handdator

Visa fullständig version : Jag är sämst på folk


aliquis
2006-11-22, 21:53
men det vet ni ju redan.

Hur jag än vänder o vrider på det så går det alltid åt helvete =P

Det är lite jobbigt.

aliquis@link-net.org

Fed up
2006-11-22, 21:57
Jag är ihop med en datanörd. Så det går att få ihop det även om man är sämst på folk.

Du kanske ska anmäla dig till programmet "singelcoacherna"? Känns väl skitfåningt att vara med i tv för en sån sak, men de brukar förändras rätt mycket åt det bättre iallafall.

Cerberus
2006-11-22, 22:00
Japp, men behöver du va det för alltid?

Sonny
2006-11-22, 22:01
Detta ständiga gnäll, gör slag i saken och gör något åt det männska.

Piranha
2006-11-22, 22:02
Ja släpp datorjäveln och ut och umgås IRL.

Så skall du se att det kommer blir lättare på alla fronter.

shadowfire
2006-11-22, 22:25
Ja släpp datorjäveln och ut och umgås IRL.

Så skall du se att det kommer blir lättare på alla fronter.
Vad är IRL?
Släppa datorn?? Eru helt från vettet?

RassK
2006-11-22, 22:27
go fucking figure

DanielF
2006-11-22, 22:28
Vad är IRL?

Indy Racing League.

Eller va?

Edit: Just ja: ;)

Sebbe_H
2006-11-22, 22:30
Ffs, du vill verkligen att folk addar dig eller? :D

aliquis
2006-11-22, 22:35
Jag är ihop med en datanörd. Så det går att få ihop det även om man är sämst på folk.Men han är säkert bättre än vad jag är. Dessutom vet jag inte om jag skulle vilja vara tillsammans med någon som är så desperat o missanpassad att jag duger, vafan skall jag med en sådan person till?Du kanske ska anmäla dig till programmet "singelcoacherna"? Känns väl skitfåningt att vara med i tv för en sån sak, men de brukar förändras rätt mycket åt det bättre iallafall.Orka, jag fungerar väl lika dåligt med människor även där, även om de kanske kan göra själva presentationen bättre.

aliquis
2006-11-22, 22:38
Japp, men behöver du va det för alltid?Antagligen.Detta ständiga gnäll, gör slag i saken och gör något åt det männska.Jag vet inte hur man gör.Ja släpp datorjäveln och ut och umgås IRL.

Så skall du se att det kommer blir lättare på alla fronter.Det blir ju inte av, även om jag går ut så går jag ju bara ut liksom.. Sedan hänger jag där mot någon vägg eller går omkring och iaktar men det är ju också allt, sedan väntar jag på att de skall stänga och så åker jag hem, givande?go fucking figure???Ffs, du vill verkligen att folk addar dig eller? :DSpelar inte så stor roll.

backflash
2006-11-22, 22:38
men det vet ni ju redan.

Hur jag än vänder o vrider på det så går det alltid åt helvete =P

Det är lite jobbigt.

aliquis@link-net.org


Varför är det jobbigt?

aliquis
2006-11-22, 22:39
Varför är det jobbigt?Dum fråga?

backflash
2006-11-22, 22:39
Dum fråga?

Nej, faktiskt inte.

Larsson
2006-11-22, 22:40
Vad är du inte vet hur man gör. Umgås med folk?

Trance
2006-11-22, 22:41
Nej, faktiskt inte.

Jo..?

oath5
2006-11-22, 22:44
Herregud...Dra ur nätverkskabeln och kasta den! Ut med dig å umgås med folk istället ffs!

Metal_boy_
2006-11-22, 22:44
Gå ut! Inte ut som ut på krogen, utan lämna datorn och fläkta bort all pungsvett! Sitta vid datorn hela jävla nätterna och dagarna är inte bra. För det första så lär ditt imunförsvar inte vara på topp. För det andra så är det bara en tidsfråga innan du bara sitter och får en massa hjärnspöken som gör att du mår psykiskt dåligt. Jag vet vad jag pratar om, jag har också bara suttit inne och glott. Jag har ju iof panikångest och då kan man har svårt med att just ta sig ut, men fan så mycket roligare det är nu när jag lyckas mer och mer. Frågan är om du har nått som hindrar dig? Sitter du inomhus vid datorn frivilligt?

backflash
2006-11-22, 22:45
Jo..?


Nej, om jag tvunget måste utveckla det redan nu så undrar jag om varför han tycker att det är jobbigt, eller tycker han att han ska tycka att det är jobbigt?

Piranha
2006-11-22, 22:45
Mkay gör så här.

Kika över vad det finns för kvällskurser, allt ifrån afrikansk dans till sticka din egen kofta.

Sen skriver du upp några kurser på lappar, ( INTE EN ENDA DATOR RELATERAD KURS ).

Sen lottar du fram en och tvingar dig själv att gå, sen är du tvungen umgås och du kommer antagligen ha jävligt kul för de kommer garanterat vara folk som är så långt ifrån dig man kan komma.

Karl_alfred
2006-11-22, 22:51
Mkay gör så här.

Kika över vad det finns för kvällskurser, allt ifrån afrikansk dans till sticka din egen kofta.

Sen skriver du upp några kurser på lappar, ( INTE EN ENDA DATOR RELATERAD KURS ).

Sen lottar du fram en och tvingar dig själv att gå, sen är du tvungen umgås och du kommer antagligen ha jävligt kul för de kommer garanterat vara folk som är så långt ifrån dig man kan komma.
Det låter väldigt vettigt! :thumbup: Danskurser kan du säkert träffa en massa trevliga tjejer på med!

egge
2006-11-22, 22:52
Självuppfyllande profetia?

Piranha
2006-11-22, 22:53
Det låter väldigt vettigt! :thumbup: Danskurser kan du säkert träffa en massa trevliga tjejer på med!

Garanterat, men de har vart så mycke för mig på dem saker man gör "solo" så träffar man alltid nytt kul folk, det är inte alls samma sak som att gå dit med någon för då snackar man bara med sitt sällskap.

ante
2006-11-22, 22:58
Du måste ju skämta.

Att sitta och gnälla över saker som man inte kan göra något åt må vara larvigt, men att gnälla på saker som man faktiskt kan göra något åt är värre.

Karl_alfred
2006-11-22, 22:59
Garanterat, men de har vart så mycke för mig på dem saker man gör "solo" så träffar man alltid nytt kul folk, det är inte alls samma sak som att gå dit med någon för då snackar man bara med sitt sällskap.
Att gå dit själv är nog det bästa alternativet ja! Då tvingar man sig själv att ta kontakt o lära sig prata med andra man inte känner. En danskurs måste va oerhört utvecklande på flera sätt om man är blyg, bara man tar steget och går på den. Sen skulle jag Ali i din situation tvinga mig själv att inte sitta vid en dator på t ex. 1 år för att istället göra sånna här saker.

Tolkia
2006-11-22, 23:06
Dessutom vet jag inte om jag skulle vilja vara tillsammans med någon som är så desperat o missanpassad att jag duger, vafan skall jag med en sådan person till?
Som tur är så är det inte du som skall avgöra vem som kan vilja umgås med dig. Risken att det skall bli någon som verkligen är som du tror att en person måste vara för att du skall "duga" är nog att betrakta som minimal, för att inte säga obefintlig (jag är osäker på om sådana människor ens finns).

Jag har sagt det förr och jag vidhåller fortfarande att du inte alls är så konstig som du tror.

