handdator

Visa fullständig version : you are going DOWN!


ROMPE
2006-11-23, 00:27
jag vet att det finns en massa trådar om hur man går ner i vikt o bla o bla.

Men så hära ligger det till just nu iallafall.

Jag är kille på 17 år, Längd 183-185, Jag väger ca:88-90kg.. Jag har bra kropps byggnad men det är bara det att jag måste få bort liite fett tills sommaren.. jag gymmar 5-6 gånger i veckan äter bra mat(inge skräp mat)

Jag har läst att Morgon promenader är bra om man vill bränna lite fett, men det värtsa är att jag inte kan vakna tidigare, för jag åker till skolan och jobbet.


så snälla folket ni som har gått ner en massa kilo på nån månad... skriv bara.. vad som helst.

Tack på för hand.

ROMPE
2006-11-23, 00:32
(90kg) är inte bara muskler!!

Exhale_
2006-11-23, 00:35
För att minska dina fettdepåer (en sk deff) gäller främst en sak, käka mindre mat. Vill du samtidigt behålla dina surt förtjänade muskler så gäller det samtidigt att du sysslar med tung styrketräning under deffen.

Morgonpromenader är bra fettförbrännare, men det är energiintaget som styr viktnedgång. Så länge du käkar för mycket kan du gå hur många morgonpromenader du vill.

Sen, för att komma i form till sommaren så är det kanske lite overkill att börja deffa nu. Tror det är bättre om du fortsätter att gymma och bygga muskler iaf till mars-april för att sen sätta in en deff. Det är va jag tror iaf!

Lycka till oavsett beslut! :thumbup:

ROMPE
2006-11-23, 00:39
aså det dära med deffa.... förklara det.. vill helst inte läsa 1000 sidor...

ROMPE
2006-11-23, 00:39
för jag har inte riktigt fattat mej på det dära......

mangemani
2006-11-23, 00:42
du behöver ej gå morgon promenader och du behöver ej utföra någon annan motions övning heller.
det räcker med att du aktierar dej själv under hela dagen.
har du ett aktivt jobb tex så kan du utan problem gå ner i vikt utav jobbet.
så motions fronten är det ingen panik med om du nu inte kan ta dina promenader.

som du kanske redan vet så är kosten A och O i allt du gör,men vad BRA mat" betyder för dej det vet jag ej.
hur ser kosten ut för dej?

rasa i vikt på bara några månader?tja,jag gick ner från 144 till 85 på 8 mån(2 ggr,fast andra gången så tog det längre tid),men metoden jag använde tänker jag inte ens nämna,för det är nått jag nu vägrar att dela med mej utav pga att det är ett helvete att gå igenom.
men det går,fast inget som man rekomenderar som sagt.

Exhale_
2006-11-23, 00:43
Korta varianten:

All mat vi stoppar i oss omvandlas till energi åt kroppen. Varje människa har ett visst energibehov/dag. Äter vi mer än det energibehovet går vi upp i vikt, äter vi mindre minskar vi i vikt.

För att bygga muskler måste man äta mer energi än vad man förbrukar. Man säger att man ligger på energiöverskott eller kcal+.

För att gå ner i vikt måste man äta mindre energi än vad man förbrukar.
Man säger att man ligger på energiunderskott eller kcal-.

Att deffa är att försöka förlora vikt i form av fett MEN samtidigt behålla så mycket muskler som möjligt.

En lyckad deff innefattar att man äter mindre energi än vad ens energibehov är, samtidigt som att man ägnar sig åt tung styrketräning.

--- Fin ---

ROMPE
2006-11-23, 00:44
haha vill inte dela med dej.... hihihi!

mangemani
2006-11-23, 00:47
haha vill inte dela med dej.... hihihi!


dom erfarna vet redan vad jag menar och dom vet att det ej är nått som man ska utsätta sin kropp för.
det är en pina att gå igenom och därför "lär" jag inte ut det längre.för ni nybörjare behöver ej det när det finns så mycket bättre sätt att gå ner i vikt på.

ROMPE
2006-11-23, 00:48
okey.. du vet ju bäst =))

mangemani
2006-11-23, 00:49
okey.. du vet ju bäst =))


tja,du sa det,inte jag;)

nutz
2006-11-23, 15:34
Deff(kort för definition) = banta + styrketräning

Det är ingenting magiskt. Din pappa eller mamma kallar det nog för att banta.

jim
2006-11-23, 15:46
Inte 1000 sidor utan snarare 2½, väl värt att läsa ett par gånger om du vill veta hur du ska gå till väga:

Grubz (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

ROMPE
2006-11-23, 21:05
Där fick jag en bra förklaring av *nutz*