handdator

Visa fullständig version : gym i Uppsala med powerrack?


Archos
2006-11-22, 21:07
Ska flytta till Uppsalatrakten i januari. Ni som är bekanta med stadens gym, var hittar man de bästa gymmen? Känner att jag behöver ett powerrack numera, så det är i princip ett krav.

emmzan
2006-11-22, 21:11
UTK gym. ligger i fyrishovkomplexet.

Powerrack, hantlar upp till 62. SL och OL-stänger. Bra pris.

Nackdelen är att det kan vara lite trångt ibland när det är mkt folk + dåliga öppettider (vardagar 14-21, helger 14-18).

PowPow
2006-11-22, 21:22
Stallet har något som kan liknas vid ett powerrack. Likadant som ett PR, fast utan den främre pinnen, om du förstår. Fungerar så länge du inte får för dig att ramla framlänges.

Fast det är ett uselt grym om du kör tungt. Hantlarna går bara upp till 40 tror jag. Men det trvis jag med :D Ligger vid BMC ungefär. Uppsala science park, kallas området tror jag.

bulldoggen
2006-11-22, 22:25
Jag kan rekommendera Workoutcenter på sturegatan i luthagen. Är väl av typen hardcore-gym med kort så man kan gå in dygnet runt. Är aldrig mkt folk samtidigt där. Som mest är man kanske 10 pers där samtidigt fastän lokalen är rymlig. Enda minuset är att det är dålig musik där men annars är det toppen. Det mesta man behöver finns där, inklusive powerrack.

EDIT: dom har även rätt tunga hantlar för den starke.

Larsson
2006-11-22, 22:30
Jag kan rekommendera Workoutcenter på sturegatan i luthagen. Är väl av typen hardcore-gym med kort så man kan gå in dygnet runt. Är aldrig mkt folk samtidigt där. Som mest är man kanske 10 pers där samtidigt fastän lokalen är rymlig. Enda minuset är att det är dålig musik där men annars är det toppen. Det mesta man behöver finns där, inklusive powerrack.

EDIT: dom har även rätt tunga hantlar för den starke.

Kan bara hålla med. Fast jag tycker musiken är riktigt bra att träna till. En av de få negativa sakerna är att vissa bänkar vid hantlarna är lite väl rangliga, men det brukar inte vara några problem.

Mantus
2006-11-22, 22:44
Stallet har något som kan liknas vid ett powerrack. Likadant som ett PR, fast utan den främre pinnen, om du förstår. Fungerar så länge du inte får för dig att ramla framlänges.

Fast det är ett uselt grym om du kör tungt. Hantlarna går bara upp till 40 tror jag. Men det trvis jag med :D Ligger vid BMC ungefär. Uppsala science park, kallas området tror jag.


Jag funderar på att slå lite vett i PTn så han köper in tyngre hantlar, alternativt så tar jag en tripp till UTK ochy snor med mig ett par 45 kilos:D

PowPow
2006-11-22, 22:46
Jag funderar på att slå lite vett i PTn så han köper in tyngre hantlar, alternativt så tar jag en tripp till UTK ochy snor med mig ett par 45 kilos:D

Do it! (inte för att det hämmar mig än, men den dagen kommer väl förhoppningsvis).

Du kan ju alltid ta ett snack med dem angående musiken också. Ibland är det svårt att hitta motivationen med ballader i högtalarna *screwy*

jakke
2006-11-22, 22:53
kapar tråden..
Jag flyttar till andra sidan stan om nån månad och undrar vad det finns för gym och priser på dom..
Ps. jag kommer alltså bo i erikssberg.

Mantus
2006-11-22, 22:58
Do it! (inte för att det hämmar mig än, men den dagen kommer väl förhoppningsvis).

Du kan ju alltid ta ett snack med dem angående musiken också. Ibland är det svårt att hitta motivationen med ballader i högtalarna *screwy*

Japp, det ska jag, de spelade Per GÄSSLE idag*spy*

PowPow
2006-11-22, 23:05
Japp, det ska jag, de spelade Per GÄSSLE idag*spy*

hahaha. vilken tur att jag stannade hemma idag då :D

7UP
2006-11-22, 23:17
UTK's rack är inte tillräckligt brett tycker jag. Men det går att köra frontböj och smal bänk där.