Diana
2006-11-22, 23:08
+1 på allt? *popcorn*

Ali ta tag i detta nu du slösar ju bort ditt liv, sen vaknar du upp en dag och kommer hata dejsjälv för att du kastat din ungdom, den kommer aldrig igen. Vad har du att förlora? STÄNG AV DATORN NU!!! :furious: :D

Löööve är det underbaraste som finns, varför beröva sej chansen på den frivilligt.

aliquis
2006-11-22, 23:32
Vad är du inte vet hur man gör. Umgås med folk?Problemet är väl att jag misslyckas när jag försöker snacka med nytt folk, på något vänster, å andra sidan säger akira:

aliquis says (22:45):
beror ju på hur man ser på det
om folk stör sig på en så
jag lär ju definitivt få ****** med den presentationen iaf
Daniel- RE-雨宮 says (22:51):
eller så lär du inte få de
plus att tjejer förmodligen inte kommer tycka de e värt att prata eller lägga ner energi på nån som inte vill leva
aliquis says (22:56):
men summan av kardemumman blir ju ändå densamma
leder ju ingen vart hursomhelst
Daniel- RE-雨宮 says (23:00):
inte om man tänker så..
seriöst. hur mkt har du försökt
Daniel- RE-雨宮 says (23:01):
å hur mkt har du tänkt försöka, men skitit i de för att du inte tror att du har en chans
aliquis says (23:07):
försökt med vad?
jag kan ju inte försöka
aliquis says (23:08):
jag fungerar ju inte med folk o det misslyckas ju hur som helst
hur många personer kan du nämna som uppskattar mitt sällskap?
ok.. just det.
Daniel- RE-雨宮 says (23:08):
men herregud
Daniel- RE-雨宮 says (23:09):
du vill ju inte att folk ska gilla dig
eller ditt sällskap
fan för 2 somrar sen hade vi skitkul hos mig
å emil å gustaf snackade å frågade efter dig
tex
grejen är ju att du är så innställd på att folk inte gillar dig
aliquis says (23:09):
ja? vad har jag gjort som visar att jag inte vill umgås med dem då?
Daniel- RE-雨宮 says (23:09):
så du säger inget å gör inget väsen av dig
aliquis says (23:10):
inget till vem?
ringer o frågar om de gör något?
Daniel- RE-雨宮 says (23:10):
till nån
aliquis says (23:10):
eller vad menar du?
Daniel- RE-雨宮 says (23:10):
nej
aliquis says (23:10):
eller snackar med folk?
Daniel- RE-雨宮 says (23:10):
jag menar om du är med på nån fest
exempelvis
nog för att du bättrade dig då
aliquis says (23:10):
bättrade mig på vad för sätt? genom att vara med på flera?
jag tyckte ju också att det var kul
men verkade inte som du ville ha med mig eller något senare
aliquis says (23:11):
minns inte vad det var eller varför jag trodde det
men i vilket fall som helst så slutade jag fråga
Daniel- RE-雨宮 says (23:11):
genom att vara med på flera, och prata med folk
aliquis says (23:12):
jag fick ju emils nr så jag hörde ju av mig till honom några ggr
och var ju med där mellan usö o polishuset någon gång
o vid olauis petri
men var kanske att det bara var andra som svarade och ingen som sade var ni var eller att du inte ringde upp / någonsin sade var ni skulle så jag visste inte om ni ville ha mig mig/tyckte att det var ok eller inte
Daniel- RE-雨宮 says (23:12):
hmm.. mellan usö å polishuset?
aliquis says (23:12):
ja, vid trafikskolan där
aliquis says (23:13):
upp en våning
någon som hade ormar tror jag
Daniel- RE-雨宮 says (23:13):
ahh
ohlsson
aliquis says (23:13):
eller, du var kanske inte med den gången?
kanske bara var emil o gustav där
Daniel- RE-雨宮 says (23:13):
jo
aliquis says (23:13):
minns inte
k
Daniel- RE-雨宮 says (23:13):
de va jag
aliquis says (23:13):
någon alkad ungdom som skulle visa hur bra han var på att göra pistoler
Daniel- RE-雨宮 says (23:14):
men grejen är den att det är skitsvårt att prata när man är på fester.. för jag hör sällan telefonen
å dom 2 är nästintill omöjliga att få tag på
aliquis says (23:15):
mm., jag vet
han svarade väl inte ens när någon med för honom okänt nr ringde
Daniel- RE-雨宮 says (23:17):
typ

Löjtnant Blank
2006-11-22, 23:35
aliquis, du behöver hjälp. Jag kritiserar dig inte på något sätt, men allt du har skrivit hittills på Kolo pekar mot att du behöver någon som kan knuffa dig i rätt riktning. Du har kört fast, och inget kommer någonsin bli bättre av att vänta. Ingen kommer att ordna upp ditt liv. Jag föreslår att du ringer en terapeut snarast och bestämmer tid. Tro mig, jag vet vad du går igenom. Fixa skiten.

aliquis
2006-11-22, 23:37
Herregud...Dra ur nätverkskabeln och kasta den! Ut med dig å umgås med folk istället ffs!Problemet är ju som sagt att jag inte har några jag umgås med regelbundet så det är ju ont om nya människor i mitt liv, och jag pluggar ju inte eller jobbar så det blir ju inget där heller...

Men söka jobb borde man ju, och det går ju att plugga, men problemet har ju varit att det förvärrar den ekonomiska situationen men nu kan jag väl iofs plugga med motsvarande slant.

Yes
2006-11-22, 23:44
Skaffa jobb eller plugga, och försök lära känna lite nya människor då?

aliquis
2006-11-22, 23:46
Gå ut! Inte ut som ut på krogen, utan lämna datorn och fläkta bort all pungsvett! Sitta vid datorn hela jävla nätterna och dagarna är inte bra. För det första så lär ditt imunförsvar inte vara på topp. För det andra så är det bara en tidsfråga innan du bara sitter och får en massa hjärnspöken som gör att du mår psykiskt dåligt. Jag vet vad jag pratar om, jag har också bara suttit inne och glott. Jag har ju iof panikångest och då kan man har svårt med att just ta sig ut, men fan så mycket roligare det är nu när jag lyckas mer och mer. Frågan är om du har nått som hindrar dig? Sitter du inomhus vid datorn frivilligt?Ja.

Och ja, det är väl skönt ute, men det är ju just det att jag inte har någon aktivitet att ta mig till, och ingen vän kvar... men man kan ju skaffa sig nya aktiviteter, vi får väl se hur det går med det.

Nu börjar jag bli såpass alkad att jag kanske inte är så bra på att svara, raggar mest på karl alfred.

The_RobRoy
2006-11-22, 23:53
Jag tycker pirres förslag va utmärkt, gå på afrikansk knyppling eller whatever, det spelar ju egentligen ingen roll, du får en ursäkt/anledning att prata med människor.

Dumleman
2006-11-22, 23:56
Att kasta ut datorn är nog det absolut sämsta du kan göra. Datorn har säkert varit ditt liv i säg 10 år, hur klokt låter det att helt plötsligt sluta med det? Du kommer att må sjukt dåligt och känna dig väldigt ensam, de virtuella gemenskaperna är inte att förglömma. Dessutom får du inte nya kompisar bara för att du stänger av datorn. Att må sjukt dåligt och känna sig väldigt ensam känns inte som nån bra bas att stå på när du ska knyta till dig nya vänner, du kommer ju att mer eller mindre desperat att jaga nya kompisar och det märks och ingen vill vara kompis med en sådan.

PowPow
2006-11-23, 00:06
Surfa in på nån byrå som förmedlar språkresor, välj land och stad som verkar fet, boka, åk. Kan bli fett.

aliquis
2006-11-23, 00:10
nu är jag för alkad för att svara, hyör ,ed gurra, han vet, orka träffa rätt tangenter, gör det ikväll istället, vi hörs kl 02.45 eller så. puss o kram..

jesu blod 130 promille, skiotbra! jävla alkis han var.

ochnej, klart jag ser att det är felstavat, men jag skiter i vilket, puss.

MacLeod
2006-11-23, 00:12
Jag har en polare som var rätt blyg, han började på nån kampsport för ett halvår sen. Nu hade han iof en massa vänner innan, men hans självförtroende har verkligen boostat, och han är inte alls lika blyg längre.
Tror sporten hette kushindo eller nått. Sparkar,slag,grepp och brottning.
Grepp är för övrigt förbannat bra om man är lite klenare.

