handdator

Visa fullständig version : att. Eiselt


imbigsobig
2003-02-10, 18:43
Henrik, läste i förra numret av B&K sportsmagazine tror jag det var om ginseng... och det stod en helsida av monika wielkowzki (sp?) om dom bra egenskaperna med detta tillskott... bäst var tydligen det som säljs under namnet Ginsana tror jag...

tänkte bara höra vad du har för synpunkter på det här? Jag tror ju inte det är nåt raketbränsle direkt innan träning... men som nåt slags allmänt tillskott för välbefinnande och energi kanske det kan vara nåt, eller?

EiseltUK
2003-02-10, 19:23
Ginansa G115 anses som det bästa ginsengextraktet. Det är i varje fall det mest testade. Det ger ingen enorm kick men kan vara bra om man känner sig nedgången och trött, speciellt under de mörka månaderna under vintern. I första hand tycker jag att man ska ta ett vitamin/ mineraltillskott eftersom man kanske har brist på något om man känner sig trött. Det finns studier som visar att det ökar syreupptagningen, men det är mest intressant om man håller på med uthållighetsidrott och studier som visar att det ökar reaktionsförmångan, inlärningen och lite annat. Effekterna är reversibla när man slutar med ginseng (som det mesta).

Mvh
Henrik

imbigsobig
2003-02-10, 19:36
Okej har för mig man måste använda det rätt länge också innan det hinner få effekt, hinner ju bli vår innan det verkar :rolleyes:
sen blir det väl rätt dyrt också om man måste använda under lång tid.

Multivitaminer kör jag med.

EiseltUK
2003-02-10, 20:28
Det tar ca 2 veckor innan man kan notera effekt, men det beror givetvis på dosen. Personligen tycker jag inte att det ger mig någon uppiggande effekt, men man kan inte alltdi utgå från sig själv. Jag vet många som tycker att ginseng är jättebra.

/ Henrik