Archos
2006-11-22, 23:20
Tack för tipsen! Nu har jag ett par att prova + att jag fått reda på lite medlemmar som tränar i dem. :) Vi kanske ses framöver!

bulldoggen
2006-11-23, 01:26
kapar tråden..
Jag flyttar till andra sidan stan om nån månad och undrar vad det finns för gym och priser på dom..
Ps. jag kommer alltså bo i erikssberg.

Närmaste gymet för en eriksbergare är antingen Stallet som ligger i Science Park eller Friskis & Svettis i Ekeby. Fick jag välja på dessa skulle jag köra på Ekeby. Går knappt att träna på stallet pga trängseln.

PowPow
2006-11-23, 01:38
Närmaste gymet för en eriksbergare är antingen Stallet som ligger i Science Park eller Friskis & Svettis i Ekeby. Fick jag välja på dessa skulle jag köra på Ekeby. Går knappt att träna på stallet pga trängseln.

Det beror på när du tränar.
Tränar man dagtid är där inte mycket folk, och samma sak gäller timmen innan stängning (21-22). När jobben/skolorna slutar är där dock en himla massa folk. Men man får plats. Eller jag får plats, och behöver så gott som aldrig vänta. Det är bara att fråga folk om de har många set kvar.. då brukar de vara klara :D

Larsen
2006-11-23, 01:43
Enda minuset är att det är dålig musik där men annars är det toppen. ..

Det gymmet jag tränar på styrs av fjortonåringar. Där spelas Green days skiva om och om *gah!*

Mantus
2006-11-23, 01:55
Det beror på när du tränar.
Tränar man dagtid är där inte mycket folk, och samma sak gäller timmen innan stängning (21-22). När jobben/skolorna slutar är där dock en himla massa folk. Men man får plats. Eller jag får plats, och behöver så gott som aldrig vänta. Det är bara att fråga folk om de har många set kvar.. då brukar de vara klara :D


Tsktsk, du skall komma dit högröd i ansiktet med mördande blick och gutturalt mumla "Är du färdig med den där snart", då jäklar är de färdiga snabbt:D

bulldoggen
2006-11-23, 21:21
Det gymmet jag tränar på styrs av fjortonåringar. Där spelas Green days skiva om och om *gah!*

Haha Green Day hade jag varit lycklig över att få höra. I mitt gym spelas bara eländiga techno-remixar av kända låtar. Ni vet med såna där supersnabba trummaskiner och nån tjej med gäll röst som sjunger. USCH!

appapa
2006-11-23, 21:25
Närmaste gymet för en eriksbergare är antingen Stallet som ligger i Science Park eller Friskis & Svettis i Ekeby. Fick jag välja på dessa skulle jag köra på Ekeby. Går knappt att träna på stallet pga trängseln.

Mellan 5 och 9 är det väldigt mycket folk på ekeby också, tycker det har blivit värre på sistonde.

z_bumbi
2006-11-23, 21:35
Stallet har något som kan liknas vid ett powerrack. Likadant som ett PR, fast utan den främre pinnen, om du förstår. Fungerar så länge du inte får för dig att ramla framlänges.

Går du inte ut från ställningen vänd åt fel håll? Om du är rättvänd och ramlar framåt så fångas stången upp av ställningen, i alla fall på den ställning jag har sett på Stallet.

PowPow
2006-11-23, 21:45
Går du inte ut från ställningen vänd åt fel håll? Om du är rättvänd och ramlar framåt så fångas stången upp av ställningen, i alla fall på den ställning jag har sett på Stallet.

Den är uppbyggd typ såhär:

http://img243.imageshack.us/img243/6962/powerrackpa5.jpg

Det gråa med blåa saker på ska föreställa en skivstång :D

Vid knäböj så backar jag in i ställningen, lyfter av stången och tar ett lite steg fram. Dels för att inte kan se mig själv ramla framlänges, och dels för att då kör jag mot en spegel. Och jag är ju så snygg att titta på.

Edit: Sen finns där en annan grej också, men vet inte vad en sådan kallas. Det är typ en platså, och senare två stänger som går snett uppåt, med olika pinna som sticker ut, som man kan lägga skivstången på. Den backar jag också ut från.

Är det fel?