MacLeod
2006-11-23, 00:13
Jag har en polare som var rätt blyg, han började på nån kampsport för ett halvår sen. Nu hade han iof en massa vänner innan, men hans självförtroende har verkligen boostat, och han är inte alls lika blyg längre.
Tror sporten hette kushindo eller nått. Sparkar,slag,grepp och brottning.
Grepp är för övrigt förbannat bra om man är lite klenare.

Summan av kardemumman, sök upp en kampsport. På kickboxning el thai brukar det finnas en del
tjejer.

aliquis
2006-11-23, 00:14
aliquis says (00:09):
takk½!
alkad bäcer½!
Gurra says (00:09):
skrik de ikväll då!
aliquis says (00:09):
äb¨-ver!
bääver heter
e
Gurra says (00:09):
wanna have fun girlz
aliquis says (00:09):
super du på helgerna?
Gurra says (00:09):
får jag äta era bävrar
aliquis says (00:09):
oh girls they wanna have fun
Gurra says (00:09):
ibland bara
aliquis says (00:09):
bönopr!
Gurra says (00:09):
skrik: jak ska äta era bävrar
aliquis says (00:10):
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1922887&postcount=36
aliquis says (00:11):

en halv flaska vin o en öl
troru det räcker?
`kan ta lite mer vin
för din skull gustav!
;/
Gurra says (00:11):
hahha nu dricker du för mkt
aliquis says (00:12):
amen shirt
alizee på last.fm
Alizée - L'e-mail a des ailes
Gurra says (00:12):
gå o snacka med lite folk istället nu
aliquis says (00:12):
jag lär ju stanna hemma tills hon är klar
aliezze duger
skit i folk
aliezee ! pwn!½
Gurra says (00:12):
men plz
du måste hinna ut
aliquis says (00:12):
varför?
aliquis says (00:13):
ingen vill ha mig ändå
Gurra says (00:13):
skulle du inte ut?
om du har den attityden så äre så ja
aliquis says (00:13):
jajust
nu minns jag inte vad du sade
men puss ändå
;D
Gurra says (00:13):
hahah bra
puss grabben


gurra vill ha mig.

aliquis
2006-11-23, 00:14
en dl vin till sedan äre dags att dra, sminka sig först, går nog bra... synd att man nog cyklar långsamt alkad.

aliquis
2006-11-23, 00:20
aliquis says (00:17):
aja
klä på sig o sminka
Gurra says (00:17):
pyss
aliquis says (00:17):
o borsta tand
Gurra says (00:17):
ja
aliquis says (00:17):
00:17
jävla skit
Gurra says (00:17):
bra snygg o prydlig
aliquis says (00:17):
men jag har ju mer alkohol tills på fredag
eller whatever
får byta tvttöttuituddududu!½
aliquis says (00:18):
orka skriva
Gurra says (00:18):
ja hej
aliquis says (00:18):
nu vill du inte skriva till mig
för att min skrivförmåga är klass
Gurra says (00:18):
HEJ DÅ!
aliquis says (00:18):
hejdå
sm,ek
palstforlie på vinflaskan likt en kondom, ny vet dy!
;D
aliquis says (00:19):
jävla drag på stavningen idag
Gurra says (00:19):
HEJ DÅ
aliquis says (00:19):
hejdå
D:
Gurra says (00:19):
hahaha
aliquis says (00:19):
du vill bli av mewd mig!
;D
alkad alkis

Gurra says (00:19):
ja du ska ut
ut o träffa damer
aliquis says (00:19):

jag pussar dig likt min katt!
Guano Apes
slut på alizee
någion jävla apa
borde supa typ 21
eller 22
inte 23:10
M;D
Gurra says (00:19):
tack
Gurra says (00:20):
bra
då gör du rätt på fredag
hej då mannen

aliquis
2006-11-23, 00:21
+ smileys som inte syns när man kopierar visst, men det är hjärta o kattsmileyn.

PowPow
2006-11-23, 00:23
Ska du inte sluta jiddra och dra ut nu?
Ställen stänger tidigt i Sverige, som du vet. Jalla jalla!

Kör en update här så vi kan felsöka om det gick åt skogen ;)

Zakath
2006-11-23, 00:27
Skaffa jobb och/eller börja plugga.

Att gå kurser var också ett toppentips, gör något som du alltid har velat göra/lära dig!

Go'natt!

Metal_boy_
2006-11-23, 00:30
Ja.

Och ja, det är väl skönt ute, men det är ju just det att jag inte har någon aktivitet att ta mig till, och ingen vän kvar... men man kan ju skaffa sig nya aktiviteter, vi får väl se hur det går med det.

Nu börjar jag bli såpass alkad att jag kanske inte är så bra på att svara, raggar mest på karl alfred.


Ut och skaffa nya vänner ffs! Tror du att jag hade mycket kontakt med polare när jag satt som ett ollon i en fåtölj? Man får ta kontakt med grabbarna igen samt nya polare. Dessutom så slår du två purjolökar i en smäll. Du lär ju få en brud mycket lättare om du ger dig ut lite. Så långt har vi inte kommit i utvecklingen att brudarna kommer och knackar på dörren :D

Löjtnant Blank
2006-11-23, 01:22
Pez,

du hade rätt.

aliquis
2006-11-23, 02:49
Gurra says (00:30):
men ffs
gå till björnis nu
aliquis says (00:35):
drog nu
Gurra says (00:36):
nej
aliquis says (00:36):
jo
Gurra says (00:36):
men jag hade hoppats du gjorde
Gurra says (01:46):
gick du aldrig ut?
aliquis says (02:39):
jo
Gurra says (02:40):
tjo
aliquis says (02:40):
mm
Gurra says (02:40):
fan gick de?


Ok, drog då någon gång, kom dit 00.55, men satan vad tomt det var, trodde ons, fre o lör var dagarna med mycket folk men det brukar vara fullt där på söndagar men inte då, det var typ 30 pers totalt, sämst.

Drog iväg ett flåtsms till cs-flickan tidigare på kvällen och ett till akira som är i göteborg om hur sämst det var och ett till tossan som eventuellt jobbade på klaras om samma sak, fick tillbaka från tossan om att hon var där så jag ringde o de var ute o rökte.

Knallade ut o snackade lite med dem och sedan sade jag åt tossan att jag hade sminkat mig men bara på näsan o tryckte upp ansiktet nära hennes men hon ryggade bakåt tillslut / försökte inte ta min hångeloskuld vilket hon i vanliga fall hade gjort eftersom har velat ha den aslänge så jag slickade henne lite i håret över örat och sade att hon smakade hårsprej (efter att hon hade skojat om lockar o vågar eftersom hon hade krullat håret.)

Vi gick in 01.47 i staden som stänger 02.00.

Visade sig när vi gick in att hon hängre med homan som också är en bekant o jobbar på samma ställe o var där samtidigt (frågade "kopulerar du regelbundet med honom eller?") och så var det.

Lite senare gick vi förbi en av de två halvdana som fanns där (en blond på dansgolvet som också var från klaras då de hade stängt tidigt för att sista personen drog typ halv ett och en annan som såg utländsk ut men rätt söt ändå, ok stjärt, detta rör den senare) och jag hade skrivit tidigare på kvällen innan jag drog "Desperat! Krama mig!" på en postitlapp men jag drog av mig den direkt när jag lämnade jackan så jag visade den för henne, hon kollade i några sekunder o sedan kramades hon o gungade kroppen åt sidorna.

Sedan gick jag bort till homan o tossan igen o slickade homan lite på polisongerna, "nej inte slicka", han smakade cigarettrök.
Diskuterade om jag skulle gå o visa lappen för hon araben igen men det var nog inte så aktuellt o hon hade ju redan en grabb att krama på egentligen ;D

Vi gick ut när de hade stängt o jag hämtade cykeln o gick förbi dem när de pratade med sin chef från klaras, "Vem är det här?" sade han, "Bengan" sade jag och sträckte fram handsken, "... från Bengtsfors!".

