermos eller nyponsoppa!
kolla upp det då, jag scamar inte!!:(



Jag tog bort länken, Sverker.

katzeklo
2006-11-23, 22:54
aja, behöver inge advice, stod i länken
hade dom inte dedär i förut ?

Anonym112
2006-11-23, 22:55
Label Information
Safety Information
Phenylketonurics: Contains phenylalanine. Not for sale or use by individuals under the age of 18.



det är därför ^^ den innehåller phenyalanine.

katzeklo
2006-11-23, 22:57
Label Information
Safety Information
Phenylketonurics: Contains phenylalanine. Not for sale or use by individuals under the age of 18.



det är därför ^^ den innehåller phenyalanine.
jammen vad är phenyalanine för nånting ?
" you may not buy this supplement, it contains haxx"

YTS
2006-11-24, 00:36
jammen vad är phenyalanine för nånting ?
" you may not buy this supplement, it contains haxx"
Fenylalanin en aminosyra som vissa personer inte kan metabolisera, så de får skador på hjärnan efter ett tag om de äter för mycket fenylalanin. Dock så testas samtliga nyfödda på detta (PKU = Phenylketonuri) Fenylalanin finns rikligt i vanlig kost, så har du kunnat äta den, så har du förmodligen inte PKU.

Sverker
2006-11-24, 07:41
Du kan inte överföra amerikanska regler och rekommendationer till den svenska marknaden.

I Sverige är det tillåtet för barn att äta och dricka mat med aspartam. Vad amerikanska FDA ( livs- och läkemedelsverket ) anser är en annan sak.

He-man
2006-11-26, 00:45
Hämtat från länken som postades tidigare: "Accidental overdose of iron-containing products is a leading cause of fatal poisoning in children under 6 years of age"

Trodde inte det var så farligt. Det får mig att tänka på då jag var barn och käkade jättemånga vitamintabletter för de hade så god smak, nu vet jag inte om de inehöll så mycket järn, och jag klarade mig undan med lite illamående. :)

Sverker
2006-11-26, 08:01
Barnvitaminerna som står på min hylla innehåller 8 mg järn per tablett. Det är säkert dagsbehovet för ett barn i åldern 3 - 12 år. Får ett barn tag i burken så är ju risken stor att det försvinner en näve tabletter för de smakar gott.

Vad som i så fall bekymmrar mig är järntillskotten du förr fick vid blodgivningen med 60 mg järn per tablett. En näve sådana blir snabbt allvarligt. Nu finns bättre lågdospreparat med hemejärn istället men risken finns att de gamla tablettarken ligger i något skåp.