Sedan cyklade jag hem ;/


På tisdagar skall det visst vara mycket folk på babar, och så söndagar på björnstugan som sagt, onsdagar sög visst i hela stan... så ingen mer onsdag antar jag.

aliquis
2006-11-23, 02:50
Hade bara med mig en tjuga, men det kostade visst 25, vakten sade trevlig kväll eller något och jag slöddrade något tillbaka, sade att jag bara hade en tjuga till han i garderoben men han sade att jag kunde betala femman efter att jag hade handlat något där inne, stooor chans... ;/

PowPow
2006-11-23, 02:59
What's the crack med att slicka på folk?

aliquis
2006-11-23, 03:09
Lite bilder, postitlappen:
http://static.flickr.com/115/303905273_1e8d515406.jpg (http://www.flickr.com/photos/73468413@N00/303905273/)

Flex åt kolozzeum, imponerande att jag träffade rätt, ursäkta spegeln ;D
http://static.flickr.com/116/303905274_4ca6d206a0.jpg (http://www.flickr.com/photos/73468413@N00/303905274/)

Sminkad näsa!
http://static.flickr.com/108/303905275_424d45a089.jpg (http://www.flickr.com/photos/73468413@N00/303905275/)

(klickbara)

aliquis
2006-11-23, 03:09
What's the crack med att slicka på folk?:D, inte fan vet jag, är det inte så ni gör? vem bryr sig, osv ;/

aliquis
2006-11-23, 03:14
Vad är du inte vet hur man gör. Umgås med folk?Nu hade jag väl inte svarat, men ja, misslyckas ju i kommunikationen, eller något.Herregud...Dra ur nätverkskabeln och kasta den! Ut med dig å umgås med folk istället ffs!Även här hade jag redan svarat, men problemet är ju som sagt att jag inte har några som jag umgås med längre.Frågan är om du har nått som hindrar dig? Sitter du inomhus vid datorn frivilligt?Nej, inget som hindrar utöver att jag inte har någonstans att gå =PMkay gör så här.

Kika över vad det finns för kvällskurser, allt ifrån afrikansk dans till sticka din egen kofta.

Sen skriver du upp några kurser på lappar, ( INTE EN ENDA DATOR RELATERAD KURS ).

Sen lottar du fram en och tvingar dig själv att gå, sen är du tvungen umgås och du kommer antagligen ha jävligt kul för de kommer garanterat vara folk som är så långt ifrån dig man kan komma.Mmm, klurat på sygrejer, men har inte blivit av att kolla, är säkert trevligt att sy det man vill ha om man är duktig.

Kanske smart utan datorer. Beror sig på, kanske sämre för jobb?Självuppfyllande profetia?Så jävla sant egentligen.

Diggler
2006-11-23, 03:15
vaffan sitta med irc klippa klistra och mögla, köp world of warcraft ffs.

aliquis
2006-11-23, 03:16
Garanterat, men de har vart så mycke för mig på dem saker man gör "solo" så träffar man alltid nytt kul folk, det är inte alls samma sak som att gå dit med någon för då snackar man bara med sitt sällskap.Stämmer säkert, stämmer väl även om man går ut o grejer, förutsatt att man är tillräckligt säker på sig själv för att snacka med folk.Du måste ju skämta.

Att sitta och gnälla över saker som man inte kan göra något åt må vara larvigt, men att gnälla på saker som man faktiskt kan göra något åt är värre.ok.Att gå dit själv är nog det bästa alternativet ja! Då tvingar man sig själv att ta kontakt o lära sig prata med andra man inte känner. En danskurs måste va oerhört utvecklande på flera sätt om man är blyg, bara man tar steget och går på den. Sen skulle jag Ali i din situation tvinga mig själv att inte sitta vid en dator på t ex. 1 år för att istället göra sånna här saker.Ja, säga upp internetabbet skulle ju göra att man fick tid för annat, dock skulle jag ju få ännu mindre att göra så jag vet inte vad jag skulle ta mig till? Sämst vad gäller räkningar, jobbansökningar o dylikt också, att ha uppkoppling är ju bra, bara den används rätt..

aliquis
2006-11-23, 03:20
Som tur är så är det inte du som skall avgöra vem som kan vilja umgås med dig. Risken att det skall bli någon som verkligen är som du tror att en person måste vara för att du skall "duga" är nog att betrakta som minimal, för att inte säga obefintlig (jag är osäker på om sådana människor ens finns).

Jag har sagt det förr och jag vidhåller fortfarande att du inte alls är så konstig som du tror.Kanske, men människor verkar rygga ifrån o försvinna rätt fort när jag försöker snacka med dem, som du redan vet, och du vet ju visserligen varför också men det är ju så det är.+1 på allt? *popcorn*

Ali ta tag i detta nu du slösar ju bort ditt liv, sen vaknar du upp en dag och kommer hata dejsjälv för att du kastat din ungdom, den kommer aldrig igen. Vad har du att förlora? STÄNG AV DATORN NU!!! :furious: :D

Löööve är det underbaraste som finns, varför beröva sej chansen på den frivilligt.Jag har ju redan tyckt att jag har slösat bort allt på skolan som var skit, och jag har ju slösat bort allt sedan skolan som var skit, händer ju att man tänker på att man har spenderat över 1000 dagar på ingenting, eller att man har levt mer än 1/3 av sitt liv.

Frivilligt my ass.aliquis, du behöver hjälp. Jag kritiserar dig inte på något sätt, men allt du har skrivit hittills på Kolo pekar mot att du behöver någon som kan knuffa dig i rätt riktning. Du har kört fast, och inget kommer någonsin bli bättre av att vänta. Ingen kommer att ordna upp ditt liv. Jag föreslår att du ringer en terapeut snarast och bestämmer tid. Tro mig, jag vet vad du går igenom. Fixa skiten.Jag har ju varit hos vanliga psykologer, koognitiv beteendeterapi var aktuellt för handtvätt men sedan löste jag väl den och det diskuterades för sociala situationen, men sedan rann det ut i sanden typ. Snackade om det med min senaste psykolog men vet inte om jag hamnade i någon kö eller inte, är ju så satans lång väntetid för det hur som helst, vet inte hur man tränar på det där heller.

aliquis
2006-11-23, 03:24
Skaffa jobb eller plugga, och försök lära känna lite nya människor då?Ja jag vet, får väl göra det, kunde få komma på en intervju i linköping men vet ju inte om jag vill flytta dit, men arc bor ju där o de har öppet till 03 ute och jobb vore ju bra.. men risken är ju ändå att man blir mer ensam med familj längre ifrån, så jag vet inte.Att kasta ut datorn är nog det absolut sämsta du kan göra. Datorn har säkert varit ditt liv i säg 10 år, hur klokt låter det att helt plötsligt sluta med det? Du kommer att må sjukt dåligt och känna dig väldigt ensam, de virtuella gemenskaperna är inte att förglömma. Dessutom får du inte nya kompisar bara för att du stänger av datorn. Att må sjukt dåligt och känna sig väldigt ensam känns inte som nån bra bas att stå på när du ska knyta till dig nya vänner, du kommer ju att mer eller mindre desperat att jaga nya kompisar och det märks och ingen vill vara kompis med en sådan.Mjae, har väl använt datorn i snart 20 ;D, men har ju bara ircat sedan ettan på gymansiet, dvs 95 eller något, så ja, ca 10 år.

Men det virtuella umgänget är högst begränsat, jag sitter ju där o väntar på att något skall hända o någon skall säga något men det är ju rätt dött nuförtiden, så egentligen är det ju värdelöst. Därför jag hänger på forum men de tar ju all tid så de suger ju också. Men som du säger om jag skippar dem så har jag ju inget kvar alls. Allt jag vill ha är ju egentligen irlsällskap.

Nä, märkte det, frågade en person jag inte kände om fika och råkade skriva en lång sak och det gick ju käpprätt åt helvete på kort tid..

.. fast jag egentligen är helt ofarlig och man faktiskt kan fika med random människor utan att vare sig bli våldtagen eller lova bort sig för resten av livet.Surfa in på nån byrå som förmedlar språkresor, välj land och stad som verkar fet, boka, åk. Kan bli fett.Eller jävligt ensamt.Jag har en polare som var rätt blyg, han började på nån kampsport för ett halvår sen. Nu hade han iof en massa vänner innan, men hans självförtroende har verkligen boostat, och han är inte alls lika blyg längre.
Tror sporten hette kushindo eller nått. Sparkar,slag,grepp och brottning.
Grepp är för övrigt förbannat bra om man är lite klenare.Styrketräning kan ju ha motsvarande effekt, men jag är väl inte helt nöjd med min kropp, men det är ju inte där problemen sitter...

aliquis
2006-11-23, 03:27
Ska du inte sluta jiddra och dra ut nu?
Ställen stänger tidigt i Sverige, som du vet. Jalla jalla!

Kör en update här så vi kan felsöka om det gick åt skogen ;)Ja, 02.00 här, men det var ändå tomt som sagt.Skaffa jobb och/eller börja plugga.

Att gå kurser var också ett toppentips, gör något som du alltid har velat göra/lära dig!

Go'natt!mm, vet inte vad det är, men sykurs är nog närmast.Ut och skaffa nya vänner ffs! Tror du att jag hade mycket kontakt med polare när jag satt som ett ollon i en fåtölj? Man får ta kontakt med grabbarna igen samt nya polare. Dessutom så slår du två purjolökar i en smäll. Du lär ju få en brud mycket lättare om du ger dig ut lite. Så långt har vi inte kommit i utvecklingen att brudarna kommer och knackar på dörren :DEna bor ju i göteborg o andra i linköping, återstår en här men han vill ju inte umgås med mig längre, frågade honom en gång varför vi inte var vänner längre och han svarade med att han tyckte det var svårt att umgås lagom mycket med mig, så han har ju valt att inte umgås med mig alls. Sedan har jag några bekanta men de umgås jag ju inte med till vardags och jag är rätt restriktiv när det gäller folk och håller mig väl helst till nära vänner när jag väl har hittat någon, tror det beror på att så pass många människor har visat sig värdelösa så jag nöjer mig med de få jag hittar som är bra o skiter i resten.

Jag har faktiskt en som knackar på här då o då, men jag vet inte om hon vill bli min ;DPez,

du hade rätt.Jag har ingen aning om vad han sade, men det hade ju kunnat vara intressant att veta =P

PowPow
2006-11-23, 03:29
Eller jävligt ensamt.

Du har ju folk du går i skolan med. Väldigt många som åker ensama, och som därmed är väldigt villiga att träffa nya vänner. Och är där många utan vänner så är det ju lättare att få vänner än om alla redan har kompisar, som det brukar vara.

Sen kan man se till så att man får boende med andra studenter. Då har du ju ett antal personer som du bor med.

aliquis
2006-11-23, 03:29
Sminkad näsa!Det ansiktsuttrycket är förövrigt vad jag har 99.99998% av tiden.

aliquis
2006-11-23, 03:30
Du har ju folk du går i skolan med. Väldigt många som åker ensama, och som därmed är väldigt villiga att träffa nya vänner. Och är där många utan vänner så är det ju lättare att få vänner än om alla redan har kompisar, som det brukar vara.

Sen kan man se till så att man får boende med andra studenter. Då har du ju ett antal personer som du bor med.Skulle inte fungera med maten och rutinerna däromkring.

PowPow
2006-11-23, 03:32
Skulle inte fungera med maten och rutinerna däromkring.

För att du är vegan? Eller för att du styrkelyfter? (eller vad du nu gör)
Inget av det är i alla fall svenska fenomen.

aliquis
2006-11-23, 03:46
För att du är vegan? Eller för att du styrkelyfter? (eller vad du nu gör)
Inget av det är i alla fall svenska fenomen.Det förstnämnda, men det har väl varit mer strul än vad man kan förvänta sig med det.

PowPow
2006-11-23, 03:51
Det förstnämnda, men det har väl varit mer strul än vad man kan förvänta sig med det.


Nu förstår jag inte hur du menar.
Men veganism är ju som sagt inte ett svensk fenomen, så varför skulle det vara ett problem?

aliquis
2006-11-23, 04:13
Nu förstår jag inte hur du menar.
Men veganism är ju som sagt inte ett svensk fenomen, så varför skulle det vara ett problem?Men jag hade egna kastruller osv, ville inte laga i någon ugn det hade varit kött i, senare spis, inte använda samma tallrikar o bestik, tog skitlång tid innan jag använde diskhon här, osv, .. en del av det är kanske inget problem längre men ändå, varför utsätta sig för det,

PowPow
2006-11-23, 04:33
Men jag hade egna kastruller osv, ville inte laga i någon ugn det hade varit kött i, senare spis, inte använda samma tallrikar o bestik, tog skitlång tid innan jag använde diskhon här, osv, .. en del av det är kanske inget problem längre men ändå, varför utsätta sig för det,

Så är jag med. Inte speciellt svårlöst. Egen kastrull, stekjärn, bestick och tallrik. Ugn är överskattat ;)

Diskho kan väl vara lite jobbigare.

Varför utstätta sig för det? För att det kan vara kul, och för att chanserna att träffa nya vänner är större än i en småstad där de flesta redan har vänner. Folk med vänner i sin närhet är mindre benägna att släppa in nya vänner i sin innersta krets. Jag vet själv hur det var när jag träffade folk som nyligen kommit till Malmö när jag pluggade där. Visst, jag hängde med dem och så, men skulle aldrig få för mig att ringa dem en torsdag för att kolla på film eller bara hänga - då ringer man sina närmaste vänner, förutsatt att man har några.

PowPow
2006-11-23, 04:36
Vad ser roligast ut? ;)

http://www.consultingab.com/image01.jpg

http://www.celfosc.org/galeria/barcelona/P000731.JPG

aliquis
2006-11-23, 05:48
Så är jag med. Inte speciellt svårlöst. Egen kastrull, stekjärn, bestick och tallrik. Ugn är överskattat ;)

Diskho kan väl vara lite jobbigare.

Varför utstätta sig för det? För att det kan vara kul, och för att chanserna att träffa nya vänner är större än i en småstad där de flesta redan har vänner. Folk med vänner i sin närhet är mindre benägna att släppa in nya vänner i sin innersta krets. Jag vet själv hur det var när jag träffade folk som nyligen kommit till Malmö när jag pluggade där. Visst, jag hängde med dem och så, men skulle aldrig få för mig att ringa dem en torsdag för att kolla på film eller bara hänga - då ringer man sina närmaste vänner, förutsatt att man har några.Så sant, jag har ju också valt att umgås med mina närmsta som sagt, men nu finns de ju inte kvar.

Vet inte, jag är ju sällan på stan överhuvudtaget hur som helst, ett hus på landet med en filt på gräsmattan i solen, katt o ka pocket?

aliquis
2006-11-23, 06:23
achryl@hotmail.com says (06:19):
men ali för helvete
aliquis says (06:20):
vad?
David says (06:20):
Är du fortfarande full?
aliquis says (06:20):
nej
det tror jag inte
dårå?
David says (06:21):
Haha okej
nä du öppnade dig ganska mycket på kolo
aliquis says (06:21):
med vilken del?
tror inte jag har skrivit mer än någon annan gång
=P
finns nog rätt mycket skrivet på kolo ;D
David says (06:22):
Haha kan hända, men vadfan, att slicka på tjejer är ju inte rätt sätt att bemöta dem på
aliquis says (06:22):
:DD:D
men jag känner ju henne ;/
David says (06:22):
Jo men ändå
aliquis says (06:22):
tror inte hon hade något emot det, är väl en efterbliven bekant som brukade fula sig sådär så varför inte ;/
David says (06:23):
Okej dåså
Men visserligen, jag är heller aldrig ute. Enda anledningen till att jag träffar folk är att jag har skolan
aliquis says (06:23):
ja, då blev det ju ok?

aliquis
2006-11-23, 06:30
David says (06:29):
Men verka liksom inte för desperat, skriv det inte på lappar och sånt. Var trevlig men itne överdrivet på
aliquis says (06:29):
esapro är så gott
aliquis says (06:30):
snackar du om, det fungerar ju
http://static.flickr.com/115/303905273_1e8d515406.jpg
något fel? ;D
David says (06:30):
okej, ganska kul visserligen men kör inte för hårt på det
aliquis says (06:30):
;/
aliquis says (06:31):
spela roll
inget fungerar ju ändå
kan lika gärna ha roligt
"moste knula snela!" är ju dock bättre
David says (06:31):
vadå inget fungerar, hur ofta är du ute?
David says (06:32):
Men kör inte intern kolo-humor på krogen
aliquis says (06:32):
tss
jag gav henne ju tummen upp efteråt
två ggr tom

Kwon
2006-11-23, 06:43
Jag har en polare som var rätt blyg, han började på nån kampsport för ett halvår sen. Nu hade han iof en massa vänner innan, men hans självförtroende har verkligen boostat, och han är inte alls lika blyg längre.
Tror sporten hette kushindo eller nått. Sparkar,slag,grepp och brottning.
Grepp är för övrigt förbannat bra om man är lite klenare.

Goshindo?

Tolkia
2006-11-23, 09:16
Kanske, men människor verkar rygga ifrån o försvinna rätt fort när jag försöker snacka med dem, som du redan vet, och du vet ju visserligen varför också men det är ju så det är.
Jao ... jag tror mig definitivt veta att en av anledningarna är att du från start med en igels ihärdighet skriver dem på näsan hur Otroligt Freaky, Störd Och Omöjlig Att Umgås Med du är. Personligen tror jag inte riktigt på det, men problemet med folk du inte redan känner är ju att de inte vet att det där är brus de måste filtrera bort. Risken finns, kort sagt, att folk tar en på orden när man framhäver sin oduglighet, så även om det är frestande att göra det tror jag att det är något man skall vara sparsam med. Jag lyckades själv i enfald parad med något slags jante-inspirerad blygsamhet göra just det när jag började på min nuvarande arbetsplats; det tog ett bra tag innan jag började inse och irritera mig på att min chef inte bara trodde att jag var så okunnig (och möjligen korkad) som själv trodde att jag var, utan ännu okunnigare och det är ett helvetes jobb att försöka ändra en sådan sak. Denna strategi rekommenderas alltså INTE.

F.ö. behöver man egentligen inte "varna för" eller "skydda" andra människor från sin egen jobbiga personlighet; är de så mesiga att de inte kan säga ifrån om de tycker att man är jobbig, ja då är de mesproppar och förtjänar att umgås med folk de inte kan säga ifrån till och egentligen tycker är jobbiga.

Beecher
2006-11-23, 09:33
häng med på nästa koloträff vetja! :thumbup:

cheesian
2006-11-23, 10:34
Kanske borde ringa ett samtal till psykiatrimottagningen ? De skulle kunna hjälpa dig..istället för att du mår dåligt!

Tolkia
2006-11-23, 11:20
Kanske borde ringa ett samtal till psykiatrimottagningen ? De skulle kunna hjälpa dig..istället för att du mår dåligt!
Erfarenheten antyder att det nog kan krävas mer än ETT samtal ... när man lyckas kriga sig in är det dock väl värt besväret.

aliquis
2006-11-23, 11:46
Vad ser roligast ut? ;)Lite ballt att det är typ lika dött nu 11.40 som det var kl 04.20 eller så inatt ;D

aliquis
2006-11-23, 11:51
Jao ... jag tror mig definitivt veta att en av anledningarna är att du från start med en igels ihärdighet skriver dem på näsan hur Otroligt Freaky, Störd Och Omöjlig Att Umgås Med du är.Nu när du säger det så gjorde jag det faktiskt iförrgår... Men det är fan inte mitt fel när de inte säger något tillbaka och jag inte har något annat "att prata om" ;/, dessutom är jag ju bara ärlig ;D

Jag har ju inget annat att snacka om! !!

Vad jobbar du med? Inget
Vad gör du då? Inget
Hej ska vi ******?Personligen tror jag inte riktigt på det, men problemet med folk du inte redan känner är ju att de inte vet att det där är brus de måste filtrera bort. Risken finns, kort sagt, att folk tar en på orden när man framhäver sin oduglighet, så även om det är frestande att göra det tror jag att det är något man skall vara sparsam med.Du har säkert rätt, igen, du är ju trots allt klokast på kolozzeum.. Men hur fasiken ska det där gå till? =P, som sagt, jag har ju inte så mycket att snacka om. "Oj, jag ser att du har två ben, jag också!!!"Jag lyckades själv i enfald parad med något slags jante-inspirerad blygsamhet göra just det när jag började på min nuvarande arbetsplats; det tog ett bra tag innan jag började inse och irritera mig på att min chef inte bara trodde att jag var så okunnig (och möjligen korkad) som själv trodde att jag var, utan ännu okunnigare och det är ett helvetes jobb att försöka ändra en sådan sak. Denna strategi rekommenderas alltså INTE.Fast där är jag ju också ärlig och säger att jag inte behärskar dittan o dattan, naturligtvis tror jag inte att jag har några problem att lära mig det, men jag kan inte.

Men visst, personen som läser det kanske tror mig i biten om att jag inte kan det men tvivlar på att jag har lätt för att lära mig saker och drar slutsatsen att jag suger =PF.ö. behöver man egentligen inte "varna för" eller "skydda" andra människor från sin egen jobbiga personlighet; är de så mesiga att de inte kan säga ifrån om de tycker att man är jobbig, ja då är de mesproppar och förtjänar att umgås med folk de inte kan säga ifrån till och egentligen tycker är jobbiga.Jag stör mig skitmycket på folk som inte säger att de inte vill snacka med mig också, även om jag märker det på att de inte säger ett skit, men då brukar jag trakassera dem med mer text tills de tillslut går med på att säga att de faktiskt inte vill snacka med mig, sedan är det bra, men de kan för fan se till att göra det =P

aliquis
2006-11-23, 11:56
häng med på nästa koloträff vetja! :thumbup:Jag brukar ju vara med, men dygnet är ju lite sönderbajsat så jag har kanske svårt att vakna o äta i tid till en träff kl 12, sedan är det ju pinsamt att jag "är så klen" och "så liten" eftersom jag har tränat så sämst ett år nu.. Men egentligen kanske ni inte bryr er om det =P

Nu senast var jag upptagen dock, minns inte om vi var i Grillby utanför Enköping för att mamma städar/plockar ur det som var hennes föräldrars hus eller om jag var på begravning av mors gubbes pappa, upptagen var jag hur som helst.Kanske borde ringa ett samtal till psykiatrimottagningen ? De skulle kunna hjälpa dig..istället för att du mår dåligt!Jag har ju varit där, men det leder ju ingen vart, jag vill ju ha ett jobb, vän o eventuellt någon att krama på, inte folk i vita rockar. De på psykiatrimottagningen styr sällan något av de där grejerna, det enda de styr är väl ett recept på piller som är tänkte att göra att man tar itu med o fixar det där själv men det verkar inte fungera så bra, inte automatiskt iaf ;DErfarenheten antyder att det nog kan krävas mer än ETT samtal ... när man lyckas kriga sig in är det dock väl värt besväret.Jag har nog inte så svårt att få en tid till en vanlig psykolog, brukade ju gå till en tills jag missade en tid och han tog det som att jag inte ville gå där längre och avslutade det hela...
Koognitiv beteendeterapi däremot är det ju svårare att få en tid hos.
Sedan har jag ett annat alternativ till att få tag på en psykolog om jag skulle vilja tala med en så det är inte ett särskilt stort problem.




Lade mig efter 07 och gick upp 09.58, lite sugen på att sova mer ;/

MacLeod
2006-11-23, 12:10
Goshindo?

Ja, så hette det. Tack.

Tolkia
2006-11-23, 12:11
Nu när du säger det så gjorde jag det faktiskt iförrgår... Men det är fan inte mitt fel när de inte säger något tillbaka och jag inte har något annat "att prata om" ;/, dessutom är jag ju bara ärlig ;D
Inte en chans att du är ärlig. Ärligt vore att säga typ "Hej jag heter Aliquis och tror att jag är Knäppast I Hela Världen (fast förnuftet och andra människor säger till mig att det inte stämmer, dem lyssnar jag dock inte på)" inte att säga "Hej jag heter Aliquis och är Knäppast I Hela Världen". Erkänn att jag har en poäng! :D
Jag har ju inget annat att snacka om! !!
Vilket inte heller är sant, bara som du tror; för helvete, det är ju t.o.m. bättre att gå igång om huruvida den optimala världsförbättrande åtgärden vore att utplåna Microsoft från jordens yta (vilket vi alla vet att du kan).
Jag stör mig skitmycket på folk som inte säger att de inte vill snacka med mig också, även om jag märker det på att de inte säger ett skit, men då brukar jag trakassera dem med mer text tills de tillslut går med på att säga att de faktiskt inte vill snacka med mig, sedan är det bra, men de kan för fan se till att göra det.
Fast det är en fet skillnad mellan att vilja att folk skall vara ärliga med att de inte vill umgås med en och att gå in för att övertyga dem om att de inte vill göra det. Och det du beskriver är ju om inte rakt av så i alla fall väldigt nära det sista (jag undrar om inte du är i världsrekordklass när det gäller den färdigheten; du verkar åtminstone träna med det i sikte).

jmk
2006-11-23, 12:19
Hela din utstrålning säger ju folk att du är osäker, inte vet hur man gör osv. Nu är det ju inte omedvetet från din sida iaf, vilket är ett steg rätt. Det här tror jag alla du snackar med uppfattar vare sej de vet det eller ej.

Du lär ändra på det, ändra på att vara så säker på att det inte går. Så hur gör man det? du måste resa tillbaks i tiden och programera om det här från början. Det verkar verkligen ha satt sig djupt. Och med det menar jag inget oseriöst alltså.

Sedan så är ju socialtbetened en skicklighet som man tränar upp. Har du mircat i 10år så är du säkert bra på det. Detsamma gäller konversationer irl. Så det är väll bara att fortsätta/börja försöka?

Det där med psykologer hit och dit är blabla, visst det hjälper dig på vägen. Men det är ändå du som ska fixa dig själv. Börja med att stänga av datorn ev. slänga bort den. Ett tag iaf.

jmk@dr.com

iversjo.com
2006-11-23, 12:24
Börja försiktigt med att ta med en bärbar till nått internet cafe sitt där och kolla in folk bara så ska du se att det blir bättre:naughty:


//Uffe

www.iversjo.com

Kwon
2006-11-23, 12:24
Börja på någon klubb alt börja plugga igen.

Pluggar du så träffar du massa nytt folk.

Börjar du träna något, salsadans eller annan pardans, streetdance, kickboxning, muay thai, TKD eller whatnot så träffar du folk där med.

Börjar du träna fäktning finns det chans till penetration även där.

Nina L
2006-11-23, 12:25
Börja försiktigt med att ta med en bärbar till nått internet cafe sitt där och kolla in folk bara så ska du se att det blir bättre:naughty:


//Uffe

www.iversjo.com
Varför får jag känslan av att du vill marknadsföra din hemsida?

:D

Kwon
2006-11-23, 12:28
Schysst sida Uffe.


ALIQUIS!

NU HAR JAG DET! :D

JAG KOM PÅ EN GAMMAL GODING OCH VÄL BEPRÖVAD VARIANT

DU BÖRJAR PÅ KÖR!

Sjung me tjejerna och du skall se att det är en mängd intressanta människor (läs: brudar) som är med i kören.

Haha det gjorde en polare under gymnasie-tiden (och även efter!).

Alla tyckte det var fjolligt av honom, men vi (iaf jag) hajjade ju sedan VARFÖR han gick på kör.

Nina L
2006-11-23, 12:34
Schysst sida Uffe.Fan, får man aldrig retas med nån utan att du skall lägga dig i???? *grr27* :D

OnT: Alquis, släpp datorn. Jag vet att det är lättare sagt än gjort (trooo mig, jag vet) men det är faktiskt nödvändigt.

Hades
2006-11-23, 12:35
Börjar du träna fäktning finns det chans till penetration även där.
Haha :laugh:

Kwon
2006-11-23, 12:41
Fan, får man aldrig retas med nån utan att du skall lägga dig i???? *grr27* :D


Jag lägger mig alltid i. *kissass*

Diggler
2006-11-23, 12:43
Eftersom du inte reagerade inatt, så får jag ta det igen. Svaret är World of Warcraft.

ALEXPALEX
2006-11-23, 12:53
Nu när du säger det så gjorde jag det faktiskt iförrgår... Men det är fan inte mitt fel när de inte säger något tillbaka och jag inte har något annat "att prata om" ;/, dessutom är jag ju bara ärlig ;D



Du tror att du är ärlig, jag tror att du ljuger.
http://www.livshandboken.se/miatornblom_sjalvkansla.asp
Här får du tips på en som vet vad hon pratar/skriver om. Mejla henne om du lyckas hitta hennes mejladress.

aliquis
2006-11-23, 15:26
Du tror att du är ärlig, jag tror att du ljuger.
http://www.livshandboken.se/miatornblom_sjalvkansla.asp
Här får du tips på en som vet vad hon pratar/skriver om. Mejla henne om du lyckas hitta hennes mejladress.Mamma ville ha självkänsla nu innan så jag har faktiskt redan köpt med den till henne, fanns en mer självkänsla också men den var inte i pocket och därför dyrare tror jag.

raZmus
2006-11-23, 15:45
Det finns bara en sak att göra och det är "action". Gör något.


Boka en språkresa var ju grymmaste förslaget, det kan bli grymt skoj ju! :) Tvinga dig till förändring, eller hänge med mig på Anthony Robbins i London till sommarn! Där får du energi!

Kwon
2006-11-23, 16:32
Åk ner själv eller med polarna te Grekland (Kos) eller Cypern i en eller två veckor Aliquis.

stridis
2006-11-23, 16:33
Jag har en polare som var rätt blyg, han började på nån kampsport för ett halvår sen. Nu hade han iof en massa vänner innan, men hans självförtroende har verkligen boostat, och han är inte alls lika blyg längre.
Tror sporten hette kushindo eller nått. Sparkar,slag,grepp och brottning.
Grepp är för övrigt förbannat bra om man är lite klenare.

Summan av kardemumman, sök upp en kampsport. På kickboxning el thai brukar det finnas en del
tjejer.

Fungerar inte för mig iallafall. Fast två sm-brons i Sanshou har det blivit åtminstone. Söta vältränade tjejer, men jag är för blyg...

aliquis
2006-11-23, 16:33
Jag Har Ju Inga Polare Och Det Är Dyrt.

Kwon
2006-11-23, 16:34
Ok, spara till en resa alt börja på dans (det skall helst vara pardans), typ jitterbug, vals, salsa etc...

Alternativt KÖR eller varför inte judo/karate om du vill ha lite tuffare umgänge.

Det finns folk för allt aliquis.

Daniiiel
2006-11-23, 16:35
Så du har inga polare och har aldrig haft en tjej? Får jag fråga varför? Har sett personer som ser hundra gånger sämre ut än dig strutta runt med tjejer så det kan ju inte vara därför, allmänt svårt att få kontakt eller vad?

aliquis
2006-11-23, 16:39
Så du har inga polare och har aldrig haft en tjej? Får jag fråga varför? Har sett personer som ser hundra gånger sämre ut än dig strutta runt med tjejer så det kan ju inte vara därför, allmänt svårt att få kontakt eller vad?För sökande efter sällskap i kombination med för intalad i att jag ändå inte duger?

Vad gäller polare är det väl som sagt att jag har föredragit att umgås med ett fåtal o skitit i resten. Vad gäller flickor har jag ju varit rätt restriktiv genom att de måste vara veganer o diverse, för att jag ens skall fundera på att snacka med dem ;D

Daniiiel
2006-11-23, 16:41
För sökande efter sällskap i kombination med för intalad i att jag ändå inte duger?

Vad gäller polare är det väl som sagt att jag har föredragit att umgås med ett fåtal o skitit i resten. Vad gäller flickor har jag ju varit rätt restriktiv genom att de måste vara veganer o diverse, för att jag ens skall fundera på att snacka med dem ;D

Veganer?? Oh..skyll dig själv då:D

PowPow
2006-11-23, 16:41
Det är ju all in the Ali-head. Det behövs någon förändring. En hunk som ali ska inte sitta hemma ensam om han inte vill.

Varför blev det aldrig nåogn kognitiv beteendeterapi? Det skulle kanske funka? Det handlar (såvitt jag förstått det) just om att ändra synsätt, och det låter ju som om det skulle passa. Men kanske svårt att få tid, som du sa.. /=

7UP
2006-11-23, 16:55
http://www.fullcontactfighter.nu/

Örebro MMA Center
Det finns mycket schysta kampsporter att välja av i Örebro. Har för mig att dom har Cage där.

Yes
2006-11-23, 17:02
Ja jag vet, får väl göra det, kunde få komma på en intervju i linköping men vet ju inte om jag vill flytta dit, men arc bor ju där o de har öppet till 03 ute och jobb vore ju bra.. men risken är ju ändå att man blir mer ensam med familj längre ifrån, så jag vet inte.
Ta jobbet förfan!

* Ett riktigt jobb kommer öka självkänslan.

* Du kommer träffa nya människor på jobbet.

* Du blir tvungen att komma ut och ta kontakt med nytt folk.

* Linköping är en trevlig stad

* Du får in en fot på arbetsmarknaden.

Enda anledningen till att tacka nej till jobbet är feghet, så det är bara att grabba tag i paketet och se ifall du hittar några kulor. I ditt fall skulle jag vara mer rädd att bli kvar i samma gamla mönster än att satsa på något nytt och riskera att misslyckas.

Bjorn
2006-11-23, 17:35
Jag känner till viss del igen mig i en del du skriver, först och främst måste du sluta tycka synd om dig själv. Självömkan hjälper ingenting, det förvärrar bara situationen. Är du missnöjd med din situation i livet är det bara DU som kan göra någoting åt det. Antingen tar du tag i saker och ting eller så är du dömd till att skriva tyck synd om mig trådar på kolozzeum.

So what om det går åt helvete? vad har du att förlora på det? du är ju uppenbarligen inte nöjd med din situation. Man får inte ut mer av en relation än vad man sätter in och tro mig ingen kommer jaga ifatt dig för att umgås med dig vid din datorn.

cheesian
2006-11-23, 20:37
Erfarenheten antyder att det nog kan krävas mer än ETT samtal ... när man lyckas kriga sig in är det dock väl värt besväret.

Ja, vad jag menade är ett samtal för att ta kontakt och få vidare terapi.

fothermucker
2006-11-23, 23:16
Äsch, skit i det. Det är fint att dö bitter, oskuld, oälskad och ensam. Det är ju för sent att ta tag i något nu. Möjligen att heroin är en väg ut? Du kan ju testa lite och se om det funkar. Serbrautkörhårt.

Daniiiel
2006-11-23, 23:29
Äsch, skit i det. Det är fint att dö bitter, oskuld, oälskad och ensam. Det är ju för sent att ta tag i något nu. Möjligen att heroin är en väg ut? Du kan ju testa lite och se om det funkar. Serbrautkörhårt.

Känns bra att en större idiot än mig har ett inlägg från mig i sin signatur! *cupid*

Tolkia
2006-11-23, 23:38
Ja, vad jag menade är ett samtal för att ta kontakt och få vidare terapi.
Jag fattade det. Syftade på att man kan få ringa och tjata som fan för att överhuvudtaget komma in i systemet. Det är fan värre än själva terapin. ;)

Edit: Ta jobbet, ffs!

fothermucker
2006-11-24, 00:24
Känns bra att en större idiot än mig har ett inlägg från mig i sin signatur!

Vill du slåss? Nej, men jag ska ta bort den. Ber om ursäkt för att ha citerat dig utan ditt samtycke. På riktigt. :)

aliquis, det är dumt att ta för hårt på vissa principer. Tror du inte att du hade trivts mer med livet tillsammans med en köttätande flicka än ensam? Ge psykologen en chans.

Daniiiel
2006-11-24, 00:37
Vill du slåss? Nej, men jag ska ta bort den. Ber om ursäkt för att ha citerat dig utan ditt samtycke. På riktigt. :)

aliquis, det är dumt att ta för hårt på vissa principer. Tror du inte att du hade trivts mer med livet tillsammans med en köttätande flicka än ensam? Ge psykologen en chans.

Du behöver inte ta bort den..tycker själv den e ganska festlig kan inte ha tänkt efter ordentligt när jag skrev det:D

Men lite fighting skulle inte vara fel*flex*

LarsK
2006-11-24, 04:25
Knallade ut o snackade lite med dem och sedan sade jag åt tossan att jag hade sminkat mig men bara på näsan o tryckte upp ansiktet nära hennes men hon ryggade bakåt tillslut / försökte inte ta min hångeloskuld vilket hon i vanliga fall hade gjort eftersom har velat ha den aslänge så jag slickade henne lite i håret över örat och sade att hon smakade hårsprej (efter att hon hade skojat om lockar o vågar eftersom hon hade krullat håret.)

Vi gick in 01.47 i staden som stänger 02.00.

Visade sig när vi gick in att hon hängre med homan som också är en bekant o jobbar på samma ställe o var där samtidigt (frågade "kopulerar du regelbundet med honom eller?") och så var det.

Lite senare gick vi förbi en av de två halvdana som fanns där (en blond på dansgolvet som också var från klaras då de hade stängt tidigt för att sista personen drog typ halv ett och en annan som såg utländsk ut men rätt söt ändå, ok stjärt, detta rör den senare) och jag hade skrivit tidigare på kvällen innan jag drog "Desperat! Krama mig!" på en postitlapp men jag drog av mig den direkt när jag lämnade jackan så jag visade den för henne, hon kollade i några sekunder o sedan kramades hon o gungade kroppen åt sidorna.

Sedan gick jag bort till homan o tossan igen o slickade homan lite på polisongerna, "nej inte slicka", han smakade cigarettrök.
Diskuterade om jag skulle gå o visa lappen för hon araben igen men det var nog inte så aktuellt o hon hade ju redan en grabb att krama på egentligen ;D

Vi gick ut när de hade stängt o jag hämtade cykeln o gick förbi dem när de pratade med sin chef från klaras, "Vem är det här?" sade han, "Bengan" sade jag och sträckte fram handsken, "... från Bengtsfors!".

Sedan cyklade jag hem ;/


På tisdagar skall det visst vara mycket folk på babar, och så söndagar på björnstugan som sagt, onsdagar sög visst i hela stan... så ingen mer onsdag antar jag.
Är du Tomas DiLeva?

Kwon
2006-11-24, 11:26
Aliquis

Såhär vinner du brudarnas hjärtan och tar dom med storm!

Take it from the Masta
lvl8djv0MAI

MacLeod
2006-11-24, 12:19
Fungerar inte för mig iallafall. Fast två sm-brons i Sanshou har det blivit åtminstone. Söta vältränade tjejer, men jag är för blyg...

Fengh Shoui? Två stycken tredjeplatser?
Skämt åsido, kanske inte fungerar för alla. Men det borde göra det!

Herkulez
2006-11-24, 12:54
Some people play hard to get, Aliquis play hard to want